Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?

Vierailija
31.05.2024 |

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut. 

Kommentit (1648)

Vierailija
501/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä ihmeen vastakkainasettelua? Tyttö teki väärin, se on selvää. Miksi minä naisena ajattelisin asiaa sen enempää? En minä ole noin tehnyt enkä tekisi. Ihan hyvä, että näistä asioista puhutaan ja miehetkin osaavat olla varpaillaan, koska ei tuo tyttö ainokainen väärintekijä ole."

Meiltähän puuttuu se osuus tuon tapauksen käsittelystä, mikä miehiä ärsyttää tässä karhu-tapauksessa. Nyt pitäisi median ruveta yleistämään ongelman koskemaan kaikkia naisia ja myös YK:n pitäisi varoitella kuinka naiset todennäköisemmin pilaavat miehen elämän kuin karhu.

Väärinkäytöksen tekijöitä vastaan ei ole mitään sympatiaa varmaankaan kenelläkään. Tämä koko sukupuolen leimaaminen ja vihan/pelon lietsonta ei ole asiallista ja

Missä ovat nämä rahakkaat miehet, joiden rahoja mun pitäis haluta?

Vierailija
502/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä ihmeen vastakkainasettelua? Tyttö teki väärin, se on selvää. Miksi minä naisena ajattelisin asiaa sen enempää? En minä ole noin tehnyt enkä tekisi. Ihan hyvä, että näistä asioista puhutaan ja miehetkin osaavat olla varpaillaan, koska ei tuo tyttö ainokainen väärintekijä ole."

Meiltähän puuttuu se osuus tuon tapauksen käsittelystä, mikä miehiä ärsyttää tässä karhu-tapauksessa. Nyt pitäisi median ruveta yleistämään ongelman koskemaan kaikkia naisia ja myös YK:n pitäisi varoitella kuinka naiset todennäköisemmin pilaavat miehen elämän kuin karhu.

Väärinkäytöksen tekijöitä vastaan ei ole mitään sympatiaa varmaankaan kenelläkään. Tämä koko sukupuolen leimaaminen ja vihan/pelon lietsonta ei ole asiallista ja

Ofssä on yhtälailla miehiä. Ruudun molemmin puolin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska henki voi lähteä jo yhdenkin sekopään kanssa. Ei siinä tarvita, että kaikki miehet olisivat ahdistelijoita tai raiskaajia.

Jeps, sama koskee sairaanhoitajia ja äitejä vauvojensa kanssa.

Tilastollisesti ei lähellekään niin suuri todennäköisyys, kuin riski miesten kanssa.

Vierailija
504/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelju juttu. Minusta naiselle riski on sen verran kova, että parempi olla varovainen, vaikka se kenties yleistämistä olisikin ja joku loukkaantuu. Itsestäni menen takuuseen, että olen turvallinen mies ja jopa autan aivan varmasti tilanteen niin vaatiessa, mutta on selvää, että näin ei ole kaikkien kohdalla. Saman neuvon kyllä antaisin nuorille pojillekkin, että on järki pidettävä päässä missä ja milloin liikkuu yksin.  On niin paljon julmuutta ja pahuutta. Ikävä kyllä selvästi useammin sen uhkan muodostaa mies. En oikein osaa sanoa kuinka tätä asian tilaa voisi parantaa. 

Turvallisuutta t mä

Ovat tosiaan myös miehet vaarassa. En haluaisi olla nuori mies tässä maailmassa. Miesten ei ole edelleenkään helppo kertoa, jos joutuvat kiusatuksi tai kokevat väkivaltaa. Se on väärin ja tähänkin pitää tulla muutos.

Vierailija
505/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä, vaikka valtaosamuka pyhästi sitä ja tätä.

Vierailija
506/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin valtaosa kunnon miehistä antaa hiljaisen hyväksynnän huonojen miesten teoille, jokainen mies on ongelma.

Sano tilaisuuden tullen, lähisuhdeväkivallan tai ahdistelun tullessa puheenaiheeksi, esim. kun olette miesporukalla keskustelemassa, ettei naiset seuraaminen tai ahdistelu ole oikein, kerro myös, ettei suostumus kata kaikkia temppuja mitä saat päähäsi tehdä naiselle seksin aikana. Sano, että "EI" tulee uskoa jo ensimmäisellä kerralla, kerro heille, että "Ei" on kokonainen lause eikä vaadi lisää selityksiä. Sano nämä kaikki ääneen, vaikka muut miehet äijäöyhöpäissään sinulle nauraisivatkin.

Sinulla ja teoillasi on merkitystä kulttuurin muokkaamisessa paremmaksi meille kaikille. 

Vierailija
507/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45-vuotias nainen, ja perusarvoihini kuuluu kohdella jokaista sukupuoleen katsomatta avoimesti, ilman ennakkoluuloja tai -oletuksia. Ihminen kuitenkin oppii kokemuksistaan, ja ikävä kyllä minullakin on jo 10-vuotiaasta saakka kertyneitä toistuvia kokemuksia seksuaalisesta ahdistelusta, väkivallasta, pakkomielteisestä vainoamisesta ja siitä, että normaali ystävällisyys tulkitaan seksuaaliseksi tai romanttiseksi kiinnostukseksi. On aika epärealistista ajatella, etteivät 35 vuoden aikana jatkuvasti toistuneet kokemukset vaikuttaisi siihen, kuinka itseään suojaa. Olen oppinut välttämään riskejä, rajoittamaan omaa käytöstäni ja elekieltäni, ja valmistautumaan siihen, että joudun puolustautumaan. Tämä ei johdu siitä, että _suurin osa_ miehistä olisi niitä ahdistelijoita, vaan siitä, että osa heistä on, ja riskin toteutuessa tilanne voi olla todella vakava. Olen oppinut suhtautumaan myös naisiin pienellä varauksella, mutta heidän aiheuttamansa mahdolliset ikävyydet ovat harvemmin fyysistä uhkaa. 

Miehet ovat minusta ihania olentoja, rakastan miespuoleisia ystäviäni ja oma kumppanini on myös turvasatamani. Se ei kuitenkaan poista kokemusperäistä käsitystäni siitä, että vieraan miehen kanssa on oltava järkevän varovainen. 

Vierailija
508/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raiskaus ... voi olla tilanne, jossa toinen osapuoli manipuloi (joko tahallaan tai huomaamattaan) seksiin, jota toinen ei oikeasti halua. ... Lopputulos on raiskaus.

Tällä palstalla ei ole mitään täysi-ikäisyys tai -järkisyysvaatimuksia, joten kai tuollaisiakin mielipiteitä voi esittää.

Minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta seksiin pättyvältä vonkaamiselta.

Muistan jostain kaukaa lukioajoiltani teinityttöjä, jotka varsinkin pikkumaistissa uhosivat inhoavansa jotakin poikaa ja jotka sittemmin päätyivät harrastamaan seksiä inhokkinsa kanssa. Jotkut seurustelivat yhden illan, toiset pidempään.

Ajatus, että tällainen yhden illan tai muu lyhyt juttu olisi raiskaus vain sillä perustdella, että naisoletettu katuu tekemisiään, ei valitettavasti ole tavaton, mutta ainakin toistaiseksi se ei ihan riitä oikeudessa.

Joitakin vuosia sitten Helsingin poliisin naispuolinen edustaja kertoi, että kesällä 25-30% päivystystiskille tulevista naisten raiskausilmoituksista oli suoraan uhrin kertomuksen perusteella todettavissa perättömäksi, eli normaalijärjellä ajatellen seksin harrastamiseen ei ollut voitu päätyä uhrin kertomalla tavalla.

Yleisen elämänkokemuksen perusteella todennäköisimmät syyt rikosilmoituksen tekemiseen lienevät olleet mustasukkaisen poikaystävän reaktion pelko ja oman käyttäytymisen katuminen/häpeäminen.

Vierailija
509/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin valtaosa kunnon miehistä antaa hiljaisen hyväksynnän huonojen miesten teoille, jokainen mies on ongelma.

Sano tilaisuuden tullen, lähisuhdeväkivallan tai ahdistelun tullessa puheenaiheeksi, esim. kun olette miesporukalla keskustelemassa, ettei naiset seuraaminen tai ahdistelu ole oikein, kerro myös, ettei suostumus kata kaikkia temppuja mitä saat päähäsi tehdä naiselle seksin aikana. Sano, että "EI" tulee uskoa jo ensimmäisellä kerralla, kerro heille, että "Ei" on kokonainen lause eikä vaadi lisää selityksiä. Sano nämä kaikki ääneen, vaikka muut miehet äijäöyhöpäissään sinulle nauraisivatkin.

Sinulla ja teoillasi on merkitystä kulttuurin muokkaamisessa paremmaksi meille kaikille. 

No voi lellalettas, jopas on prinsessoilla vaikeat huolet.

Vierailija
510/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vähänkin katselee julkisilla paikoilla ympärilleen, näkee miten mies käyttäytyy.  Iästä riippumatta miehet tsekkaa ohikulkevat pikkutytöt, tuijottaa ja jopa seurailee.    Itselläni on kaksi teini-ikäistä tyttöä ja vaikka itse olisin mukana, näen todella räikeitä kuolaamisia, joita heihin kohdistetaan. Ja ovat hyvinkin tietoisia, että olen huomannut.

Kyllä, olen itse kokenut saman teininä ja edelleen, enkä todellakaan ole kade ahdistelusta. 

No kohta tulee talvi ja ahdistelu vähenee.

Oletko muuten huomannut, että muslimityttöjen perään ei kuolata samalla tavalla -- paitsi tietysti muslimimiehet, joille kelpaa mikä tahansa missä henki pihisee.

Tytöistä se tuskin johtuu. Olisiko sittenkin jotain tekemistä pukeutumisen kanssa -- vanhemmat ja sukulaiset eivät anna roikeltaa kaupungilla tissit ja perse paljaina.

Vierailija
511/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aina hyvä muistaa, että ihmiset ovat taipuvaisia kaikenlaiseen luonnehäiriöisyyteen. Varainkin tutustumisen alkuvaiheessa kannattaa pitää jalat maassa ja järki päässä. Miehillä luonnehäiriöt purkautuvat usein väkivaltaisina taipumuksina, mutta naisilla on aivan omat sairaalloiset sadismin muotonsa. Tämän näkee jo lapsuuden kiusaamistapauksissa; pojat vetävät turpiin, tytöt eristävät, juonivat, rääkkäävät henkisesti ja ajavat uhrinsa jopa itsemurhaan.

Moni päätyy hoitajaksi. Siellä saa nauttia kun potilas kärsii sanoinkuvaamattomista kivuista.

Ai kipulääkkeet? Ne päätyy omaan käyttöön tai myyntiin.

Naisia on jäänyt kiinni siitä että ne on varastaneet syöpään kuolevilta lapsilta kipulääk

Ei sun yleistykset kolahda mitenkään. Yritteliäs olet, mut juttus on niin nähty.

Jännä, et sama levy pyörii, kun samat asiat tapahtuu aina vaan ja edelleen. Ratkaisu olis yksinkertainen: älkää ahdistelko! Mut ei, aina vaan sitä samaa, samaa ,samaa ahdistelua.

Ja juu, ei todellakaan kaikki miehet. Ei edes suurin osa. Mutta liikaa.

Aivan kuten naiset omissa rikoksissaan. 

Sulle on vaikea tuomita naisten rikollisuus, pakko vetää "mutta miehet" kortti esiin. 

Miksiköhän...

Vierailija
512/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näen puskaraizkauksen, niin poistun varmaan takavasemalle. Saatan joutua miehenä vedetyksi osalliseksi itse rikokseen. Toivotaan, että karhu tulisi väliin.

Yritätkö vahvistaa sitä stereotypiaa, että miehillä on naisia rikollisempi ajattelu-/ toimintatapa? 

Miehet ovat todistetusti väkivaltaisempia. Sen sijaan että sanoisimme "ihmiset ovat aina sotineet" olisikin hyvä vaihtaa se lauseeseen "miehet ovat aina sotineet".

Naiset ovat aina tappaneet vauvojaan. Taitaa olla kyse jotenkin naisiin sisäänrakenetusta väkivaltaisuudesta.

Ei, kyse on lapsivuodepsykoosista. Tiedät tämän itsekin. Et jostain syystä kestä miehiin kohdistuvaa kritiikkiä

Aika monta vuotta kestää tuo "lapsivuodepsykoosi" kun lahtaatte jopa 11 vuotiaita. 

Ja jännästi naiset saavat "vapaudu vankilasta" kortin kun keksitään joku tauti sille heille luonnolliselle käytökselle.

Siinä olet oikeassa etten siedä miehiin kohdistuvaa krittiikkiä. Se kun tulisi kohdistaa rikollisiin, eikä miehiin.

Mutta eipä sitä sun kaltainen miesvihaaja ymmärrä.

Jatka vain rauhassa miesvihaasi, me tapaamme näissä ketjuissa uudestaan, uudestaan, uudestaan, uudestaan, uudestaan....

Vierailija
513/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli itselle myös mieleen, kun olen ihmetellyt tätä miesten herkkyyttä näiden asioiden äärellä. Toiset siis ottavat henkilökohtaisena loukkauksena sen, kun kerrotaan jonkun miehen aiheuttamasta pahasta. Ovatko nämä loukkaantujat sit itse harjoittaneet esim. häirintää, jää epäselväksi. Naisviha näissä puheissa on ilmeinen, mutta kuten täällä todettu, se ei tunnu paljon missään. Se kun on ollut aina niin normi. Surulliseksi tekee tietty ja tyttären puolesta tekee levittomaksi. 

Kaikki miehet eivät ota puheita itseensä. Ymmärtävät, että jos puhutaan joidenkin miesten teoista, ei puhuta kaikista miehistä. Mm. oman perheen miehet tietävät, ettei heitä syytetä, kun eivät ole osallistuneet arveluttaviin tekoihin. 

Paitsi että syytätte. Syytätte isäänne raiska uksesta, veljiänne, poikianne.

Jos et sinä, se sun työkaveri, ja sinä syytät sen poikaa, isää ja veljeä.

Nauttikaa siitä siis, tuskin saatte iloa mistään muusta elämänne aikana.

Vierailija
514/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät käy pyhäkoulua ja suurimmalle osalle niistäkin, jotka käyvät, tulee arki vastaan ennemmin tai myöhemmin.

Tässä keskustelussa aiemmin annettu neuvo pyhimyskehän löysäämisestä tekisi luultavasti hyvää sinullekin.

Katson parasta aikaa Teemalla esitettyä sokerideittailua edistävää Osta mun pikkarit -trilogiaa, jonka katsominen voisi avartaa sinunkin maailmankuvaasi: mitä kaikkea hyvää sinunkin verovaroillasi kustannetaan meille kaikille opiksi ja innoitukseksi.

Sarja alkaa uusintana parin viikon päästä.

Vierailija
515/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kaikki synnyttäneet naiset eivät ole potentiaalisia lapsensa tappajia. Syy sille lapsen tappamiselle on synnytyksen jälkeinen psykoosi eli ns lapsivuodepsykoosi. Ja siihen ei todellakaan ole riskissä sairastua kovin suuri prosentti naisista, käyttäisitte kerrankin internettiä tiedonhakuun. 

Ja synnytyksen jälkeinen psykoosikaan ei todellakaan useimmiten johda lapsen tappamiseen. Ette viitsi edes tuollaista selvittää kun on kiire suu vaahdossa nyt keksiä jokin vastine koska ilmeisesti te miehet loukkaannutte kun naiset kertovat omia kokemuksiaan. Mies jos et ole ahdistelija, miksi puolesta loukkaannut? Miksi tunnet silloin piston ja tarpeen alkaa vähätellä? Oletko sittenkin potentiaalinen ahdistelija? Kukaan ei missään ole väittänyt että kaikki miehet, se on osa teidän omaa puolestaloukkaantumis juttuanne jota jauhatte, yritätte laittaa sanoja uhrien suuhun.

ja se kertoo ikävällä tavalla kaiken teistä jotka niin teette. Se viestittää että olette ennemmin jopa raiskaajan puolella. Jokaisen normaalijärkisen tehtävä on vähintään tuomita ahdistelu, tai sitten pitää vaikka suu kiinni jos ei ole fiksua sanottavaa. Te miehet jotka täällä mölyätte olette osa ongelmaa. Se hyvä puoli siinä karhussa ainakin on ettei se suolla tuollaista sontaa suustaan, ei siellä metsässä kohdatessaan eikä pahemmin netissäkään

Vierailija
516/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tappajat ovat yleensä naisia. Kellekään ei silti tulee mieleen yleistää, etttä naiset olisivat lasten tappajia. Tapaukset kun ovat äärimmäisen harvinaisia. Yhtä tyhmää on pyrkiä kriminalisoimaan koko miessukupolvi.

Vierailija
517/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vähänkin katselee julkisilla paikoilla ympärilleen, näkee miten mies käyttäytyy.  Iästä riippumatta miehet tsekkaa ohikulkevat pikkutytöt, tuijottaa ja jopa seurailee.    Itselläni on kaksi teini-ikäistä tyttöä ja vaikka itse olisin mukana, näen todella räikeitä kuolaamisia, joita heihin kohdistetaan. Ja ovat hyvinkin tietoisia, että olen huomannut.

Kyllä, olen itse kokenut saman teininä ja edelleen, enkä todellakaan ole kade ahdistelusta. 

No kohta tulee talvi ja ahdistelu vähenee.

Oletko muuten huomannut, että muslimityttöjen perään ei kuolata samalla tavalla -- paitsi tietysti muslimimiehet, joille kelpaa mikä tahansa missä henki pihisee.

Tytöistä se tuskin johtuu. Olisiko sittenkin jotain tekemistä pukeutumisen kanssa -- vanhemmat ja sukulaiset eivät anna roikeltaa kaupungilla tis

Niin eli olet sitä mieltä että naiset ei voi liikkua ulkona miten haluaa koska silloin miehet kuolaa ja mahdollisesti ahdistelee. Joten et varmasti väitä vastaan kun naiset ahdistelusta kertoo ja mielummin varoo tuntemattomia miehiä.

Vierailija
518/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska henki voi lähteä jo yhdenkin sekopään kanssa. Ei siinä tarvita, että kaikki miehet olisivat ahdistelijoita tai raiskaajia.

Jeps, sama koskee sairaanhoitajia ja äitejä vauvojensa kanssa.

Tilastollisesti ei lähellekään niin suuri todennäköisyys, kuin riski miesten kanssa.

Varmasti on, suhteutettuna määrään.

Vierailija
519/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärinkäytöksen tekijöitä vastaan ei ole mitään sympatiaa varmaankaan kenelläkään. Tämä koko sukupuolen leima

Missä ovat nämä rahakkaat miehet, joiden rahoja mun pitäis haluta?

Siinä sinulla onkin pohdittavaa kesän ajaksi. Missä ne naiset joita mun pitäis rais kata?

Vierailija
520/1648 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45-vuotias nainen, ja perusarvoihini kuuluu kohdella jokaista sukupuoleen katsomatta avoimesti, ilman ennakkoluuloja tai -oletuksia. Ihminen kuitenkin oppii kokemuksistaan, ja ikävä kyllä minullakin on jo 10-vuotiaasta saakka kertyneitä toistuvia kokemuksia seksuaalisesta ahdistelusta, väkivallasta, pakkomielteisestä vainoamisesta ja siitä, että normaali ystävällisyys tulkitaan seksuaaliseksi tai romanttiseksi kiinnostukseksi. On aika epärealistista ajatella, etteivät 35 vuoden aikana jatkuvasti toistuneet kokemukset vaikuttaisi siihen, kuinka itseään suojaa. Olen oppinut välttämään riskejä, rajoittamaan omaa käytöstäni ja elekieltäni, ja valmistautumaan siihen, että joudun puolustautumaan. Tämä ei johdu siitä, että _suurin osa_ miehistä olisi niitä ahdistelijoita, vaan siitä, että osa heistä on, ja riskin toteutuessa tilanne voi olla todella vakava. Olen oppinut suhtautumaan myös naisiin pienellä varauksella, mutta heidän aiheuttamansa mahdolliset ikävyydet ovat harvemmin fyysistä uhkaa. 

Miehet ovat minusta ihania olentoja, rakastan miespuoleisia ystäviäni ja oma kumppanini on myös turvasatamani. Se ei kuitenkaan poista kokemusperäistä käsitystäni siitä, että vieraan miehen kanssa on oltava järkevän varovainen. 

Ei et rakasta miespuoleisia ystäviäsi, sinulla ei ole niitä. Kumppanisi taas on nainen.

Ei siinä ole mitään hävettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi