Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä uusi suhde miehensä selän takana, pitääkö sekaantua?

Vierailija
19.08.2024 |

Otsikossa kysymys. Olen sanonut, että itsepä on soppansa keittänyt, ja järkevintä olisi kertoa totuus ja erota siististi.

Toki jos parisuhteessa on pitkiä ns kuivia kausia, ihastumista toisiin voi tapahtua helpommin, eli asiat eivät ole mustavalkisia. Silti mielestäni viisainta olisi erota ensin, ja alkaa uuden kanssa vasta sitten.

Ystäväni haluaisi käyttää minua alibina uuden miehen tapailuun nykyisensä selän takana, tästä olen kieltäytynyt. Hän myös etsii virheitä tästä nykyisestä suhteesta, ja yrittää saada aikaiseksi riitaa miehensä kanssa. Ei halua tunnustaa. Silti vitkuttelee eroa. Omituista. Mitä tekisitte?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyt heillä seuraavan kerran ja ovat molemmat paikalle, niin ota puheeksi. Varaa mukaan popcornia!

Vierailija
2/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudunkin osallistumaan erääseen perhejuhlaan, silloin olisi paljon muutakin väkeä paikalla. Olisiko sellainen hyvä ajankohta? 

Vitsit sikseen. Todennäköisesti en sano mitään miehelle koskaan, ellei tämä suoraan kysy. Riippuu tietysti siitä, kuinka ikävästi tää nainen asian hoitaa tai kauanko tuota jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että muistit ap mainita missä kysymys luuraa mutta onko muita kysymyksiä?

Vierailija
4/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun tapaat kyseisen pariskunnan niin kerro jostain ihanasta tapahtumassa/näyttelyssä/missävaan missä olit juuri silloin kun kaverisi on käyttänyt sinua alibinaan, ja lopuksi tokaiset että olisi ollut varmaan kaverinkin mieleen.

Vierailija
5/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan heistä ehkä haluaisit sekaantua? 

Vierailija
6/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu ap sinulle. 

Vierailija
7/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaan heistä ehkä haluaisit sekaantua? 

Ap kärkkyy selvästi ystävänsä miestä. 

Vierailija
8/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu.

Vierailija
9/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää sekaantua asioihin jotka ei itselle kuulu.

Tähänhän koko palsta perustuu.

Vierailija
10/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nimetön ilmianto. Petetyllä on oikeus tietää.

Vierailija
11/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä todellakaan suostu alibiksi valheita peittelemään!

Vierailija
12/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele sekaantumaan. Suosittelen, että yrität puhua ystävällesi järkeä ja annat hänen toimia kuten itse parhaaksi näkee. Petetylle saattaa olla vielä traumaattisempaa kuulla asia joltain ulkopuoliselta tutulta. Siinä tulee sellainen olo, että kaikki ympärillä on tienneet. Jos et myöskään tunne miestä kunnolla, et tiedä, kuinka  asia hänelle kannattaa kertoa mahdollisimman hienovaraisesti ja ettei hänellä ole juuri silloin jotain tärkeää menoa esimerkiksi töissä. Itse en ainakaan arvostaisi yhtään, jos kumppanini kaveri tulisi kertomaan jotain tuollaista esimerkiksi sellaisessa hetkessä kun minulla on töissä joku todella tiukka kausi ja vieläpä jotenkin ns. väärällä tavalla.

Vierailija
13/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että en halua olla millään tavalla osa tätä kuviota, ja että jos yhdenkin kerran kuulen minua käytetyn alibina, kerron miehelle.

Vierailija
14/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos yksimielisesti teille sopii kolmen kimppa. 

Vierailija
15/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tekisi muuta kuin sanoisin, etten alibiksi ryhdy, että saa sotkunsa itse hoitaa. 

Vierailija
16/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele sekaantumaan. Suosittelen, että yrität puhua ystävällesi järkeä ja annat hänen toimia kuten itse parhaaksi näkee. Petetylle saattaa olla vielä traumaattisempaa kuulla asia joltain ulkopuoliselta tutulta. Siinä tulee sellainen olo, että kaikki ympärillä on tienneet. Jos et myöskään tunne miestä kunnolla, et tiedä, kuinka  asia hänelle kannattaa kertoa mahdollisimman hienovaraisesti ja ettei hänellä ole juuri silloin jotain tärkeää menoa esimerkiksi töissä. Itse en ainakaan arvostaisi yhtään, jos kumppanini kaveri tulisi kertomaan jotain tuollaista esimerkiksi sellaisessa hetkessä kun minulla on töissä joku todella tiukka kausi ja vieläpä jotenkin ns. väärällä tavalla.

Joo, mutta se pettäjä ei myöskään tule kertomaan, paitsi kun se sopii sille pettäjälle, eli on voinut valmistautua pitkäänkin.

Itselleni traumaattisempaa oli se, miten pitkään se pettäminen jatkui eikä kukaan kertonut, ei se, ettäkö joku muu kertoi. 

Itse petettynä suosittelisin kertomaan mahdollisimman pian tälle kaverin miehelle. Jos ei halua omalla nimellä, niin sentään nimettömänä jolloin pitää antaa paljon tarkentavaa tietoa, että voi uskoa oikeaksi tiedoksi eikä miksikään huhupuheeksi tai trollailuksi. 

Vierailija
17/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että en halua olla millään tavalla osa tätä kuviota, ja että jos yhdenkin kerran kuulen minua käytetyn alibina, kerron miehelle.

Tää kuulostaa aikalailla siltä, mitä minäkin sanoisin. Ja voi olla että dumppaisin koko kaverin, mä en arvosta pettäjiä ja ois vaikee olla sellaisen seurassa.

Vierailija
18/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se paljon traumaattisempaa, jos esimerkiksi koko kaveripiiri tietää pettämisestä eikä kukaan kerro petetylle, kun että kaveripiirissä heti mennään kertomaan sille petetylle. Ensimmäisessä tulee olo, että ei pelkästään tullut petetyksi sen puolison kautta, mutta myös koko kaveripiiri petti luottamuksen ja suojelivat pettäjää, mielummin kuin petettyä. Toisessa taas se kaveripiiri on heti suojelemassa ja jakamassa tietoa petetyn kanssa, ja pitää tämän puolia.

Kumman kuvittelet oikeasti olevan petetylle traumaattisempaa? Petetty kumppanin ja kavereiden puolesta, vaan pelkästään kumppanin? 

Vierailija
19/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tän saman aloituksen aiemmin kesällä.

Vierailija
20/55 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vain yksi neuvo: älä sekaannu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme