Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla lähettääkseen tuhansia euroja rahaa jollekin tuntemattomalle "merikapteenille"?

Vierailija
31.05.2024 |

Kuten ohjelma Digihuijatut kertoo (TV1 nyt)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan ne rahat menee järjestäytyneelle rikollisuudelle ja tuo toiminta on noissa maissa systemaattista ja organisoitua. On huoneistoja ja toimistoja, missä kymmenet istuvat vierekkäin läppäri sylissä näitä huijauksia näpytellen ja ihmisiä feikki-identiteeteillä lähestyen. Rahat ei mene edes sille huijarille itselleen, vaan rikollisorganisaatiolle, joka toimintaa pyörittää. 

Joo, se on lähes teollista toimintaa. Erittäin suurta bisnestä. En ihan muista lukua, mitä yksityiset pankkisiirrot ulkomailta ovat Nigeriaan, mutta yli 10 miljardia ja alle 20 miljardia se oli, vuodessa. Toki siellä on rehellistä ns. "kela"-rahaa ja muuta joukossa.

Valtavista rahasummista kyse vuositasolla joka tapauksessa, miljardeja päätyy rakkaushuijausten kautta rikollisorganisaatioiden käsiin. Niillä rahoilla voidaan sitten pyörittää huumebisnestä, asekauppaa, ihmiskauppaa, tehdä teroiskuja jne. Se on ehkä se merkittävin syy, miksi näihin ei pitäisi laittaa rahaa, ne rahat ei mene edes sille ehkä vilpittömältä vaikuttaneelle huijarille köyhässä maassa. 

Vierailija
22/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA:ssakin kymmeniä miljoonia, jotka yhä uskoo, että Trump voitti edelliset pressavaalit.

Niin totta. Ja taas äänestävät samaa merikapteenia.

Nii-in. Miksi meillä on pääministeri, joka esiintyy mediassa merikapteenina ja hokee laivan kääntämistä, mikä ei ikinä onnistu? Rahat vaan viedään kansalta ja velkaa otetaan lisää miljardeittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla oikea merikarhu kun naista näin kiinnosti

Vierailija
24/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sellainen "olen vaativalla alalla asiantuntijana"-tyyppi

Vierailija
25/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incel-naiset ovat sellaisia. Mutta eipä minulta naisille sympatiaa heru.

Vierailija
26/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat menevät nigerialaiselle n e e k e r i l l e.

Eli maailmasta löytyy sellainen ihmisolento jota tämäkin alle 50 äo tapaus pystyy huijaamaan?

Vierailija
27/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon mäkin antanut rahaa yhdelle hepulle joka vaikutti ekalla tapaamisella kivalta. Mut kävi ilmi että valehteli kaiken itsestään, eikä ollut mitään aikomustakaan tavata uudelleen. Aikasemmin oli lääkäriksi opiskelemassa ja nyt profiilin mukaan koulutettu urheiluhieroja. Eiköhän näitä satu kaikille.  Se vaan että ketä kehtaa myöntää sitä.

Ei, kaikki ihmiset ei todellakaan anna rahaa ihmisille, jotka vaikutti ensitapaamisella mukavilta. Itse asiassa, kukaan tervejärkinen ei anna.

Vierailija
28/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivo ajaa ihmiset tekemään huonoja valintoja. 

Mä oon kuullu tapauksia, jossa nainen on itse sanonut, että hän tiesi, että häntä huijataan, mutta hän silti halusi antaa rahaa, koska tämä huijari puhui hänelle kauniisti. Kukaan muu ei ollut sitä koskaan tehnyt.

Ymmärrän, että joku voi ikään kuin maksaa siitä mukavasta ja kohteliaasta keskustelusta mutta on hyvä huomioida, että näiden huijarien rahoilla rahoitetaan huumekauppaa, ihmiskauppaa ja mahdollisesti vaikka mitä pedari-rinkejä, että sitä ei tämäkään nainen oikein tainnut tajuta.

Vierailija
29/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan ne rahat menee järjestäytyneelle rikollisuudelle ja tuo toiminta on noissa maissa systemaattista ja organisoitua. On huoneistoja ja toimistoja, missä kymmenet istuvat vierekkäin läppäri sylissä näitä huijauksia näpytellen ja ihmisiä feikki-identiteeteillä lähestyen. Rahat ei mene edes sille huijarille itselleen, vaan rikollisorganisaatiolle, joka toimintaa pyörittää. 

Tuosta tuli taannoin ohjelmakin jossa Afrikan Timpat istuivat huoneessa ja soittivat puheluja laitteella joka muunsi äänen naisen ääneksi. Kontaktitietoja saatiin ainakin facebookista. Tapaamiseen ei päästy koskaan mutta rahaa pyydettiin koko ajan. Ylkämies olisikin saattanut yllättyä kun tapaamiseen saapuu pikimusta n-sana.

Parempi tuokin kuin hiekkis tulisi Suomeen loisimaan ja rötöstelemään.

Vierailija
30/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten toimii naisia huijatessa yhdysvaltalaiskenraali😆😄, niille annetaan kaikki. Sota saa naiset kiihottumaan ilmeisesti.

Vierailija
31/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maailmasta löytyy sellainen ihmisolento jota tämäkin alle 50 äo tapaus pystyy huijaamaan?

Luokkaa 20 000 tapausta vuodessa. Kaikki nettipetokset. Suomessa.

Vierailija
32/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokkaa 20 000 tapausta vuodessa. Kaikki nettipetokset. Suomessa.

Kertaa x , koska kaikkia ei ilmoiteta.

Vierailija
33/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuullu tapauksia, jossa nainen on itse sanonut, että hän tiesi, että häntä huijataan, mutta hän silti halusi antaa rahaa, koska tämä huijari puhui hänelle kauniisti. Kukaan muu ei ollut sitä koskaan tehnyt.

Ymmärrän, että joku voi ikään kuin maksaa siitä mukavasta ja kohteliaasta keskustelusta mutta on hyvä huomioida, että näiden huijarien rahoilla rahoitetaan huumekauppaa, ihmiskauppaa ja mahdollisesti vaikka mitä pedari-rinkejä, että sitä ei tämäkään nainen oikein tainnut tajuta.

En todellakaan ymmärrä, että joku menee ansaan. Tänäpäivänä pitäisi olla jo tietoa asiasta.

Vierailija
34/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai thaikkuhuo rille

Vierailija
35/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tuntematon mies, se on heidän poikaystävänsä jonka kanssa heillä on etäsuhde. Kuvia on vaihdettu, on soiteltu, mahdollisesti oltu videoyhteydessäkin. Hän on kiinnostunut samoista asioista ja muistaa kaiken mistä on aiemmin keskusteltu. 

Vierailija
36/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole tuntematon mies, se on heidän poikaystävänsä jonka kanssa heillä on etäsuhde. Kuvia on vaihdettu, on soiteltu, mahdollisesti oltu videoyhteydessäkin. Hän on kiinnostunut samoista asioista ja muistaa kaiken mistä on aiemmin keskusteltu. 

Eiän joku tonni ole mikään raha siitä että puolisen vuotta tuntee itsensä todella onnelliseksi. He muistelevat tuota aikaa jälkeenpäinkin kaiholla. Herää kysymys saisiko saman efektin aikaan ilman huijausta.

Vierailija
37/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Ehkä ap:kin on jatkossa ymmärtääisempi eikä ylimielisesti huutele asiattomuuksia, kun ei mitään mistään ymmärrä.

Vierailija
38/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon mäkin antanut rahaa yhdelle hepulle joka vaikutti ekalla tapaamisella kivalta. Mut kävi ilmi että valehteli kaiken itsestään, eikä ollut mitään aikomustakaan tavata uudelleen. Aikasemmin oli lääkäriksi opiskelemassa ja nyt profiilin mukaan koulutettu urheiluhieroja. Eiköhän näitä satu kaikille.  Se vaan että ketä kehtaa myöntää sitä.

Ei, kaikki ihmiset ei todellakaan anna rahaa ihmisille, jotka vaikutti ensitapaamisella mukavilta. Itse asiassa, kukaan tervejärkinen ei anna.

No tapauksia on 20 tuhatta vuodessa Suomessa ja kaikkea ei tietenkään kehtaa jokainen ilmoittaa, että selitäpä sinä itsellesi mitä haluat. Kyllä kaikilla järkipäisillä ihmisillä on tarve auttaa niitä jotka apua tarvii. Ja sehän et tiedä mitään koko tapauksesta tai miten huijaus on tässä tapahtunut niin jospa jätetään se mutuilu omaan pääkoppaan vaan.  Luvut ei valehtele.

Vierailija
39/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset...

Vierailija
40/56 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tyhmä kuin vuosia Tinder Goldista maksava mies, mutta rikkaampi. 

Hei, Tinder Gold on kätevä kun näkee suoraan kaikki naiset jotka ovat sinusta tykänneet, sitten vain valkkaa niistä eikä tarvitse kelailla kaikkia läpi. Aika on rahaa ja raha on aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi