Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me naiset joiden kumppanit välttelee avioliittoa

Vierailija
02.06.2024 |

Haluaisin kuulla muiden tarinoita ja vertaistukea tähän kipeään asiaan liittyen. Olen lähiaikoina lukenut Redditistä Waiting to Wed -nimistä kanavaa jossa näitä vastaavia tarinoita on todella paljon. 

Millainen tarina sinulla on? Me ollaan tukevasti kolmenkympin puolella ja kihloissa viitisen vuotta. Itse kihlaus oli käytännössä känninen vitsi joka jäi elämään. Mies ei ole ikinä tehnyt elettäkään varsinaiseen avioliittoon astumisesta ja vaikka olen ottanut asian esille useasti, on mies joko vaihtanut puheenaihetta tai muuten sivuuttanut sen kokonaan. Useamman kerran olen myös purskahtanut itkuun asiasta jolloin mies on vedonnut siihen ettei olla vielä ehditty mennä naimisiin ja kehottanut tilaamaan sormuksen ja esteettömyyspaperit jotta asia saadaan eteenpäin. Ne paperit olen vuosien aikana tulostanut täytettäväksi kahdesti ja ne ovat jääneet miehen työpöydälle lojumaan.

Tiedän, ettei naimisiinmeno kiinnosta miestä ja olisin vain halunnut kuulla sen tämän suusta jo vuosia sitten. Nyt olen vuosia kärsinyt asian kanssa ja yrittänyt olla painostamatta asialla. Mies on antanut aina tarpeeksi pienen murun toivoa ja olenkin vuosien aikana ehtinyt ostaa häämekonkin jonka myin käyttämättömänä pois. Yksi pahin asia tilanteen kanssa sinuiksi tukemisessa on ystävien kihlat ja häät ja häitä innoissaan järjestelevät miehet (vaikka se sitten olisikin viinanhakureissu Viroon). Olen katkera siitä että mieheni vie minulta mahdollisuuden kauniisiin muistoihin ja minulle tärkeään asiaan, vaikka olen tehnyt avioliittoasiankin hänelle mahdollisimman helpoksi sillä minulle kelpaisi maistraattivihkiminen ilman juhlallisuuksia jne.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua naimisiin koska teet lapsen miehelle jokatapauksessa. Mies myös saa seksiä ja kaikkea ilmankin, miksi sitoa itsensä liittoon. Kysynkin teiltä naisilta miksi sallitte tämän

Vierailija
22/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko avioliitto kanssasi taloudellisesti järkevä sitoumus? Onko teillä yhtäläiset ajatukset lasten hankkimisesta / hankkimattomuudesta?

Näitä kysymyksiä tutkailemalla syykin selkeytynee.

On. Tienaan miestäni enemmän ja olen sanonut että avioehto OK. Olen vastuullinen rahankäyttäjä ja aina maksut oman osuuteni kuluista. Lapsia haluaisimme molemmat, mutta yllättäen mies on repinyt pelihousunsa kun olen kertonut antavani mahdolliselle lapselle oman sukunimeni. ap

Kirjoitit teidän olevan tukevasti kolmenkympin puolella, eli ilmeisesti nelikymppiset lähestyvät suht lyhyen aikaikkunan päässä. Kannattaisiko nyt vaan hyväksyä tosiasiat ja laittaa ukko vaintoon? Viiden vuoden päästä kirjoitat muuten täällä kuinka miesystävä vei sinulta mahdollisuuden sekä avioliittoon että lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunainen onnellisin , seuraavaksi onnellisin on parisuhteessa oleva mies, sitten tulee naimisissa oleva nainen, vasta sitten parisuhteessa oleva nainen. Onnettomin on sinkkumies. 

Tuosta pitäisi miesten ja naisten päätellä jotain. Älkää naiset antako miesten hyväksikäyttää teitä. Joko avioliitto tai sinkkuus on se paras vaihtoehto naisille. 

Vierailija
24/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen tietoinen siitä että moni mies sitten menee mahdollisesti seuraavan naisen kanssa naimisiin. Tässä kohtaa suhdetta olen kuitenkn aika pragmaattinen. Tässä iässä sinkkumiehiä ei ole ihmeemmin vapaana tai sitten ne alkaa olla toisella kierroksella tai ovat nykyisen mieheni kaltaisia Peter Paneja. Meidän suhde on muuten hyvä ja perusasiat kohtaa (arvot, talous, huumori, elämäntyyli). Jos lähtisin nyt nollasta etsimään uutta miestä, en suoraan sanoen usko sellaista löytyvän tai sitten olisin taas saman ongelman edessä jonkun muun kanssa. Jos lapsia halajaa, on tuo aika riskiä ja aikakin käy vähiin sillä uuteen mieheen tulisi tutustua ennen lapsia. Nykyinen sentään olisi varmasti osallistuva ja hyvä isä kuitenkin ja minulle perhe on tärkeämpää kuin avioliittoasia. ap

Vierailija
25/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa avioerohakemuksista on naisten tekemiä. Ei siis kannata.

Vierailija
26/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on yksi varmimmista tavoista pilata hyvä parisuhde.

Vierailija
27/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua sitoutua sinuun. Selittelet asiat parhain päin tuossa viimeisessä viestissäsi, koska ymmärsit, että se olet sinä jonka pitäisi tehdä ratkaisuja. Et kykene siihen vaan elät vanavedessä toivoen. Mistä sinä miehen isyystaidot tiedät, luultavasti vain toiveajattelet niidenkin suhteen.

Vierailija
28/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua sitoutua sinuun. Selittelet asiat parhain päin tuossa viimeisessä viestissäsi, koska ymmärsit, että se olet sinä jonka pitäisi tehdä ratkaisuja. Et kykene siihen vaan elät vanavedessä toivoen. Mistä sinä miehen isyystaidot tiedät, luultavasti vain toiveajattelet niidenkin suhteen.

Avioliitto ei ole kovin kummoinen sitoumus, kun siitä voi yksipuolisesti erota.

Vierailija
29/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on yksi varmimmista tavoista pilata hyvä parisuhde.

Ei todellakaan ole. Onnellisesti avioliitossa pitkällä kokemuksella. Tätä suhdetta ennen seurustelin eri ihmisen kanssa, kuka ei halunnut naimisiin, joten jätin hänet ja löysin nykyisen puolisoni, jonka kanssa asiat ovat onnistuneet. onneksi en jumiutunut siihen ekaan seurusteluun roikkumaan.

Vierailija
30/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua kanssasi naimisiin, eihän hän ole oikeasti sinua edes kosinut. Lopulta hän vie vihille jonkun toisen naisen. Olet välivaihe. Miehillä nyt usein on vain joku kumppani palvelujen turvaamiseksi. Lohdutuksena, moni nainen on miehille pelkkä välivaihe, et ole ainoa. 

Vierailija
31/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviitko kaupasta jotain?

Vierailija
32/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko avioliitto kanssasi taloudellisesti järkevä sitoumus? Onko teillä yhtäläiset ajatukset lasten hankkimisesta / hankkimattomuudesta?

Näitä kysymyksiä tutkailemalla syykin selkeytynee.

On. Tienaan miestäni enemmän ja olen sanonut että avioehto OK. Olen vastuullinen rahankäyttäjä ja aina maksut oman osuuteni kuluista. Lapsia haluaisimme molemmat, mutta yllättäen mies on repinyt pelihousunsa kun olen kertonut antavani mahdolliselle lapselle oman sukunimeni. ap

Eli teillä on _yhteinen_ tuore lapsi ja sinä _kerrot_ yksipuolisesti nimestä lähtien miten lapsen asiat menee?

Jäisi minullakin avio ja lapset väliin jos yhdessä toimiminen on tuolla tasolla.

Vierailija
33/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen tekee, tulisi mennä naimisiinkin. Se on juridisessa ja taloudellisessa mielessä tärkeä turva siinä tapauksessa, että toiselle sattuisi jotain. Leskeneläke auttaa perhettä merkittävästi elämässä eteenpäin.

Vierailija
34/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei halua naimisiin. So what? 

Kyllä haluaa lopulta. Ei sinun kanssasi, mutta jonkun toisen naisen. 

Vierailija
35/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia mitä en ole koskaan ymmärtänyt, on että henkilö on valmis jopa hankkimaan lapsia, mutta ei kykene avioliittoon oletettavasti rakastamansa kumppanin kanssa.

Joku ei nyt täsmää. Onko miehellä joku aatteellinen esto naimisiin menoa kohtaan, onko vanhemmat eronneet? Pelkääkö häiden järjestämistä/kuluja, voitko ehdottaa maistraattivihkimistä ja pienimuotoista tilaisuutta? Pelkääkö että haluat hankkiutua heti häiden jälkeen raskaaksi, haluaako oikeasti edes lapsia? Todella monet kolmekymppiset on pelkässä mukavuussuhteessa, koska yhdessä on näennäisesti helppo olla, mutta se oikea intohimo ja rakkaus puuttuu.

Vierailija
36/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte elämältä eri asioita tai miehesi ehkä haluaa naimisiin sitten sen hänelle sopivan kumppanin kanssa, joka et ole sinä.

Vierailija
37/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kertonut antavani mahdolliselle lapselle oman sukunimeni  

Kihloihin läpällä, kännissä ja lapsella kiristetään se miehen sukunimi.

Vierailija
38/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia mitä en ole koskaan ymmärtänyt, on että henkilö on valmis jopa hankkimaan lapsia, mutta ei kykene avioliittoon oletettavasti rakastamansa kumppanin kanssa.

Joku ei nyt täsmää. Onko miehellä joku aatteellinen esto naimisiin menoa kohtaan, onko vanhemmat eronneet? Pelkääkö häiden järjestämistä/kuluja, voitko ehdottaa maistraattivihkimistä ja pienimuotoista tilaisuutta? Pelkääkö että haluat hankkiutua heti häiden jälkeen raskaaksi, haluaako oikeasti edes lapsia? Todella monet kolmekymppiset on pelkässä mukavuussuhteessa, koska yhdessä on näennäisesti helppo olla, mutta se oikea intohimo ja rakkaus puuttuu.

Mies olisi halunnut hankkia lapsia jo pidemmän aikaa ja minä olen jarrutellut joten lapsiasia ei ole ongelma. Miehet omat vanhemmat ovat eronneet mutta nykyään hyvissä väleissä eli sielläkään ei mitään isompaa traumaa ole, ero tapahtui myös miehen ollessa pitkälti aikuinen. Myös häiden järjestäminen ei ole ongelma sillä olen aina sanonut että maistraatti kelpaa ilman hääjuhlia. Eli kaipa se oikea aito halu sitten vaan puuttuu ilman mitään yhtä selittävää tekijää. Tai avioliitto ei ole miehelle tärkeä ja merkityksellinen asia. ap

Vierailija
39/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliittoallergiaan riittää että on elänyt lapsuuden ydinperheessä, jossa aviossa olevat vanhemmat voivat pahoin toistensa kanssa. Ja siihen lopulta se erosotkun näkeminen ja kahden kodin välillä reissaaminen päälle.

Ei minulle tätä, kiitos.

Vierailija
40/89 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hemmetin noloa itkeä jotain avioliiton puutetta. :D Fressi tuulahdus menneisyydestä, kun naisen oli pakko päästä naimisiin. En tiennyt että moista pakkomielteisyyttä on vielä olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi