Mies kertoo asiat ensin toisille
Luulisi, että oma vaimo ja perhe olisi se, jolle asiat kerrottaisiin ensin. Ei meillä, enää.
Olihan mies toki maininnut, että jossain vaiheessa kesäkuun alussa lähtee parin päivän työmatkalle. Kiva oli eilen juhlissa sitten kuunnella, kun mies kertoo siskonsa miehelle, että on lähdössä keskiviikkona sinne työmatkalle.
Toiselle siskolleen alkoi kertomaan, että hänellä on juhannus töistä vapaata. Kun kommentoin miehelle, että et ollutkaan ollenkaan kertonut että olet pyytänyt juhannuksen vapaaksi niin tokaisi vain ettei se ollut varmaa.
Vastaavaa tapahtuu vähän väliä eli mies ei minulle kerro mitään tekemistään ja saan ne tietooni, kun kuulen hänen kertovan niistä jollekin toiselle. Jos en satu olemaan paikalla, niin sitten jään välillä tietopimentoon. Olisihan se kiva kyllä tietää, milloin toinen on esim pari päivää poissa kotoa - kun on alaikäisiä lapsia ja taloudessa vaan yksi autokin, joka työpäivinä miehen käytössä.
Olen tästä yrittänyt puhua miehelle, mutta hän joko ärsyyntyy tai tiuskaisee no nyttehän kerroin. Välillä alkaa huutamaan että kyllähän kerroin (ei todellakaan ole kertonut) Ei mene hänelle ymmärrykseen, että olisi kiva kun kertoisi asioistaan ensin omalle perheelle. Eipä kai tartte itekään enää miehelle omista menoistaan ilmoitella, kai se riittää että lapset tietää missä menen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla suurin osa vaan käskee kostamaan tai aukoo päätään. Surullisia ihmisiä, ei voi muuta sanoa. Mutta siis, meillä vaimo väitti etten ole sanonut menoistani ja tuli usein hänelle yllätyksenä asiat. 3 ala-ikäistä lasta ja muut menot päälle. Onneksi on 2 autoa ja hankittiin toinen juuri siksi ettei olla riippuvaisia toistemme menoista.
Olen aina kyllä kertonut asioista, mutta hän ei laita niitä vain kalenteriin ja sitten unohtaa asiat. Itse laitan heti kalenteriin toisen mainitsemat menot. Ostin hänelle a4-kokoisen kuukausikalenterivihkon, josta voi aina repäistä uuden kuukauden esille. Siihen vaimo nyt aina merkkaa kuukauden menot; omat, minun, lasten ja lisäilee/poistaa tarvittaessa muutoksia. Siinä se on sitten jääkaapin ovessa kaikkien nähtävillä.
Hei mahtavataa! Minun mies teki nimittäin samoin! Meillä on liitutaulu, johon laittaa kuukauden työaikata
Kyse ei ole siitä, ettenkö minä muistaisi, vaan siitä ettei mies vain sano. Meillä on ollut kokeilussa perhekalenterit, liitutaulut ja perheen oma whatapps-ryhmä. Mihinkään mies ei päivää kauempaa muista tai viitsi menoistaan ilmoitella.
Ihan en viitsisi ottaa käyttöön mitään jokaviikkoista kyselylistaa missä tiedustellaan varmuuden vuoksi kaikki mahdolliset asiat taivaan ja maan väliltä. Ehkä en vaan viitsi enää välittää. Jos ei mies ilmesty kotiin työpäivän jälkeen, niin sitten on ehkä työmatkalla, kuollut tai jotain muuta. Selvinneehän se sitten aikanaan.
-aloittaja
Harvemmin nuo ongelmat syntyvät vain toisesta. Kannattaa ap myös itse katsoa peiliiin, onko jotain parannettavaa. Ehkä mies onkin kertonut jo, etkä vain muista asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma ollut ihan alusta saakka mieheni kanssa. Luottamuspulaa ei todellakaan ole, sen verran isoja osoituksia siitä olen nähnyt. Nämä nyt on tosi vaikeita ja yksilöllisiä asioita eikä kukaan muu kuin hän voi sitä tietää. Yksi mitä olen itse miettinyt on että mieheni ei koe tarvetta vakuutella itsestään mitään minulle, kun olemme yhdessä jo. Tämä tulee esille ansiosta jotka hän jakaa uusien ihmisten kanssa mutta ei ole koskaan minulle edes maininnut. Ja ne hän kertoo selkeästi siksi että tekisi vaikutuksen itsestään. Toinen asia on että hän puhuu ja sosialisioi työn puolesta joka päivä joskus 12h putkeen, hän ei välttämättä jaksa tehdä sitä kotona enää vaan haluaa rentoutua kanssani. Helposti jää asioita kertomatta.
Meillä on tullut tämå ongelma vasta viime vuosina. Aiemmin mies jopa kertoi, jos oli lähdössä kauppaan ja kysyi tarvitsenko m
Tämä kuulostaa jo vähän vaikeammalta tilanteelta. Kyllä meillä nimenomaan menot on sellaisia mistä puhutaan aina etukäteen ja kauppareissuille pyytää laittamaan listaa jos tarvitsee jotain tuoda. Koskaan ei ole vaan lähtenyt menemään. Joskus toki unohtaa mainita että on menossa työkaverien kanssa ulos tms mutta ne ei nyt enää näin pitkän ajan jälkeen hetkauta. Ettei sun miehellä olisi add tai vastaava? Ei saisi alkaa diagnosoimaan netissä, mutta kuulostaa siltä että ajatukset on hänellä aika sekavia ja ei tunnu tahallaan sitä tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kertonut, että lähtee kesäkuun alussa työmatkalle. Jos hän olisi kertonut, että ehkä tiistaina tai keskiviikkona, niin olisit samantien tehnyt valtavasti metatyötä, jotta saat kaiken sujumaan tiistaina. Sitten tulee tieto, että matkallelähtö on vasta keskiviikkona ja sinä raivoat miehelle, että joudut suunnittelemaan kaiken uusiksi.
Mies on oppinut, että sinulle voi kertoa vain varmat faktat!
Älä oleta, kun et tiedä. En tosiaankaan raivoaisi.
Onko ne varmat faktat sitä, että niistä kerrotaan jälkikäteen tai kuulen muualta?
Toki, vika minussa kun mies ei puhu.
-aloittaja
Mies vai ex? Miksi sua saa kohdella noin huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla suurin osa vaan käskee kostamaan tai aukoo päätään. Surullisia ihmisiä, ei voi muuta sanoa. Mutta siis, meillä vaimo väitti etten ole sanonut menoistani ja tuli usein hänelle yllätyksenä asiat. 3 ala-ikäistä lasta ja muut menot päälle. Onneksi on 2 autoa ja hankittiin toinen juuri siksi ettei olla riippuvaisia toistemme menoista.
Olen aina kyllä kertonut asioista, mutta hän ei laita niitä vain kalenteriin ja sitten unohtaa asiat. Itse laitan heti kalenteriin toisen mainitsemat menot. Ostin hänelle a4-kokoisen kuukausikalenterivihkon, josta voi aina repäistä uuden kuukauden esille. Siihen vaimo nyt aina merkkaa kuukauden menot; omat, minun, lasten ja lisäilee/poistaa tarvittaessa muutoksia. Siinä se on sitten jääkaapin ovessa kaikkien nähtävillä.
Hei mahtavataa! Minun mies teki nimittäin samoin! Meill
Joo no siis liitutaulu oli oman mieheni ajatus, jonka hän täyttää ihan omatoimisesti joka kuun lopussa jotta tiedän mitä vuoroja milloinkin enkä suunnitele mitään niille päiville jolloin töissä koko päivän. Ei ole jäänyt mitään niistä pois ja muutosten tullessa myös ne merkkaa itse. Itse merkkaan sinne vieraat jos on tulossa, tai huollot yms.
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki, miten pystyn tilanteen muuttamaan? Asiallinen keskusteluyritys ei tuota tulosta. Miehellä tuntuu olevan ajatus, että miksi ihmeessä hänen pitäisi minulle mitään kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki, miten pystyn tilanteen muuttamaan? Asiallinen keskusteluyritys ei tuota tulosta. Miehellä tuntuu olevan ajatus, että miksi ihmeessä hänen pitäisi minulle mitään kertoa.
Ootko varma tuosta viimeisestä lauseesta, vai kiukunpurkaus? Jos todella tuntuu että hän kokee ettei pitäisi kertoa mitään, niin silloin saattaisi itse sanoa että tähän on löydyttävä ratkaisu tai suhde ei voi edetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma ollut ihan alusta saakka mieheni kanssa. Luottamuspulaa ei todellakaan ole, sen verran isoja osoituksia siitä olen nähnyt. Nämä nyt on tosi vaikeita ja yksilöllisiä asioita eikä kukaan muu kuin hän voi sitä tietää. Yksi mitä olen itse miettinyt on että mieheni ei koe tarvetta vakuutella itsestään mitään minulle, kun olemme yhdessä jo. Tämä tulee esille ansiosta jotka hän jakaa uusien ihmisten kanssa mutta ei ole koskaan minulle edes maininnut. Ja ne hän kertoo selkeästi siksi että tekisi vaikutuksen itsestään. Toinen asia on että hän puhuu ja sosialisioi työn puolesta joka päivä joskus 12h putkeen, hän ei välttämättä jaksa tehdä sitä kotona enää vaan haluaa rentoutua kanssani. Helposti jää asioita kertomatta.
Meillä on tullut tämå ongelma vasta viime vuosina. Aiemmin mies jopa kertoi,
Voiko adhd oireilla vain tiettyjen ihmisten seurassa tai tietyissä tilanteissa? Kun töissä ei kuulemma ole ongelmaa. Eikä tuota mitään ongelmaa ilmoitella tekemisistään omien sisarustensa whatsapp-ryhmässä. Anoppikin muutaman kerran soitellut minulle tyyliin että joko se x kotiutui sieltä Tampereelta vai kestääkö koulutus iltaan saakka ja minä olen ihan että työpaikallehan se varmaan meni..
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mahtavataa! Minun mies teki nimittäin samoin! Meill
Ei auta kuin hankkia autot, lomamatkat yms miehestä riippumatta. Sun on turha siirtää itseäsi tai perhettä paitsioon vain sen takia, että yksi sohlaa ja on epämääräinen.
Olette kasvamassa erillenne.
Meillä sama. Jos en osaa kysyä oikeita kysymyksiä, jään tietopimentoon. Olen tässä hikihatussa järjestellyt lasten hoitokuvioita kesän ajalle, kun en ollut ymmärtänyt kysyä onko miehellä palkatonta vapaata. Sen tiesin että palkallista lomaa ei ole kun vasta aloitti työssä. Kuulin eilen juhlissa kun mies kertoi sukulaiselleen, että on heinäkuussa kolme viikkoa palkattomalla vapaalla. Nyt pitää sitten osata esittää täsmäkysymykset lasten hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma tuosta viimeisestä lauseesta, vai kiukunpurkaus? Jos todella tuntuu että hän kokee ettei pitäisi kertoa mitään, niin silloin saattaisi itse sanoa että tähän on löydyttävä ratkaisu tai suhde ei voi edetä.
Olen yrittänyt ystävällisesti kertoa, että tämä ei ole minun kannaltani kiva asia. Olen myös vaatinut, että jos parisuhteessa ollaan, niin informaation tulee toimia molempiin suuntiin. Saattaa lupailla muuttavansa tapojaan, mutta todellisuudessa sama meno jatkuu. Jos asiallisestikin muistuttelen näistä, hyvin usein kimmahtaa (ollaan sitten tilivelvollisia, kerrotaan vastedes kaikki vessakäynnit jne). Hänelle ei siis tuota mitään ongelmaa kertoa jostain iltaan asti kestävästä työreissuista siskoilleen ja äidilleen, mutta meille samassa taloudessa asuville ei kuitenkaan kerro.
-aloittaja
Mies ei aivan selvästi arvosta sinua, eikä häntä kiinnosta jakaa elämäänsä kanssasi. Veikkaan, että hänellä on suhde ja hän on alkanut irtaantumaan perheestään. En jäisi katselemaan tuota touhua.
Miehelläsi on toinen ja on valjastanut sukunsa mukaan sinun sumutukseesi. Pikkuvaimo hoitaa lapset kotona ja mies suhaa työreissuilla Tampereella. Nytkö on jo tulossa iha yön yli kestävä työreissu? Onko anoppi jo soitellut ja antanut siunauksensa poikansa toiminnalle?
Ehkä aloittajan kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä miksi miestä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm..mikset kysy mieheltä asioista? Tietenkin olisi hyvä, että itse puhuisi asiat, mutta kysymällä myös selviää:)
No kysyi ja kertoi, ja mies tiuski...
Luetun ymmärtäminen
Ei, hän kysyi, että mikset kerro asioista. Hän ei kysynyt, että miten työpäiväsi on mennyt, onko jotain työmatkoja tulossa, milloin on lomaa. Eli sitä normaalia arjen keskustelua.
Miehen pitää itse kertoa. Minulla on (vielä) samanlaimen mies. Elokuun alussa muutan asuntooni takaisin, se on ollut vuokralla muutaman vuoden.
Suunniteltiin yhteisen asunnon ostoa, onneksi ei ehditty.
Mies ei kerro mitään eikä myöskään kuuntele siksipä muuttonikin tulee hänelle yllätyksenä siinä kohtaa kun vuokranantaja tulee tarkistamaan osaltani asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt ystävällisesti kertoa, että tämä ei ole minun kannaltani kiva asia. Olen myös vaatinut, että jos parisuhteessa ollaan, niin informaation tulee toimia molempiin suuntiin. Saattaa lupailla muuttavansa tapojaan, mutta todellisuudessa sama meno jatkuu. Jos asiallisestikin muistu
Ei sun auta kuin elää vahvemmin omaa elämääsi. Jos saat kuulla miehen olevan menossa yllätystyömatkalle, ihmettele miten hän hoitaa lapset kun itse olet teatterissa silloin.
Jos auto katoaa huoltoon tietämättäsi, ala vaatia teille toista autoa.
Ole tarvitsevampi, vaativampi, itsenäisempi. Nyt sinulla on vaan tossun osa. Singut ja venyt minkä pystyt, etkä saa palkaksi edes kiitosta.
Mies on kertonut, että lähtee kesäkuun alussa työmatkalle. Jos hän olisi kertonut, että ehkä tiistaina tai keskiviikkona, niin olisit samantien tehnyt valtavasti metatyötä, jotta saat kaiken sujumaan tiistaina. Sitten tulee tieto, että matkallelähtö on vasta keskiviikkona ja sinä raivoat miehelle, että joudut suunnittelemaan kaiken uusiksi.
Mies on oppinut, että sinulle voi kertoa vain varmat faktat!