Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?
Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut.
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen hetero tykkään miehistä, tykkään flirttailusta ja vislailusta se saa minut tuntemaan että minulla on vielä jotain viehätysvoimaa. En ikinä ole nähnyt naista joka pahastuisi saamastaan huomiosta, päinvastoin, hymy alkaa karehtia suupielissä. Tätä myöskin tavoitellaan ja sitä Kuvitellaan jos sitä ei saada.
Näiden ahdistelusyytösten takana saattaa hyvinkin olla jokin muu katkeruus, kuten vaikkapa se että ei olla kelvattu näille miehille. Vaikka ei toki varmasti kaikilla. Mutta laajasti ottaen en ymmärrä tätä tosikkomielisyyttä. Kuka jaksaa elää niin ilotonta ja tosi komaista ja huumorintajutonta elämää kuin moni nykynainen tuntuu vaativan? He vievät oikeuden flirttailuun sitten niiltäkin jotka sitä kaipaisivat saada.
Olet oikeassa, olisin katkeroitunut jos kusen hajuinen spurgu kaupan tuulikaapissa ei olisi rääkkynyt miten haluaa panna minua perseeseen kun kuljin ohi. Ihanaa että hän antoi minulle huomiota niin että lapsenkin sen saivat kuulla, ei heistäkään sitten kasva katkeria isona 🥰🥰🥰🥰🥰
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä naiset kestäisivät olla jostain Italiassa tai Espanjassa Missä kaikille naisille huudetaan Bella bellaa ja vihellellään kaduilla???.
Ei muuten kukaan ole täällä Suomessa huutanut mimulle että olen kaunis. "Pantavan näköinen pikkutyttö" on yksi minkä muistan että on huudettu. Vahva veikkaus ettei ne italialaiset ja espanjalaiset sitä myöskään ottaisi kovin hyvin vastaan. Mitä mieltä sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä naiset kestäisivät olla jostain Italiassa tai Espanjassa Missä kaikille naisille huudetaan Bella bellaa ja vihellellään kaduilla???.
Huonosti olen lomamatkoilla kestänyt enkä enää tuonne suunnalle matkustakaan. Ällöttää, miten röyhkeästi tulevat lääppimään eikä niistä meinaa päästä eroon millään.
Vierailija kirjoitti:
Jos näen puskaraizkauksen, niin poistun varmaan takavasemalle. Saatan joutua miehenä vedetyksi osalliseksi itse rikokseen. Toivotaan, että karhu tulisi väliin.
Tuo on palstamiesten mielestä ihan normaalin miehen toimintaa. Eikö siis naisilla olekin ihan todellinen syy varoa miehiä? Jos ne ei itse käy kimppuun niin eivät myöskään näemmä noudata hätäavun antamisesta säädettyä lakia...
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sinä että Espanjalaiset tai Italialaiset naiset tykkäävät tuosta huutelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tajua että yksi häirikköukko voi ahdistella 20 eri naista päivän aikana. Sitten kun kysellään naisilta että oletko kokenut ahdistelua ja iso osa sanoo että kyllä niin leimataan kaikki miehet ahdistelijoiksi. Ja ihmetellään että miten kummassa kukaan mies ei mukamas tunne ketään ahdistelijaa.
No tuossa se syy. Tästähän ei uutisoida tai puhuta, ei sovi agendaan.
Miten se että kerrotaan kokeneen ahdistelua on kaikkien miesten leimaamista?
Tarkoituksella vääristelet keskustelua. Miksi?
En vääristele vaan vastaan viestiin jossa lukee "iso osa sanoo kyllä niin leimataan kaikki miehet ahdistelijoiksi"
Joten miten se leimaa kaikki miehet että siitä ahdistelusta kerrotaan?
Ei siinä sanota että ahdistelusta kertominen leimaa. Kerrotte ahdistelusta väittämällä samalla että se on miehisyyteen liittyvä piirre ja kaikki miehet tekevät sitä.
Johan olette tänäänkin jo kertoneet kuinka kaikki naiset on rais kattu ensimmäisellä seksikerralla ja kaikki miehet ahdistelevat.
Mitä se on jos ei em. leimaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mistä minä tiedän että haluat tilanteeseen miehen etkä karhua. Ei sitä sinun otsassa lue."
Jos näet että naista raiskataan niin silloin se nainen todellakin olisi mieluummin kohdannut karhun. Eiköhän nyt jo alkaisi miehet tajuta miksi se karhu valittiin.
No siis mikä logiikka. Onko se miellyttävämpää olla karhun raadeltavana kuin miehen raiskattavana.
Todennäköisyydet. Mies ahdistelee todennäköisemmin kuin karhu raatelee.
Jos sinulle on vaikeaa olla osallistumatta raiskaukseen kun sellaisen näet, niin totta kai on hirveän hyvä vaihtoehto, että poistut paikalta.
Jos sinulle on vaikeaa olla osallistumatta raiskaukseen kun sellaisen näet,
Malliesimerkki leimaamisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet. Jos oikeasti olette kunnollisia ja vastustatte seksuaalista väkivaltaa, niin puuttukaa siihen. Sinä hetkenä kun näette sen tapahtuvan, ei vain netissä ja ties missä juhlapuheissa. Se ei auta ketään että julistaa olevansa parempi mies, vaan se oikeasti parempi mies todistaa sen teoillaan. Älkää päästäkö tekijää pälkähästä, ei vaikka se olisi oma veli tai paraskaveri. Kun joku kaveriporukasta lähtee raahaamaan kännistä naista baarista kämpilleen, pysäyttäkää hänet ja sanokaa ettei se ole
Mitääh, sähän tässä nyt vääristelet? Miehistä ra iskareita on murto-osa, eikä kukaan ole mistään 90% puhunut.
Mitä saat vääristelystä?
Kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se poista sitä faktaa, että mies on tämän planeetan vaarallisin eliö.
Siis omg tää niin vi-tusti. This is why we choose the bear 🤗
Sain syövän tästä viestistä.
Älä turhaan, saat muuten syövän kaikesta mitä naiset sanovat miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei kysytty mielipidettä vaan onko se normi. Onko ok kuvata vaikka onnettomuutta aiheuttaen haittaa pelastustoimille? Mielestäni ei, se on mielipideasia. Onko se normaalia? Taitaa se nykyään olla, ikävä kyllä.
Ymmärtänet eron?
Ja missäs olen naisia yleistänyt halventavasti?
Sinusta siis on täysin mahdollista, että tuo on normaalin miehen käytöstä. Itse olisin ollut eri mieltä, mutta enpä nyt sitten käy vastaan väittämään, kun ei mulla niitä tilastoja tosiaankaan ole. Mennään sitten sillä oletuksella, että mahdollisesti on ihan normaalia, että mies jättää auttamatta.
Tulevaisuudessa se voi tosiaan yleistyä. Naisethan kertovat kovaan ääneen kuinka eivät halua olla miesten kanssa tekemisissä.
Ehkäpä fiksut miehet kuuntelevat ja teille jää vain ahdistelijat riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko että olisi jotain väärää? Tiedustelen miten ajattelet tien toiselle puolelle menemisen auttavan jos siellä seuraa häirikkö.
1. Jos mies ei lähde seuraamaan minua kun ylitän kadun niin olettaisin, että hän ei ole häirikkö.
2. Jos huomaan, että mies vilkuilee minun suuntaani ollessani kaduin toisella puolella, niin soitan esim ystävälle ja menen jotain muuta reittiä.
Kysyin miten se auttaa. Eikö häirikkömies osaa tulla toista reittiä perässä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sikäläisiäkin naisia se vituttaa. Eivät he sielläkään sitä uskalla näyttää, koska mies voi kostaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö, että sanallisesti ei voi ahdistella? Todellakin voi. Ja tämä pätee kaikkeen ahdisteluun, ei vain seksuaaliseen. Ihminen voidaan ahdistaa nurkkaan mitä julmimmalla tavalla pelkillä sanoilla, vaikka narsistivanhempi tai -opettaja lapsensa.
--
Tässä esimerkki naisesta joka muuttaa kohtalaisen tarkan määritelmän omiin tarpeisiinsa sopivaksi.
Mikäs se mun tarve sinusta oli? Kerron: yrittää saada sinut myöntämään, että sanallisestikin voi ahdistella, ihan oikeasti eikä vain mielikuvituksessa.
Eri asia sitten onko se kuinka laitonta ja juridisesti tuomittavaa, mutta eihän se olekaan sama asia kuin se, mikä on oikein tai sopivaa tai moraalisesti tuomittavaa.
Miksi ketään pitäisi saada ahdistella sanallisesti? Eikö olisi mukavampaa, jos kaikki olisimme kivampia toisillemme, ja puhuisimme vain mukavia juttuja?
Miksi ketään pitäisi saada ahdistella sanallisesti?
Tässä esimerkki leimaamisesta
Eri asia sitten onko se kuinka laitonta ja juridisesti tuomittavaa, mutta eihän se olekaan sama asia kuin se, mikä on oikein tai sopivaa tai moraalisesti tuomittavaa.
Seksuaaliselle ahdistelulle on kuitenkin määritelty kriteerit. Ette voi väittää sen olevan sitä jos kriteerit eivät täyty.
Vierailija kirjoitti:
Siellä sitä ei tee suomalaiset läskit miehet vaan komeat urokset. Tietysti silloin tykätään huomiosta.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole lukenut yhdenkään miehen tuomitsevan millään tavalla esim. tätä Valkeakosken tapausta, mutta ei mennyt montakaan viestiä kuin jo ulistaan väärästä ilmiannosta. Vääriä rais kauksen ilmiantoja on 2% tapauksista, ja niistä kaikista väännetään lehtijuttu miesten kunnian pönkittämiseksi. Toisaalta vuodesta riippuen vain noin joka 50 tapahtuneesta rais kauksesta johtaa rikosilmoitukseen ja näistä vain 1/3 päätyy oikeuteen saakka. ( https://www.amnesty.fi/amnestyn-tutkimus-rais kauksista-pohjoismaissa-rikosprosessit-piittaamattomia-ja-lait-vanhentuneita/#:~:text=Amnesty%20International%20julkaisee%20tutkimuksen%20rais kauksista,muassa%20puutteellinen%20lainsäädäntö%20ja%20rais kausmyytit. )
Tästä voidaan päätellä, että edelleenkin miesten maine on arvokkaampi kuin naisten terve ja traumatisoitumaton elämä. Minä aion opettaa tyttäreni kostamaan niin että tuntuu, koska yksikään nainen ei tule koskaan saamaan oikeutta yhteiskunnan
Ja tämän viestin perusteella kun kommentoidaan jotain tässä ketjussa, joku pian vakuuttelee ettei kukaan ole tuollaista missään väittänyt. Vaikkapa tuo kostojuttu.
Pari tykkäystä se on jo saanut, ei vastalauseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näen puskaraizkauksen, niin poistun varmaan takavasemalle. Saatan joutua miehenä vedetyksi osalliseksi itse rikokseen. Toivotaan, että karhu tulisi väliin.
Tuo on palstamiesten mielestä ihan normaalin miehen toimintaa. Eikö siis naisilla olekin ihan todellinen syy varoa miehiä? Jos ne ei itse käy kimppuun niin eivät myöskään näemmä noudata hätäavun antamisesta säädettyä lakia...
Niin makaa kuin petaa.
Soita 112 jos tarvitset apua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten kukaan ole täällä Suomessa huutanut mimulle että olen kaunis. "Pantavan näköinen pikkutyttö" on yksi minkä muistan että on huudettu. Vahva veikkaus ettei ne italialaiset ja espanjalaiset sitä myöskään ottaisi kovin hyvin vastaan. Mitä mieltä sinä olet?
En missään ole kannattanut mitään oikeutta esittää toiselle törkeyksiä tai velvollisuutta vastaanottaa niitä. Se mistä mediassa on viime päivinä puhuttu on esim työkaverin oikeus taputtaa sinua selkään tai halata. Nämä ovat pikkuisen eri juttu kuin tuo mistä sinä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sikäläisiäkin naisia se vituttaa. Eivät he sielläkään sitä uskalla näyttää, koska mies voi kostaa sen.
Eivät he sielläkään sitä uskalla näyttää, koska mies voi kostaa sen.
Malliesimerkki leimaamisesta
Törkeyksien esittäminen on varmaan myöskin jo rikoslaissa tuomittu asia. Kuten herjaus tai nimittely tai häiriköinti. Rikollisuutta en tietenkään kannata.
Tämä on pahimman luokan uhrautumista. Minusta ainakin Suomessa nainen voi olettaa, että poliisi tai palomies on luotettava henkilö. Kukaan nainen ei voi tietää onko joku random mies luotettava vai ei.