Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minun pienipalkkaisen duunarin autoilu on pahasta, mutta eliitti saa lennellä ympärin maailmaa kuten haluaa?

Vierailija
02.06.2024 |

Minä tarvitsen autoa työssäni. Joudun kulkemaan pitkin pk-seutua työkalut autossa. En pystyisi tekemään työtäni ilman autoa. Silti minua haukutaan autoilusta ja minulle lankeaa jatkuvasti uusia maksuja maksettavaksi ilmastonmuutoksen nimissä.

Samaan aikaan eliitti lentelee huoletta ympäri maailmaa vaikka voisi helposti hoitaa nämä asiat sähköisiä palveluja käyttäen. Duunari ei töitään tee etänä, vaan se on mentävä paikan päälle painamaan sitä duunia.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin ihan samaa tasoa tän Iida Vainion ja Loukamaan kanssa. Turhia "julkkiksia".

Vierailija
82/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliittiä on niin vähän, että on käytännössä merkityksetöntä, mitä he yksityiselämässään tekevät. Pienikin vähennys miljardin autoilijan päästöihin vaikuttaa enemmän kuin kaikkien miljardöörien yksityislentokoneilla lentelyn lopettaminen kokonaan.

Näin siis ilmaston kannalta. Reiluuskysymys on sitten erikseen, ja se varmaan koskee enemmänkin sitä eliitin olemassaoloa alunperinkin.

Sulta unohtuu ne idiootit seuraajat jotka näitä somessa kyttää ja joiden arvomaailmaan nämä luontoatuhoavat typerysnousukkaat vaikuttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vasemmistolaisena olen kyllä vahvasti sitä mieltä että rikkaiden jatkuva lentely on paljon isompi ongelma kuin peruskansan henkilöautoilu.

Turha tehdä tästäkin vasemmisto-oikeisto kahtiajakoa, koska se sumentaa todellisen rajalinjan varakkaiden ja ei-varakkaiden välillä. Me köyhänpuoleiset duunarit ollaan lopulta samassa veneessä, äänestettiin sitten persuja tai vasemmistoliittoa. Mut sitähän rikkaat ei halua että me tajutaan...

Vierailija
84/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin ketjuihin tulee aina pelkkiä haukkumisia kunnes ne poistuvat kokonaan. Koskaan ei kyetä perustelemaan sitä miksi duunari ei saisi autoilla ja miksi taas rikkaiden lentely ympäri maailmaa on ok.

Tuo vastaaja nro 1 on perusvalittaja. Joten skippaa se. 

Lentovero olisi kyllä hyvä. Jos on varaa lentää on myös maksaa veroa.

Vassareiden vastaus kaikkeen: VERO

Vierailija
85/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska eliitti ei tuntisi olevansa eliitti, jos rahvas saa tehdä ja pystyy tekemään samoja juttuja.

Vierailija
86/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokilpailuja en ymmärrä ollenkaan. Saastuttaa ilmastoa, koska kilpailuja on ympäri maailmaa. Mitä h..vetin hyötyä on ralleista tms  autourheilusta?

Vierailija
87/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa syyllistää autoilijoita.

Suomessa maaseudulla varsinkin on pakko olla auto jos mielii asioimaan kuntakeskuksiin. Monessa ammatissakin auto on välttämätön.

Ne päästöt ovat pisara meressä globaalisti ajatellen.

Vierailija
88/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokilpailuja en ymmärrä ollenkaan. Saastuttaa ilmastoa, koska kilpailuja on ympäri maailmaa. Mitä h..vetin hyötyä on ralleista tms  autourheilusta?

Rallit ovat viihdettä aivan kuten festarit tai some. Vapaassa maailmassa jokainen itse päättää mistä pitää.

Vierailija
89/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto on täysin hukassa. En ymmärrä miten joku vielä äänestää heitä.

Vierailija
90/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.

Vierailija
91/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliittiä on niin vähän, että on käytännössä merkityksetöntä, mitä he yksityiselämässään tekevät. Pienikin vähennys miljardin autoilijan päästöihin vaikuttaa enemmän kuin kaikkien miljardöörien yksityislentokoneilla lentelyn lopettaminen kokonaan.

Näin siis ilmaston kannalta. Reiluuskysymys on sitten erikseen, ja se varmaan koskee enemmänkin sitä eliitin olemassaoloa alunperinkin.

Minua on vain yksi, minun tekemiseni on täysin merkityksetöntä. En autoile enkä lennä, mutta silti tämä "eliitti" haluaa viedä jauhelihamurusetkin makaronilaatikostani.

Jos tämä eliitti pelkäisi ilmastonmuutosta lähellekään niin paljon, kuin he haluavat meidän pelkäävän, he eivät lentelisi ympäri maailmaa pitämässä puheita, jotka nykyteknologialla voi helposti hoitaa ilman matkustamista. He myös painostaisivat suurimpia saastuttajamaita osallistumaan ilmastotoimiin. 

Vierailija
92/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin ketjuihin tulee aina pelkkiä haukkumisia kunnes ne poistuvat kokonaan. Koskaan ei kyetä perustelemaan sitä miksi duunari ei saisi autoilla ja miksi taas rikkaiden lentely ympäri maailmaa on ok.

Juuri siksi näihin tulee törkyä, että saadaan ketju nopeasti poistettua. Liian kiusallinen aihe joillekin tai jotain.

Vierailija
93/93 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yritetään uudella ketjulla sannakin vetää tähän. Sinunkin ruokasi ja vaatteesi tulee tänne lentäen tai merikonteissa. Täällä ei pippurit kasva eikä suolaa ole täällä. Ei kasva puuvilla ym mikä vaatii tuontia.

Kyllä Itämeressä suolaa riittää.  Ja Sannan jatkuva lentely ilmastosta piittaamattahan on päivän otsikoissa, joten totta kai hän liittyy aiheeseen.