Tämä ulkonäön tätiytyminen on niin masentavaa
Peilistä vastaan katsoo pönäkkä vieras ihminen. Vaikka paino on sama kuin 10v sitten niin se jakautuu jotenkin eri lailla. Mitään meikkiäkään ei voi oikein laittaa kun aina näyttää liian maalatulta, edes niitä mitä kaikissa meikkitutoriaaleissa neuvotaan keski-ikäiselle. Joku ihme muodonmuutos on tullut tässä 3-4v sisään ja en osaa edes eritellä mikä tässä mättää. Kaikki vaatteetkin näyttää ihan kummallisilta päällä enkä tunne oloa mukavaksi samassa mekossa joka pari kesää sitten oli suosikkivaate. Nyt näyttää vaan tasapaksulta punkerolta.
Kommentit (271)
Mielenkiintoinen keskustelu. Vajaan 20 vuoden päästä (tai aiemmin) minäkin olen sitten "tätimäinen tantta". Nyt olen pian 33 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kattoo jotain viisitoistavuotiaita ja parikymppisiä niin en ihmettele yhtään ettei miehiä kiinnosta enää keski-ikäiset tantterot. Mutta eipä ne niitä saa tokikaan.
20-30v on omaan makuun paras ikä vuosikymmen. Rahallahan noiden kosketusta saa miten paljon haluaa ja tulevaisuudessa virtuaali/robottityttöystävät edustanee samaa ikäryhmää varmaan enemmistön miesten maun mukaan, vaikka mies olisi minkä ikäinen itse
"Mies kymmenen tai satavuotias haaveilee sanan ikäisestä naisesta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ikää 45, vaihtarit (3 aikaistuttavaa tekijää) ja hormonikorvaus. Ulkoisesti olen kuivahtamassa ja muuttumassa noita-akaksi: poskiin tulee helposti lommot, kämmenselkien jänteet törröttävät, polvista en edes aloita. Jos selkä kumaroituu niin voin pistää mustan tötteröhatun päähän, mekkoja on jo kaapit täynnä. Onneksi vointi ja mieliala ovat vihdoin kohdallaan. Ei ole miestukka eikä tulekaan, eikä äänikään matala vaikka toivoisin. Asiakaspalvelun laatu on tosiaan parantunut huimasti nuoruuteen verrattuna.
Pitkä parisuhde on kunnossa, siitä saan valtavasti iloa. Mies on myös ihan realisti ikääntymisen kanssa, sekä omansa että minun. Molemmat ollaan sairastettu nuorina vakavasti, joten näitä muutoksia ei pidä maailmanloppuna. Huonoja aikoja olivat ne, kun piti yrittää iloita siitä, että on sentään hengissä. Nykyään on jo
Jos valita saa, niin todellakin mielummin kolhous ja kuoppaposket kuin taikinamainen kuunaama ja pullukkaiset kätöset.
Eipä sitä taida kukaan pystyä valitsemaan. Musta on ollut jännä huomata, että vaikka lääkkeiden vuoksi olen elänyt vuosia kuunaama-pullukkavaihettakin vauvaisine kuopparystyskätösineen (paino seilannut 60 kilon haitarilla), ikä ei kuitenkaan vie samaan suuntaan. Musta (mustaa on tosiaan vältettävä ja mikä ihmeen ilmiö tämä on, että vähäinenkin meikki näyttää raskaalta?) on pikkuhiljaa tulossa se tyyppi Edvard Munchin Huudosta. Toivottavasti tukka pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Näin itseni juuri kokovartalo peilistä ja meinasin purskahtaa itkuun. Olen 40, normaalipainoinen, mutta kaikki ylimääräinen rasva on valunut reisiin ja takapuoleen, selluliittia on aivan tolkuttomasti. Tuli sellainen olo, että en pysty menemään rannalle tai mihinkään jossa pitäisi olla vähissä vaatteissa.
Selluliitti on raivostuttavaa. Toisten selluliitti ei mielestäni kylläkään ole rumaa, omani vaan. Mutta se on raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se muutos tapahdu hetkessä. Pitää kyllä jonkin aikaa laiminlyödä itsensä hoitamista. 50-60v ei tarvitse näyttää vielä tädiltä. Liiku, syö terveellisesti ja pukeudun nätisti. Ei telttoihin.
T. 50v lady
Vaihdevuodet tätiyttää, riippumatta siitä miten "hoitaa itseään". Ei ole enää hedelmällisessä iässä vaan isoäiti-iässä.
No ei 41- vuotiaana pitäisi vielä olla vaihdevuosissa ellei ole saanut erityisen huonoja kortteja geenilotossa. Moni synnyttää vielä yli nelikymppisenä ja elää ruuhakavuosia, joten isoäit-iästä ei ole tietoakaan. 50-60 vuotiaana on jo yleensä äylittänyt hedelmällisen iän, joten kyllä muutokset alakavat näkyä vaikka huolehtissikin itsestään. Poikkeuksia toki löytyy. eri
No ei ala, herra varjele sentään. Minä sain kaksi lasta yli 35-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaappi vaihtoon! Ihan totta että ne vanhat vaatteet eivät vaan enää istu eivätkä tule istumaan, kun kropan malli muuttuu vaikka paino ei muuttuisikaan.
Tämä on totta, kannattaa heivata hittoon kaikki virttynyt ja kuminauhamainen ja ostaa tilalle ryhdikkäät vaatteet hyvää materiaalia. Ja kengät kunnon pohjilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se muutos tapahdu hetkessä. Pitää kyllä jonkin aikaa laiminlyödä itsensä hoitamista. 50-60v ei tarvitse näyttää vielä tädiltä. Liiku, syö terveellisesti ja pukeudun nätisti. Ei telttoihin.
T. 50v lady
Vaihdevuodet tätiyttää, riippumatta siitä miten "hoitaa itseään". Ei ole enää hedelmällisessä iässä vaan isoäiti-iässä.
No ei 41- vuotiaana pitäisi vielä olla vaihdevuosissa ellei ole saanut erityisen huonoja kortteja geenilotossa. Moni synnyttää vielä yli nelikymppisenä ja elää ruuhakavuosia, joten isoäit-iästä ei ole tietoakaan. 50-60 vuotiaana on jo yleensä äylittänyt hedelmällisen iän, joten kyllä muutokset alakavat näkyä vaikka huolehtissikin itsestään.
Kyllä esivaihdevuodet alkaa useimmiten 35 ikävuoden jälkeen. Ne voi kestää kymmenenkin vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu. Vajaan 20 vuoden päästä (tai aiemmin) minäkin olen sitten "tätimäinen tantta". Nyt olen pian 33 vuotias.
Joo. Minä olin tuossa iässä vielä tosi hoikka ja tyttömäinen ja luultiin ikäistäni nuoremmaksi. Nyt 10 v jälkeen olen tyypillinen tantta, naama valahtanut ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 50v lady
No ei 41- vuotiaana pitäisi vielä olla vaihdevuosissa ellei ole saanut erityisen huonoja kortteja geenilotossa. Moni synnyttää vielä yli nelikymppisenä ja elää ruuhakavuosia, joten isoäit-iästä ei ole tietoakaan. 50-60 vuotiaana on jo yleensä äylittänyt hedelmällisen iän, joten kyllä muutokset alakavat näkyä vaikka huolehtissikin itsestään.
No ei ala, herra varjele sentään. Minä sain kaksi lasta yli 35-vuotiaana.
Eivät esivaihdevuosimuutokset tarkoita etteikö voisi raskautua. Vasta varsinaiset vaihdevuodet lopettavat munasolujen kypsymisen.
Haluaisin että näyttäisi aina samalta. Eikö sitä tätiytymistä voi estää?? !
T. N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Minä olin tuossa iässä vielä tosi hoikka ja tyttömäinen ja luultiin ikäistäni nuoremmaksi. Nyt 10 v jälkeen olen tyypillinen tantta, naama valahtanut ym.
lihositkos?
Pitkäaikainen unelmani laihtumisesta on terveyssyistä pakollisen ruokavalion takia toteutumassa.
Mutta kaitaluinen naamani on kaventunut entisestään. Olen rumaakin rumempi. Tärkeintä lienee kuitenkin että pysyy terveenä ja pääsee itsenäisesti liikkumaan, vaikka katseilta piiloon. Tärkeintä on itsenäisyys ja pärjäävyys.
So what? Älä ole takakireä vaan osta uusi mekko, jos vanha ei mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin että näyttäisi aina samalta. Eikö sitä tätiytymistä voi estää?? !
T. N32
No, toki esim Suvi Tiilikainen näyttää edelleen yhtä hyvältä kuin ennenkin. Hänellä on erittäin pitkät raajat, on luonnostaan (omien sanojensa mukaan) hoikka, kasvot sirot ja kapeat, on korkeat poskipäät ja pitkä kaula. Ja on vaan hyvät geenit. Tuollainen ruumiinrakenne ja ulkonäkö ei välttämättä tätiydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lihositkos?
Joo, keskivartalosta.
Vierailija kirjoitti:
Lohdutukseksesi: et ole yksin. Juuri katsoin itseäni peilistä. Persus on kadonnut, joskus se oli vielä pyöreä ja ihan kiva, nyt latistunut kuutio. Maha rellottaa ja selluliittia on reisissä. Ylävartalo on kummallisen suuri. Hiukset harmaantuvat ja naama roikkuu taikinamaisena. Ja tosiaan, mikään vaate ei näytä hyvältä päällä.
Aivan.Tosin sanotaan, että peilistä ihminen näkee yleensä mitä haluaa. Taivas varjele, miltähän mahdan näyttää valokuvissa, kun kuulemma ne kertovat totuuden. En halua nähdä!
Terveisin reilu kuuskymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohdutukseksesi: et ole yksin. Juuri katsoin itseäni peilistä. Persus on kadonnut, joskus se oli vielä pyöreä ja ihan kiva, nyt latistunut kuutio. Maha rellottaa ja selluliittia on reisissä. Ylävartalo on kummallisen suuri. Hiukset harmaantuvat ja naama roikkuu taikinamaisena. Ja tosiaan, mikään vaate ei näytä hyvältä päällä.
Aivan.Tosin sanotaan, että peilistä ihminen näkee yleensä mitä haluaa. Taivas varjele, miltähän mahdan näyttää valokuvissa, kun kuulemma ne kertovat totuuden. En halua nähdä!
Terveisin reilu kuuskymppinen.
Mä näytän ainakin ihan suohirviöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakaisitteko muuten meikkivinkkejä, mitä tuotteita tykkäätte käyttää ja miten ylipäänsä meikkaatte? Tosiaan kun minulla tuo ongelma että herkästi näytän ainakin omasta mielestäni tältä 🤡, eli jotenkin keinotekoiselta/överiltä ja en edes käytä paljoa meikkiä. Ap
Laitan meikkivoidetta aina reilusti, vaikka sen käyttöä pitäisi vanhemmiten hillitä. En allekirjoita tuota. Hyvä ja sopivan värinen meikkivoide tasoittaa ihoa ja tuo hehkua. Poskipunaa käytän. Kulmat teen vaalealla sävyllä ja usein laitan vain ripsiväriä. Tuo on kyllä totta, että helposti näyttää överimeikatulta, vaikka laittaisi vain vähän meikkiä, en ymmärrä mistä sekin kummallisuus johtuu.
Joo. Tänään oli naamassa vain ohuttakin ohuempi bb-voide, ripsari, huulikiilto ja kulmaväri. Jotenkin sekin tuntui suttuisen
Kun olet meikannut, ota pieni silaus meikistä puhtailla harjoilla pois.
20-30v on omaan makuun paras ikä vuosikymmen. Rahallahan noiden kosketusta saa miten paljon haluaa ja tulevaisuudessa virtuaali/robottityttöystävät edustanee samaa ikäryhmää varmaan enemmistön miesten maun mukaan, vaikka mies olisi minkä ikäinen itse