Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdeksän vuoden helvetti

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kiusaajista on laumasieluja jotka on mukana, koska se on 'yleisesti hyväksyttyä' että tuo yx on tyhmä/hutsu/läski ja sitä 'saa kiusata'. Olin joskus itsekin tällaisessa mukana, ja jälkeenpäin hävettänyt. Kiusausrinkejä pyörittää yksi tai muutama johtohahmo, jotka oikeasti saavat kiksejä hommasta. Jos nämä saadaan kuriin niin ongelma poistuu tai ainakin vähenee.

Kiusaamisessa tosin itse olin enemmän saamapuolella. Lopulta yläasteella kävin kiusaajani päälle, siihen loppui kun viikatemies kävi tyyppiä liki. Muutama huutelu tuli sen jälkeen enää, ja se ei harmittanut kun tiesin että ovat hampaattomia. Opettajat ei tapahtuneeseen reagoineet.

Vierailija
102/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pennut nykyään omaa minkäänlaista empatiaa. Sanoisin, että kiusaajille pitäisi suoraviivaisesti tehdä kuten he tekevät, ei siinä jatkuvat keskustelut mitään auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siihen tietty syy. Se on kiusaajista hauskaa ja huvittavaa ja lisää sosiaalista pääomaa. On ihan huuhaata lässyttää että kiusaajilla on itsellään paha olo. Ei ole. Heillä on loistava olo.

Se on juuri näin. Me olemme ns. hyvä perhe, ja poikani kärähti kiusaamisesta ja totesi vain  että "mitä sitten, siitä tulee koulussa vain puhuttelu". Joo, kotonapa tulikin sitten kunnon rangaistukset. Kiusaaminen loppui. Kävi ilmi, että hän oli ollut itsekin kiusattu, mutta järkytyin kyllä silti tuosta lapsen suusta tulleesta kommentista.  

Vierailija
104/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea juttua, mutta selvisikö joku tietty syy mistä sitä on kiusattu?

Mua kiinnostaisi enemmän onko siihen joku tietty syy miksi kiusaajat kiusaa. 

Ei siihen mitään syytä tartte olla. Nykyajan penskat ovat niin huonosti kasvatettuja että ei mitään rajaa. Saattaa olla, että tämä Venla on normaali ja kiltti tyttö ja joku on aloittanut tuon kiusaamisen ja muut häiriköt menevät sitten siihen mukaan. Ovat yhdessä päättäneet, että kiusaamista jatketaan niin kauan kuin huvittaa. Eipä siinä auta mennä turpaan vetämään noita kiusaajia kun joutuu itse syytteeseen. Vanhemmathan tietenkään eivät halua uskoa penskoistaan mitään tuommoista ja puolustavat heitä ettei tulisi mitään seuraamuksia.

Venla huomasi 12-vuotiaa

Kyllä olet pölvästi. 

Vierailija
105/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siihen tietty syy. Se on kiusaajista hauskaa ja huvittavaa ja lisää sosiaalista pääomaa. On ihan huuhaata lässyttää että kiusaajilla on itsellään paha olo. Ei ole. Heillä on loistava olo.

Se on juuri näin. Me olemme ns. hyvä perhe, ja poikani kärähti kiusaamisesta ja totesi vain  että "mitä sitten, siitä tulee koulussa vain puhuttelu". Joo, kotonapa tulikin sitten kunnon rangaistukset. Kiusaaminen loppui. Kävi ilmi, että hän oli ollut itsekin kiusattu, mutta järkytyin kyllä silti tuosta lapsen suusta tulleesta kommentista.  

Tämäpä. Mitä koulu kuvittele, että jotkut laimeat puhuttelut mitään auttaa? Kunnon rangaistus vain.

Vierailija
106/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kiusaajista on laumasieluja jotka on mukana, koska se on 'yleisesti hyväksyttyä' että tuo yx on tyhmä/hutsu/läski ja sitä 'saa kiusata'. Olin joskus itsekin tällaisessa mukana, ja jälkeenpäin hävettänyt. Kiusausrinkejä pyörittää yksi tai muutama johtohahmo, jotka oikeasti saavat kiksejä hommasta. Jos nämä saadaan kuriin niin ongelma poistuu tai ainakin vähenee.

Kiusaamisessa tosin itse olin enemmän saamapuolella. Lopulta yläasteella kävin kiusaajani päälle, siihen loppui kun viikatemies kävi tyyppiä liki. Muutama huutelu tuli sen jälkeen enää, ja se ei harmittanut kun tiesin että ovat hampaattomia. Opettajat ei tapahtuneeseen reagoineet.

Itsellä sama, annoin takaisin ja vähän kovemmin ns.johtajalle ja sanoin että nyt loppuu....ja loppu kans. Ennemmin otan turpaan niin ,että annan itsekin takaisin.

sivu

Vierailija
107/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudellisen vastuun ikärajaa alemmaksi, vaikka 12 -vuotta. Kyllä 12 - vuotias jo ymmärtää mitä tekee.

Ja kouluissa nopeampaa ja selkeämpää toimintaa kiusaamiseen, esim. kiusaajan erottaminen koulusta nopeammin käyttöön... Kouluissa tunnutaan pelkäävän huoltajia ja myös lapsia. 

Vierailija
108/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaista systemaattista vainoamista, mustamaalaamista ja rajua väkivaltaa kutsutaan KIUSAAMISEKSI, jo tuo pelkkä sana kaunistelee asiaa

Sana kiusaaminen pitäisi kokonaan unohtaa koulumaailmasta ja ruveta puhumaan vaikkapa ihmisoikeuksista ja koskemattomuudesta. Henkilökohtaisista rajoista ja RIKOKSISTA.

Pitäisi alkaa puhua samoista rikosnimikkeistä mitä aikuisillakin. Pahoinpitely, vainoaminen, loukkaavan / valheellisen tiedon levittäminen

Vierailija
109/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea juttua, mutta selvisikö joku tietty syy mistä sitä on kiusattu?

Mua kiinnostaisi enemmän onko siihen joku tietty syy miksi kiusaajat kiusaa. 

On, joku klikki on päättänyt korostaa valta-asemaansa rääkkäämällä puolustuskyvytöntä.

Vierailija
110/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kiusaaminen loppuu kiusaajajoukkion julkisella pieksennällä.

Vierailija
111/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen kiusaaminen loppuu kiusaajajoukkion julkisella pieksennällä.

Kyllä julkisuudelle ,ei pieksemiselle.Naamat vaan esille joka paikkaan nämä ovat kiusaajia,sittenpä tulevaisuudessa saa kohdata tekonsa,kun ei ehkä enää kiusaakaan.

Vierailija
112/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koulussa töissä ja valitettavan usein kiusatussakin on jotain ongelmallisia piirteitä. Esim autismin tyyppistä käytöstä. Lapset eivät ymmärrä miksi porukassa joku vaikka puuttuu kaikkiin pikkujuttuihin ja lopulta muut ärsyyntyvät ja kiusaaminen alkaa. Kiusattu ei välttääättä voi itselleen mitään. Tunnen monia kiusattuja ja aika moni heistä on kyllä raskaita seuralaisia. En ole kiusaaja mutta tunnistan syyn miksi kiusataan. Erilaisuuden hyväksyminen lienee se ongelma. 

Vierailija
113/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kehittää jonkinlainen seuraus näille joiden ikä ei vielä riitä rikosvastuuseen. Jos vanhemmat eivät yhtään katso ettei lapsista tule kusipäitä, niin yhteiskunnalta pitää löytyä joku keino.

Vierailija
114/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut melko pienikokoinen ikätovereihini verrattuna ja aikuisenakin 170 cm. (mies)

Luultavasti tämä on vetänyt puoleensa kiusaajia, mutta olen muutoin huonosti sopiva uhriksi luonteenlaatuni vuoksi.

100%:ssa tapauksista kun kiusaaja on yrittänyt, tämä siis välillä eskari - intti, touhu on loppunut siihen kun kiusaajaa itseään on sattunut. Mitä nopeammin tähän kussakin tilanteessa pääsee, sitä vähemmillä henkisillä ja ruumillisilla vaurioilla itse selviää. Ikäväähän tämä joviaalille humanistille on, mutta minkäs mahdat. Ulkopuolisilta, kuten omilta kavereilta tai auktoriteettihahmoilta (opettajat ym.) on turha apua odottaa.

Vierailija
115/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on kokemusta, voisivat kertoa miten kiusaajien vanhemmat usein perustelevat lastensa (ja oikeastaan omaansakin) toimintaa. Se lienee aika aikuislapsimaista virheellisin perusoletuksin.

Vierailija
116/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koulussa töissä ja valitettavan usein kiusatussakin on jotain ongelmallisia piirteitä. Esim autismin tyyppistä käytöstä. Lapset eivät ymmärrä miksi porukassa joku vaikka puuttuu kaikkiin pikkujuttuihin ja lopulta muut ärsyyntyvät ja kiusaaminen alkaa. Kiusattu ei välttääättä voi itselleen mitään. Tunnen monia kiusattuja ja aika moni heistä on kyllä raskaita seuralaisia. En ole kiusaaja mutta tunnistan syyn miksi kiusataan. Erilaisuuden hyväksyminen lienee se ongelma. 

Ja "aikuisena" ihmisenä kirjoitat näin🤦

Se vika on AINA kiusaajissa!

Erilainen olemus tai käytös eivät anna mitään oikeutusta kiusaamiseen.

Jos on vaikeita tilanteita, niistä pitää keskustella ja yhdessä pyrkiä ratkaisuihin.

Vierailija
117/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, joilla on kokemusta, voisivat kertoa miten kiusaajien vanhemmat usein perustelevat lastensa (ja oikeastaan omaansakin) toimintaa. Se lienee aika aikuislapsimaista virheellisin perusoletuksin.

Oli juuri Hesarissa artikkeli kun oma poika on kiusaaja. En voinut lukea, kun oli vain tilaajille, mutta intro antoi ymmärtää että on niin vaikea komentaa lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan