Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?
Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut.
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kohta tulee talvi ja ahdistelu vähenee.
Oletko muuten huomannut, että muslimityttöjen perään ei kuolata samalla tavalla -- paitsi tietysti muslimimiehet, joille kelpaa mikä tahansa missä henki pihisee.
Tytöistä se tuskin johtuu. Olisiko sittenkin jotain tekemistä pukeutumisen kanssa -- vanhemmat ja sukulaiset eivät anna roikeltaa kaupungilla tissit ja perse paljaina.
Niin eli olet sitä mieltä että naiset ei voi liikkua ulkona miten haluaa koska silloin miehet kuolaa ja mahdollisesti ahdistelee. Joten et varmasti väitä vastaan kun naiset ahdistelusta kertoo ja mielummin varoo tuntemattomia miehiä
Lihavoin tuon ahdistelu-sanan siksi, että pidän sitä outona ja jopa huvittavana tässä kontekstissa. Olen varmaan katsonut liikaa kauhuelokuvia. Ja kieltämättä tunnen enemmän sympatiaa esimerkiksi niitä naisia kohtaan, jotka lähestymiskielloista huolimatta eivät saa rauhaa ahdistelijoiltaan. Itse vedän rajan pääsääntöisesti fyysiseen koskettamiseen.
Vaikka en olekaan mikään varsinainen asiantuntija, olen suuri naiskauneuden ystävä. Miehet luokitellaan yleensä tissi-, peppu- tai säärimiehiin. Olen tässä suhteessa kaikkiruokainen.
Pohjimmiltaan -- ainakin miehillä -- on kysymys ihan perusbiologiasta, joten en pidättele hengitystäni seuratessani naisoletettujen ponnisteluja miesten mielenkiinnon karsimiseen. Onneksi suurin osa naisoletetuista on myös biologisia olentoja, jotka oppivat käsittelemään ongelmaa sen ansaitsemalla tavalla ja fiksuimmat jopa omaksi edukseen.
En halua rajoittaa naisoletettujen pukeutumista tai liikkumista millään tavalla. En ole mikään burkan ystävä, mutta kuten jo totesin, siinäkin on puolensa.
Kymmenkunta vuotta sitten täällä pohjan perillä vieraili kanadalainen naispuolinen ratsupoliisi, joka kommentoi sikäläistä raiskaustilannetta mm. mainitsemalla, että ei muista yhtään tapausta, jossa kaksi yhdessä liikkunutta naista olisi raiskattu. En usko, että tilanne on tässä suhteessa kovin erilainen esimerkiksi Helsingin yössä.
Minun nuoruudessani jopa armeijassa oli tapana sanoa järjen käyttö on sallittua. Siitä on tultu pitkä matka tämän päivän mantraan koska minä voin. Aina ei kuitenkaan kannata haluta kaikkea mitä voi.
Vierailija kirjoitti:
Kun on tarpeeksi kokemusta niistä sekopäistä, väistämättäkin tulee varovaiseksi.
Onko se pelkkää sattumaa, että joillekin kertyy "tarpeeksi kokemusta niistä sekopäistä"? Vai onko heidän toiminnassaan jokin tekijä, joka sitä kokemusta kerryttää? Olen seitsenkymppinen isoäiti, enkä elämäni varrella ole itse eikä lähipiirini sattunut seksuaalisesti sekopäisiin törmäämään. Ymmärrän kyllä että niitä on, mutta jos samalle henkilölle sattuu jotain monasti, herää kysymys miksi. Toki ajat ovat muuttuneet; kyllähän nuorena 60-luvulla porukoissa kuuli seksistisiä kommentteja toisinaan, mutta niihin vastattiin samalla mitalla sanallisesti - eikä se aloittaja ihan aina ollut mies jos totta puhutaan. Se oli vain puhetta ja vitsailua, mutta näillä palstoilla jollekin ehkä äärimmäinen loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miettineet mikä on tulevaisuus kun lapsia pelotellaan pienestä pitäen miten kaikki miehet ovat väkivaltaisia naistenalistajia?
Jos minua olisi "peloteltu" lapsena, eli kerrottu että on paljon miehiä (ei kaikki miehet), joilla on taipumusta ahdistella jopa pikkutyttöjä, olisi tapahtunut se, että olisin osannut varoa. En olisi mennyt luottavaisena esiteininä puolivieraan autoon, kun kyytiä tarjottiin, ja yrittää torjua miehen käsiä reisiltäni. Olisin ymmärtänyt, että ei pidä jäädä kohteliaasti juttelemaan, kun vanha mies kadulla pysäyttää ja alkaakin kaivaa lerssiä esiin.
Sen sijaan, koska kukaan ei ollut varoittanut, olin täysin neuvoton. Arka luottavainen esiteini on liian helppo saalis.
Varoittakaa isät lapsianne!
On eri asia puhua monista miehistä, kuten esimerkissäsi, kuin kaikista miehistä.. Kannattaa varoa monia miehiä, siinä missä naisiakin, mutta on väärin sanoa että kaikki ovat samanlaisia.
Kukaan kun ei osaa etukäteen sanoa, keitä ne "monet miehet" ovat, joita tulee varoa, varotaan kaikkia, kunnes tutustumisen myötä huomaa, kuka on turvallinen ja kuka ei.
🍿🍿🍿🍿🍿🍿 (popcorn emoji)
Mielelläni annan tyttärelleni pippurisuihkeen itsepuolustusta varten, jos pidät tätä kaikkien miesten leimaamisena menkää hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko muuten huomannut, että muslimityttöjen perään ei kuolata samalla tavalla -- paitsi tietysti muslimimiehet, joille kelpaa mikä tahansa missä henki pihisee.
Tytöistä se tuskin johtuu. Olisiko sittenkin jotain tekemistä pukeutumisen kanssa -- vanhemmat ja sukulaiset eivät anna roikeltaa kaupungilla tissit ja perse paljaina.
Niin eli olet sitä mieltä että naiset ei voi liikkua ulkona miten haluaa koska silloin miehet kuolaa ja mahdollisesti ahdistelee. Joten et varmasti väitä vastaan kun naiset ahdistelusta kertoo ja mielummin varoo tuntemattomia miehiä
Lihavoin tuon ahdistelu-sanan siksi, että pidän sitä outona ja jopa huvittavana tässä kontekstissa. Olen varmaan katsonut liikaa kauhuelokuvia. Ja kieltämättä tunnen
Voin näin kokemusasiantuntijana kertoa sinulle ettei vaatteilla voi vaikuttaa ahdisteluun. Sitä tapahtuu vaikka olisi toppahousut päällä.
Naurettavaa syyttää miehiä uhriutumisesta. Naiset pyrkivät uhriutumaan koko ajan, jos siitä vain koetaan olevan vähänkin hyötyä. Näin he kokevat saavansa myötätuntoa ja etuja.
Tämä näkyy siinäkin, että jos naisella menee huonosti, on syy aina yhteiskunnan ja "patriarkaatin". Jos miehellä menee huonosti, on se taas miehen oma vika. Naiset myös vertaavat itseään parhaiten toimeentuleviin miehiin unohtaen kokonaan miesten yliedustuksen siellä ns. lattiatasolla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nainen voi tietää sen, että kuka miehistä on normaali ja kuka hullu raiskari?
Mistä mies voi tietää onko nainen tervejärkinen vai päästään vialla oleva kaheli joka syyttää raiskauksesta kaikkia jotka vähänkään vilkaisevat häneen päin?
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa syyttää miehiä uhriutumisesta. Naiset pyrkivät uhriutumaan koko ajan, jos siitä vain koetaan olevan vähänkin hyötyä. Näin he kokevat saavansa myötätuntoa ja etuja.
Tämä näkyy siinäkin, että jos naisella menee huonosti, on syy aina yhteiskunnan ja "patriarkaatin". Jos miehellä menee huonosti, on se taas miehen oma vika. Naiset myös vertaavat itseään parhaiten toimeentuleviin miehiin unohtaen kokonaan miesten yliedustuksen siellä ns. lattiatasolla.
En ole samaa mieltä. Monet miehet syyllistävät koululaitoksen naisistumista poikien huonoista arvosanoista. Monien miesten mielestä heidän yksinäisyytensä johtuu siitä, että naisten standardit ovat liian korkealla. Miehetkin unohtavat herkästi rumat naiset, ja vertaavat jonkun Instagram-mallin elämää tavallisen naisen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nainen voi tietää sen, että kuka miehistä on normaali ja kuka hullu raiskari?
Mistä mies voi tietää onko nainen tervejärkinen vai päästään vialla oleva kaheli joka syyttää raiskauksesta kaikkia jotka vähänkään vilkaisevat häneen päin?
Jos tuo on sinulle aiheelikne pelko, niin kaiketi et halua olla tekemisissä tuntemattomien naisten kanssa. Vai miten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että huomaa yhdellä vilkaisulla. Eri asia välittääkö jos on helppo rasti tiedossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Oletko muuten huomannut, että muslimityttöjen perään ei kuolata samalla tavalla -- paitsi tietysti muslimimiehet, joille kelpaa mikä tahansa missä henki pihisee.
Eli miehet eivät voi olla ahdistelematta, jos vain näkevät vähänkin paljasta pintaa niin käyvät kimppuun, ja muslimimaissa tämä on sitten ratkaistu niin että puetaan naiset säkkeihin, paitsi että siellä miehet ahdistelevat niitä säkkeihin puettujakin.
Mistä tämä siis kertoo? No siitä mitä vastaan te miehet yritätte koko ajan känkätä: miehet OVAT vaarallisia. Vaarallinenhan sellainen olento on, joka ei voi hillitä itseään ollenkaan
Jos tuossa sinun vainoharhaisessa vuodatuksessasi olisi edes siteeksi totta, kaupungilla olisi tällaisena hellepäivänä aikamoiset raiskajaiset.
Runsaasta paljaan pinnan määrästä huolimatta näin ei kuitenkaan ole.
Voit tulla pois sängyn alta ja panna leipäveitsen takaisin laatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Luulempa että ärsyyntyminen johtuu siitä että moni mies tajuaa joskus kohdelleensa vaikka humalassa jotain naista asiattomasti ja siksi hänellä on huono omatunto kun tuollaisia asioita tuodaan esiin.
Tai sitten miehen oma ajatusmaailma sellainen että se menee pulustuskannalle jos naiset yrittää pitää puoliaan eivätka paina kaikkea ikävää villaisella ja vaikene.
Saattaa tulla yllätyksenä mutta Suomessa on kymmeniätuhansia ellei satojatuhansia miehiä jotka eivät koskaan ole humalassa. Monen kommentit kertovat kaikkein eniten heidän omasta sosiaalisesta piiristään.
-korkeasti koulutettu nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on tarpeeksi kokemusta niistä sekopäistä, väistämättäkin tulee varovaiseksi.
Onko se pelkkää sattumaa, että joillekin kertyy "tarpeeksi kokemusta niistä sekopäistä"? Vai onko heidän toiminnassaan jokin tekijä, joka sitä kokemusta kerryttää? Olen seitsenkymppinen isoäiti, enkä elämäni varrella ole itse eikä lähipiirini sattunut seksuaalisesti sekopäisiin törmäämään. Ymmärrän kyllä että niitä on, mutta jos samalle henkilölle sattuu jotain monasti, herää kysymys miksi. Toki ajat ovat muuttuneet; kyllähän nuorena 60-luvulla porukoissa kuuli seksistisiä kommentteja toisinaan, mutta niihin vastattiin samalla mitalla sanallisesti - eikä se aloittaja ihan aina ollut mies jos totta puhutaan. Se oli vain puhetta ja vitsailua, mutta näillä palstoilla jollekin ehkä äärimmäinen loukkaus.
Samaa ihmettelen, eipä ole 44 vuoteen raiskailtu tai kopeloitu, oon varmaan luotaantyöntävä jotenkin tai pelottava 160 sentin mitassani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raiskaus ... voi olla tilanne, jossa toinen osapuoli manipuloi (joko tahallaan tai huomaamattaan) seksiin, jota toinen ei oikeasti halua. ... Lopputulos on raiskaus.
Tällä palstalla ei ole mitään täysi-ikäisyys tai -järkisyysvaatimuksia, joten kai tuollaisiakin mielipiteitä voi esittää.
Minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta seksiin pättyvältä vonkaamiselta.
Muistan jostain kaukaa lukioajoiltani teinityttöjä, jotka varsinkin pikkumaistissa uhosivat inhoavansa jotakin poikaa ja jotka sittemmin päätyivät harrastamaan seksiä inhokkinsa kanssa. Jotkut seurustelivat yhden illan, toiset pidempään.
Ajatus, että tällainen yhden illan tai muu lyhyt juttu olisi raiskaus vain sillä perustdella, että naisoletettu katuu tekemisiään, ei valitettavasti ole tavaton, mutta ainakin toistaiseksi se ei ihan riitä oikeudessa.
J
Jos pelkää mustasukkaisen poikkiksen reaktiota, tai muuten katuu ja häpee, ei todellakaan mene kertomaan siitä poliisille ja siten julkista asiaa, jonka haluaa salata kaikilta.
Usein raiskauksen uhrit häpeävät tapahtumutta, vaikka eivät ole mitenkään syyllisiä tapahtuneeseen. Syy siihen, että iso osa ilmoituksiata ei etene syytteeksi johtuu siitä, että tilanne on vaikea näyttää toteen. Iso osa myös jätetään ilmoittamatta kokonaan.
Pelottavaa ajatella, että jollain on niin paljon kokemusta raiskausepäilyistä, että voi käyttää fraasia "yleisen elämänkokrmuksen mukaan"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöistä se tuskin johtuu. Olisiko sittenkin jotain tekemistä pukeutumisen kanssa -- vanhemmat ja sukulaiset eivät anna roikeltaa kaupungilla tissit ja perse paljaina.Onko sinun vaikea olla ahdistelematta, jos näet paljasta pintaa? Itsehillintä on laji jota ihan jokaisen ihmisen kannattaa opetella!
Ahdistelu on käsittääkseni mitä suurimmassa määrin määrittelykysymys. Virallisen määritelmän mukaanhan teko on ahdistelua, jos naisoletetusta tuntuu siltä.
Pystyn useimpien miesten tapaan pitämään näppini kurissa, eikä kuolaakaan ole ainakaan toistaiselsi havaittu valuvan suupielistäni.
Mitä viipyileviin katseisiini tulee, täytyy myöntää, että sen verran visuaalinen ihminen olen, että jos kaunista katseltavaa tulee eteeni, en sulje silmiäni. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin valtaosa kunnon miehistä antaa hiljaisen hyväksynnän huonojen miesten teoille, jokainen mies on ongelma.
Sano tilaisuuden tullen, lähisuhdeväkivallan tai ahdistelun tullessa puheenaiheeksi, esim. kun olette miesporukalla keskustelemassa, ettei naiset seuraaminen tai ahdistelu ole oikein, kerro myös, ettei suostumus kata kaikkia temppuja mitä saat päähäsi tehdä naiselle seksin aikana. Sano, että "EI" tulee uskoa jo ensimmäisellä kerralla, kerro heille, että "Ei" on kokonainen lause eikä vaadi lisää selityksiä. Sano nämä kaikki ääneen, vaikka muut miehet äijäöyhöpäissään sinulle nauraisivatkin.
Sinulla ja teoillasi on merkitystä kulttuurin muokkaamisessa paremmaksi meille kaikille.
No voi lellalettas, jopas on prinsessoilla vaikeat huolet.
Miehillehän tämä on vaikeaa. Naisia ahdistellaan, mutta ihan hirveeeen loukkaavaa miehille, kun asiasta puhutaan.
Ei kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähänkin katselee julkisilla paikoilla ympärilleen, näkee miten mies käyttäytyy. Iästä riippumatta miehet tsekkaa ohikulkevat pikkutytöt, tuijottaa ja jopa seurailee. Itselläni on kaksi teini-ikäistä tyttöä ja vaikka itse olisin mukana, näen todella räikeitä kuolaamisia, joita heihin kohdistetaan. Ja ovat hyvinkin tietoisia, että olen huomannut.
Kyllä, olen itse kokenut saman teininä ja edelleen, enkä todellakaan ole kade ahdistelusta.
Tytöistä se tuskin johtuu. Olisiko sittenkin jotain tekemistä pukeutumisen kanssa -- vanhemmat ja sukulaiset eivät anna roikeltaa kaupungilla tis
Eli jälleen syyllinen onkin se huonon käytöksen kohde? Ei se käyttäytyjä. Nuorten vaatetus pakottaa miehet sikailee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aina hyvä muistaa, että ihmiset ovat taipuvaisia kaikenlaiseen luonnehäiriöisyyteen. Varainkin tutustumisen alkuvaiheessa kannattaa pitää jalat maassa ja järki päässä. Miehillä luonnehäiriöt purkautuvat usein väkivaltaisina taipumuksina, mutta naisilla on aivan omat sairaalloiset sadismin muotonsa. Tämän näkee jo lapsuuden kiusaamistapauksissa; pojat vetävät turpiin, tytöt eristävät, juonivat, rääkkäävät henkisesti ja ajavat uhrinsa jopa itsemurhaan.
Moni päätyy hoitajaksi. Siellä saa nauttia kun potilas kärsii sanoinkuvaamattomista kivuista.
Ai kipulääkkeet? Ne päätyy omaan käyttöön tai myyntiin.
Naisia on jäänyt kiinni siitä että ne on v
Miten niin on minun vaikea tuomita naisten rikollisuus? Eihän se ole edes ketjun aihe. Ja sinä pidät huolen naisten haukkumisesta, kuului aiheeseen tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulempa että ärsyyntyminen johtuu siitä että moni mies tajuaa joskus kohdelleensa vaikka humalassa jotain naista asiattomasti ja siksi hänellä on huono omatunto kun tuollaisia asioita tuodaan esiin.
Tai sitten miehen oma ajatusmaailma sellainen että se menee pulustuskannalle jos naiset yrittää pitää puoliaan eivätka paina kaikkea ikävää villaisella ja vaikene.
Niin ehkäpä se miesten ärsyyntyminen on ihan hyvä reaktio ja merkki siitä että tajuavat itsekkin tehneensä tai ajatelleensa väärin?
Entä jos se mies joka ärsyyntyy onkin vaikka homo,tai joku aseksuaali ?
Mitä hänen sitten pitäisi 'tajuta tehneensä' naisten suhteen 'väärin' ?
Mikä siinä ärsyttäisi? En mitenkään ota noita asioita henkilökohtaisesti, koska ei niillä ole mitään tekemistä minun kanssani. Jos jotakuta pelottaa, että nainen tappaa lapsen, oletan, että sellainen ihminen on tarkka kumppania valitessaan tai jättää kokonaan lapset tekemättä. Jos itse haluaisin lapsia, olisin myös erityisen tarkka miehen valinnassa, koska kokemusta on perheväkivaltaa harjoittaneista miehistä.
Vapaasti voit myös yleistää, että naiset rakastuvat rikollisiin, olemme sitten vain asiasta eri mieltä. Omien havaintojeni perusteella kyse on hyvin pienestä joukosta naisia, joilla ei selvästi ole kaikki kotona.