Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien eriarvoiset lahjat sisaruksille

Vierailija
31.05.2024 |

Avautumisvarotus. :) 

Vanhemmat antoivat molemmille veljille autot lahjaksi n. 20 vuotiaana. Tätä ennen he saivat käyttää vanhempien vanhoja autoja. Toinen sai ihan uuden auton ja toinen jo muutaman vuoden käytössä olleen äidin vanhan auton.

Kukaan ei koskaan kysynyt, olisinko minäkin halunnut auton. Vanhemmat ostivat minulle huonekaluja kun muutin uuteen kotiin 20-vuotiaana. Kukaan ei kysynyt haluanko 20 vuotiaana kalliita uusia huonekaluja samalla kun syön epäterveellisesti sitä mihin rahat juuri riittävät eli liian vähän ja heikosti. Kaikesta muustakin joudun tinkimään. Tori.fi:stä olisi kannattanut ostaa ja olisi riittänyt rahaa muuhunkin. Tietysti olin silloin ihan kiitollinen kun jotain halusivat minulle ostaa enkä asiasta valittanut. Huonekalut maksoivat ehkä 3000€, kun taas autot mitä nyt uudet autot maksavat. Täysin uusi auto maksoi varmaan yli 20.000€? 

Olin muuttanut omilleni jo 18-vuotiaana erittäin vaatimattomaan 15 neliön asuntoon. Isä sanoi, silloin että menen sinne "leikkimään kotia", mikä ärsyttää minua edelleen nyt yli 10 vuotta myöhemmin. Syy miksi muutin niin pieneen ja huonoon asuntoon oli se että lukio oli kaukana kotoa ja olin väsynyt matkoihin, eikä ollut varaa parempaan asuntoon. He sanoivat,  etten voi saada lukiolaisena vielä toimeentulotukea vanhempien tulojen takia eivätkä he myöskään tukeneet asumistani tai elämistäni. Söin melkein pelkkää puuroa ja ruokaan meni n. 50€ kuukaudessa. 

Tuntuu vieläkin ettei mennyt nallekarkit ihan tasan. En ole koskaan asiasta perheelle valittanut enkä aio, koska onhan ihmisillä tietysti vapaus ja valta päättää, mihin rahojaan käyttävät.

Toisaalta en voi välttyä siltä ajatukselta. Olen välillä myös miettinyt, että veljillä oli lapsena kalliit jääkiekkoharrastukset mutta minulla ei mitään, koska en valitettavasti tykännyt siitä klassisen muusikin orkesteriharrastuksesta johon minut tuputettiin yhtäkkiä ilman minkäänlaista musiikkitaustaa tai omaa mielenkiintoa. Pienellä paikkakunnalla ei ollut vaihtoehtoja joten jäin täysin ilman harrastusta. Minua kiusattiin koulussa. Vanhemmat käskivät pois kotoa pihalle, mutta minulla ei ollut mihin mennä. Olisi ollut erityisen tärkeää saada ajatukset muualle ja päästä pois kotoa. Hyvin nuoresta alkaen odotinkin sitä, että pääsen muuttamaan pois kotoa ja pysyvästi muualle. 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa 47/60 klo 10.56,, niin totta. Menkää omaan itseenne, turha luulla ,että itse on niin hyvä ihminen.

Vierailija
62/64 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on taas näitä kiusattuja luusereita. Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sinäkään älynnyt pyytää autoa 20-vuotislahjaksi. Olitko saanut edes ajokorttia?

Pitikö 17:n äiti lakanoita lukon takana niin, että hän ei voinut ottaa niitä mukaansa? Toista se meillä, lapset ovat saaneet ottaa melkein kaiken, mitä ovat irti saaneet lukuun ottamatta äidille ja isälle tulleita lahjoja.

Vierailija
64/64 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriarvoistahan tuo on ollut, mutta mitä sitä enää itket. Pää pois pyllystä ja katsot elämääsi eteenpäin. Monilla eivät vanhemmat ole mitenkään auttaneet eivätkä tarjonneet harrastuksia eivätkä he täällä aikuisina sitä vingu. Jos jotain haluat asialle tehdä, niin katkeruuden sijaan voit olla tasapuolisempi omille mahdollisille lapsillesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi