Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?
Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut.
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahan tekeminen ei edelleenkään koskaan ole uhrin vika, vaan ihan vain sen pahantekijän. Vaikka me naiset käveltäis aina alasti, niin silti kenelläkään ei olisi oikeutta ra is kata.
Himo ja omien tarpeiden tyydytys on aina itsekästä. Rakastaminen taas, silloin etsit toisen hyvää etkä halua pahaa kenellekään. Rakkautta lisää tähän maailmaan <3
Jos sivutien liittymässä ei ole kolmiota, niin sekaan vaan päätielle. Mulla on etuajo-oikeus.
Reippaina käymme rekkain alle, kun se tuntuu niin ihanalle...
Eli reippaina vain rai skatuiksi, sitäkö tahdoin sanoa? Se rekkakin kyllä koittaa jarruttaa, mutta sinäkö et, painat vain kaasua jos näet alastoman naisen? Koska SULLA on oikeus, kun se toinen eka niin pisti itsensä tyrkylle?
Suosittelen tietenkin jokaista ihmistä, naistakin ottamaan vastuu omasta turvallisuudestaan, ja siihen liittyy sekin ettei kuljeta alastomina. Mutta vaikka kuljettais, ni usko tai älä, se EI anna kenellekään oikeutta tehdä pahaa. Miehelläkin on oma vastuunsa hillitä itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä olin lapsena juuri se ruma tyttö. Mutta ulkomaanmatkoilla näissä maissa, joissa kaikkia naisia kehutaan kauniiksi, itsetuntoni parani huomattavasti.
Olen ihan tavis. En monenkaan mielestä kaunis, en ehkä rumakaan. Itsetuntooni tämä ei vaikuta suuntaan tai toiseen. Oon usein miettinyt, kuin ikävää olisi olla kaunotar. Saisi paljon huomiota sen takia. Se muuttais omankin huomion vain ulkonäköön. Kuin muita arvoja ei olis. Ja kauhea huoli sen rapistuessa. Pidän siitä, että saan olla rauhassa, mitä olen. Saan huomion muosta asioista. Ei ihmisen arvo saisi olla ulkonäköön sidottu, riippumatta siitä, minkä näköinen on. Ulkonäöllä on merkitystä silloin, kun silä/sillä myydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No siksi koska kaikki normaali ja huumorintajuinen kommunikaatio on jo lähes tuhottu Suomesta, kun ihmiset eivät enää uskalla puhua mitään. Se aiheuttaa itsemurhia. "
En ymmärrä. Kun esimerkiksi meidän kahvipöydässä onnistuu normaali ja huumorintajuinen kommunikaatio. On katsos olemassa myös hyvää huumoria, joka ei ole seksuaalissävytteistä.
Minä en missään vaiheessa ole puhunut mistään seksuaalissävytteisestä.
Mutta tässä ketjussa puhutaan. Olet jumiutunut nyt ihan sivuraiteille koko asian suhteen. Luepa aloitus, ja mieti sen pohjalta, mitä sanottavaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
>>Tuo ei ollut tässä nyt aiheena. Naiset ovat jo pitkään pyrkineet kriminalisoimaan myös kaiken kehujen antamisen miehiltä<<
>>Eikä olla.<<
No kyllähän tässäkin ketjussa tuli jo Monelta naiselta se että he eivät halua minkäänlaista ulkonäkönsä arvioimista miehiltä. Jos nyt joistain puolitutuista miehistä on kyse, niin he eivät voi kovin syvällistä arviota antaa naisen persoonasta, jos eivät häntä hyvin tunne.
Miksi pitää arvoida kenenkään ulkonäköä? Eikö ihminen ole aika paljon muuta, kuin ulkonäkönsä? Paitsi tietty, jos se on ainoa, mitä on, niin ehkä se kumiseva ontto rumpu haluaa sit vain arvoita omasta ulkonäöstään.
Tuttujen kesken tulee luontevasti esille ihailua. Vierailta todella outoa, jos he alkavat antamaan palautetta ulkonäöstä! Siis mitä hemmettiä. Ehkä on syytä todellakin tutustua ensin, ennenkuin alkaa arvioimaan, jos edes silloin.
Kyllä me naiset tajutaan. Voisitko sinä tajuta, että suurin osa meistä tajuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No siksi koska kaikki normaali ja huumorintajuinen kommunikaatio on jo lähes tuhottu Suomesta, kun ihmiset eivät enää uskalla puhua mitään. Se aiheuttaa itsemurhia. "
En ymmärrä. Kun esimerkiksi meidän kahvipöydässä onnistuu normaali ja huumorintajuinen kommunikaatio. On katsos olemassa myös hyvää huumoria, joka ei ole seksuaalissävytteistä.
Minä en missään vaiheessa ole puhunut mistään seksuaalissävytteisestä.
``Tyttölasten itsetunto kasvaa, kun saavat tuntemattomilta miehiltä sellaista viestiä, että ovat haluttavia ja kiinnostavia nimenomaan naisina``.
No etPÄ.
Missä olen sanonut noin? Tein sanahakuja sanalla "tuntemattomilta" sivulle 39 asti enkä sa
Tuosta tämä koko jankutus sai alkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* ja siis oli minulla sen bodyn lisäksi toki muutakin päälläni, mutta ehkä tuo tiukka vaatekappale sai aikaan ne vilkutukset ja tervehdykset.
No mikä tässä on se pointti? Että tytöt, pukeutukaa tiukkoihin vaatteisiin niin saatte huomiota pojilta? Näinkö opetat omalle tyttärellesi?
Jep. Itseni kun on kasvatettu niin, että kaikki ihmiset ollaan arvokkaita, eikä sukupuolella ole tässä asiassa mitään merkitystä. Niin sitten tällainen ajattelutapa, että tyttö tarvitsee hyvään itsetuntoonsa poikien huomiota ja kehuja tuntuu pöyristyttävältä ja pinnalliselta. Kuka opettaa näin joillekin tytöille?
"No kyllähän tässäkin ketjussa tuli jo Monelta naiselta se että he eivät halua minkäänlaista ulkonäkönsä arvioimista miehiltä. Jos nyt joistain puolitutuista miehistä on kyse, niin he eivät voi kovin syvällistä arviota antaa naisen persoonasta, jos eivät häntä hyvin tunne. "
Tämä on kuitenkin kaukana halusta kriminalisoida kehut. Tahallinen asioiden sotkeminen ja vääristely on aika tyhmää.
Vierailija:
Onko tuo auttamatta jättäminen siis normaalin miehen toimintaa?
En ole juristi, joten asenteeni peustuu hyvi n pitkälle iltapäivälehtien (netti)uutisiin.
Vuosien varrella olen lukenut useampia uutisia, joissa riitapukarien väliin mennyt henkilö on saanut kunmolla nekkuunsa. Muistan myös pari uutista, joissa väliin mennyt henkilö on joutunut kuseen liiallisesta väkivallan käytöstä.
Raiskaustapauksissa ylimääräisen riskin muodostaa se, että koskaan ei voi tietää millainen suhde osapuolilla oli ennen tapahtumaa ja on sen jälkeen. Varsinkin jos paikalla ei ole muita todistajia, kertomukset voivat helpostl muuttua prosessin edetessä.
En siis ole ensimmäisenä hyökkäämässä
paikalle kahden minulle ennestään tuntemattoman henkilön karkeloihin. Jos joku huutaa APUA riittävän selvästi ja kovalla äänellä, soitan 112.
En muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet tietäväsi mitä joku kassamyyjä tai nainen ajattelee? Saatikka että tietäisit mitä puolet ihmiskunnasta ajattelee.
Kyllähän kassatytön ajatukset tietää. Ne ovat kovin yksinkertaisia: miltä mä näytän, mix en voi kesken työvuoron katsoa tiktokkii ja mitä sidukkaa ottais illalla.
Kassatyttöjen älykkyydestä voidaan puhua jossain toisessa keskustelussa
Vierailija kirjoitti:
"No, eipä töissä paljon hymyilyttänyt, kun kollega kehui mun tissejä pikkujouluissa. Joo, silloin hymyilytti, kun treffikumppani kehui kauniiksi.
Ymmärrätkö sinä, mitä tarkoittaa tilanteeseen sopiva käyttäytyminen? Tilannetaju?"
Ei ole tuollaista tilannetta tullut vastaan, en tosin kosteissa juhlissa kuljekaan. Kyllä on pitänyt ihan erityis idiootin seuraan päätyä jos se vain tissejä kommentoi. On epäilemättä tosi kännissä myöskin.
No niin tuollaisiksi ne miehet heittäytyy kännissä. Parempi olisi kieltää niiltä päihdeaineet niin ahdistelu vähenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä olin lapsena juuri se ruma tyttö. Mutta ulkomaanmatkoilla näissä maissa, joissa kaikkia naisia kehutaan kauniiksi, itsetuntoni parani huomattavasti.
Olen ihan tavis. En monenkaan mielestä kaunis, en ehkä rumakaan. Itsetuntooni tämä ei vaikuta suuntaan tai toiseen. Oon usein miettinyt, kuin ikävää olisi olla kaunotar. Saisi paljon huomiota sen takia. Se muuttais omankin huomion vain ulkonäköön. Kuin muita arvoja ei olis. Ja kauhea huoli sen rapistuessa. Pidän siitä, että saan olla rauhassa, mitä olen. Saan huomion muosta asioista. Ei ihmisen arvo saisi olla ulkonäköön sidottu, riippumatta siitä, minkä näköinen on. Ulkonäöllä on merkitystä silloin, kun silä/sillä myydään.
En mikään kaunotar ole mutta sellainen jonka ulkonäköä jostain syystä muut kommentoi. Tämä ei todellakaan nosta itsetuntoani vaan on alkanut vaikuttaa negatiivisesti minuun. Esim olin juuri lääkärissä koska olen huolissani terveydestäni, tästä keskustellessa lääkäri alkaa kuitenkin kommentoida että huolistani huolimatta näytän hyvältä. Vitut minä siitä välitä! Haluan olla terve!
Mitä enemmän saamme lukea uutisista, kuulla naisten omia kokemuksia, järkyttyä tapauksesta toiseen, sitä pienemmäksi käy 'hyvien' miesten joukko.
Kun ryhmässä yksi perceilee, mitä teette? Nauratte mukana, 'on se kova jätkä'! Puuttukaa, puhukaa miehet keskenään, kuinka voitte tilannetta parantaa. Ei se ole naisten tehtävä, aikuiset miehet.@% Tehtävä ei ole vaikea, aikaa toki vie asennemuutos. Aloita se Tänään.
``Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa?``
Nyt on ap:lla melkoiset harhat päällä. Ei, kaikkien maailman naisten huomio EI ole nauliutunut sinuun. Valtaosa heistä ei millään lailla huomaa sinun olemassaoloasi, ja loppuja sinä et kiinnosta vttujakaan. No äitiäs ehkä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen tietää mikä on pakkoa ja mikä vapaaehtoista. Nainen ainakin tietää
Ongelmahan tossa onkin, että nainen sen päättää, ja saa muuttaa päätöstään mielialansa mukaan.
Katselin juuri viime viikolla norjalaista dokumentti/nuorten ohjelmaa, jossa teinit olivat pussailleet tytön kimppakämpässä. Tuli yö, mutta tyttö ei raskinut komentaa poikaa kimppakämpän olohuoneen sohvalle, vaan otti tämän omaan sänkyynsä kerrottuaan tälle ensin, että seksiä ei ollut luvassa.
Yön aikana poika alkoi kopeloida tyttöä, ja ilmeisesti Peura ajovaloissa -ilmön seurauksena kettu kävi kolossa. Aamulla erottiin ja heti kahden vuoden kuluttua tyttö sai päätöksensä tehtyä, ja käveli poliisiasemalle tekemään ilmoitusta raiskauksesta.
Jostain syystä norjalaiset poliisit olivat
Noist luvattomista "ketun livahduksista" voi jäädä elinikäinen trauma. Jostain syystä tämä on toisille kauhean vaikea uskoa. Miehet voivat omalla kohdallaan miettiä siihen viereen jonkun kookkaan korston ja miettiä sit, kuin ok se livahtaminen olikaan.
Vierailija kirjoitti:
>>Kas tässä: *Tuollaisessa tilanteessa olevien naisenalkujen on ihan hyvä huomata edes niiden ventovierasten miesten taholta, että he ovat haluttavia ja kiinnostavia nimenomaan naisina.*
Ehkäpä häpeissäsi poistatit alkuperäisen viestin, mutta oli säilynyt lainauksessa, sivulla 48. Nyt varmaan menet ja poistatat senkin.<<
Eli tuo sinun kopiosi oli nolo väärennös eikä sellaisena ollut löydettävissä, koska käytit vääriä sanoja. Naisen alku on eri asia kuin tyttölapsi. "Haluttava" saattoi olla huono sanavalinta, mutta kaikista muista viesteistäni on kyllä selvästi näkynyt että en aja mitään muuta kuin positiivisten kehujen asiaa. Ehkä sana "kiinnostava" olisi ollut parempi mutta kai se nyt on sisällöltään suunnilleen sama kuin haluttava. Itse ainakin murkkuikäisenä koin sen positiivisesti jos joku aikuinen mies oli minua kohtaan kohtelias ja ystävällinen eikä haitannut vaikka siinä olisi ollut jotai
Ehkä oma kokemuksesi vähän nyt vääristää sen aikuisen miehen huomion merkitystä tytölle/nuorelle. Siinä ottaa ehkä rakkauden korvikkeeksi sen kehun, joka harvemmin vieraalta tai puolitutulta aikuiselta mieheltä on mitään viatonta. Ei satunnaiset miehet ole kiinnostuneita nuorten naisten itsetunnon kohotuksesta. Ovat enemmäkin kiinnostuneita siitä huonosta itsetunnosta, koska saaliina he ovat varmempia.
En tiedä, miksi olet poistattanut kommenttisi, ja kuitenkin kerrot tässä sanamuodot, ja samalla kiellät kertoneesi mitään tuollaista. Minä pöyristyin siitä sun kommentista ja todellakin otin kantaa myös. Ei sitä mitenkään saa käännettyä toiseks, kuin miten minä ja näköjään jokunen toinenkin sen luki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne iljettävä katseet erottaa tyhjääntuijottajasta. Iljettävät eivät edes yritä peitellä ajatuksiaan, joita se katsominen herättää. Oisko nyt ylireagointia tämäkin?
Miten siis reagoit? Avauduit vauvapalstalla? Ei hätää. Se on aivan normaalia, niin kuin psykiatrit tapaavat sanoa. Tuo iljettävä-sanan toistuva käyttö viittaa kuitenkin siihen, että et ole ihan sinut asian kanssa. Ajattelet liikaa -- mutta toisaalta voit olla naisoletettu. Luovutan.
Elämä on valintoja.
-- Voit ryhtyä muuttamaan miesten biologiaa. Tätä ns. Kravatti pois ja munat veks -mallia ei tietääkseni ole kokeitu käytännössä missään suuressa lisääntymiskykyisten miesten populaatiossa. Vakavasti puhuen en usko pääosan naisistakaan pitävän sitä hyvänä ajatuksena.
-- Voit ryhtyä muuttamaan naisoletettujen ulkonäköä. Pukeudu burkaan (vast.). Jo
Mitähän helv ettiä nyt selität? Iljettävä katse on iljettävä katse. Se on sitä, kun koko olemuksesta näkee katsojan asenteen kohdetta kohtaan, eikä se asenne ole millään tasolla imarteleva. Normi mies ja nainen haluaa ja osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla asiallisesti, vaikka näkisivät mitä hyvänsä silmiä hivelevää. Heillä ei ole tarve edes ajatuksissaan ahdistella tai alistaa ketään (omien himojen käyttöön) toisen pukeutumisesta riippumatta. Suurin osa ihmisistä on tällaisia. Sit muutama mätämuna pilaa kokonaisen sukupuolen maineen. Ja tekee toisesta sukupuolesta turvattomia.
Koska on viisaampaa katsoa kuin katua
No kuvittelepa että annan sulle rasiallisen keksejä mutta varoitan, että jotkut keksit siellä on leivottu paskasta eikä keksitaikinasta. Silloinhan sä varmasti varoisit ja suhtautuisit kaikkiin kekseihin hieman epäilevästi.
Sama juttu pätee naisten suhtautumiseen miehiä kohtaan. Eli jos huomattavasti pienempi osa miehistä olisi mulkkuja, naisten ei tarvitsisi olla niin kriittisiä miehiä kohtaan.
No mikä tässä on se pointti? Että tytöt, pukeutukaa tiukkoihin vaatteisiin niin saatte huomiota pojilta? Näinkö opetat omalle tyttärellesi?