Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdeksän vuoden helvetti

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli karua luettavaa. On uusi sukupolvi, joka käyttäytyy ihan miten huvittaa. Se on kova koulu näille kiusaajille, kun menevät joskus työelämään. Edestänsä löytää. 

Niinpä, presidentin työ ei varmasti ole helppoa. 

Vierailija
42/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea juttua, mutta selvisikö joku tietty syy mistä sitä on kiusattu?

Mua kiinnostaisi enemmän onko siihen joku tietty syy miksi kiusaajat kiusaa. 

Se kiusaaminen on psyykkistä oireilua, jotain on vialla lapsen pääkopassa ja se voi johtua monesta asiasta, kuten sairaudesta, mt-ongelmista, perhetaustasta, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keino joka tehosi meillä. Menin kiusaajan kotiin. Koko perhe siellä paikalla. Suoraa huutoa perheen isälle: turpaan tulee jos homma jatkuu. Kiusaajakin meni melko hämilleen. Oli paikalla pienet sisaruksetkin. Jälkikäteen vähän hävettikin. Ei se että huusin kiusaajan isälle vaan se että paikalla pieniäkin.

Pääasia kuitenkin tuli selväksi ja kiusaaminen loppui.

Tämä on oikeasti ainut toimiva keino.  Ja täysin oikein.

Ei se mitenkään ainoa keino ole. Minun poikani oli joskus alakoulussa toisen pojan kanssa kiusannut jotakuta ylipainoista välitunneilla. Kun minulle kerrottiin asiasta, annoin kyllä pojan kuulla sellaisen moraalisaarnan huutoluentona yhdistettynä puhelintakavarikkoon, että kiusaaminen kuulemma loppui. Ja loppui myös tältä kaveriltaan. Mielestäni ihan liioittelu

Ei ne vanhemmat siellä koulussa ole vahtimassa, siitä maksetaan opettajille.

Kasvatus ja se miten muita kohdellaan kuuluu KOTIKASVATUKSEEN eli vanhemmille.Jos vanhemmat hoitavat hommansa,ei ongelmia pitäisi paljon olla.

Vierailija
44/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muuta keinoa kun muuttaa riittävän kauas entisestä koulusta, ja ympyröistä, eikä jäädä katselemaan. Vaihtaa vaikka kaupunkia jos ei koulut riitä. Ja uusi muutto jos sama jatkuu uudessakin koulussa. Riittävän pieni tai etäinen paikka vois auttaa.

Jotenkin näissä on taustalla ettei vanhemmat osaa toimia. Parempi muuttaa vaikka toiselle puolelle suomea kuin pilata lapsen koko elämä.

Somea ei pääse karkuun.

Vierailija
45/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keino joka tehosi meillä. Menin kiusaajan kotiin. Koko perhe siellä paikalla. Suoraa huutoa perheen isälle: turpaan tulee jos homma jatkuu. Kiusaajakin meni melko hämilleen. Oli paikalla pienet sisaruksetkin. Jälkikäteen vähän hävettikin. Ei se että huusin kiusaajan isälle vaan se että paikalla pieniäkin.

Ei se mitenkään ainoa keino ole. Minun poikani oli joskus alakoulussa toisen pojan kanssa kiusannut jotakuta ylipainoista välitunneilla. Kun minulle kerrottiin asiasta, annoin kyllä pojan kuulla sellaisen moraalisaarnan huutoluentona yhdistettynä puhelintakavarikkoon, että kiusaaminen kuulemma loppui. Ja loppui myös tältä kaveriltaan. Mielestäni ihan liioittelu

No kaikkien äidit ja isit ei pidä mitään luentoja lapsilleen että kiusaaminen loppuis.  Jotkut ovat suorastaan ylpeitä jälkipolvestaan.  

Tuskinpa kukaan ensimmäisenä tulee huutamaan oven taakse, vaan kaikki muut sivistyneemmät keinot käytetään ensin. 

Vierailija
46/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muuta keinoa kun muuttaa riittävän kauas entisestä koulusta, ja ympyröistä, eikä jäädä katselemaan. Vaihtaa vaikka kaupunkia jos ei koulut riitä. Ja uusi muutto jos sama jatkuu uudessakin koulussa. Riittävän pieni tai etäinen paikka vois auttaa.

Jotenkin näissä on taustalla ettei vanhemmat osaa toimia. Parempi muuttaa vaikka toiselle puolelle suomea kuin pilata lapsen koko elämä.

Aika radikaali ratkaisu. Ja tässäkin jälleen se on kiusattu ja kiusatun koko perhe, jotka kärsivät. Eikä kovin realistista olettaa, että sitä noin vaan muutetaan toiselle paikkakunnalle. 

Vierailija
47/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaista systemaattista vainoamista, mustamaalaamista ja rajua väkivaltaa kutsutaan KIUSAAMISEKSI, jo tuo pelkkä sana kaunistelee asiaa

Vierailija
48/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen kouliminen ja rajojen asettaminen on kodin tehtävä. Koululle näitä asioita on turha yrittää sälyttää.

Suurin syyhän näille asioille on rikkinäiset perheet. Hokekaa vaan liirumlaarumia että parempi erota kun en enää koe ihastumisen vahvaa euforiaa. Suurin osa yksinhuoltajista ei osaa suhtautua tilanteeseen jossa lapsi oireilee ja yh on asian kanssa yksin.

Vierailija
49/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat, Suomessa ei ole koulupakkoa!

Vierailija
50/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea juttua, mutta selvisikö joku tietty syy mistä sitä on kiusattu?

Se kiusaaminen on psyykkistä oireilua, jotain on vialla lapsen pääkopassa ja se voi johtua monesta asiasta, kuten sairaudesta, mt-ongelmista, perhetaustasta, jne.

Tai kuule ihan luonteesta. En tiedä oletko huomannut, että kaikki ihmiset eivät ole edes vauvoina mitään kovin hiljaisia alistujia? Ei ihminen niille omille aivovirityksilleen mitään voi, paitsi oppia hallitsemaan omaa käytöstään. Sitä varten lapsia kasvatetaan.

Vierailija
51/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikissa tapauksissa.  Jokaisella on todellisuudesta omanlaisensa käsitys ja jonkun täysin hyvinvoivan todellisuus voi olla sitä että tehdään pilaa ihmisistä, joita se sattuu.  

Ihmiset on varustettu eri määrillä empatiaa, häpeää, välittämistä, huumoria .. yms.   Siksi me ei aina tulla toimeen keskenämme ja voimme pahoin toistemme seurassa. 

Vierailija
52/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaista systemaattista vainoamista, mustamaalaamista ja rajua väkivaltaa kutsutaan KIUSAAMISEKSI, jo tuo pelkkä sana kaunistelee asiaa

Sana kiusaaminen pitäisi kokonaan unohtaa koulumaailmasta ja ruveta puhumaan vaikkapa ihmisoikeuksista ja koskemattomuudesta. Henkilökohtaisista rajoista ja RIKOKSISTA.

Vierailija
53/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää luettavaa. Kukaan koulussa ei ole häntä auttanut. Kiusaajia on silitelty päästä ja puhuteltu, mutta mitään rangaistusta eivät ole saaneet eivät edes tuosta pahoinpitelystä.

Miten tämä on mahdollista? Kuka uskaltaa enää lapsia hankkia jos koulu maailma on tällaista? Pelkkää voivottelua...

Mitä sinä olisit tehnyt? 

Vierailija
54/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitenkään ainoa keino ole. Minun poikani oli joskus alakoulussa toisen pojan kanssa kiusannut jotakuta ylipainoista välitunneilla. Kun minulle kerrottiin asiasta, annoin kyllä pojan kuulla sellaisen moraalisaarnan huutoluentona yhdistettynä puhelintakavarikkoon, että kiusaaminen kuulemma loppui. Ja loppui my

Ai olet sitä mieltä, että kotona pystyy kontrolloimaan sen, mitä koulussa tapahtuu? Ei tämä minunkaan kotona ketään kiusannut, eikä meillä kotona muutenkaan ketään kiusata. Omituinen ajatus, että jonkun pikkulapsen pitäisi osata käyttäytyä sivistyneesti jossain 600 lapsen kolhoosissa, jossa varmasti on stressiä ja turhautumista tarjolla ihan kaikille, varsinkin jos on vähän virkeämpi tapaus ja kaipaa jotain tekemistä. Ei kaikki lapset kotonakaan vaan istu hiljaa ja keskustele filosofiasta.

MItenkään tämän kiusatun kokemusta vähättelemättä.

Vierailija
55/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse kiusaaja, kun et ymmärrä, että mitään syitä ei tarvita teille sekoboltseille.🤯

Vierailija
56/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa kiusatuille oikeus mennä lakkoon koulusta mikäli kiusaaminen jatkuu ja jatkuu.  Ilman että lasta otetaan huostaan sen takia.  

On itsepuolustusta jäädä kotiin ja erittäin tervettä suojella itseään eikä tietoisesti kävellä hakattavaksi.  Miettikää nyt. Ihan sairasta.

Vierailija
57/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse kiusaaja, kun et ymmärrä, että mitään syitä ei tarvita teille sekoboltseille.🤯

tarkoitin nimenomaan sitä että kiusaajista pitäisi etsiä virheitä sen sijaan että kiusattuja aletaan syyllistämään ja laittamaan syitä heidän kontolleen.  Väkivaltaan ei ole koskaan oikeutta vaikka kuinka joku ärsyttäisi tai naurattaisi.

Vierailija
58/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni koko elämä pilalle jatkuvan koulukiusaamisen takia. Itsetunto murskattiin ekaluokalta lähtien ja sosiaaliset taidot jäi täysin kehittymättä. Pelkään ihmisiä vielä kolmekymppisenäkin ja luulen että kaikki uudet tuttavuudet tahtovat automaattisesti pahaa minulle. En ole pystynyt opiskelemaan koska kouluympäristö laukaisee pahoja paniikkikohtauksia, olisikohan ptsd kiusaamisesta. 

Vierailija
59/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitenkään ainoa keino ole. Minun poikani oli joskus alakoulussa toisen pojan kanssa kiusannut jotakuta ylipainoista välitunneilla. Kun minulle kerrottiin asiasta, annoin kyllä pojan kuulla sellaisen moraalisaarnan huutoluentona yhdistettynä puhelintakavarikk

Ai olet sitä mieltä, että kotona pystyy kontrolloimaan sen, mitä koulussa tapahtuu? Ei tämä minunkaan kotona ketään kiusannut, eikä meillä kotona muutenkaan ketään kiusata. Omituinen ajatus, että jonkun pikkulapsen pitäisi osata käyttäytyä sivistyneesti jossain 600 lapsen kolhoosissa, jossa varmasti on stressiä ja turhautumista tarjolla ihan kaikille, varsinkin jos on vähän virkeämpi tapaus ja kaipaa jotain tekemistä. Ei kaikki lapset kotonakaan vaan istu hiljaa ja keskustele filosofiasta.

MItenkään tämän kiusatun kokemusta vähättelemättä.

Kun minua kiusattiin isäni tuli sinne koululle ja oli siellä pari päivää ja hänellä veti rele mikä oli ongelma. Hän perusti parin muun isän kanssa kerhon, jossa pelattiin jalkapalloa, jne. Yksi tämän ryhmän pojista käy edelleen tapaamassa isääni, joka on jo yli 70v. 

Vierailija
60/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kiusaamisen ammattilainen sanoi, että kiusaaja oli hyväksikäytetty. Onko tämä se tabu, miksi kiusaajia suojellaan?  Ei yhteiskunnassa voida suojella rikollisia, miksi tässä tapauksessa suojellaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi