Nyt yrittäjät itkee että kuluttajat ovat liian pessimistisiä ja kotimarkkinat kärsii
Suhdanne | Juhlat lässähtivät alkuunsa talous kasvoi ennakoitua vähemmän: https://www.hs.fi/talous/art-2000010466538.html
Mitä ihmettä yrittäjät kuvittelivat?
Niille ja hallitukselle on ihan alusta asti sanottu, että ihmisten ostovoima kärsii hallituksen pakolla läpi ajamista (yrittäjien toivelistan mukaisista) työelämän muutoksista, sosiaaliturvan heikennyksistä ja muista leikkauksista.
Ihmiset ovat alkaneet säästämään enemmän kun turvaverkot on revitty rikki ja työelämästä tehty entistä epävarmempaa. Siitäkin varoitettiin etukäteen, mutta hallitus ja yrittäjät vaan ylimielisesti mölisivät, että olkaa hiljaa, ette te mitään ymmärrä, tämä parantaa taloutta.
Turha niiden nyt on itkeä kun toimensa johtivat vain siihen lopputulokseen, jota ennustettiin ja josta varoitettiin isoon ääneen.
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämän hallituksen kyvyttömyys laskea asioiden vaikutuskerrointa voi yhtäkkiä olla suomalaisten yrittäjien syytä? Ei kaikki yrittäjät todellakaan äänestä kyykkypuoluetta.
No, yrittäjät olivat jostain täysin käsittämättömästä syystä (tämä mahdoton ainakin näin lukion lyhyellä ma E:llä ymmärtää) tyytymättömiä Marinin hallitukseen.
Nyt saivat mieluisaa menoa, joten en ymmärrä valitusta?
Yrittäjät nauttii nyt kun saa sitä mitä on aina niin halunnut. Tämä on teidän unelmaanne, nautistelkaa!
Ehkä yrittäjien kannattaa olla vahvoja ja välittäviä, jotta saavat asiakkaat takaisin?
Onneks bensa on sentään halp... eiku ei mitään sittenkään.
Onneksi Punkmuseo aukeaa ylihuomenna Kampissa. Se on kai ilmainen?
Kyllä tästä varoittelivat niin ETLA kuin ulkomailtakin IMF.
Se että asia tulee yrittäjille yllätyksenä on todella huono merkki. Itsekin olen yrittäjä mutta ehkä tämä on lopulta ihan hyväksi. Meillä taitaa olla pilvin pimein täysin onnettomasti johdettuja firmoja ja jonkinlainen shokkihoito voisi markkinatalouden kautta auttaa tähän ongelmaan.
Sääli vaan se kaikki kipu siinä matkalla, menetetään 2-3 sukupolvea kun se trauma tuppaa siirtymään lapsista lastenlapsiin. Lisäksi ne lapsenlapset maksaa veroina näitä meidän tekemiä virheitä.
Jallituksen talousnerojen ansiota tämäkin :D
Onkohan yrittäjät tyytyväisiä Pentikäiseen? Heitä kuitenkin näkyvästi edustaa.
Kovasti saivat kansalaiset kuunnella näiden EK:n pamppujen ja persujen solvauksia tässä kevään mittaan. Ei ihme että kaikki laittaneet kulutushanat kiinni, nekin joilla varaa olisi.
Mutku näillä heikennyksillä tulee 100000 uutta työpaikkaa. Siksi välttämättömiä. Syynä ei tietenkään ole ideologia ja ay-liikkeen tuhoaminen.
300 000 työtöntä ja poliitikot vinkuu yrittäjille lisää sii rtolaisia. Pessimistiksi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä varoittelivat niin ETLA kuin ulkomailtakin IMF.
Se että asia tulee yrittäjille yllätyksenä on todella huono merkki. Itsekin olen yrittäjä mutta ehkä tämä on lopulta ihan hyväksi. Meillä taitaa olla pilvin pimein täysin onnettomasti johdettuja firmoja ja jonkinlainen shokkihoito voisi markkinatalouden kautta auttaa tähän ongelmaan.
Sääli vaan se kaikki kipu siinä matkalla, menetetään 2-3 sukupolvea kun se trauma tuppaa siirtymään lapsista lastenlapsiin. Lisäksi ne lapsenlapset maksaa veroina näitä meidän tekemiä virheitä.
Yritysten kannattavuus on ollut surkea montakymmentä vuotta, mutta vikahan ei tietenkään ole yrityksissä, vaan työntekijöissä.
Lisää yritystukia vaan pönkittämään huonosti johdettuja yrityksiä, eikä mitään vastuun ottoa.
Etteköhän muutkin yrittäjät mene nyt heittelemään huonekaluja ulos mereen, niin kuin tämä yksi esimerkillinen yksilö.
Jos on yrittäjä, silloin on sankari, riippumatta siitä tekeekö yritys voittoa vai tappiota. Eikä muilla ole oikeutta mainita asiasta, koska kapitalismi on se päämäärä.
Kommunismi ei toimi, mutta jos tilastoja katsoo, ei kapitalismikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutku näillä heikennyksillä tulee 100000 uutta työpaikkaa. Siksi välttämättömiä. Syynä ei tietenkään ole ideologia ja ay-liikkeen tuhoaminen.
Petterin taikaseinästä tulee nuo työpaikat. Ihan minä hetkenä hyvänsä, odottakaahan vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petterin taikaseinästä tulee nuo työpaikat. Ihan minä hetkenä hyvänsä, odottakaahan vaan...
Voisiko katsoa, että tämä oli Petterin vappu-100 000?
Omasta puolestani voin vain pahoitella ihmisten kokemaa kyykyttämistä. En itsekään ymmärrä sitä ilmiötä joka sairastuttaa monen yrittäjän mielen. . Olen arvaillut että siinä olisi takana oman itsen arvottaminen rahan mukaan mutta en minäkään oikeasti tiedä. Annan vaan melko avokätisesti hyväntekeväisyyteen koska pelkään oikeasti että myös minä sairastun rahaan.
Itse en voi sietää nykyistä ahneutta ja suoranaista riistoa. Kunpa tietäisin mikä suomalaisessa yrittäjyydessä on vikana. Politiikasta sanon vain ettei 40+ ikäni aikana ole ollut yhtään mielestäni järkevää hallitusohjelmaa. Vähän alan uskoa ettei sellaista ole koskaan ollut tarkoitus tehdäkään.
Ehkei ne ole tyhmiä vaan pelkästään läpeensä epärehellisiä?
Luotto meni, kiitos Ek ja Suomen yrittäjät. Orpo voi jakaa teille mitalin helvetin huonosta työstä.
Jep, ei huvita ostaa tämän hallituksen ja työntekijävihamielisten yrittäjien aikakaudella yhtään mitään ylimääräistä. Kaikki mitä peruselämiseltä jää, menee mulla ETF-rahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei huvita ostaa tämän hallituksen ja työntekijävihamielisten yrittäjien aikakaudella yhtään mitään ylimääräistä. Kaikki mitä peruselämiseltä jää, menee mulla ETF-rahastoihin.
Jos hallitus ilmoittaa suunnilleen ensi töikseen, että työntekijät eivät ansaitse palkallista sairauslomaa koko ajalta, sunnuntailisiä, pätevää syytä irtisanomiseen, pidempää työsopimusta ja yleensäkin kunnioitusta, vaan pitäisi nöyränä ottaa vastaan kaikki paska mitä tulee, niin ei kai tuosta yllättynyt muut kuin Petteri.
Jaahas. Kirjoitin pitkän tekstin, minkä lopetin mainintaan jallitus-hallituksesta, ja joko EK tai kokoomuksen pikku sotilaat poistatti sen.
Tätä Suomen sananvapaus on. Älä arvostele, vaan ota RAIPPAA!