Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?

Vierailija
31.05.2024 |

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut. 

Kommentit (1648)

Vierailija
821/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En julista olevani parempi mies. Jos kohtaan naisen jota rais kataan, väistän tilanteesta koska nainen ei halua kohdata minua, hän pelkää minua ja kohtaa mielummin karhun.

Se sopii minulle oikein hyvin.

- - - 

Onko tuo auttamatta jättäminen siis normaalin miehen toimintaa? Sitä kysyttiin tuolla aiemmin.

- - - 

Kaiva tilasto jos haluat. Tällä palstalla et tule saamaan vastausta koska keskustelijat eivät edusta koko sukupuoltaan.

- - - 

Mikä tilasto? Tarvitsetko jonkin tilaston kertoaksesi oman mielipiteesi? Sinulta kysyttiin, ei koko miessukupuolelta. Ihan sinun oma henkilökohtainen mielipiteesi kiinnostaa, koska sinä henkilökohtaisesti olet varsin aktiivisesti monesta muustakin asiasta mielipiteesi tässä kertonut. Miksi tähän kannan ottaminen on noin vaikea asia sinulle? Onko tuo sinun oma kommenttisi?

- - -

Kysyt onko se normaalin miehen toimintaa eli normia. Tässä yhteydessä arvioin sen olevan "normi, jonkin yhteisön keskimääräinen moraalikäsitys"

En osaa sanoa onko se normi vai ei, en tee tilastoitia aiheesta.

Miksi jankkaat? Miksi haluat tietää juuri minun mielipiteeni, varsinkaan kun normin määrittely ei ole mielipideasia? Miksi vihjailet sen olevan minun kommenttini?

- - -

Edelleenkään et kykene tunnustamaan, että ei, ei ole normaalin ihmisen käyttäytymistä jättää auttamatta hädässä olevaa. Tuo kommentoijan toimintaan et siis pysty arvioimaan, koska sinulla ei ole tilastoa aiheesta? Mutta naisista pystyt lausumaan halventavia yleistyksiä ihan ilman mitään tilastoja.

Et vaikuta normaalilta. 

Minulta ei kysytty mielipidettä vaan onko se normi. Onko ok kuvata vaikka onnettomuutta aiheuttaen haittaa pelastustoimille? Mielestäni ei, se on mielipideasia. Onko se normaalia? Taitaa se nykyään olla, ikävä kyllä.

Ymmärtänet eron?

Ja missäs olen naisia yleistänyt halventavasti?

Vierailija
822/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tajua että yksi häirikköukko voi ahdistella 20 eri naista päivän aikana. Sitten kun kysellään naisilta että oletko kokenut ahdistelua ja iso osa sanoo että kyllä niin leimataan kaikki miehet ahdistelijoiksi. Ja ihmetellään että miten kummassa kukaan mies ei mukamas tunne ketään ahdistelijaa.

No tuossa se syy. Tästähän ei uutisoida tai puhuta, ei sovi agendaan.

Miten se että kerrotaan kokeneen ahdistelua on kaikkien miesten leimaamista?

Tarkoituksella vääristelet keskustelua. Miksi?

En vääristele vaan vastaan viestiin jossa lukee "iso osa sanoo kyllä niin leimataan kaikki miehet ahdistelijoiksi"

Joten miten se leimaa kaikki miehet että siitä ahdistelusta kerrotaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tänään tuli kokemus siitä miten minua miehenä pidetään uhkana, kun vastaan tuli pikkutaapero äitinsä kanssa. Taapero katsoi hymyillen silmiin ja äidillä katse tiukasti maassa. Olikohan siinä taas yksi parisuhdeväkivallan uhri joka saa kotona nyrkistä. M33

Ehkä olikin :(

Mutta ei taida olla silmiinkatsomispakkoa kadulla? Aika moni äiti ei katso edes naista silmiin, eikä tietty tarvitsekaan.

Vierailija
824/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistä minä tiedän että haluat tilanteeseen miehen etkä karhua. Ei sitä sinun otsassa lue."

Jos näet että naista raiskataan niin silloin se nainen todellakin olisi mieluummin kohdannut karhun. Eiköhän nyt jo alkaisi miehet tajuta miksi se karhu valittiin.

Parasta siis väistää jotta nainen ei ahdistu lisää minun kohtaamisestani, eikö totta? En voi muuttua karhuksi ja auttaa naista.

Vierailija
825/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistä minä tiedän että haluat tilanteeseen miehen etkä karhua. Ei sitä sinun otsassa lue."

Jos näet että naista raiskataan niin silloin se nainen todellakin olisi mieluummin kohdannut karhun. Eiköhän nyt jo alkaisi miehet tajuta miksi se karhu valittiin.

No siis mikä logiikka. Onko se miellyttävämpää olla karhun raadeltavana kuin miehen raiskattavana.

Todennäköisyydet. Mies ahdistelee todennäköisemmin kuin karhu raatelee.

Jos sinulle on vaikeaa olla osallistumatta raiskaukseen kun sellaisen näet, niin totta kai on hirveän hyvä vaihtoehto, että poistut paikalta.

Vierailija
826/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Jos oikeasti olette kunnollisia ja vastustatte seksuaalista väkivaltaa, niin puuttukaa siihen. Sinä hetkenä kun näette sen tapahtuvan, ei vain netissä ja ties missä juhlapuheissa. Se ei auta ketään että julistaa olevansa parempi mies, vaan se oikeasti parempi mies todistaa sen teoillaan. Älkää päästäkö tekijää pälkähästä, ei vaikka se olisi oma veli tai paraskaveri. Kun joku kaveriporukasta lähtee raahaamaan kännistä naista baarista kämpilleen, pysäyttäkää hänet ja sanokaa ettei se ole ok. Kun kaveri koskettelee ja kommentoi naisia omin

Mitääh, sähän tässä nyt vääristelet? Miehistä ra iskareita on murto-osa, eikä kukaan ole mistään 90% puhunut. 

Mitä saat vääristelystä? 

Vierailija
827/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tajua että yksi häirikköukko voi ahdistella 20 eri naista päivän aikana. Sitten kun kysellään naisilta että oletko kokenut ahdistelua ja iso osa sanoo että kyllä niin leimataan kaikki miehet ahdistelijoiksi. Ja ihmetellään että miten kummassa kukaan mies ei mukamas tunne ketään ahdistelijaa.

No tuossa se syy. Tästähän ei uutisoida tai puhuta, ei sovi agendaan.

Naiset eivät tiedä kuka se häirikkö on. Minä menen tien toiselle puolelle jos tuntematon mies kävelee takanani. En vaan voi tietää onko hän juuri se häirikkö vai ei. 

Eikö se häirikkö seuraisi?

En minä tiedä kuinka kauan se takana oleva aikoo kävellä takanani. Onko siinä kadun toiselle puolelle menemisessä jotain väärää? 

Sanoinko että olisi jotain väärää? Tiedustelen miten ajattelet tien toiselle puolelle menemisen auttavan jos siellä seuraa häirikkö.

Vierailija
828/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö, että sanallisesti ei voi ahdistella? Todellakin voi. Ja tämä pätee kaikkeen ahdisteluun, ei vain seksuaaliseen. Ihminen voidaan ahdistaa nurkkaan mitä julmimmalla tavalla pelkillä sanoilla, vaikka narsistivanhempi tai -opettaja lapsensa.

--

Tässä esimerkki naisesta joka muuttaa kohtalaisen tarkan määritelmän omiin tarpeisiinsa sopivaksi.

Vierailija
829/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se poista sitä faktaa, että mies on tämän planeetan vaarallisin eliö.

Siis omg tää niin vi-tusti. This is why we choose the bear 🤗

Sain syövän tästä viestistä.

Vierailija
830/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei kysytty mielipidettä vaan onko se normi. Onko ok kuvata vaikka onnettomuutta aiheuttaen haittaa pelastustoimille? Mielestäni ei, se on mielipideasia. Onko se normaalia? Taitaa se nykyään olla, ikävä kyllä.

Ymmärtänet eron?

Ja missäs olen naisia yleistänyt halventavasti?

Sinusta siis on täysin mahdollista, että tuo on normaalin miehen käytöstä. Itse olisin ollut eri mieltä, mutta enpä nyt sitten käy vastaan väittämään, kun ei mulla niitä tilastoja tosiaankaan ole. Mennään sitten sillä oletuksella, että mahdollisesti on ihan normaalia, että mies jättää auttamatta.

Vierailija
831/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko että olisi jotain väärää? Tiedustelen miten ajattelet tien toiselle puolelle menemisen auttavan jos siellä seuraa häirikkö.

1. Jos mies ei lähde seuraamaan minua kun ylitän kadun niin olettaisin, että hän ei ole häirikkö.

2. Jos huomaan, että mies vilkuilee minun suuntaani ollessani kaduin toisella puolella, niin soitan esim ystävälle ja menen jotain muuta reittiä. 

Vierailija
832/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, että sanallisesti ei voi ahdistella? Todellakin voi. Ja tämä pätee kaikkeen ahdisteluun, ei vain seksuaaliseen. Ihminen voidaan ahdistaa nurkkaan mitä julmimmalla tavalla pelkillä sanoilla, vaikka narsistivanhempi tai -opettaja lapsensa.

--

Tässä esimerkki naisesta joka muuttaa kohtalaisen tarkan määritelmän omiin tarpeisiinsa sopivaksi.

Mikäs se mun tarve sinusta oli? Kerron: yrittää saada sinut myöntämään, että sanallisestikin voi ahdistella, ihan oikeasti eikä vain mielikuvituksessa.

Eri asia sitten onko se kuinka laitonta ja juridisesti tuomittavaa, mutta eihän se olekaan sama asia kuin se, mikä on oikein tai sopivaa tai moraalisesti tuomittavaa.

Miksi ketään pitäisi saada ahdistella sanallisesti? Eikö olisi mukavampaa, jos kaikki olisimme kivampia toisillemme, ja puhuisimme vain mukavia juttuja?

Vierailija
833/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen hetero tykkään miehistä, tykkään flirttailusta ja vislailusta se saa minut tuntemaan että minulla on vielä jotain viehätysvoimaa. En ikinä ole nähnyt naista joka pahastuisi saamastaan huomiosta, päinvastoin, hymy alkaa karehtia suupielissä. Tätä myöskin tavoitellaan ja sitä Kuvitellaan jos sitä ei saada.

Näiden ahdistelusyytösten takana saattaa hyvinkin olla jokin muu katkeruus, kuten vaikkapa se että ei olla kelvattu näille miehille. Vaikka ei toki varmasti kaikilla. Mutta laajasti ottaen en ymmärrä tätä tosikkomielisyyttä. Kuka jaksaa elää niin ilotonta ja tosi komaista ja huumorintajutonta elämää kuin moni nykynainen tuntuu vaativan? He vievät oikeuden flirttailuun sitten niiltäkin jotka sitä kaipaisivat saada. 

Vierailija
834/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä naiset kestäisivät olla jostain Italiassa tai Espanjassa Missä kaikille naisille huudetaan Bella bellaa ja vihellellään kaduilla???. 

Vierailija
835/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla muuten on noin kummallinen tapa käyttää lihavointia? Onko se joku miesasiayhdistyksen keskustelufoorumin muotijuttu jolla pyritään osoittamaan erityistä nokkeluutta?

En ole miesasia- enkä yhdistysmiehiä, enkä edes ainoa täällä, joka käyttää lihavointia ja joskus kursiivia. Jotkut käyttävät niitä oikeaoppisemmin kuin toiset. En kutsuisi omaa tapaani kummalliseksi, persoonalliseksi ehkä.

Tarkoituksenani on paitsi korostaa tärkeinä pitämiäni kohtia (pointteja) helpottaa määrätyn tekstin tai kohdan löytämistä. On mielenkiintoista nähdä mihin lillukanvarsiin eri tavalla ajattelevat ihmiset takertuvat (lihavoinneista huolimatta).

Vierailija
836/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen hetero tykkään miehistä, tykkään flirttailusta ja vislailusta se saa minut tuntemaan että minulla on vielä jotain viehätysvoimaa. En ikinä ole nähnyt naista joka pahastuisi saamastaan huomiosta, päinvastoin, hymy alkaa karehtia suupielissä. Tätä myöskin tavoitellaan ja sitä Kuvitellaan jos sitä ei saada.

Näiden ahdistelusyytösten takana saattaa hyvinkin olla jokin muu katkeruus, kuten vaikkapa se että ei olla kelvattu näille miehille. Vaikka ei toki varmasti kaikilla. Mutta laajasti ottaen en ymmärrä tätä tosikkomielisyyttä. Kuka jaksaa elää niin ilotonta ja tosi komaista ja huumorintajutonta elämää kuin moni nykynainen tuntuu vaativan? He vievät oikeuden flirttailuun sitten niiltäkin jotka sitä kaipaisivat saada. 

Se että sinä haluat keikaroida miesten edessä ja saada huomiota ei tarkoita että kaikki muutkin naiset haluaa tai muuten he ovat katkeria. Ihan kipeä ajatuskin. Kukaan ei estä sinua flirttailemasta, anna palaa vaan mutta älä tuputa muita samaan muottiin. 

Vierailija
837/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että sinä haluat keikaroida miesten edessä ja saada huomiota ei tarkoita että kaikki muutkin naiset haluaa tai muuten he

Noin nopea yksi peukku ei voi tulla keneltäkään muulta kuin viestin kirjoittajalta itseltään. 

Vierailija
838/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai naiset muistavat sitten poliisiakin soittaessa varmistaa että sieltä tulee poliisinaiset paikalle, koska ne poliisimiehet luultavasti vaan raiskaisi kuitenkin. Tai tulipalon sattuessa palonaiset.

Vierailija
839/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole lukenut yhdenkään miehen tuomitsevan millään tavalla esim. tätä Valkeakosken tapausta, mutta ei mennyt montakaan viestiä kuin jo ulistaan väärästä ilmiannosta. Vääriä rais kauksen ilmiantoja on 2% tapauksista, ja niistä kaikista väännetään lehtijuttu miesten kunnian pönkittämiseksi. Toisaalta vuodesta riippuen vain noin joka 50 tapahtuneesta rais kauksesta johtaa rikosilmoitukseen ja näistä vain 1/3 päätyy oikeuteen saakka. ( https://www.amnesty.fi/amnestyn-tutkimus-rais kauksista-pohjoismaissa-rikosprosessit-piittaamattomia-ja-lait-vanhentuneita/#:~:text=Amnesty%20International%20julkaisee%20tutkimuksen%20rais kauksista,muassa%20puutteellinen%20lainsäädäntö%20ja%20rais kausmyytit. )

Tästä voidaan päätellä, että edelleenkin miesten maine on arvokkaampi kuin naisten terve ja traumatisoitumaton elämä. Minä aion opettaa tyttäreni kostamaan niin että tuntuu, koska yksikään nainen ei tule koskaan saamaan oikeutta yhteiskunnan puolelta. Ruvetkaa naiset oikeasti rais kaamaan takaisin. 

Vierailija
840/1648 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Sanoinhan jo että kyllä sen huomaa että muutkin naiset siitä huomiosta tykkää vaikka muuta väittävät, koska Eivät he muuten hymyilisi niin leveästi saadessaan sitä huomiota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan