Mitä tarkoittaa populisti? Media hokee oikeistopopulisteista mutta mitäköhän se mahtaa tarkoittaa?
Kommentit (201)
"populistit jakoivat rahaa liikennemerkkiuudistukseen"
Niinpä. Sehän siis saatiin voimaan Sipilän, Orpon ja Soinin hallituksen aikana eli populistit olivat siinä mukana.
Vierailija kirjoitti:
"Populisti haluaa olla lähellä kansaa,"
Mikä on "kansa" ja keitä siihen kuuluu ja keitä siihen ei kuulu?
Populistin mielestä ne on kansaa, jotka tykkää kaljasta ja bensa-autoista.
Ne jotka juo viiniä ja ajavat sähköautolla eivät ole kansaa.
Populisti on poliitikko joka menee pridemarssiin saadakseen medianäkyvyyttä vaikkei pervojen asiat oikeasti kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei-korkeakoulutettu työväestö. Nuohan oli ennen vasemmiston rivejä. Nykyinen vasemmisto halveksii näitä samoja ihmisiä omien uusien uhrihierarkioidensa kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Populisti on poliitikko joka menee pridemarssiin saadakseen medianäkyvyyttä vaikkei pervojen asiat oikeasti kiinnosta yhtään.
Ennemmin opportunisti joka menee tuulen suunnan mukaan. Pride sanoutuu irti "tyhmästä" rahvaasta.
"Ei-korkeakoulutettu työväestö. "
Ok. Mutta miksi he ovat sitten se ryhmä jonka edun populisti ajattelee olevan ihan koko maan ja ihan koko kansan etu?
Vierailija kirjoitti:
"Britannian hallitus: Sukupuolessa on kyse biologiasta, ei identiteetistä"
Jos kerran sukupuolessa on kyse vain ja ainoastaan selkeästä biologiasta niin miksi se sukupuoli pitää erikseen juridisesti vahvistaa? Eikä biologisen faktan luulisi olavan fakta ilman juridiikkaa ja politiikkaakin?
Vahvistetaan eli kirjataan ylös syntymässä jotta tiedetään onko mies- vai naispuolinen. Eikä vauvalta kysytä mitään. Mitä kummaa siinä on?
Mä olen itse mu s l iminainen, ja mulle populistiset oikeistolaiset ovat niitä, jotka pitävät kovan mekkalan naisten oikeuksien sorrosta nähdessään päässäni vaatekappaleen, jota olen itse päättänyt käyttää omasta halustani alkaen 29. ikävuodesta, ja innolla odotin että muuttaisin tarpeeksi turvalliseen paikkaan, että uskaltaisin sitä alkaa pitää.
Mutta tosiasiassa heitä eivät kiinnosta naisten oikeudet pätkääkään.
Suomalaisen populismin historiassa kyyläkin traagisin juttu on sisällissota ja punaisten vallankumousyritys - kaikki iskulauseet ja lupaukset oli kyllä puhdasta populismia
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maalaisjärjellä operoivat tolkun ihmiset. Ne taas jotka kulkee tuolla huivi päässä ja tuskin saa niille edes puhua not so much. Ta jotka ajavat muuta eliitin agendaa. Ne ovat tässä mielessä eliittiä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt eri puolia verrataan niin vasemmiston tarjoukset kansalle tuppaa olemaan "rikkaiden" verot ylös, lisää tukiaisia kaikille, ei leikkauksia, velkaa voi ottaa valtion nimiin loputtomiin (eikä sitä tarvitse ikinä maksaa takaisin), jne.
Eli aivan tyylipuhtaita katteettomia lupauksia joista osa on täysin mahdoton toteuttaa ja osa muuten vaan järjettömiä, eli suomeksi sanottuna populismia. Ja silti mediamme levittää vasemmiston populismiväitteet sellaisenaan ja kritisoi vain oikeistoa populismista.
Populismia ei ole tehdä ehdotuksia jotka mielyttävät omaa äänestäjäkuntaa. Sitähän tekevät kaikki puolueet. Populismia on väittää edustavansa ainoana juuri jotain aitoa oikeaa "kansaa".
Kyllä se nimenomaan on populismia tarjota kansalle asioita jotka tietää itsekin mahdottomiksi ja sitten vaan kuitata kritiikki valehtelemalla että se vastapuoli on nasseja ja rasisteja ja äärioikeistoa ja sata muuta solvaavaa leimasanaa kun ei ole muitakaan argumentteja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse mu s l iminainen, ja mulle populistiset oikeistolaiset ovat niitä, jotka pitävät kovan mekkalan naisten oikeuksien sorrosta nähdessään päässäni vaatekappaleen, jota olen itse päättänyt käyttää omasta halustani alkaen 29. ikävuodesta, ja innolla odotin että muuttaisin tarpeeksi turvalliseen paikkaan, että uskaltaisin sitä alkaa pitää.
Mutta tosiasiassa heitä eivät kiinnosta naisten oikeudet pätkääkään.
Ei tässä ketjussa ollut trollauksesta puhe ylisjonne joten menes muualle harjoittelemaan.
Aggressiivisesta vasemmistopopulismista on 1900-l valtavasti kaameita esimerkkejä maailmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maalaisjärjellä operoivat tolkun ihmiset. Ne taas jotka kulkee tuolla huivi päässä ja tuskin saa niille edes puhua not so much. Ta jotka ajavat muuta eliitin agendaa. Ne ovat tässä mielessä eliittiä itsekin.
Ne jotka puhuu paljon eliitistä, ovat yleensä niitä jotka katsovat, että kaikki muut ovat eliittiä, paitsi se oma puolue.
"Vahvistetaan eli kirjataan ylös syntymässä jotta tiedetään onko mies- vai naispuolinen. Eikä vauvalta kysytä mitään. Mitä kummaa siinä on?"
Sitä kummaa että miksi sitä ei kirjata terveystietoihin kun siihenhän biologia kuuluu, ei juridiikkaan? Miksi se pitää olla joka dokumentissa ja henkkarissa vaikka sitä tarvitaan vain suoraan biologiaan liittyvissä asioissa?
Etkö tiedä mitä sukupuolta on kaverisi, naapurisi tai opettajasi jos sitä ei ole kirjoitettu passiin?
Vierailija kirjoitti:
"Ei-korkeakoulutettu työväestö. "
Ok. Mutta miksi he ovat sitten se ryhmä jonka edun populisti ajattelee olevan ihan koko maan ja ihan koko kansan etu?
Ymmärrä jo että populisti on pelkkä herja eikä "populisti" ajattele olevansa populisti eikä yleensä olekaan. Siksi ei tarvitse selittääkään mitä sinun mielestäsi populisti tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan sitä mitä kannattajat haluavat kuulla, vaikka se ei oikeasti olisi mahdollista. Tai on loaganeita, jotka kuulostaa hyvältä, mutta oikeasti ei tarkoita mitään. Ja väitetään, että ai vastaan me ymmärretään tämä asia. Vaikka oikeasti kaikki ymmärtää ongelman ja yrittää etsiä ratkaisuja. Populisteilla ratkaisu on yksikenrtainen. Linnut pois Suomesta. Käytännössä se ei ole mahdollista ja vaikuttaa ekosysteemiin. Muut yrittää keksiä oikeita ratkaisuja.
Èli helppoja ratkaisuja vaikeisiin ongelmiin? Sitten pitää kysyä, miksi oikeistoon niin sujuvasti liitetään tällainen tahallinen herjatermi uutisia myöten. Eikös sellainen ole poliittista vaikuttamista ja maa ja media ole silloin johonkin päin vinossa?
Antin ja kumppaneiden keksimä "laitaoikeisto" termi naurattaa päivittäin. Minuakin pelottavat Antin kauhukertomukset pahoista laitaoikeistolaisista, että raahasin perseeni äänestyspaikalle äänestämään tik tok-äärihenkilöä. Sori siitä Antti.
"Kaikki maalaisjärjellä operoivat tolkun ihmiset."
Eli siis suomeksi sanottuna ihmiset jotka ovat populistin kanssa samaa mieltä ovat kansaa, muut eivät. Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivisesta vasemmistopopulismista on 1900-l valtavasti kaameita esimerkkejä maailmalta.
Sanos vielä, että punakaarti.
Neuvostoliiton ja Kiinan tekemiset tiedetään, ja ne oli kommunisteja. Suomessa niitä ei ole juuri yhtään nykyään.