Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla lähettääkseen tuhansia euroja rahaa jollekin tuntemattomalle "merikapteenille"?

Vierailija
31.05.2024 |

Kuten ohjelma Digihuijatut kertoo (TV1 nyt)

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin salaperäiselle tuntemattomalle merikapteenille, koska kaikki tuntemani ihmiset on mulqquja.

Itse tavannut pitkän elämäni aikana pari ehkä. Valitse seurasi paremmin vai vedätkö puoleesi näitä?

Vierailija
62/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais mikä äo näillä ihmisillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma kuka tahansa voi haksahtaa näihin sanoo asiantuntijat ja poliisi... ei pidä paikkaansa. Täytyy olla matala älykkyysosamäärä tai sitten jollain tapaa hövelö. 

Vierailija
64/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea sitä on ymmärtää, mutta onhan niitä tarinoita paljon, joissa fiksu, korkeasti koulutettu ja älykkyysosamäärältään vähintäänkin normaali ihminen on langennut huijaukseen. Kyse taitaa olla siitä, että huijarit käyttää hyväkseen uhrin tunteita, ja tunnetustihan tunteet ja järki ei aina kulje samaan aikaan. Jos ei itse ole ollut vastaavassa tilanteessa, niin en liioja menisi arvostelemaan toisten älykkyyttä, kyse voi olla vain heikosta hetkestä/heikosta kohdasta tms, jonka huijarit ovat onnistuneet löytämään. Lisäksi siinä vaiheessa, kun pitäisi olla jo ilmiselvää, että on tullut huijatuksi, taitaa olla hyvin inhimillistä tarttua ajatukseen, että ei ole, koska häpeä huijatuksi tulemisesta on niin suuri. 

En ole itse tullut huijatuksi, siksi en puolustele, olen vain yrittänyt ymmärtää heitä, joille niin huonosti on käynyt. 

Vierailija
65/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen nainen on miehille ilmaa ja se tekee hänestä äärimmäisen epätoivoisen ja helpon kohteen huijareille. Nainen on täysin riippuvainen miesten huomiosta ja keski-ikäiselle naiselle sitä huomiota ei ole enää tarjolla.

Vierailija
66/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma kuka tahansa voi haksahtaa näihin sanoo asiantuntijat ja poliisi... ei pidä paikkaansa. Täytyy olla matala älykkyysosamäärä tai sitten jollain tapaa hövelö. 

No"älykkyysosamäärä" :D Se mittaa vain matemaattista älykkyyttä, ei mitään tekemistä näiden huijausten kanssa.

Vierailija
67/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion rahaa lähetetään miljoonittain tuntemattomille Afrikanneekereille. Siitäkään ei kukaan välitä vaikka se on Suomen köyhiltä pois.

Vierailija
68/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivo ajaa ihmiset tekemään huonoja valintoja. 

Mä oon kuullu tapauksia, jossa nainen on itse sanonut, että hän tiesi, että häntä huijataan, mutta hän silti halusi antaa rahaa, koska tämä huijari puhui hänelle kauniisti. Kukaan muu ei ollut sitä koskaan tehnyt.

Niin naisilla on tuollainen hölmö romantiikan kaipuu niin vahva että siitä maksetaan. Ja miehillä se on sitten taas se oma ego jonka ansiosta kuvittelevat että joku nettihemaistus olisi muka oikeasti kiinnostunut ja antaa pesää kunhan sille antaa ensin säästönsä.

Vierailija
69/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole tuntematon, hän on John Doe, US Marines Navy Seal Cptn. Googletin, tuli valtavasti hakutuloksia, työpaikka ja mies on olemassa. Älä sinä katkerana seiso muiden rakkauden tiellä!!

Martta58

Juuri näin ! Minun kapteenini on lähtenyt viime kesänä seilaamaan Oulua kohti. Matkalla on niin paljon satamia, että matka tietysti kestää. Jäävuorista hän on myös viestitellyt. Rakkautemme vain lujittuu . Hän on kuin se Leonardo siinä Titanic- elokuvassa. Voin paljastaa, että kapteenini sukunimi on DaVinci

Vierailija
70/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet lankeavat myös huijauksiin ; jo lähikapakka on vaarallinen paikka p--tteessa olevalla. Kaukana asuvaa " neitoa " vanhempi herra auttaa hölmöyttään

Vierailija
71/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole tyhmyydestä vaan itsesuggestiosta. Ihminen tietää ettei merikapteeni ole totta mutta haluaa uskoa rakkauteen. Totuus sivuutetaan. Rakkaus sokaise . Onneksi olen aika pihi realisti. En anna senttiäkään.

Vierailija
72/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentit tässä kertoo että ei ole älyköt liikenteessä tälläkään palstalla. Helppo arvostella muiden älyä kun itsellä sitä ei ole. Miettikää itse mitä huijatuille tapahtuu tunnetasolla. Vai eikö teillä äly riitä.

Kirjoitatte kuin kehitysvämmaiset.

Vierailija
73/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon kanssa ollaan nuorekkaita ja naimattomia. Verkkoja on nyt viritelty Nigeriaan Turkkiin ja Marokkoon. Tuo 90 päivää morsiamena antaa väärän kuvan hommasta. Me vaaditaan ehdokkailta mm kuva työpaikasta, autosta ja talosta. Meitä ei huijata ! Nyt ollaan valitsemassa parasta ehdokasta. Vaikeaa on, koska kaikki elävät upeaa elämää valokuvista päätellen. Maailmantilanne myös vaikuttaa valintaan : uskaltaako lentää, jos vaikka ohjus  osuu koneeseen. Nigeriassa on myös turhan lämmintä. 

Vierailija
74/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen nainen on miehille ilmaa ja se tekee hänestä äärimmäisen epätoivoisen ja helpon kohteen huijareille. Nainen on täysin riippuvainen miesten huomiosta ja keski-ikäiselle naiselle sitä huomiota ei ole enää tarjolla.

Tämä taitaa olla suurten ikäluokkien eli ns. "marjatta-sukupolven" ongelma. Nuoremmat eivät enää piittaa miesten huomiosta paskaakaan. Tulee ankeat ajat huijareille.

Vierailija
75/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivo ajaa ihmiset tekemään huonoja valintoja. 

Mä oon kuullu tapauksia, jossa nainen on itse sanonut, että hän tiesi, että häntä huijataan, mutta hän silti halusi antaa rahaa, koska tämä huijari puhui hänelle kauniisti. Kukaan muu ei ollut sitä koskaan tehnyt.

Ajatelkaa, kukaan muu ei ollut sitä koskaan tehnyt. Puhunut hänelle kauniisti. Ei minullekaan ole kukaan koskaan puhunut kauniisti mutta en voisi kuvitellakaan että maksaisin siitä jollekin pienen omaisuuden. Jos joku alkaisi leperrellä, pitäisin sitä ihan puhtaasti vttuiluna.

Vierailija
76/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen ihmetellyt samaa,asiasta varoitellaan jatkuvasti ja myös pankkitilin tunnuksista, ei puhelimitse koskaan kysele muut kuin huijarit. Rahaa voi korkeintaan antaa lapselleen tarvittaessa.

Vierailija
77/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä valtion ja Eu täytyy olla, että lähettää vuosittain satojamiljardeja kehitysapua..

Ja edelleen 50-80 vuotta myöhemmin kannetaan vesi ja asutaan savimajoissa..

Joku tässä ei nyt täsmää..

Vierailija
78/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tyhmä kuin kuvitellessaan, että aito rakkaus löytyy Thaimaasta.

Vierailija
79/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo eroa siitä, että tilaa OF-kanavan tai roikkuu Tinder goldin asiakkaana. Pikkuhiljaa raha virtaa taskusta toiseen.

Yksinäisyys on varmaan helpoin kohta iskeä. Siksi kannattaa pitää huolta siitä, ettei ole yksinäinen. Rakastuminen on psykoosia muistuttava sekavuustila. Siksi sitä kannattaa harjoitella turvallisesti päiväkoti-ikäisestä alkaen.

Vierailija
80/99 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion rahaa lähetetään miljoonittain tuntemattomille Afrikanneekereille. Siitäkään ei kukaan välitä vaikka se on Suomen köyhiltä pois.

Kiinnostava väite. Kuka persuministeri on vastuussa tästä? Riikka?