Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdeksän vuoden helvetti

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea juttua, mutta selvisikö joku tietty syy mistä sitä on kiusattu?

Mua kiinnostaisi enemmän onko siihen joku tietty syy miksi kiusaajat kiusaa. 

Oletko itse kiusaaja, kun et ymmärrä, että mitään syitä ei tarvita teille sekoboltseille.🤯

tarkoitin nimenomaan sitä että kiusaajista pitäisi etsiä virheitä sen sijaan että kiusattuja aletaan syyllistämään ja laittamaan syitä heidän kontolleen.  Väkivaltaan ei ole koskaan oikeutta vaikka kuinka joku ärsyttäisi tai naurattaisi.

Ok, anteeksi agressioni, olet oikeassa. T.ed

Vierailija
82/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea juttua, mutta selvisikö joku tietty syy mistä sitä on kiusattu?

Ei siihen mitään syytä tartte olla. Nykyajan penskat ovat niin huonosti kasvatettuja että ei mitään rajaa. Saattaa olla, että tämä Venla on normaali ja kiltti tyttö ja joku on aloittanut tuon kiusaamisen ja muut häiriköt menevät sitten siihen mukaan. Ovat yhdessä päättäneet, että kiusaamista jatketaan niin kauan kuin huvittaa. Eipä siinä auta mennä turpaan vetämään noita kiusaajia kun joutuu itse syytteeseen. Vanhemmathan tietenkään eivät halua uskoa penskoistaan mitään tuommoista ja puolustavat heitä ettei tulisi mitään seuraamuksia.

Ennen kaikki oli paremmin? 80-luvulla tytöt eivät harrastaneet verbaalista julmuutta? Luokan kuningatar ei kerännyt  hovia ympärilleen ja katsonut muita nenänvartta pitkin? Antanut lempeästi hymyillen ymmärtää, että olet täysi nolla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse kiusaaja, kun et ymmärrä, että mitään syitä ei tarvita teille sekoboltseille.🤯

Sinä luulet nyt olevasi jotenkin fiksumpi?

Jos näitä oikeasti haluttaisiin estää pitäisi katsoa mitä tekijöille on tapahtunut. Suomessa empatia on sitä, että säälitään sitä uhria ja vihataan ja kivitetään sitä tekijää. Ja sitten ihmetellään, kun kaikki voi huonosti. 

Sinäkin kerrankin koet kuuluvasi johonkin ryhmään, kun saat haukkua muita netissä? 

Se on ihan oike

Suomalainen empatia on ihan kamalaa, se sotketaan sääliin. 

Vierailija
84/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku haluaa tietää, miks puhuin pahaa, tää ei oo siis mikään selitys tai syy huonolle käytökselle. Avaan vaan omaa päänsisäistä maailmaa, niin tyhmälle kuin kuulostaakkin niin halusin päästä ns. kovis porukkaan sisään. Nämä ystävät, joista sittemmin tuli kiusaajiani olivat muutaman vuoden mua vanhempia ja tuossa iässä jo polttivat tupakkaa ja joivat alkoholia. Itse kun en vielä uskaltanut ja olin vähän sosiaalisesti kömpelö, enkä tiennyt miten olla tuollaisessa niin sanotussa kovis porukassa niin yritin hakea suosiota juoruilemalla ja puhumalla muiden mukana pahaa toisista, yksin sitä ei koskaan voi tehdä kun muut nyökyttelee mukana!

11-12vuotias pieni minä, ei tajunnut että tämä johtaa vain ongelmiin ja kaikki pitää mua nolona!

En oo ollut luonnostaan siis kovin älykäs, joka ois tajunnut jo alunperin jättää tälläiset asiat tekemättä, vaan kantapään kautta on pitänyt oppia kaikki.

Kävin samaa yläastetta koulu surmaaja Joel Marinin kanssa, häntä kiusattiin samaan aikaan kuin mua ja kerta kiusaaminen etenee niin pitkälle että ihmisen psyyke hajoitetaan siihen kuntoon, että toisesta ihmisestä tulee koulu surmaaja niin kertoo että koko Siilinjärvi on mätä paikka ja siellä on paljon pielessä!!!

PS. Lopettakaa kiusaaminen, se tuhoaa koko ihmiselämän, kukaan ei ansaitse sellaista.

Vierailija
85/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin vallan käsiini niin toteuttaisin kiusaamiseen puuttumisen näin: 

1. Kiusattu ilmoittaa opettajalle/kuraattorille/psykologille/rehtorille kiusaamisesta ja tässä yhteydessä kartoitetaan millaisesta kiusaamisesta on kyse. Mitään ei vähätellä vaan pienetkin epäilykset otetaan vakavasti.

2. Kiusatulle myönnetään sairauslomaa/ etätyöskentelyä hänen turvallisuutensa takaamiseksi mikäli se nähdään tarpeelliseksi.  

3. Kiusaajille ja kiusatulle aloitetaan toiminnallinen terapia ja käytöskoulu.  Kiusaajien kohdalla keskityttään esmerkiksi aggressioihin ja empatiataitoihin sekä käytöstapoihin.   Kiusatun terapia keskittyy itsensä puolustamiseen, itsetunnon varjeluun ja rakentamiseen ja itseilmaisutaitoihin.  Mutta kaikki kuitenkin katsotaan tapauskohtaisesti. 

4. Mikäli kyseessä on rikos, tehdään rikosilmoitus

5. Jos kiusaajat saavat tuomion rikoksesta, heidät siirretään määräajaksi yksityiseen kouluun, eivätkä palaa enää samalle luokalle, jolla olivat. 

Vierailija
86/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiusaajat hyväksikäytettyjä?

Vierailija
87/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On: luonnevika ja kusta päässä.

Vierailija
88/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään syytä tartte olla. Nykyajan penskat ovat niin huonosti kasvatettuja että ei mitään rajaa. Saattaa olla, että tämä Venla on normaali ja kiltti tyttö ja joku on aloittanut tuon kiusaamisen ja muut häiriköt menevät sitten siihen mukaan. Ovat yhdessä päättäneet, että kiusaamista jatketaan niin kauan kuin huvittaa. Eipä siinä auta mennä turpaan vetämään noita kiusaajia kun joutuu itse syytteeseen. Vanhemmathan tietenkään eivät halua uskoa penskoistaan mitään tuommoista ja puolustavat heitä ettei tulisi mitään seuraamuksia.

Nykyajan????

Vierailija
89/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään syytä tartte olla. Nykyajan penskat ovat niin huonosti kasvatettuja että ei mitään rajaa. Saattaa olla, että tämä Venla on normaali ja kiltti tyttö ja joku on aloittanut tuon kiusaamisen ja muut häiriköt menevät sitten siihen mukaan. Ovat yhdessä päättäneet, että kiusaamista jatketaan niin kauan kuin huvittaa. Eipä siinä auta mennä turpaan vetämään noita kiusaajia kun joutuu itse syytteeseen. Vanhemmathan tietenkään eivät halua uskoa penskoistaan mitään tuommoista ja puolustavat heitä ettei tulisi mitään seuraamuksi

Joo , opettajat ovat usein olleet samaa jengiä kiusaajien kanssa. Omakin koulukiusaajani on nykyään opettaja. 2. asteella, mutta kuitenkin. 

Vierailija
90/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä tämä uhrien syyllistäminen on yleistä myös opettajien keskuudessa. On totta, että pitkän koulukiusaamisen jälleen oppilas on usein uudessakin koulussa kiusattuna. Syy tähän ei ole oppilas, vaan se että on syrjäytynyt ja tottunut siihen että haukutaan ja potkitaan jolloin missä tahansa koulussa on helppo kohde. Tämä on ihan perus psykologiaa ja pätee myös ihmisiin, joilla ollut esimerkiksi väkivaltaa suhteessa. Siitä tulee kierre. Onneksi siitä pääsee myös pois kun annetaan siihen oikeat työkalut. Se ei sisällä kiusatun syyllistämistä.

Vierailija
91/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oma yläasteen opettajani oli se jo pitkään eläkkeellä ollut rouva joka on ihan julkisesti sanonut, että kiusatut ovat liian tosikoita. He eivät osaa ottaa asioita huumorilla ja vastata huumorilla. "

Tässäkin pitäisi kunnioittaa ihmisten erilaisuutta,  kaikki eivät ole omanelämänsä stand-up koomikoita, jotka jaksaisivat nauraa kaikelle.  Huumorintajujakin on monenlaisia. 

Se että joku ei pidä hauskana toisen ivaamista, ei ole oikeutus kiusaamiseen. 

Sellainen yleinen ohje jokaiselle olisikin että tosikot kannattaa jättää rauhaan. Et voi koskaan tietää mitä toinen ihminen käy läpi. 

Anteeksikin saa pyytää, se ei ole rangaistus. 

Vierailija
92/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kaikki oli paremmi

90-luvulla oli myös normaalia että kiusaamista piiloteltiin ja ainakin yksi koulu joutui oikeuden päätöksellä maksamaan kiusatulle korvauksia tästä syystä. Samassa koulussa yläasteen käyneenä minua kiusattiin, potkittiin ja koulun ulkopuolella oli turvatonta ja vältin menemistä julkisille paikoille. Vaikka tykkäsin kävellä paljon niin kävelin syrjäisillä poluilla ja kiersin kaikki paikat kaukaa missä nuorisoa oli. Jos olin perheen mukana kaupassa, oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus että joku huuteli minulle jotain ilkeyksiä. Vanhemmat olivat rehtorin kansa täydessä sodassa, kun asiaa ei otettu tosissaan. Lopulta jäin kotiopetukseen ja arvosanat nousi 3 pojoa ylöspäin. Tästä on jo niin kauan aikaa että ei enää vaikuta minuun, mutta vielä kakskymppiset oli sellasta aikaa että menin kauppaan myöhään illalla ja pelkäsin ihmisiä. 

Vierailija
93/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuus häiriöt ovat kroonisia, eikä niistä parannuta. Jotkut eivät tule koskaan tajuamaan, koska heidän parantumaton sairautensa estää sen. Jos se tunnepalikka puuttuu niin se puuttuu. Se ei palaudu vaikka miten vihaisitte.

Ps, ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat kaksi eri asiaa. Teko on aina väärin ja sympatiat uhrin puolella. 

Vierailija
94/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuus häiriöt ovat kroonisia, eikä niistä parannuta. Jotkut eivät tule koskaan tajuamaan, koska heidän parantumaton sairautensa estää sen. Jos se tunnepalikka puuttuu niin se puuttuu. Se ei palaudu vaikka miten vihaisitte.

Ps, ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat kaksi eri asiaa. Teko on aina väärin ja sympatiat uhrin puolella. 

Tämäpä. Siksipä on naurettavaa ajatella että kiusaaminen voitaisiin kitkeä pois.  Ainut mitä pystyttäisiin tekemään olisi lisätä jokaisen itsepuolustustaitoja ja kykyä tuntemaan itsensä arvokkaaksi.  

Arvottomuuden tunteet aiheuttavat monenlaisia ongelmia. 

Vierailija
95/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Siksipä on naurettavaa ajatella että kiusaaminen voitaisiin kitkeä pois.  Ainut mitä pystyttäisiin tekemään olisi lisätä jokaisen itsepuolustustaitoja ja kykyä tuntemaan itsensä arvokkaaksi.  

Täällä taas diagnosoidaan ihmisiä joista ei ensinnäkään tiedä mitään, ja joita ei koskaan edes tavannut. Persoonallisuushäiriöt ei ole ihan yleinen asia, varsinkaan vakavammat. Jopa narsisti pystyy kyllä parantumaan jos hakeutuu intensiivinseen psykoterapiaan. Puhutaan kuitenkin lapsista. Eri asia jos olet 60v ja et myönnä olevasi sellainen. Persoonallisuushäiriössä on niin montaa tyyppiä jotka ei aiheuta aggressiivisuutta, vaan lähinnä päinvastoin. Diagnoosi ei ole tekosyy toisen vahingoittamiseen. Niitä listoja käydään yksinään läpi ja omaksutaan käytöstä niistä sen sijaan että ymmärtäisi ettei sairaus ole sinä, eikä se oikeuta satuttamiseen. 

Vierailija
96/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siihen tietty syy. Se on kiusaajista hauskaa ja huvittavaa ja lisää sosiaalista pääomaa. On ihan huuhaata lässyttää että kiusaajilla on itsellään paha olo. Ei ole. Heillä on loistava olo.

Näin on!

Vierailija
97/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas diagnosoidaan ihmisiä joista ei ensinnäkään tiedä mitään, ja joita ei koskaan edes tavannut. Persoonallisuushäiriöt ei ole ihan yleine

Jotkut tuntuvat elävän ihmeellisessä käsityksessä, että yhteiskunnan pitäisi onnistua takaamaan, ettei mitään pahaa koskaan tapahdu yhdellekään ihmiselle yhdenkään tietoisesti väärin toimivan ihmisen toimesta. Ja niin kauan kuin tällaista ei voida taata, on yhteiskunta lähtökohtaisesti vihamielinen. Mistä he ovat saaneet sellaisen käsityksen, että maailmalta voi vaatia, ettei kukaan koskaan kiusaa ketään?

Yhtä ihmeellinen on käsitys, että kaikki ihmiset voidaan parantaa jollakin akateemikkojen kirjoittamalla teoreettisella tuuban jänkyttämisellä. 

Vierailija
98/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy kiusaajien johtajalta, Orpolta

Vierailija
99/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas diagnosoidaan ihmisiä joista ei ensinnäkään tiedä mitään, ja joita ei koskaan edes tavannut. Persoonallisuushäiriöt ei ole ihan yleine

Jotkut tuntuvat elävän ihmeellisessä käsityksessä, että yhteiskunnan pitäisi onnistua takaamaan, ettei mitään pahaa koskaan tapahdu yhdellekään ihmiselle yhdenkään tietoisesti väärin toimivan ihmisen toimesta. Ja niin kauan kuin tällaista ei voida taata, on yhteiskunta lähtökohtaisesti vihamielinen. Mistä he ovat saaneet sellaisen käsityksen, että maailmalta voi vaatia, ettei kukaan koskaan kiusaa ketään?

Yhtä ihmeellinen on käsitys, että kaikki ihmiset voidaan parantaa jollakin akateemikkojen kirjoittamalla teoreettisella tuuban jänkyttämisellä. 

No eihän tässäkään tapauksessa koulu, lastensuojelu, eikä edes poliisi ole onnistunut kiusaamisen kitkemisessä.

Minä tiedeän miten kaikenlainen kusipäisyys saadaan lopetettua, mutta siitä joutuu vankilaan.

Valitettavasti suomessa ei saa puolustaa itseään.

Vierailija
100/117 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen henki kyseessä niin muutetaan. Muutatte te rahankin, työn perässä heppoisasti. Ei pidä jäädä arpomaan. Koulu ei 10 oppilasta erota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän