Millariikka Rytkönen
Onko hän siis sitä mieltä, että työnantaja ei saa vapaasti valita työntekijöitään?
Kommentit (100)
Onko nyt joku rasi**i kun on syrjinyt rasi*tia joka syrjii ra**istia?
Ei tästä ota selvää. Täällä ilmeisesti jatkuu joka ylilaudalla aloitettu keskustelu kun kukaan ei kerro mistä kyse😵
Kahtiajakautuneen Suomen arkkitehtejä ovat Millariikka ja hänen kaltaisensa neuvottelutaidottomat ay-pomot.
Millariikka on älyttömän söpö, sanan varsinaisessa merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt joku rasi**i kun on syrjinyt rasi*tia joka syrjii ra**istia?
Ei tästä ota selvää. Täällä ilmeisesti jatkuu joka ylilaudalla aloitettu keskustelu kun kukaan ei kerro mistä kyse😵
Katso aloitus ja lue IS ja IL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Rytkönen heikoilla jäillä. Suomessa kuitenkin edelleen työnantaja saa valita oman työntekijänsä, ja se on todella hyvä niin..
Mutta vain ääliö työnantaja tunnustaa olevansa rasisti. Piilorasismia tietysti on vieläkin enemmän.
Kumpi sitten on vähemmän paha, päätyä avoimesti rasistisen työnantajan palvelukseen, vai piilorasistin? Edellisessä voi vielä valita, allekirjoittaako työsopimuksen, jälkimmäisessä tilanteeseen saattaa herätä vasta kun on jo hieman myöhäistä.
Töissähän ei ole pakko olla ja työntekijä saa helposti irtisanottua itsensä. Ei tarvitse käydä mitään yt-neuvotteluja, eikä olla perusteita irtisanoutumiseen eli miten niin voi olla myöhäistä?
Vierailija kirjoitti:
No nyt sai söpö uuden merkityksen🤣
Vierailija kirjoitti:
Söpöysvaroitus!
Vierailija kirjoitti:
Oho, kylläpä ryöpsähti valheellinen persupropaganda ja tyypilliseen tapaan ulkonäköä haukkuen.
Mut hei, kännissä ja läpällä. Heh heh.
Kiitos MillaRiikka, pitääpä mennä Kapen paikkaan syömään.
Haluan laadukasta ruokaa ja suomenkielistä palvelua,nyt tiedän mistä sitä saan. Ja onhan se kiva tietää, ettei keittiössä ole ra sisti kokkia, joka ei uskontonsa vuoksi ota käskyjä vastaan naisilta/naisesimieheltä.
Onhan sitä sellaisia paikkoja Suomi täynnä, jossa raaka-aineet ovat eineksiä ja työntekijät niitä, joita halvemmalla saa. Laadusta viis, kunhan vaan viivan alle jää enemmän. Näihin en eurojani laita.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla melkoinen stalinisti tuo Rilluriikka.
Ainakin TYHMÄ se on.
Vierailija kirjoitti:
Kape ilmaisi asian siten, että tottakai vihervasemmisto sen ymmärtää väärin. Onhan se totta, että eri kulttuurien myötä tulee erilaisia tapoja. Osaako kokki valmistaa porsasta, jos sitä ei hänen kulttuurissaan syödä? Jos ravintoloitsijalla on periaate, että asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien työntekijöiden pitää osata suomen kieltä, niin se on mielestäni ihan perusteltua.
Olen 100% Kapen puolella tässä ja Milla-Riikkaa vastaan, mutta en minä silti oikeistoa tule koskaan äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
PAM:lle seuraavaksi puheenjohtajaksi Somali,odotan,tapahtuuko näin.
Siinäpä olisikin punapäälle "vastusta", hehheh.........
Ei vaan Rytkönen on sitä mieltä ettei etninen tausta saa vaikuttaa rekrytointiin. Luulisi tämän asian olevan selkeä. Tietenkin työnantaja saa palkata kenet haluaa mutta syyksi palkata riittää ammattitaito ja soveltuvuus tehtävään työhön. Toki kukaan ei saa tietää perusteista jos työnantaja ei ole niin tyhmä että julistaa vaikuttimiaan sosiaalisessa mediassa. No niin tai näin niin yrittäjälle ei välttämättä tee hyvää leimautua persuksi jos aikoo palvella muitakin kuin heitä. Eli oma valinta ja oikeuslaitos sitten aikanaan antaa ratkaisunsa jos sinne mennään.
Nyt kun äänestetään oikein Europarlamentin vaaleissa, joihin ennakkoäänestys parhaillaan käynnissä, saadaan ehkä hieman torpattua tätä ulkomaalais vyöryä, joka on polkenut tiettyjen alojen palkat ja tehnyt osasta työpakkoja sellaisia, ettei enää suomalainen voi tuntea ylpeyttä työstään.
Osa ulkomaalaisista työntekijöistä on rehellisiä, ahkeria, luotettavia, opettelevat suomen kielen nopeasti ja haluavat integroitua maahamme ja osa taas päinvastaisia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun äänestetään oikein Europarlamentin vaaleissa, joihin ennakkoäänestys parhaillaan käynnissä, saadaan ehkä hieman torpattua tätä ulkomaalais vyöryä, joka on polkenut tiettyjen alojen palkat ja tehnyt osasta työpakkoja sellaisia, ettei enää suomalainen voi tuntea ylpeyttä työstään.
Osa ulkomaalaisista työntekijöistä on rehellisiä, ahkeria, luotettavia, opettelevat suomen kielen nopeasti ja haluavat integroitua maahamme ja osa taas päinvastaisia.
Juuri näin. Yksi mätä omenakin pilaa koko omenakorillisen omenia.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, rasistimies palstalla hyväksytään, muttei rasismin vastaista naista.
Millariikan on hyvä huudella "rasismia", kun ei itse tarvitse työssään tulkita ja tulkata näitä kielipuolia. Toista se on hoitajilla.
Milla-Riikalla ja näemmä monilla häntä puolustavilla on sisälukutaito näemmä täysin hukassa. Toinen vaihtoehto on, että hän tahallaan ymmärtää väärin, jotta pääsee parrasvaloihin osoittamaan omaa hyvyyttään. Katsokaa minua, minä olen Oikeamielinen ja Hyvä Ihminen!
"Sillä ei ole sillä tavalla merkitystä, mutta kaikki tällainen työlainsäädäntö, moraalit, asenteet, käsitteet, uskonnolliset jutut..Jos vertaan vaikka Roster Helsinkiä, kun mulla oli pahimmillaan sanotaan suoraan 7 eri kansalaista keittiössä, siellä tulee hyvin helposti mies-nais-keskustelut ja kuka on esimies: "Mä en ota tuolta mitään vastaan, aina on tehty näin", Aihinen kertoi.
Jännä, ettei Millariikalla ollut tähän miesten ja naisten väliseen tasa-arvoon -minkä Aihinen nosti esille, mitään sanomista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette näköjään ole tajunneet lukemaanne.
ymmärrän kyllä niitä nimettömiä työnhakuja nyt entistä paremmin, jos jo sukunimen, eikä osaamisen perusteella blokataan pois.
Kuka tai ketkä on nyt blokattu pois? Ja mistä?
Kuten sanoin, ette tajunneet. Vieraskieliset nimet blokataan pois ennen valintaa. Se on rasismia.
Kumma ettei sanonut, että ei palkkaa naisiakaan, olis ollut täydellinen miinaan astuminen.
Se vuosikymmenien kokemus työntekijöistä mikä Kapella on, auttaa alkukarsinnassa.
Työnantajan oikeus on palkata kuka hyvänsä, kyseessä on hänen firmansa ja omat rahansa.
Itselleni tulee vuodessa kymmeniä työhakemuksia, joissa ei ole viitsitty suomea raapustelemaan edes malliksi ja
nämä menevät itselläni heti hylkyyn. Toki jos hakisin työntekijää jossa pitäisi osata farsia, niin sellaisen taidon omaava pääsisi pitkälle.
Kaikilta voisi myös kysyä, että miksi sinun arvosi ovat tärkeämpiä kuin minun?