Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?

Vierailija
31.05.2024 |

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut. 

Kommentit (1648)

Vierailija
101/1648 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet (jotkut miehet) kuvittelee jotain aloituksen kaltaista? Epäilen, että kyseessä täytyy olla jotenkin sosiaalisesti tosi kömpelö tapaus, ei normaalimiehillä ole tuollaisia ongelmia. Me tosielämän miehet ja naiset eletään pääosin ihan sulassa sovussa keskenämme. 

Se juuri näissä aloituksissa huvittaa kun niillä ei ole mitään kosketusta siihen elämään mitä suurin osa ihmisistä elää.

Ja samaan aikaan koittaa esittää koko ihmiskunnan asiantuntijaa.

Täällä voi loruilla ihan mitä lystää.

Ei kai tuon pitäisi ketään yllättää. Jotkut selvästi kylvävät myrkkyä mm sukupuoliteemassa.

Se on tosi harva kun edelleen sekoilee keskellä kirkastapäivää esim törkeilee ilman mitään näkyvää syytä. Mut kivahan näitä on keksiä tietysti.

Vierailija
102/1648 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet (jotkut miehet) kuvittelee jotain aloituksen kaltaista? Epäilen, että kyseessä täytyy olla jotenkin sosiaalisesti tosi kömpelö tapaus, ei normaalimiehillä ole tuollaisia ongelmia. Me tosielämän miehet ja naiset eletään pääosin ihan sulassa sovussa keskenämme. 

Se juuri näissä aloituksissa huvittaa kun niillä ei ole mitään kosketusta siihen elämään mitä suurin osa ihmisistä elää.

Itse en kyllä tiedä huvittaako vai surettaako enemmän. Oikeasti käy sääliksi ihmisiä, jotka roikkuu netissä lukemassa jotain ylilautaa ja mammapalstaa ja muodostaa ihmiskäsityksensä sen perusteella. 

Joo minuakin käy sääliksi nämä.

Pera 63v

(AV:lla Anna 31v, Ulilaudalla Veeti 20v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1648 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No normaalit ymmärtää mutta tällä palstallahan on äänessä molemmista sukupuolista ne eniten sekaisin olevat🤷

Jos apn väite tulee jostain palstalta niin laitatko linkin siihen. Siis naisen kirjoittamaan kommenttiin, ei noihin miesten "kaikki naiset ajattelee sitä ja tätä" juttuihin.

Sori, mä lähden ny nukkumaan, koita pärjäillä. 

Vierailija
104/1648 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No normaalit ymmärtää mutta tällä palstallahan on äänessä molemmista sukupuolista ne eniten sekaisin olevat🤷

Riippuu ja roikkuu. Eivät kaikki ole yhtään sekaisin.

Vierailija
105/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset EIVÄT tajuaisi sitä, et näkisi naisia kadulla. Ikinä.

Palstalle tyypillistä käytöstä heittää jokin väite, minkä kuka vain tajuaa vääräksi. Mutta kun kärjistäminen on niin kivaa.

Vierailija
106/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sieluun? Joko häntä yököttää tai sitten ei.

Vierailija
107/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin naiset tämän tajuavat eikä se kaupan kanssa ole kyllä 99% varmasti yhtään huolissaan siitä, mitä siellä kaupassa mietit. Netti on omituinen paikka - oikeassa elämässä tällaiset asiat evät ole minkäänlaisia ongelmia ja ihmiset ovat ihan mukavia.

Vierailija
108/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nainen voi tietää sen, että kuka miehistä on normaali ja kuka hullu raiskari?

No vaikkapa siitä, että jos mies muitta mutkitta tarraa hupakkoa hilloviivasta kiinni, niin on todennäköisesti ainesta Yhdysvaltain presidentiksi.

Vierailija
109/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista on miehille pelkkää ilmaa, kun palikat on järjestyksessä.

Vierailija
110/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nainen voi tietää sen, että kuka miehistä on normaali ja kuka hullu raiskari?

No vaikkapa siitä, että jos mies muitta mutkitta tarraa hupakkoa hilloviivasta kiinni, niin on todennäköisesti ainesta Yhdysvaltain presidentiksi.

Totta. Ja eräs veikeä setämies nimeltä Bill Cosby suoritti rasistisia raiskauksia vuosikymmenestä toiseen kenenkään estämättä, tai juutalainen Ron Jeremy.

Vierailija
111/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko nainen olevansa jotenkin huonompi ja rumempi, jos häntä ei ole ahdisteltu? Siksi käsite *ahdistelu* on laajentunut koskemaan katseita, eleitä, ilmeitä ja varmaan kohta myös ajatuksia, jotka saadaan aikaan provoamalla.

Vierailija
112/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vaikka itse äänesivät ne hullut raiskarit tänne. Tyttö todellakin on aina uhri ja äänestää vastakin suvaitsevaisuuden puolesta.

Kunnon sovinistin erottaa siitä, että kun on kyse ma muista, heidän kannaltaan huonot päätökset johtuvat naisäänestäjistä, ja heidän kannaltaan hyvät päätökset johtuvat miesäänestäjistä.

Mitään logiikkaa siinä ei tietysti ole, mutta missäpä olisi, kun puhutaan ma muista. Kun kyse on vain vihasta. Yleensä ne ma muja vihaavat kun vihaavat myös naisia.

Vierailija
113/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko valtaosa kunnolla käyttäytyviä, mutta pointti onkin se että järkyttävän moni, liian moni, ei ole. Eikä tämä tarkoita sitä että nämä miehet olisivat mitään ra is kismurhaajia, vaan he itse näkevät itsensä ihan tavallisina kunnollisina miehinä ja niin näkee yleensä heidän lähipiirinsäkin, erityisesti muut miehet/kaveripiiri, mutta sitten he tekevät naisille asioita ymmärtämättä että se on seksuaalista väkivaltaa. Jos joku muu tekee samat asiat, he ehkä osaavat sanoa sen olevan väärin, mutta kun sen tekee itse, he kokevat sen oikeutetuksi ja ei niin vakavaksi, koska eiväthän he tarkoita pahaa. Sokeapiste. Asiaa on tutkittu paljon, eikä monet raiskaukseen syyllistyneetkään koe syyllistyneensä sellaiseen, ja esim. Suomessa miesten keskuudessa on huolestuttavan yleinen asenne että sammuneelle naiselle muka saa tehdä juttuja, että se on naisen oma vika, ei r iskaus.

Tämä oli minulle karu asia tajuta, koska minulla on ympärilläni miespuolisia läheisiä, sukulaisia, rakkaita veljiä, joista tietysti haluaisin ajatella että he ovat hyviä ihmisiä, mutta tätä inhimillistä toivoa varjostaa tieto niistä asioista mitä he ovat tehneet, joka rikkoo sen mielikuvan. Ainoa varsinainen rai s k aaja ja avoimesti naisvihamielinen henkilö jonka varmasti tiedän on oma isäni ja häneen en ole yhteydessä. Täysin kunnollisen ja normaalin oloinen ex-puolisoni teki minulle monta kertaa seksuaalisia tekoja kun olin nukkumassa, eli r iskasi, ja minulla kesti vuosia edes tajuta että se oli niin koska en voinut siinä tilassa antaa suostumustani, saati oikeasti itse halunnut tehdä niitä asioita vaan alistuin koska olimme naimisissa - ja tämä on muuten todella yleinen kuvio parisuhteessa. Isääni verrattuna pikkuveljeni on oikein kunnollinen mies - mutta kun selvisi että hän manipuloi ja painosti silloista tyttöystäväänsä seksiin, tuntui kuin olisin juonut myrkkyä, ensimmäinen reaktio olisi halunnut kieltää sen, suojella sitä mielikuvaa hänestä kunnollisena miehenä. En olisi ikinä voinut uskoa ja siksi se tuntui niin pahalta. Sama kaava toistuu monien muidenkin tuntemieni ns. normaalien miesten kohdalla ja ikävä kyllä vähissä on ne joista ei ole mitään pahaa sanottavaa - tai ainakaan tiedossa. Sydäntäsärkevää.

Luulen että seksuaalisen väkivallan kulttuuria ylläpitää osaltaan myös mahdollistajat, ne hyvät veljet ja naisetkin, jotka puolustelee tekijöitä kun tämä on ns. hyvä tyyppi. Niin kauan miehen ei tarvitse muuttua kun tälle löytyy joukko yes maneja selittämään asiat heille edulliseksi. Ehkä keksimme keinon rakentaa kulttuurin jossa kunnioitus perustuu todella siihen millainen henkilö on ihmisenä, riippumatta siitä mikä sidos meillä on häneen.

Vierailija
114/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikki miehet eivät ahdistele (eivätkö? Ikinäkö?), mutta kaikki miehet ovat osa ahdistelukulttuurin ylläpitoa ja siitä hyötymistä. Voidaan muka olla hyviksiä, mutta samalla ollaan salaa tyytyväisiä, että muut miehet pitävät naiset chekissä ja raiskaus- ja väkivaltakorttia käytetään sitten tarpeen mukaan.

Vierailija
115/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko valtaosa kunnolla käyttäytyviä, mutta pointti onkin se että järkyttävän moni, liian moni, ei ole. Eikä tämä tarkoita sitä että nämä miehet olisivat mitään ra is kismurhaajia, vaan he itse näkevät itsensä ihan tavallisina kunnollisina miehinä ja niin näkee yleensä heidän lähipiirinsäkin, erityisesti muut miehet/kaveripiiri, mutta sitten he tekevät naisille asioita ymmärtämättä että se on seksuaalista väkivaltaa. Jos joku muu tekee samat asiat, he ehkä osaavat sanoa sen olevan väärin, mutta kun sen tekee itse, he kokevat sen oikeutetuksi ja ei niin vakavaksi, koska eiväthän he tarkoita pahaa. Sokeapiste. Asiaa on tutkittu paljon, eikä monet raiskaukseen syyllistyneetkään koe syyllistyneensä sellaiseen, ja esim. Suomessa miesten keskuudessa on huolestuttavan yleinen asenne että sammuneelle naiselle muka saa tehdä juttuja, että se on naisen oma vika, ei r iskaus.

Tämä oli minulle karu asia tajuta, koska minu

Tämä on niin totta. Tyttönä sitä luo mielessään kuvan kunnollisista miehistä, kun lukee satuja sankareista ja romansseista ja alkaa itsekin haaveilla rakkaudesta. Todellisuus, jonka sitten naisena kohtaa, on todella karu. Miehet eivät todellakaan tunnu itse huomaavan sitä. Minunkin mieheni, joka toitottaa kunnollisuuttaan ja sanoo vihaavansa hyväksikäyttäjiä, päätyy aina kännissä painostamaan ja ahdistelemaan. En usko enää miehiin ja rakkauteen, vaikka ennen uskoin. Miehet ovat itse näyttäneet teoillaan, ettei heihin voi luottaa.

Vierailija
116/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista on miehille pelkkää ilmaa, kun palikat on järjestyksessä.

Suurin osa ihmisistä on toisille ihmisille ilmaa. Ei niihin kiinnitä huomiota ja jos on ne palikat kunnossa, niin ei ainakaan ala keksiä jotain ajatuksia niiden päähän. Normaalisti tervehdin kassaa mutta ei ikinä ole alkanut päässä pyöriä mitä se mahtaa ajatella.

Vierailija
117/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Jos joukossa on yks mätä omena, niin kyllä sitä tarkistaa onko muut syötäviä. 

Vierailija
118/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaas tätä hetki toisinpäin. Tehdään ajatusleikki, että elämme maailmassa, jossa valtaosa raixkaajista on naisia, ja valtaosa riaxatuista miehiä. Melkein kaikki miehet kokevat epämiellyttävää seks ahdistelua nuorena poikana.

Sitten mies tulee ja tekee aloituksen, missä kertoo miten häntä hirvittää kävellä yksin pimeässä puistossa, koska hän pelkää että hänet raixataan. Muutkin miehet kertovat miten heitä on ahdisteltu.

Minun reaktioni naisena EI ole, että minua syyllistetään. Minä EN suutu näille miehille, vaan koen sympatiaa ja toivon, että kaikki ihmiset saisivat elää rauhassa. Yritän olla jatkossa tarkkana, etten aiheuta tahtomattani pelkoa miehille.

Miksi miehen (eikaikkimiehet, pakollinen disclaimer) reaktio vastaavassa tapauksessa on henkilökohtainen loukkaantuminen ja viha ahdistelun uhreja kohtaan? Miksi?

Kunhan mietin.

Juuri tämä aamuna juttelin mieheni kanssa; minua seurailee kuntosalilla mies, lyöttäytyy seuraan, juttelee koko ajan vaikka osoitan että olen tekemässä omaa treeniä enkä ole kiinnostunut. Kysyin mieheltäni että osaatko kuvitella omalle kohdallesi saman tilanteen? Ei osannut, eikä varsinkaan sitä miltä naisesta tuntuu. Ei mies voi yksinkertaisesti ymmärtää. Olen ollut ainostaan kohtelias, eli tervehdin salilla olijoita. Teen omaa treeniäni tosissani ja keskityn siihen. Pitäsikö siis olla tympeä että miehille ei vaan tule väärinkäsityksiä? Ehkä vaihdan salia tai ainakin vuorokaudenaikaa. Vähän sama kuin koulukiusaus; kiusattu väistyy kun ei jaksa alkaa taistella. En ala tehdä valituksia, pidän niin uskomattomana sitä että aikuinen mies käyttäytyy noin.

Ja vielä disclaimeri: naisia saa lähestyä, saa puhutella, mutta jos pienimmästäkin vihjeestä voi tulkita että ei kiinnosta niin LOPETA. 

Vierailija
119/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko nainen olevansa jotenkin huonompi ja rumempi, jos häntä ei ole ahdisteltu? Siksi käsite *ahdistelu* on laajentunut koskemaan katseita, eleitä, ilmeitä ja varmaan kohta myös ajatuksia, jotka saadaan aikaan provoamalla.

Kyllä, tunnen olevani vähemmän kiinnostava kun minua ei ole koskaan rais kattu. 

Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.

Vierailija
120/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko todella myyjätyttö loukkaantui kun sanoit kassalla "hei" vai onkohan nyt tarinaa vähän väritetty? En ole koskaan moista kuullut tai nähnyt. Normaalisti asiakkaat kaupassa tervehtivät ja myyjän tehtävä on myös tervehtiä asiakkaita. Niin ne myös tekevät. Sille nyt ei voi mitään jos joskus sattuu tulemaan vastaan vaikka joku juuri aloittanut säikky nuori, joka jäätyykin asiakaspalvelutilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän