Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu vaikka en koskaan syö herkkuja?

Vierailija
02.06.2024 |

En ole joulun jälkeen syönyt yhtään kertaa karkkia, suklaata, pullaa, keksiä, sipsejä, popcorneja, jätskiä, kakkua enkä mitään muutakaan vastaavaa makeaa tai herkkuja. Enkä ole juonut joulun jälkeen kertaakaan limpparia, mehua, en mitään alkoholia, en edes alkoholitonta olutta. Ylipainoa on 20 kg. En ymmärrä miksi en laihdu yhtään, vaikka olen ollut nyt tasan 6 kk täysin ilman mitään herkkuja. Juomana vain vesi. Leivänkin jätin varmuuden vuoksi pois, etten vahingossa herkuttelisi leivällä. Ylikiloja on kuitenkin sen verran että luulisi edes jonkun lähtevän tällä tavalla. Neuvoja? 

N46

Kommentit (221)

Vierailija
181/221 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painava kasvain?  Pitäs kyllä pudota painon jo tuolla tavalla.

Miko Kasimir Koskinen
182/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä sama juttu. Vaikka söisin kuinka terveellisesti. Johtuu lääkkeen käytöstä joka määrättiin. Erikoisin perustein ja vähin näytöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syötkin liian vähän? Käynti asiantuntevalla lääkärillä/ ravitsemusterapeutilla voisi olla hyvä juttu. 

Vierailija
184/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian kulutuksen voi päätellä painosta ja rasvaprosentista aika pitkälle.

Vierailija
185/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Jason Fungin kirja Obesity Code

Vierailija
186/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te aina valehtelette? "En koskaan syö epäterveellisesti, en koskaan syö melkein mitään, silti lihoin 50 kg kuukaudessa!"

Aivan varmasti, itsepetos on todella kaloripitoista sitten varmaan.

Vierailija
187/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kymmenen vuotta vähemmän ikää ja toki ylipainoa nyt vain 2kg, mutta elämäntilanne muuten sama. Karmea stressi ja stressistä aiheutunut unettomuus. Ensin uni kuntoon. Melatoniini 3mg tai 5mg on nyt jatkuvassa käytössä ja auttaa. Tähän on myös lääkärin siunaus, joka määräsi myös bentsoja saatesanoilla näitä ei sitten voi jatkuvasti syödä, mutta melatoniini on vaaraton eikä aiheuta riippuvuutta. Olenkin onnekseni melatoniinilla pärjännyt. Kuitenkin laihdutus on tällä kombolla lähes mahdotonta ja kauhulla odotan vaihdevuosi-ikään liittyvää painon jämähdystä jonka uskon täysin olevan totta.

Vierailija
188/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noora Räty laihtunut 7 kiloa 12 päivässä, kun oli osallisena Erikoisjoukoissa.  Eli fyysistä rääkkiä ollut paljon. Juttu on Iltalehdessä. 

niin, ja lopulta kaikki kilot tulevat takaisin. Koska niin aina käy rajuissa painonpudotuksissa.

Vierailija
189/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, itse olen laihtunut normaalipainon sisällä jo 3kg ja mulla on kaks päivää, jolloin syön myös herkkuja. Liikun paljon ja syön säännöllisesti, mutta kevyesti

Normaalipainoisena minäkin laihdoin kilon kuussa, kun vähän katsoin, mitä söin. Ylipainoisena sama ei ole enää toiminut, vaikka olen syönyt täsmälleen samoja asioita ja samanlaisia annoskokoja. (Lihoin, kun sain lapsia.) Ylipainoisen keho siis toimii jostakin syystä eri tavalla kuin normaalipainoisen.

Et todennäköisesti jaksa enää liikkua yhtä paljon? Yleinen aktiivisuustaso laskenut?

Vierailija
190/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä vaikuttaa. Vaikka jotkut väittävät toisin.

Vierailija
191/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energian kulutuksen voi päätellä painosta ja rasvaprosentista aika pitkälle.

Yleisin virhe on kuvitella vaakalukeman kertovan rasvaprosentin.

Vierailija
192/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te aina valehtelette? "En koskaan syö epäterveellisesti, en koskaan syö melkein mitään, silti lihoin 50 kg kuukaudessa!"

Aivan varmasti, itsepetos on todella kaloripitoista sitten varmaan.

Mä olen lihonut parin kuukauden sisään varmaan 5-7 kiloa ja voin rehellisesti myöntää, että olen syönyt määrällisesti liikaa. Lopetin jopa karkin syönnin kuukausia sitten, mutta ei se mitään auta, kun lappaan suuhuni ruokaa santsiannoksin, ja siihen päälle vähän napostelua. On vähän stressaava elämäntilanne, niin en ole jaksanut ylläpitää järkevää ruokarytmiä tai miettiä syömistä sen kummemmin. Aina kun vähän hiukoo, niin eikun jääkaapille nappaamaan jotain ja ääntä kohti. 

Vierailija
193/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa ja sokeria ei tarvitse vältellä. Määrällä on vaikutus. Keho, pää, aivot tarvitsee rasvaa. 

Moni liian lihava salailee ja valehtelee syömisen määrän. 

Sokeria kannattaa kyllä vältellä. Se on monin tavoin yhtä myrkkyä keholle. 

Vierailija
194/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä vaikuttaa. Vaikka jotkut väittävät toisin.

Ei vaikuta,oikea syy on treenaamattoman lihaskato.Pelkällä kalorilaskennalla menee metsään koska kulutus ei ole se kuviteltu.

Vierailija
195/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ap:ta auta, koska näyttää syöneen paljon vähemmän ja terveellisemmin kuin minä. Mutta itsellä tosiaan pätkäpaasto on auttanut. Olen laihtunut vajaassa 2kk:dessa 5kg ja lähtöpaino oli normaalipaino. Olen syönyt karkkia, jäätelöä, pizzaa ym tänä aikana entiseen malliin (siis vähintään parina päivänä viikossa herkutellut ja joskus kahvilla kakkua tms).  Lisäksi syön lounaan, välipalan ja päivällisen. En ole laskenut kaloreita ja olen syönyt entiseen malliin, paitsi aamupalan ja iltapalan olen arkisin jättänyt väliin. Viikonloppuna olen usein keittänyt maitoon puuron aamupalaksi. Harrastan liikuntaa n.5 kertaa viikossa, mutta sen määrä ei ole muuttunut. Kulutan paljon, koska en alunperinkään ollut ylipainoinen painoindeksin mukaan.  Olen 45-vuotias. 

Vierailija
196/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, sokerin,suolan,rasvan ja hiilihydraattien poisjättäminen ei vaikuttanut painoon mitenkään eikä pätkäpaasto annoskokoja pienensin puoleen ja siirryin salaattipitoiseen ruokaan kanaa,tonnikalaa, ei vaikutusta liikkumista lisäsin 5-6km kävelylenkkeihin, ei vaikutusta painoon.

Vierailija
197/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, sokerin,suolan,rasvan ja hiilihydraattien poisjättäminen ei vaikuttanut painoon mitenkään eikä pätkäpaasto annoskokoja pienensin puoleen ja siirryin salaattipitoiseen ruokaan kanaa,tonnikalaa, ei vaikutusta liikkumista lisäsin 5-6km kävelylenkkeihin, ei vaikutusta painoon.

Lisäksi aloitin punttitreenin käsipainoilla

Vierailija
198/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noora Räty laihtunut 7 kiloa 12 päivässä, kun oli osallisena Erikoisjoukoissa.  Eli fyysistä rääkkiä ollut paljon. Juttu on Iltalehdessä. 

niin, ja lopulta kaikki kilot tulevat takaisin. Koska niin aina käy rajuissa painonpudotuksissa.

Riippuu ihan siitä mitä suuhunsa laittaa. Ei ne kilot ikinä tyhjästä tule. Jokainen kehon rasvagramma on lähtöisin siitä mitä on suuhunsa laittanut.

Vierailija
199/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan jaksoit noudattaa aina jokaista muutosta? 

Vierailija
200/221 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi aloitin punttitreenin käsipainoilla

No mutta silloin olet saanut rasvan tilalle lihasta. Siitä se johtuu ettei paino putoa. Senttejä on todennäköisesti lähtenyt.