Unohdettu mummi
Eilen täytin 72 v. Minulla on kolme lasta, kaksi samalla paikkakunnalla.Kummallakin puoliso ja lapsia. Hoidin yhden lapsenlapsen ikävuodet 1 - 2. Jäin silloin eläkkeelle. Olen rahoittanut kummankin opinnot. Ja kukaan ei muistanut eilen edes puhelulla. Puhelu olisi ollut kiva.
Mitä tehdä? Miksi jatkaa elämää? Kukaan ei välitä, vaikka minua ei olisi.
Kommentit (201)
Miten olet saanut suututettua kaikki lapsesi? Jos kukaan kolmesta ei onnittele, kannattaa syyllistä etsiä peilistä.
Meitä on erilaisia ja kaikki eivät edes tykkää mistään huomionosoituksista tai juhlakaluna olemisesta. Täällä yksi sellainen ja mummo olen. Olen terottanut lapsille etten halua onnitteluja tms. Vanhenemisesta ei tarvitse muistuttaa. Itse laitan onnitteluviestit jos muistan lapsille ja lastenlapsille. Muutama kerta vuodessa kokoonnutaan syömään yhdessä ja välit ovat lämpimät ja toimivat joka suuntaan.
Minulla ei ollut äitiä enää ollenkaan kun sirareni ja sen lapset käyttivät hyväkseen ilmaisena lapsenvahtina. Aina oli joku kakara sairaana ja meidän tapaaminen peruttiin. Kyllä se ihminen "kuoli" jo minulle ajat sitten kun olin ihan mitätön ja kaikki muut olivat tärkeimpiä.
Tätä nykyä äitini ihmettelee kun me ei koskaan enää nähdä vaan puhutaan skypellä. Minä en surisi ollenkaan jos äitini kuolee sillä hän on jo kuollut minulle aikoja sitten. Meidän ihan kaikki tapaamiset peruttiin kun aina joku soitti että oli kakara sairaana. Kun mulle tarpeeksi kauan tehdään ohituksia niin saa loppua tapaamiset kokonaan. Sitten olkoon vain niiden tärkeimpien käytettävissä jatkossa ihan rauhassa ja minä en ala olemaan missään varalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet saanut suututettua kaikki lapsesi? Jos kukaan kolmesta ei onnittele, kannattaa syyllistä etsiä peilistä.
Joskus vanhukset unohdetaan. Ja auttamisesta ei yleensä saa kiitosta. Joskus aivan hyvänkin äidin lapset jättävät vanhan ja ehkä huonokuntoisen vanhenevan ihmisen yksin. Ei tarvitse syyttää ap:ta. Syy saattaa olla lapsissakin.
Ap:n tunne on ihan luonnollinen ja oikeutettu. Ilman syyttämistäkin. Varmasti moni voi kuvitella hänen tunteensa.
Vierailija kirjoitti:
Ai anteeksi, sulla oli synttärit, en heti huomannut.
Silti, ei aina ole helppoa soittaa. Voi oikeasti ruuhkavuosissa unohtua, tai sitten ei vaan ikäänkuin ehdi.
Höpö höpö - eiköhän jokaisella ole puhelimessa muistutuksia juuri näitä varten. Kummasti niissä ruuhkavuosissakin muistetaan kyllä pyytää apua, rahaa ja lastenhoitoa....
Ilkeät lapset sulla ap, olen pahoillani puolestasi.
Hyvää syntymäpäivää!
Vierailija kirjoitti:
Lasten itsekkyys ja huonot käytöstavat eivät ole ap:n vika.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut äitiä enää ollenkaan kun sirareni ja sen lapset käyttivät hyväkseen ilmaisena lapsenvahtina. Aina oli joku kakara sairaana ja meidän tapaaminen peruttiin. Kyllä se ihminen "kuoli" jo minulle ajat sitten kun olin ihan mitätön ja kaikki muut olivat tärkeimpiä.
Tätä nykyä äitini ihmettelee kun me ei koskaan enää nähdä vaan puhutaan skypellä. Minä en surisi ollenkaan jos äitini kuolee sillä hän on jo kuollut minulle aikoja sitten. Meidän ihan kaikki tapaamiset peruttiin kun aina joku soitti että oli kakara sairaana. Kun mulle tarpeeksi kauan tehdään ohituksia niin saa loppua tapaamiset kokonaan. Sitten olkoon vain niiden tärkeimpien käytettävissä jatkossa ihan rauhassa ja minä en ala olemaan missään varalla.
Onko sinulla lapsia? Ehkä ei. Kyllä lapsenlasta voi hoitaa ilman, että se liittyy sinuun. Eikö äitisi hoitanut sinun lapsiasi?
Eivät kaikki pidä niin tärkeänä syntymäpäiviä, jotka eivät ole pyöreitä. Järjestä kunnon juhlat, kun täytät 75v niin eivätköhän he muista tulla. Hyvää syntymäpäivää! Osta itsellesi kakkua ja kukkia, olet ne ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tajuta näitä aikuisia ihmisä jotka itkee synttäreidensä perään. Siis oikeesti?
Se, että sulla ei ole perhettä tai käytöstapoja, ei ole muiden ongelma. Jokainen järkevä ihminen muistaa läheisten syntymäpäivät.
Vierailija kirjoitti:
No mutta nyt sait syyn uhriutua. :)
Oletpa inhottava ihminen ja vielä kuulutat sitä täällä 🤮🤮🤮
Ap, joka tapauksessa onnea sinulle. Toivottavasti lapsesi oppivat jossain vaiheessa käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vanhukset unohdetaan. Ja auttamisesta ei yleensä saa kiitosta. Joskus aivan hyvänkin äidin lapset jättävät vanhan ja ehkä huonokuntoisen vanhenevan ihmisen yksin. Ei tarvitse syyttää ap:ta. Syy saattaa olla lapsissakin.
Ap:n tunne on ihan luonnollinen ja oikeutettu. Ilman syyttämistäkin. Varmasti moni voi kuvitella hänen tunteensa.
Tuo olisi jollain tavalla uskottavaa, jos esim yksi lapsista olisi jättänyt onnittelematta. Se, että kaikki lapset vaan "unohtaa", ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan käyttäytynyt huonosti heitä kohtaan? Ovat loukkaantuneet?
Mitä selität sekopää? Ap on auttanut rahallisesti ja lastenhoidossa - mitä muuta vielä vaaditaan, että "ruuhkavuosia" elävät vaivautuisivat lähettämään tekstiviestin syntymäpäivänä?!?
Siellä av-mamma taas uhriutuu, kun pitäisi itse laittaa tikkua ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niiden perusta nimenomaan luodaan lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta nyt sait syyn uhriutua. :)
Oletpa inhottava ihminen ja vielä kuulutat sitä täällä 🤮🤮🤮
Ap, joka tapauksessa onnea sinulle. Toivottavasti lapsesi oppivat jossain vaiheessa käytöstapoja.
Käytöstavat opetetaan lapsille. On tainnut aloittajalta unohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä selität sekopää? Ap on auttanut rahallisesti ja lastenhoidossa - mitä muuta vielä vaaditaan, että "ruuhkavuosia" elävät vaivautuisivat lähettämään tekstiviestin syntymäpäivänä?!?
Jotakinhan on vialla, jos kukaan lapsista ei onnittele. Onkohan aloittajakin nimitellyt sekopääksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut että joskus hyvin rakastavien vanhempien lapsista tulee tosi itsekkäitä. Ne ajattelee aikuisena vaan itseään ja omia lapsiaan ja unohtavat vanhempansa kokonaan, tyrkkäävät hoitokotiin ja eivät pidä enää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut että joskus hyvin rakastavien vanhempien lapsista tulee tosi itsekkäitä. Ne ajattelee aikuisena vaan itseään ja omia lapsiaan ja unohtavat vanhempansa kokonaan, tyrkkäävät hoitokotiin ja eivät pidä enää yhteyttä.
Sitähän ei ulkopuolinen koskaan voi tietää, mikä on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakinhan on vialla, jos kukaan lapsista ei onnittele. Onkohan aloittajakin nimitellyt sekopääksi?
Tuskinpa, se titteli kuuluu sinulle, joka syyllistät vanhusta tietämättä asioista mitään. Ilmeisesti osui ja upposi kun alkoi tuo ulina.
Nämä nykyiset lumihiutaleet osaavat "loukkaantua" kaikesta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän ei ulkopuolinen koskaan voi tietää, mikä on totuus.
Niin, luultavasti ne lapset ovat käyttäytyneet itsekkäästi jo pitkään ja imeneet kaikki rahat vanhemmilta hyvissä ajoin. Sen jälkeen lopetetaankin yhteydenpito ja etsitään uusia hyväksikäytettäviä - tällaisia ne milleniaalit tahtoo olla.
No onpas sinulla hankalaa. Mistäköhän johtuu?