Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?
Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut.
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näen puskaraizkauksen, niin poistun varmaan takavasemalle. Saatan joutua miehenä vedetyksi osalliseksi itse rikokseen. Toivotaan, että karhu tulisi väliin.
Yritätkö vahvistaa sitä stereotypiaa, että miehillä on naisia rikollisempi ajattelu-/ toimintatapa?
Miehet ovat todistetusti väkivaltaisempia. Sen sijaan että sanoisimme "ihmiset ovat aina sotineet" olisikin hyvä vaihtaa se lauseeseen "miehet ovat aina sotineet".
Naiset ovat aina tappaneet vauvojaan. Taitaa olla kyse jotenkin naisiin sisäänrakenetusta väkivaltaisuudesta.
Ei, kyse on lapsivuodepsykoosista. Tiedät tämän itsekin. Et jo
Useampi mies on tappanut koko perheensä, monta lasta ja vaimon. Mihin tämä unohtui sulta? Sulla ei kyllä ole kaikki kotona kun kuvittelet kaikkien naisten tappavan lapsia. Samalla sokeasti ummistat silmäsi tuota paljon yleisemmältä asialta eli miesten harjoittamalta väkivallalta.
Mä en ole tappanut yhtäkään ihmistä. Olen yhden aikuisen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon että naiset juuri Yrittävät saada tästä aivan sekavaa soppaa sillä, että eivät suostu selkeästi määrittelemään millainen lause on häirintää ja millainen ei, vaan kaikki riippuu kaikesta ja hyllyvällä suolla ollaan. Ei tällaisten käsiin saisi antaa valtaa ollenkaan, vaan selkeät säännöt täytyy olla! Ja kyllä olen edelleen nainen mutta olen aina ollut erilainen nainen.
Juu, erilaisuudessasi se pick meeeeeee....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta en tiedä mutta minulla ei ole tarvetta juoksennella aikaisin aamulla tai myöhään illalla metsässä muuten kuin lenkillä. Johtuu ihan ulkolämpötilasta.
Kuinka usein sä satut paikalle kun naista rais kaus-murhataan?
- - -Minä en ole edes väittänyt, että olisi kohdalle osunut. Sinähän noilla tapauksilla mehustelet.
Miksi muuten luulet, että metsään asti tarvitsee mennä juoksentelemaan, tai edes aikaisin aamulla tai myöhään illalla? Kyllähän noita uutisten mukaan tapahtuu ihan kaupunkien puistoissa päiväsaikaan. Kauheea, eikö?
Laita linkkiä.
Ja ei ole kauheeta. En oikeasti enää piittaa mitä naisille tapahtuu.
Ai aikaisemmin olet piitannut 😄
Ennen koronaa, ennen tätä palstaa
Ennen kuin näytitte millaisia naiset oikeasti ovat. Mitä ajattelette miehistä.
Kiitos silmieni avaamisesta. Toivon mahdollisimman monelle nuorelle miehelle samaa tietoutta teistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valtaosa miehistä käyttäytyy aivan moitteettomasti ja normaalisti, miksi sitten JOKA KOLMAS SUOMALAINEN NAINEN on kokenut parisuhdeväkivaltaa?
Koska naiset ilmoittavat asiasta pienemmällä kynnyksellä.
MItä olet itse tästä mieltä:
Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 2064-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.
Joko nyt löytyisi linkkiä tuonne TH:n hoitoilmoitusrekisteriin, tai ainakin jokin muukin lähde kuin tämä netissä kiertänyt lainaus jostain, mitä joku on joskus ehkä jossain sanonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele,ei voi milloinkaan tietää onko kotiovesi takana joku mielipuoli hullunkiilto silmissä,sieraimet vaahdossa, kuola jo suupielestä valuen kyttäämässä kirveen kanssa ja odottamassa vain sitä että aukaiset ovesi....
Kyllä, kaikkeahan voi sattua ja elämä on vaarallista
En silti sitäkään pelkää vaan uskallan kuitenkin elää.
Minä pelkään törmääväni väkivaltaisiin miehiin, koska on kokemusta siitä, kuinka pahalta sellaisen kynsissä tuntuu. Siksi olen varovainen sen suhteen, kenet päästän lähelleni. Se ei estä elämistä, päinvastoin, se suojelee elämää ja terveyttä.
Olen itse elänyt pari vuotta Espanjan Barcelonassa ja siellä opin että paras turva itselle on se kun oppii kehittämään itselleen ns . 'psykologista silmää', (vastaan tulevia ihmisiä ja tilanteita silmällä pitäen)
Sillä kyllä pärjää hyvin .(+ tietenkin sillä ettei ikinä ole ja liiku kadulla kännissä eikä käsittele rahaa liian näkyvästi julkisilla paikoilla ja jalkineiksi kannattaa aina valita hyvät ja joustavat juoksulenkkarit)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..."ymmärrä mitä etua siitä on, että naisten itsetunto pidetään koko ajan pohjamudissa. Kyllä tähän täytyy joku yleinen tosikkous ja huumorintajuttomuus liittyä. Sitten toki eri asia jos käy aivan liialliseksi ja varattu mies kiinnostuu muista kuin vaimostaan"...
Ei muo mun oman miehen puheet loukkaa tietenkään. Eikä pojan. Tai veljien. Kenenkään itsetunto ei saa olla siitä kiinni, että joku satunnainen vieras mies huutelee kadulla. En ole koskaan kuullut asiallista huutelua. En edes sellaista, mitä oli takavuosien jossain mainoksessa, missä klassiset raksamiehet kokoontuivat vihetää ja huutelee ohikulkevalle kaunottarelle ja tämä sit onnellisena pyörähti ympäri helmat hulmuten. Tästä on jo aikaa ja vaikka se oli silloin tarkoitettu positiiviseksi eleeksi, oli se jo silloin meistä tytöistä vastenmielistä.
<
Suomessa muka rahaa ahdistelusyytöksillä :D
Mikä naurattaa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d92cf1b2-7123-4c80-b2f3-a7b562103365
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon että naiset juuri Yrittävät saada tästä aivan sekavaa soppaa sillä, että eivät suostu selkeästi määrittelemään millainen lause on häirintää ja millainen ei, vaan kaikki riippuu kaikesta ja hyllyvällä suolla ollaan. Ei tällaisten käsiin saisi antaa valtaa ollenkaan, vaan selkeät säännöt täytyy olla! Ja kyllä olen edelleen nainen mutta olen aina ollut erilainen nainen.
Ei tällaisten käsissä mitään valtaa olekaan asian suhteen. Jos mies (nainen) käyttäytyy epämiellyttävästi, eikä pyynnöstä lopeta, vaan jatkaa, voi asianomistaja tehdä siitä niin halutessaan rikosilmoituksen. Sitte asiaa tutkitaan. Ja tutkijoiden käsissä on se valta tehdä päätös, onko rikosilmoitus aiheellinen vai ei. Ei ole myöskään sinulla valtaa määritellä muiden naisten (miesten) kokemuksia siitä, mikä on häiritsevää ja mikä ei. Olet kuinka erilainen hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksistinen vihapuhe
Seksistinen vihapuhe on häirintää ja se on myös rikos. Seksistinen vihapuhe tarkoittaa loukkaavaa puhetta tai ilmaisua, joka levittää, lietsoo tai oikeuttaa vihaa sukupuolen perusteella. Se kumpuaa yhteiskunnan valtarakenteista ja tuottaa epätasa-arvoa sukupuolten välille.
Katsokaa mammat oikein tarkkaan.
#miesvihanäkyväksi
#venäjäntrollitnäkyväksi
Ehei, kyllä se olette te naiset jotka tehtailette ketjuja miehistä ja haukutte ne.
Tuossa mallisuoritus eräästä ketjusta. Ketju käsitteli lehtijuttua missä oli haastate
Mistä vetoa, että toi oma oma trollausviestisi, jolla kalastelit tykkäyksiä? Niin onnessasi huikeasta suosiosta, ettet malta olla postaamatta sitä vuodesta toiseen eri ketjuihin, sopipa aiheesen tai ei.
Vai oletko itse yksi noista Merikarvian poikamiehistä? Siksikö sattui suoraan sydämeen?
Miten se ei sovi aiheeseen kun annan esimerkin miesvihastanne.
Mun ei tarvitse itse keksiä tuollaista trollausviestiä, te hoidatte kaikki likaiset työt ihan mun puolestani.
Ja taas tuo loppukaneetti... mitä koet saavuttavasi tuolla? Fiksu aikuinen nainen. Kostuuko paikat? Eikö 60+ mummolla muuten erity enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valtaosa miehistä käyttäytyy aivan moitteettomasti ja normaalisti, miksi sitten JOKA KOLMAS SUOMALAINEN NAINEN on kokenut parisuhdeväkivaltaa?
Noh, jos nykyään miesten normaalia käytöstä on mm. jättää auttamatta rikoksen uhria, vaikka laki siihen velvoittaa, niin mitäpä lottoat. Miksiköhän?
Velvoittaahan laki siihenkin ettei vauvoja tapeta, mutta silti naiset tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Käypä lukemassa tämänkin palstan kommenttwja niin huomaat miten paljon miehillä on aggressioita naisia kohtaan. Testosteroni pilaa aivot
Tuo on muuten totta. Turun yliopiston fysiologian professori Ilpo Huhtaniemi on samaa mieltä. Lukaiskaapa hänen teoksensa Hyvä ja paha testosteroni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis sen lisäksi, että ovat jääneet vaille tervettä rakkautta lapsuudessa, heidän itsetuntonsa kehittyy vieraiden miesten seksuaalissävytteisen huomion varassa? Voi apua."
Tuon seksuaalisuuden lisäsit tuohon ihan itse, minä en siitä sanonut. Kyllähän pieniäkin lapsia jo kehutaan hurmureiksi ja kauniiksi prinsessoiksi, onko sekin sinusta seksuaalista? Kehut kohottavat itsetuntoa. Alas painaminen madaltaa sitä. Vaikka heti kun siihen pystyy, niin kannattaa toki pyrkiä riippumattomuuteen molemmista ja perustaa itsetuntonsa siihen, että on Jumalan Luoma ja lunastama Jumalan kuva.
Tämä ketju käsittelee ahdistelua ja häirintää. Nämä siis teemoina aloitukseen sisältyen. Silloin oletus on, että puheissa on lähinnä ensisijaisesti ei-haluttu huomio. Satunnainen miesten o
Aaa käsitteleekö tämä ketju kehuja? Siis aiheena kehuminen?? Joo, sori, oon yksinkertainen...luulin aiheena on häirintä ja siihen varautuminen...
Tunnut olevan yksinkertainen, aloituksessa ei ole tuosta puhe vaan naisten aiheettomasta epäluulosta kaikkia miehiä kohtaan.
"No jos asian ratkaisee pärstäkerroin eikä selkeä sääntö, niin silloin ei voi tietää mitään varmaa etukäteen. Ja anteeksi sinulla meni sukupuolet väärin, sinä olet siis mies ja minä nainen."
Missä on väitetty, että sanojan ulkonäkö määrittää sen, onko se häirintää vai ei? Ei kukaan nainen mielestäni ole näin sanonut, se on tyypillinen miehen kommentti (ups, yleistys). Tuossa joku (nainen?) sanoi, ettei halua kuulla keneltäkään arviota omasta vartalostaan kulkiessa missä vaan. Ei sanonut mitään sanojan ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Uimarannoille saisi määrätä sukupuolikohtaiset aikataulut niin että naisille ja lapsille on oma ranta-aika ja miehille omansa. Koska se on todella ahdistavaa ahdistavaa, pelottavaa ja epämiellyttävää olla omien lasten kanssa uimarannalla kun sinne änkee tuntemattomia miehiä jotka saattavat olla vaikka pedoja tai ties mitä.
Muuta kuule vaikka Iraniin.
Siellä on kaikki tuo mitä esität ja toivot jo valmiina oottamassa sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näen puskaraizkauksen, niin poistun varmaan takavasemalle. Saatan joutua miehenä vedetyksi osalliseksi itse rikokseen. Toivotaan, että karhu tulisi väliin.
Yritätkö vahvistaa sitä stereotypiaa, että miehillä on naisia rikollisempi ajattelu-/ toimintatapa?
Miehet ovat todistetusti väkivaltaisempia. Sen sijaan että sanoisimme "ihmiset ovat aina sotineet" olisikin hyvä vaihtaa se lauseeseen "miehet ovat aina sotineet".
Naiset ovat aina tappaneet vauvojaan. Taitaa olla kyse jotenkin naisiin sisäänrakenetusta väkivaltaisuudesta.
Ei, kyse on l
Useampi mies on tappanut koko perheensä, monta lasta ja vaimon. Mihin tämä unohtui sulta? Sulla ei kyllä ole kaikki kotona kun kuvittelet kaikkien naisten tappavan lapsia. Samalla sokeasti ummistat silmäsi tuota paljon yleisemmältä asialta eli miesten harjoittamalta väkivallalta.
Mä en ole tappanut yhtäkään ihmistä. Olen yhden aikuisen lapsen äiti.
Lienee unohtunut koska se ei pidä paikkaansa.
Miehet eivät saa kiinni naisten tekemiä lapsensurmia missään vaiheessa.
Enkä kuvittele kaikkien naisten tappavan lapsia. Sanon vain ettei se näy päällepäin kuka naisista ei tapa niitä.
Se että pillastut kun asiasta puhuu osoittaa ketjun mukaan että sinulla on huono omatunto. Olet vähintäänkin haaveillut siitä. Pitänyt ehkä omaa lastasi uimahallissa veden alla ja ajatellut että tässä ei tarvitsis olla pitkään, kunnes pieni syyllisyyden pilkahdus osuu mieleesi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis sen lisäksi, että ovat jääneet vaille tervettä rakkautta lapsuudessa, heidän itsetuntonsa kehittyy vieraiden miesten seksuaalissävytteisen huomion varassa? Voi apua."
Tuon seksuaalisuuden lisäsit tuohon ihan itse, minä en siitä sanonut. Kyllähän pieniäkin lapsia jo kehutaan hurmureiksi ja kauniiksi prinsessoiksi, onko sekin sinusta seksuaalista? Kehut kohottavat itsetuntoa. Alas painaminen madaltaa sitä. Vaikka heti kun siihen pystyy, niin kannattaa toki pyrkiä riippumattomuuteen molemmista ja perustaa itsetuntonsa siihen, että on Jumalan Luoma ja lunastama Jumalan kuva.
Tämä ketju käsittelee ahdistelua ja häirintää. Nämä siis teemoina aloitukseen sisältyen. Silloin oletus on, että puheissa on lähinnä ens
Vankiloissa on lähes yksinomaan miehiä, mutta sinä puhut aiheettomasta ennakkoluulosta miehiä kohtaan? Mikä on logiikkasi tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..."ymmärrä mitä etua siitä on, että naisten itsetunto pidetään koko ajan pohjamudissa. Kyllä tähän täytyy joku yleinen tosikkous ja huumorintajuttomuus liittyä. Sitten toki eri asia jos käy aivan liialliseksi ja varattu mies kiinnostuu muista kuin vaimostaan"...
Ei muo mun oman miehen puheet loukkaa tietenkään. Eikä pojan. Tai veljien. Kenenkään itsetunto ei saa olla siitä kiinni, että joku satunnainen vieras mies huutelee kadulla. En ole koskaan kuullut asiallista huutelua. En edes sellaista, mitä oli takavuosien jossain mainoksessa, missä klassiset raksamiehet kokoontuivat vihetää ja huutelee ohikulkevalle kaunottarelle ja tämä sit onnellisena pyörähti ympäri helmat hulmuten. Tästä on jo aikaa ja vaikka se oli silloin tarkoitettu positiiviseksi eleeksi, oli se jo silloi
Ainoa tapa netota ahdistelusyytteillä Suomessa on tosiaan olla ahdistelusyytteen kohde. Ahdistelun uhri taas ei linkkaamiasi rahakasoja nää ikinä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele,ei voi milloinkaan tietää onko kotiovesi takana joku mielipuoli hullunkiilto silmissä,sieraimet vaahdossa, kuola jo suupielestä valuen kyttäämässä kirveen kanssa ja odottamassa vain sitä että aukaiset ovesi....
Kyllä, kaikkeahan voi sattua ja elämä on vaarallista
En silti sitäkään pelkää vaan uskallan kuitenkin elää.
Meillä oli kerran sunnuntaiaamuna oven takana mies aseen kanssa. Aseen piti piilossa takin alla. Minä avasin, koska mieheni oli vielä nukkumassa. Asemies kysyi miestäni, ei siis halunnut minua ampua. Ei sit ampunut miestänikään, kun tunnisti vääräksi mieheksi. Vain nimi oli sama. Saimme saman kaiman takia useita yhteydenottoja milloin mitäkin huijausta koskien.
Edelleen avaan oven, kun ovikello soi.
Edelleen olen varovainen pimeällä ja joskus muutenkin vieraiden miesten läsnäollessa.
Syy naisen rais kaamiselle lienee sitten seksuaalinen hätätila. Miltä kuulostais jos miehille keksittäis diagnooseja jotta niitä ei tarvitse tuomita sairaista rikoksistaan?"
Siis MITÄ mä just luin?!
--
Varmaan se ensimmäinen isä joka kuunteli vapauttavaa tuomiota äidin tapettua heidän lapsensa ajatteli aika samalla tavalla...
Eikö voisi olla "kunnon miesten rekisteri", josta näkisi ne harvinaiset miehet, jotka eivät ahdistele?
Sanoinko että on ok? Sanoin etten piittaa mitä naisille tapahtuu. Kaksi eri asiaa. Minun puolestani voitte päätyä karhun raatelemaksi. Tosin senkin saisitte miesten syyksi.
Mutta jatka kaikessa rauhassa sanojen laittamista suuhuni, ei ole uutta sinulle.