Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoo asiat ensin toisille

Vierailija
02.06.2024 |

Luulisi, että oma vaimo ja perhe olisi se, jolle asiat kerrottaisiin ensin. Ei meillä, enää. 

Olihan mies toki maininnut, että jossain vaiheessa kesäkuun alussa lähtee parin päivän työmatkalle. Kiva oli eilen juhlissa sitten kuunnella, kun mies kertoo siskonsa miehelle, että on lähdössä keskiviikkona sinne työmatkalle.

Toiselle siskolleen alkoi kertomaan, että hänellä on juhannus töistä vapaata. Kun kommentoin miehelle, että et ollutkaan ollenkaan kertonut että olet pyytänyt juhannuksen vapaaksi niin tokaisi vain ettei se ollut varmaa.

Vastaavaa tapahtuu vähän väliä eli mies ei minulle kerro mitään tekemistään ja saan ne tietooni, kun kuulen hänen kertovan niistä jollekin toiselle. Jos en satu olemaan paikalla, niin sitten jään välillä tietopimentoon. Olisihan se kiva kyllä tietää, milloin toinen on esim pari päivää poissa kotoa - kun on alaikäisiä lapsia ja taloudessa vaan yksi autokin, joka työpäivinä miehen käytössä.

Olen tästä yrittänyt puhua miehelle, mutta hän joko ärsyyntyy tai tiuskaisee no nyttehän kerroin. Välillä alkaa huutamaan että kyllähän kerroin (ei todellakaan ole kertonut) Ei mene hänelle ymmärrykseen, että olisi kiva kun kertoisi asioistaan ensin omalle perheelle. Eipä kai tartte itekään enää miehelle omista menoistaan ilmoitella, kai se riittää että lapset tietää missä menen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luota sinuun. 

Vierailija
2/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..mikset kysy mieheltä asioista? Tietenkin olisi hyvä, että itse puhuisi asiat, mutta kysymällä myös selviää:) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm..mikset kysy mieheltä asioista? Tietenkin olisi hyvä, että itse puhuisi asiat, mutta kysymällä myös selviää:) 

No kysyi ja kertoi, ja mies tiuski...

Luetun ymmärtäminen

Vierailija
4/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kysyi ja kertoi, ja mies tiuski...

Luetun ymmärtäminen

Ei, hän kysyi, että mikset kerro asioista. Hän ei kysynyt, että miten työpäiväsi on mennyt, onko jotain työmatkoja tulossa, milloin on lomaa. Eli sitä normaalia arjen keskustelua. 

Vierailija
5/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä joilta kaikki tieto täytyy nyhtää irti ja se onnistuu vain jos tietää täsmälleen ne oikeat kysymykset mitä kysyä. Äärimmäisen raskasta edes yrittää.

Tällainen ap:n kuvailema valikoivuus ja tiedon panttaus parisuhteessa on vallankäytön muoto.

Vierailija
6/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään tismalleen samaa hänelle. Ei mene muuten perille. Järjestä oikein tahallaan hänelle joku p-mainen tilanne sen takia ettet kertonut etukäteen. Luulis hiljalleen uppoavan tuo toiminta!

Mulla on poikakaveri joka myös teki täntyyppistä, toisn oli etäsuhde, ja suhde on hyvin löyhä. 

Vierailija
7/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanko siis joka vaikka joka sunnuntai kysellä mieheltä että onko sillä ensi viikolla työmatkoja? No joo. Mitens sitten sellaiset asiat, joista en voi tietää, miten voin osata ymmärtää niistä kysyä?

Just talvella kävi sellainen tilanne, että mies tuli töistä ja sanoin lähteväni kauppaan. Joo oli vastaus. Pyörin hetken kadun varressa, mutta en löytänyt meidän autoa. Palasin takaisin kysymään mieheltä, mihin parkkasi auton - no kun vein auton aamulla huoltoon ja on laina-auto. Eli tässä tilanteessa minun olisi pitänyt ymmärtää kysyä onko autossa kenties ehkä jotain vikaa, onko auto huollossa ym. Mistä minä voin tietää mitä kulloinkin pitäisi osata kysyä?

Vierailija
8/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takana elää omaa elämäänsä. Ette ole hänen elämässään oikeesti mukana.

Vierailija
9/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse!

Vierailija
10/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä joilta kaikki tieto täytyy nyhtää irti ja se onnistuu vain jos tietää täsmälleen ne oikeat kysymykset mitä kysyä. Äärimmäisen raskasta edes yrittää.

Tällainen ap:n kuvailema valikoivuus ja tiedon panttaus parisuhteessa on vallankäytön muoto.

Tämä oli juurikin se mitä hain äskeisessä vastauksessa eli pitäisi tosiaan osata kysyä juuri ne oikeat kysymykset. Mutta mahdotonta tosiaan tietää, mistä asiasta pitäisi kulloinkin osata kysyä. 

Niin, eihän se mies tietenkään kertonut vieneenså autoa huoltoon kun en osannut kysyä. Heiluttelin vain auton avaimia ja sanoin meneväni kauppaan ellei hän tarvitse vielä autoa.

Vierailija
11/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma ollut ihan alusta saakka mieheni kanssa. Luottamuspulaa ei todellakaan ole, sen verran isoja osoituksia siitä olen nähnyt. Nämä nyt on tosi vaikeita ja yksilöllisiä asioita eikä kukaan muu kuin hän voi sitä tietää. Yksi mitä olen itse miettinyt on että mieheni ei koe tarvetta vakuutella itsestään mitään minulle, kun olemme yhdessä jo. Tämä tulee esille ansiosta jotka hän jakaa uusien ihmisten kanssa mutta ei ole koskaan minulle edes maininnut. Ja ne hän kertoo selkeästi siksi että tekisi vaikutuksen itsestään. Toinen asia on että hän puhuu ja sosialisioi työn puolesta joka päivä joskus 12h putkeen, hän ei välttämättä jaksa tehdä sitä kotona enää vaan haluaa rentoutua kanssani. Helposti jää asioita kertomatta. 

Vierailija
12/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla suurin osa vaan käskee kostamaan tai aukoo päätään. Surullisia ihmisiä, ei voi muuta sanoa. Mutta siis, meillä vaimo väitti etten ole sanonut menoistani ja tuli usein hänelle yllätyksenä asiat. 3 ala-ikäistä lasta ja muut menot päälle. Onneksi on 2 autoa ja hankittiin toinen juuri siksi ettei olla riippuvaisia toistemme menoista.

Olen aina kyllä kertonut asioista, mutta hän ei laita niitä vain kalenteriin ja sitten unohtaa asiat. Itse laitan heti kalenteriin toisen mainitsemat menot. Ostin hänelle a4-kokoisen kuukausikalenterivihkon, josta voi aina repäistä uuden kuukauden esille. Siihen vaimo nyt aina merkkaa kuukauden menot; omat, minun, lasten ja lisäilee/poistaa tarvittaessa muutoksia. Siinä se on sitten jääkaapin ovessa kaikkien nähtävillä.

Vierailija
13/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli juurikin se mitä hain äskeisessä vastauksessa eli pitäisi tosiaan osata kysyä juuri ne oikeat kysymykset. Mutta mahdotonta tosiaan tietää, mistä asiasta pitäisi kulloinkin osata kysyä. 

Niin, eihän se mies tietenkään kertonut vieneenså autoa huoltoon kun en osannut kysyä. Heiluttelin vain auton avaimia ja sanoin meneväni kauppaan ellei hän tarvitse vielä autoa.

Olin pitkään samantyyppisessä parisuhteessa. Jossain kohtaa aloin epäilemään että mies on joko hel*etin tyhmä tai tahallaan ilkeä. No selvisihän se että monet asiat teki aivan tietoisesti tahallaan. Syytä en jäänyt enää selvittämään, ilmeisesti jotain katkeruutta siitä että parisuhde sitoi ja vastuuta liikaa.

Vierailija
14/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

M 49

Vierailija
15/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla suurin osa vaan käskee kostamaan tai aukoo päätään. Surullisia ihmisiä, ei voi muuta sanoa. Mutta siis, meillä vaimo väitti etten ole sanonut menoistani ja tuli usein hänelle yllätyksenä asiat. 3 ala-ikäistä lasta ja muut menot päälle. Onneksi on 2 autoa ja hankittiin toinen juuri siksi ettei olla riippuvaisia toistemme menoista.

Olen aina kyllä kertonut asioista, mutta hän ei laita niitä vain kalenteriin ja sitten unohtaa asiat. Itse laitan heti kalenteriin toisen mainitsemat menot. Ostin hänelle a4-kokoisen kuukausikalenterivihkon, josta voi aina repäistä uuden kuukauden esille. Siihen vaimo nyt aina merkkaa kuukauden menot; omat, minun, lasten ja lisäilee/poistaa tarvittaessa muutoksia. Siinä se on sitten jääkaapin ovessa kaikkien nähtävillä.

Hei mahtavataa! Minun mies teki nimittäin samoin! Meillä on liitutaulu, johon laittaa kuukauden työaikataulut ja muut menot aina kuun lopussa!

Vierailija
16/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli myös tuollainen. Sain esim. mesessä viestejä, että onko se Juha jo tulossa. Jaa minne. No tänne afterworkiin. En tiedä, kun ei olla lasten kanssa nähty koko äijää aamupalan jälkeen. Ai, no on se sit varmaan tulossa, terkkuja skideille. 

Vierailija
17/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma ollut ihan alusta saakka mieheni kanssa. Luottamuspulaa ei todellakaan ole, sen verran isoja osoituksia siitä olen nähnyt. Nämä nyt on tosi vaikeita ja yksilöllisiä asioita eikä kukaan muu kuin hän voi sitä tietää. Yksi mitä olen itse miettinyt on että mieheni ei koe tarvetta vakuutella itsestään mitään minulle, kun olemme yhdessä jo. Tämä tulee esille ansiosta jotka hän jakaa uusien ihmisten kanssa mutta ei ole koskaan minulle edes maininnut. Ja ne hän kertoo selkeästi siksi että tekisi vaikutuksen itsestään. Toinen asia on että hän puhuu ja sosialisioi työn puolesta joka päivä joskus 12h putkeen, hän ei välttämättä jaksa tehdä sitä kotona enää vaan haluaa rentoutua kanssani. Helposti jää asioita kertomatta. 

Meillä on tullut tämå ongelma vasta viime vuosina. Aiemmin mies jopa kertoi, jos oli lähdössä kauppaan ja kysyi tarvitsenko mitään. Nyt saattaa lähteä kotoa mitään sanomatta ja ilmestyä parin tunnin päästä kotiin kauppakassien kanssa - ja niissä on vain ruokaa ja tavaraa miehelle. Jos sanon että olisit ilmoittanut että menet kauppaan, niin mies vastaa että ei muistanut tai että hain vain eväitä. Siinä samallahan olisi voinut ostaa esim sen lopussa olevan tiskiaineen tilalle uuden, mutta ei meillä..taitaa tosiaan elää omaa elämäänsä.

Vierailija
18/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mahtavataa! Minun mies teki nimittäin samoin! Meillä on liitutaulu, johon laittaa kuukauden työaikata

Tämmöinenhän toimii vain jos molemmat sitoutuu siihen. Valitettavasti on tyyppejä jotka pitäisivät ideaa idioottimaisena ja ehdotukseen saisi korkeintaan vastauksen että sen kun merkkaat mitä haluat, ei kiinnosta.

Vierailija
19/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mahtavataa! Minun mies teki nimittäin samoin! Meill

Täällä tämä järjestelmä toiminut oikein hyvin jo vuosia

Vierailija
20/37 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatio-ongelmat ovat pahimpia parisuhteen syöjiä. Joku ratkaisu täytyy olla, muuten parisuhde kuolee. Jollei pelkkä asiallinen keskustelu auta (eli siis syyttelyä, tiuskimista), niin joku konkreettinen toimintatapa, kuten mainittu kalenteri. Jollei nämäkään auta, niin kyllähän se ero silloin vääjäämättömästi lähestyy. Parisuhde on kahden kauppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi