Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset oikein päätyvät parisuhteeseen ja jopa naimisiin?

Vierailija
02.06.2024 |

Mun kanssa ei ainakaan kukaan halua enkä oikein edes tiedä miksi. 

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä kolmatta kertaa parisuhteessa. Kaikki parisuhteeni ovat olleet pitkiä, koska ei ole innostanut mikään sellainen kevytkenkäinen tapailu josta olen ajatellut jo alkuvaiheessa, ettei tästä ole tulossa mitään syvempää tai pitkäaikaista.

Kaikkien parisuhteideni alkuaikoja yhdistää se, että ne ovat alkaneet sellaisessa tilanteessa kun olisin sitä vähiten odottanut. Ensimmäinen parisuhteeni sai alkunsa siitä kun eräs itselleni tuntematon nainen (olen siis itse mies) otti minuun yhteyttä ja sanoi haluavansa tutustua. Tutustuttuamme jonkin aikaa hän kertoi olevansa ihastunut minuun, mikä ei tullut yllätyksenä, sillä pidin sitä ainoana selityksenä sille miksi hän halusi tutustua. Hänen yhteydenottonsa tuli minulle yllätyksenä, koska minulla ei ollut haku päällä eikä ollut käynyt mielessäkään, että joku olisi minuun ihastunut. Mutta koska itsekin huomasin ihastuneeni naiseen tässä tutustumisvaiheessa, aloimme seurustella.

Ensimmäisen parisuhteen päätyttyä halusin olla yksin. Olin useamman vuoden sinkku, keskityin niihin asioihin joista pidän, ja sanoin useammalle ihmiselle etten näe itseäni tällä hetkellä parisuhteessa. Sitten ajauduin aivan sattumalta juttelemaan ennestään tuntemattoman naisen kanssa, ja meillä synkkasi hyvin. Aloimmekin sitten hyvin nopeasti seurustella.

Ja taas tämän suhteen päätyttyä halusin olla yksin, ja koska tuo jälkimmäinen parisuhde oli kestänyt paljon ensimmäistä pidempään, koin hyvänä ideana ladata Tinderin ja ihan vain tutustua erilaisiin naisiin. Hain juttuseuraa mutta välttelin kaikkea fyysistä läheisyyttä, jotta en anna vääriä signaaleja kenellekään. Toiveenani oli vain tutustua uusiin ihmisiin ja miettiä, minkälaisen parisuhteen haluan joskus myöhemmin, kenties vuosien päästä. Mutta sitten löytyikin sellainen nainen, jonka kanssa kaikki vaan kolahti yhteen. Hän oli todella kaunis, ja meillä sujui syvällinen keskustelu todella hyvin ja me toivoimme elämältä täysin samoja asioita. Ajattelin, että jos päästän tämän naisen menemään, en tule enää myöhemmin löytämään samanlaista. Aloimme seurustella, ja nyt vuosien seurustelun myötä suhteemme on vakiintunut enkä usko, että me enää tulemme eroamaankaan. Haasteita on ollut näiden vuosien aikana, mutta ne ovat vahvistaneet suhdettamme ja pitkät syvälliset keskustelut ovat kaikista tärkein liima välillämme.

Jokaiselle, joka etsii parisuhdetta, annan aina vain yhden neuvon. Se neuvo on, että älä etsi parisuhdetta. Se ei löydy etsimällä, vaan se löytyy silloin kun sitä vähiten odotat. Jos lähdet ensitreffeille jonkun kanssa sillä ajatuksella että haluat hänen kanssaan saman tien parisuhteeseen, se näkyy käytöksestäsi ja kuuluu puheistasi, ja voit näin pelästyttää toisen joka ehkä haluaa edetä hitaammin. Tai jos teitä on kaksi sellaista, jotka etsimällä etsivät parisuhdetta, voitte aloittaa yhdessä kiihkeän suhteen kunnes arki alkaa ja huomaatte olevanne täysin sopimattomia toisillenne. Ihminen ei ole oma itsensä jos hän etsii parisuhdetta. Viehättävimmillään on se, joka ei etsi, vaan joka keskittyy elämässään niihin asioihin joista todella tykkää, ja elää oman näköistään elämää.

Vierailija
42/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi aloittaja kirjoitti parisuhteesta ja jopa naimisiin menosta. Koht`sillään että panettaa ja pariutua pitäis, vaan ei onnaa. Onanointi onnaa aina.

Käsittääkseni parisuhteeseen ja avioliittoon kuuluu usein myös seksi..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluksi aloittaja kirjoitti parisuhteesta ja jopa naimisiin menosta. Koht`sillään että panettaa ja pariutua pitäis, vaan ei onnaa. Onanointi onnaa aina.

Ap

Minun käsittääkseni ei kuulu seksi parisuhteeseen ja avioliittoon. Olen seksittömässä avioliitossa.

Vierailija
44/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko työelämässä? Mitä sun harrastukset on?

Vierailija
45/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen työelämässä. Harrastan lukemista, lenkkeilyä, viherkasveja ja tietokonepelejä.

Ap

Vierailija
46/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen työelämässä. Harrastan lukemista, lenkkeilyä, viherkasveja ja tietokonepelejä.

Ap

Joten elämäsi kuluu tietokonepeleissä. Mitäs veeti jos menisit joskus oikeisiin harrastuksiin? Äitis niitä viherkasveja kasvattaa. Lenkillä et ole käynyt koskaan muuta kuin kyttäämässä toisten istuinlihaksia. Lukeminen tapahtuu tietsikalta.

Harvemmin sitä juttuseuraa lenkillä kohtaa. Kukaan ei tuu sun kotiin hoitamaan sun äipän viherkasveja. Meinaaks että tietokonepelejä pelaamalla tapaat kumppanin? Oikeesti ei tule onnistumaan nyt eikä jatkossa.

Vierailija
47/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, mä ehdin olla n. 1,5v yksin (olen n. 40v ja eronnut pitkästä liitosta). En alkuun halunnut mitään, mutta kyllä tuli jotain viestejä puolitutuilta sinkkumiehiltä, joissa kyselivät, että pitääkö paikkaansa, että olen sinkku ja olis kiva vaihtaa kuulumisia ja tavata. Nuo lähestymiset oli siis vähän epäsuoria, mutta tuskin ihan kaveripohjalta liikenteessä. En ollut kiinnostunut. 

Lopulta kaipasin vain vähän jotain sutinaa, ja aloitin eräässä baarissa silmäpelin kiinnostavan miesporukan kanssa (olin itsekin kavereiden kanssa). Päädyimme jakamaan pöydän heidän kanssaan, oli hauska ilta ja sen aikana huomasin, että oli paljon yhteistä yhden heistä kanssa. Kiinnostus heräsi molemmilla ja loppuillasta suudeltiin. Tavattiin uudelleen seuraavana päivänä ja yhdessä oltu nyt 1,5v. 

Ei se nyt niin vaikeaa ole, mutta vaatii myös aika paljon heittäytymistä. Useimmat tuntemani ikisinkut ovat todel

Tuossapa se on pähkinänkuoressa. "Heittäytyminen" on se avainsana. Nuorena ihminen on heittäytyväisempi, niin ihmissuhteissa kuin esim työelämässä tai asumisessa, ihan kaikessa siis. Hetkeen tartutaan helpommin. Tämä perustuu pelkkään biologiaan. Eletään nk. parinmuodostus- ikää. Ei ujostella ottaa katsekontaktia, tai tutustua uusiin ihmisiin. Luonto ajaa tikanpojan puuhun.

Sitä mukaa kun ikää tulee, sitä vaikeammaksi homma menee, sitä laiskempi ihminen on tutustumaan toisiin ihmisiin. Yksi selkeä vedenjakaja on naisten vaihdevuodet. Ennen niitä tutustumaan ajaa juurikin tuo että "kaivataan vain vähän jotain sutinaa" (selkokielellä= halusin seksiä). Panosta parisuhteeseen, niinhän ne useat suhteet alkavat.... Vaihtarit sammuttaa erittäin monelta naiselta halukkuuden, joten edes sitä syytä etsiä toista ihmistä ei ole.

"Kyllähän minä haluaisin parisuhteen, mutta kun en ole sopivaa löytänyt...."  Niinpä juuri. Oletkos aktiivisesti etsinyt? Oletko käynyt paikoissa joissa voisi sopivia löytyä? Jos olet kiinnostavan nähnyt, oletko lähestynyt häntä? Vai, oletko ollut kotona tai kesämökillä ja odottanut että uljas prinssi karauttaa valkealla ratsullaan sinut sieltä hakemaan?

Niin ikään on muistettava, että mitä vanhemmaksi tulee, niin sen krantumpi ihminen on kelpuuttamaan ketään rinnalleen.

Vierailija
48/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaessani lenkkeilyä= juoksua ja hölkkää, niin yksikään tyyppi ei ole keskeyttänyt juoksuani/hölkkää tullakseen juttusille. Joten ap et sinä reppana harrastusten parista sitä panokaveria nyt kyllä löydä.

Yksikään tyyppi ei myöskään ole tullut kotiini juttusille hoitaessani viherkasvejani.

Yksikään tyyppi ei ole tullut kotiini juttusille ollessani tietokoneella.

Vedä tästä johtopäätökset ap sinkkuudellesi.

Vierailija
49/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tasoallu? Valistakaa tietämätöntä.

Vierailija
50/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastaessani lenkkeilyä= juoksua ja hölkkää, niin yksikään tyyppi ei ole keskeyttänyt juoksuani/hölkkää tullakseen juttusille. Joten ap et sinä reppana harrastusten parista sitä panokaveria nyt kyllä löydä.

Yksikään tyyppi ei myöskään ole tullut kotiini juttusille hoitaessani viherkasvejani.

Yksikään tyyppi ei ole tullut kotiini juttusille ollessani tietokoneella.

Vedä tästä johtopäätökset ap sinkkuudellesi.

En oletakaan löytäväni parisuhdetta harrastusteni parista enkä tiedä miksi niitä edes kysyttiin. Teen elämässä paljon muutakin kuin lenkkeilen tai puuhastelen kasvien ja pelien parissa.

Ap

Vierailija
51/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla naimaan sua jos laatuseksi kelpaa. Anna osoitetta niin tavataan, pus. Jere 43

Vierailija
52/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin tulla naimaan sua jos laatuseksi kelpaa. Anna osoitetta niin tavataan, pus. Jere 43

Tämäkö on sun käsitys parisuhteesta?

Ap

Vierailija
53/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin se usein alkaa kun naida napsutellaan. Eikö seksi mielestäsi kuulu parisuhteeseen ollenkaan. Se on varmaan syy ja sinusta hohkaava asia, ettet ole lainkaan seksuaalinen.

Vierailija
54/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin se usein alkaa kun naida napsutellaan. Eikö seksi mielestäsi kuulu parisuhteeseen ollenkaan. Se on varmaan syy ja sinusta hohkaava asia, ettet ole lainkaan seksuaalinen.

Olet kuvottava.

Vierailija
55/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä elämää, tapaa tyyppejä, jonkun kanssa synkkaa, luonto ja tikanpoika jne.

Elän. Eilenkin olin terassilla istumassa iltaa.

Ap

Löytyikö kiinnostavaa seuraa?

Ei kukaan tullut edes juttelemaan. Itse puhuin eräälle miehelle sen verran, että pyysin anteeksi kun törmäsin häneen.

Ap

Oletko ankean oloinen ja kenties vielä kohopositiivinen? 

Vierailija
56/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulle nainen kelpais?

Vierailija
57/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kavereitasi järjestämään treffejä tuttujen sinkkumiesten kanssa, jotka voisivat sopia sinulle.

Jos asut isommalla paikkakunnalla, lähde viihteelle usein ja säännöllisesti.

Kokeile jotain harrastusta, yhdistystoimintaa tms, jossa mahdollisesti voisit tavata sinua kiinnostavia miehiä.

Laajenna hakua Suomen ulkopuolelle.

Vierailija
58/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mieheni löysin yhtä lukuun ottamatta aina Helsingin yöstä, nettideitit olivat pettymyksiä.

t. 57/57

Vierailija
59/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on kahdesta suhteesta. Olen ihastunut ja ilmaissut selvästi sanomalla ihastuksen kohteelle, että olen ihastunut. Sitten on kiinnostus herännyt takaisin. 

Olet onnekas. Minä olen ilmaissut kiinnostukseni jokaiselle johon olen ihastunut, kun kuulemma aloitteen tekeminen kannattaa. Olen ihan kivan näköinen ja sosiaalisesti normaali, eli kiinnostuksen ilmaisun ei pitäisi olla erityisen ahdistavaa tai loukkaavaa. Silti jokainen ihastukseni on juossut mahdollisimman nopeasti karkuun... 😅 Enää en edes yritä. Mutta en siis todellakaan tajua miten ihmiset päätyvät suhteisiin. N41, ikisinkku 

Vierailija
60/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä ap sanoit haluavasi panosuhdetta ja pariutumista. Miksi se ei nyt sitten kelpaakaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan