Lue keskustelun säännöt.
Voiko rypäleraskaus jäädä huomaamatta, jos keskenmeno alkaa spontaanisti ja etenee loppuun asti ilman toimenpiteitä?
28.01.2007 |
Vai aiheuttaako tuo rypäleraskaus jotain tyypillisiä, vain sille kuuluvia oireita? Eikös silloin ole aika hengenvaarallisessa tilassa, jos tietämättään raskautuukin liian aikaisin?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rypäleraskauden jälkeenhän ei saisi vuoteen raskautua jotta mahdollisen kasvaimen ilmestyminen havaittaisiin (kasvain erittää istukkahormonia). olisiko se ollut 10% rypäleraskauden saaneista joilla se kasvu uusiutuu. Jos tulee sitä ennen raskaaksi, niin siinä on sitten vain riski että kasvain jää alussa havaitsematta. Tietenkin teoriassa on mahdollista että rypäleraskautta ei havaittaisi, mutta toisaalta riski on pieni.
Itse ilmoitin miehelle että jos minulla todetaan rypäleraskaus (yhtä jo epäiltiin mutta ei sitten ollutkaan sellainen), niin minä otan sen riskin että kasvain tulee, eli meillä ei odoteta hetkeäkään ennen kuin uusi yritys aloitetaan. Tätä en tietenkään suosittele jos on todettu rypäleraskaus, mutta valinta on jokaisen oma.