Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä ulkonäön tätiytyminen on niin masentavaa

Vierailija
31.05.2024 |

Peilistä vastaan katsoo pönäkkä vieras ihminen. Vaikka paino on sama kuin 10v sitten niin se jakautuu jotenkin eri lailla. Mitään meikkiäkään ei voi oikein laittaa kun aina näyttää liian maalatulta, edes niitä mitä kaikissa meikkitutoriaaleissa neuvotaan keski-ikäiselle. Joku ihme muodonmuutos on tullut tässä 3-4v sisään ja en osaa edes eritellä mikä tässä mättää. Kaikki vaatteetkin näyttää ihan kummallisilta päällä enkä tunne oloa mukavaksi samassa mekossa joka pari kesää sitten oli suosikkivaate. Nyt näyttää vaan tasapaksulta punkerolta. 

Kommentit (271)

Vierailija
141/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naama rupeaa pikkuhiljaa valahtamaan. Kroppaa pystyy kompensoimaan mutta kasvoja ei. Ja kaula alkaa roikkua... se heltta ja dekolteessa pystyryppyjä, vaikka olen yrittänyt aurinkoakin välttää..........

Ja samaan aikaa yläkroppa muuttuu bulgarialainen kuulantyöntäjä- malliin, kaula lyhenee ja levenee ja mikä tosiaan merkillistä; pää tuntuu turpoavan vaikka samaan aikaan naama alkaa valua ja roikkua velttona sekä leuan alle tulee heltta johon rintavako kiipesi kiinni.

Vierailija
142/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kerran täällä vain eletään ja ulkonäköön ei kannata arvoaan ripustaa.

En ripusta arvoani siihen mutta ottaa se silti päähän kun peilistä katsoo yllättävä ihminen.

Lisäksi se miten muut ihmiset itseen suhtautuu riippuu pitkälti ulkonäöstä. Vanhat sivuutetaan. 

Mun kokemus viisikymppisenä tätimäisen näköisenä tätiinä ihan päinvastainen. Nyt kun olen vanhempi, minut otetaan enemmän tosissani. Saan joka paikassa parempaa palvelua, ja minua jopa kohdellaan jotenkin kunnioittavasti, niin työelämässä kuin muuallakin. Olen miesvaltaisella alalla, ja vielä 35 veenä olin monelle "tommonen plikka", ei oikein mikään. Nyt 50 veenä olen arvostettu seniori-asiantuntija, jonka ammattitaitoa kukaan ei kyseenalaista ja ihmiset todellakin kuuntelevat, kun puhun, siinä missä nuorempana puhuttiin vaan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään e-pillerit vaikuttaneet? Voiko hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa "tätiytymistä"?

Vierailija
144/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään e-pillerit vaikuttaneet? Voiko hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa "tätiytymistä"?

Mä en oo käyttänyt hormonaalista ehkäisyä kuin parikymppisenä muutaman vuoden. Esivaihdevuosista ja vaihdevuosista tämä johtuu. 

Vierailija
145/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistelmäpillerit voi aiheuttaa, koska niillä hormonikierto pidetään pysyvästi "sammutettuna" ja pillereistä hormoneja saadaan todella paljon vähemmän kuin mitä kehossa olisi luonnollisten kiertojen aikana. Eli käytännössä hormonaalinen tilanne muistuttaa esivaihdevuosissa tai vaihdevuosissa olevan naisen hormonitilannetta. Siksi niistä voi tulla ihan samoja oireitakin, iho ja alapää kuivuu, monelta halut vähenee, vartalon rasvan jakautuminen voi muuttua "tätimäisempään" suuntaan...

Vierailija
146/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä 15 vuoteen. Ap

Vierailija
147/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri päättänyt, että nyt pudotan 10 kg heti låhiviikkoina. Ikää on 61, mutta kyllä se onnistuu.  Sairaus on vaikuttanut aineenvaihduntaan ja nyt siis vähennän syömistä radikaalisti. 

Vierailija
148/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide kannattaa vaihtaa kevyemmäksi. Sensain Luminous Foundation on juoksevaa, mutta silkinohutta ja jättää kauniin kevyesti peittyvän ihon. Clarinsin Lip Comfort Oil hoitaa ja on kivan neutraali. Lumenen kulmakarvageeli, jokin vaaleanpunainen tai persikan sävyinen poskipuna (riippuen omista väreistä). Ripsaria ja tightline rajaus silmiin.

Kuvailit juuri meikkaustyylini, silti lopputulos on outo. Poskipunaa laitan harvoin, samoin rajauksia ja silloinkin ainoastaan yläluomeen. Ap

Vierailija
149/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä luin täällä 24 v naisena että 30 v naiset ovat tätejä. Nyt olen tuon ikäinen ja näytän edelleen nuorelta. Ja nyt saan lukea että vanhemmat naiset vihaa itseään ja sellaista. Kiva tulevaisuus edessä. 

Kaikki on suhteellista. Lapsen tai nuoren näkökulmasta kolmekymppinen voi olla vanha täti ja kuusikymppisen mielestä nuori tyttönen. Aika monet käsittelevät vanhenemista huumorin avulla. Huumori voi olla rankkaakin. Tässäkin ketjussa näkyy. Mieti tuntemiasi vanhempia naisia. Ehkä sieltä löytyisi hyviä roolimalleja?

Vierailija
150/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä luin täällä 24 v naisena että 30 v naiset ovat tätejä. Nyt olen tuon ikäinen ja näytän edelleen nuorelta. Ja nyt saan lukea että vanhemmat naiset vihaa itseään ja sellaista. Kiva tulevaisuus edessä. 

Kaikki on suhteellista. Lapsen tai nuoren näkökulmasta kolmekymppinen voi olla vanha täti ja kuusikymppisen mielestä nuori tyttönen. Aika monet käsittelevät vanhenemista huumorin avulla. Huumori voi olla rankkaakin. Tässäkin ketjussa näkyy. Mieti tuntemiasi vanhempia naisia. Ehkä sieltä löytyisi hyviä roolimalleja?

No ei nyt kolmekymppinen vielä mikään täti ole kuin junnujen mielestä. Kyllä ne on ne n. 40-50 vuotiaana alkavat vaihdevuodet (esivaihdevuodet voi kestää 10 vuotta) mitkä tätiyttää. Kyllä siitä saa tuntea pahaa mieltä eikä sitä tarvitse paeta huumoriin.

Ei ole kuitenkaan tietenkään pakko vihata itseään, itsehän sen tiedät miten käsittelet vanhenemista. Jos peilikuvan muutos nuoresta naisesta keski-ikäiseksi tädiksi ei haittaa niin sitten ei haittaa. 

Vierailija
151/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutukseksesi: et ole yksin. Juuri katsoin itseäni peilistä. Persus on kadonnut, joskus se oli vielä pyöreä ja ihan kiva, nyt latistunut kuutio. Maha rellottaa ja selluliittia on reisissä. Ylävartalo on kummallisen suuri. Hiukset harmaantuvat ja naama roikkuu taikinamaisena. Ja tosiaan, mikään vaate ei näytä hyvältä päällä.

😂

Vierailija
152/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naama rupeaa pikkuhiljaa valahtamaan. Kroppaa pystyy kompensoimaan mutta kasvoja ei. Ja kaula alkaa roikkua... se heltta ja dekolteessa pystyryppyjä, vaikka olen yrittänyt aurinkoakin välttää..........

Ja samaan aikaa yläkroppa muuttuu bulgarialainen kuulantyöntäjä- malliin, kaula lyhenee ja levenee ja mikä tosiaan merkillistä; pää tuntuu turpoavan vaikka samaan aikaan naama alkaa valua ja roikkua velttona sekä leuan alle tulee heltta johon rintavako kiipesi kiinni.

:)

Vierailija
153/271 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on melko täydellinen tätiytymis-kehityksen kiteytys. :D Eipä tässä voi kun nauraa ja jatkaa elämistä.

Vierailija
154/271 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
155/271 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide kannattaa vaihtaa kevyemmäksi. Sensain Luminous Foundation on juoksevaa, mutta silkinohutta ja jättää kauniin kevyesti peittyvän ihon. Clarinsin Lip Comfort Oil hoitaa ja on kivan neutraali. Lumenen kulmakarvageeli, jokin vaaleanpunainen tai persikan sävyinen poskipuna (riippuen omista väreistä). Ripsaria ja tightline rajaus silmiin.

Tulee vaihe, kun se ripsarikin pitää unohtaa.

Omalle iholle sopii bare minerals -foundation ja aurinkopuuteri, poskipunista löytyi hyvä sävy vuosia sitten sephoralta. Minut koemeikattiin, opettelin meikkaamisen kunnolla vasta 49-vuotiaana. :D Huuliin satsaan hieman eli puuteroin ne, rajaan ja täytän poskipunan kanssa yhteensopivan sävyn kestohuulipunalla, eloa saa jollain hillityllä kestokiillolla jne. Ripsarit alkoivat suttaamaan silmiä lähestyessäni kuuttakymppiä, vaikka käytin aina vedenkestävää ripsaria. No, samalla sain usean vaiheen pois meikkaamisesta eli ripsien taivuttelut ja ripsarin hitsaamiset/kerrostukset. Parasta on tietysti, ettei tarvitse hinkata erikseen silmiä puhtaaksi päivän päätteeksi. Kulmat teen huolella, ne on edelleen ihan hyvät ja vuosien muotoilu aikoinaan jätti ne sellaiseen kuntoon, että nykyisin vain hajakarvoja tarvitsee nyppiä. Kulmatuotteita onkin nykyisin hyvin saatavilla.

Vierailija
156/271 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kerran täällä vain eletään ja ulkonäköön ei kannata arvoaan ripustaa.

En ripusta arvoani siihen mutta ottaa se silti päähän kun peilistä katsoo yllättävä ihminen.

Lisäksi se miten muut ihmiset itseen suhtautuu riippuu pitkälti ulkonäöstä. Vanhat sivuutetaan. 

Mun kokemus viisikymppisenä tätimäisen näköisenä tätiinä ihan päinvastainen. Nyt kun olen vanhempi, minut otetaan enemmän tosissani. Saan joka paikassa parempaa palvelua, ja minua jopa kohdellaan jotenkin kunnioittavasti, niin työelämässä kuin muuallakin. Olen miesvaltaisella alalla, ja vielä 35 veenä olin monelle "tommonen plikka", ei oikein mikään. Nyt 50 veenä olen arvostettu seniori-asiantuntija, jonka ammattitaitoa kukaan ei kyseenalaista ja ihmiset todellakin kuuntelevat, kun puhun, siinä missä nuorempana puhuttiin vaan päälle.

Sama kokemus myös itselläni. 

Vierailija
157/271 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrogeenitasosi ovat romahtaneet ja olet muuttunut miesmäisemmäksi olennoksi, niin saat enemmän kunnoitusta 

Onko sulla myös lyhyt mieskampaus ja matalampi ääni?

Vierailija
158/271 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kattoo jotain viisitoistavuotiaita ja parikymppisiä niin en ihmettele yhtään ettei miehiä kiinnosta enää keski-ikäiset tantterot. Mutta eipä ne niitä saa tokikaan. 

Vierailija
159/271 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somet ja tölkit kiinni.

Ig on täynnä vimpan päälle photoshopattuja ihmisiä & siihen kaikki piikit ja leikkuut mitä maailmasta löytyy.

Siihen päälle tekoälyllä luodut yksilöt. Pää sekottuu vähemmästäkin.

Toinen on, että eniten lihottaa se mitä juot: siiderit, olut, viini ja lonkerot.

Ei riitä , että maksavat paljon, pöhöttävät ja aiheuttavat unihäiriöitä. 

Proteiini kalasta, pavuista ja broilerista. 

Pilates, Qigong, jooga ja sauvakävelyä.

Hormonikorvaushoito pitää pään kasassa.

Vierailija
160/271 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kattoo jotain viisitoistavuotiaita ja parikymppisiä niin en ihmettele yhtään ettei miehiä kiinnosta enää keski-ikäiset tantterot. Mutta eipä ne niitä saa tokikaan. 

Miehet on pedofiileja. Sitäkö halusit sanoa? Jos aikuinen mies tuijottelee lapsia  niin siinä on jotain pahasti vialla.