Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian aikaisin tulevat vieraat?

Vierailija
31.05.2024 |

Huomisiin juhliin liittyen, mitä teette, jos vieraat tulevat reilusti ennen juhlien alkua? Meillä on yksi tällainen tuttavaperhe ja he perustelevat sen sillä, että pääsevät sitten aikaisemmin pois, että "muut mahtuu". Tulevat kauempaa, eli en voi lähettää takaisin kotiinkaan odottamaan.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ymmärtänyt tuota että on parempi mennä 10 minuuttia myöhässä kuin 10 minuuttia liian aikaisin. Jos meillä on juhlat tai epämuodollisemmat illanistujaiset niin olen aina valmiina jo vähintään tuntia ennen ja sitten istuskelen hermostuneena sohvalla ja odotan että milloin ne vieraat oikein tulee. En todellakaan enää kymmentä vaille ole silittämässä mitään pöytäliinoja.

Vierailija
22/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan tervetulleeksi. Jatkan niitä järjestelyjä jotka ovat vielä kesken. Juhlat alkaa sitten kun on sen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin touhuatte omianne ja istutatte vieraat keskenään. Sanotte, että teette hommat loppuun, koska juhlat alkaa klo x. Se on näiden vieraiden murhe, jos eivät tajua. Vaatii sinulta ymmärrettävästi kylmähermoisuutta toimia näin.

Vierailija
24/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää stressaa aikaisin tulijoista tai myöhästelijöistä. Jos eivät ymmärrä, kestävät sen, että istuvat keskenään olohuoneessa tai missaavat alkumaljat. Nämä tyypithän eivät edes tajua loukkaantua.

Vierailija
25/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä sisään. Meillä tällaisia sukulaisia, jotka tulevat järjestelmällisesti liian ajoissa. Seisotan ulkona. 

Vierailija
26/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän rasittavia nuo liian aikaisin tulevat. Kerran olin vielä kylpytakissa kun vieraat päätti tulla yli tuntia aiemmin. En kutsunut toista kertaa. 

Vierailija
27/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron myös juhlan ajan tahallaan väärin. Liittyen ylläolevaan. 

Vierailija
28/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin touhuatte omianne ja istutatte vieraat keskenään. Sanotte, että teette hommat loppuun, koska juhlat alkaa klo x. Se on näiden vieraiden murhe, jos eivät tajua. Vaatii sinulta ymmärrettävästi kylmähermoisuutta toimia näin.

Ei se mitään kylämähermoisuutta vaadi vaan sitä että hyväksyy sen että ihmiset on erilaisia ja kaikilla on oma tapansa toimia. Vieraat eivät voi vaatia sitä että juhla valmistelut täytyy olla valmiina hyvissä ajoin eikä juhlan järjestäjä sitä että ihmiset saapuu minuutilleen oikeaan aikaan. Se vaatii tervettä itsekkyyttä enemmin kuin kylmähermoisuutta.

Vierailija
29/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli nuorempana tuollainen. Ei ollut itse koskaan järjestänyt juhlia niin ei ymmärtänyt kuinka epäkohteliasta tuo on. 

Vierailija
30/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään kylämähermoisuutta vaadi vaan sitä että hyväksyy sen että ihmiset on erilaisia ja kaikilla on oma tapansa toimia. Vieraat eivät voi vaatia sitä että juhla valmistelut täytyy olla valmiina hyvissä ajoin eikä juhlan järjestäjä sitä että ihmiset saapuu minuutilleen oikeaan aikaan. Se vaatii tervettä itsekkyyttä enemmin kuin kylmähermoisuutta.

Vieraiden olisi varsin helppoa odotella jossain muualla hetken tai ajella vaikka ympäristössä, eikä paukahtaa paikalle reilusti etuajassa. Aika tampio täytyy olla jos ei keksi ratkaisua. 

Vierailija
31/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla miksi joku tulee liian aikaisin?  Ei siihen tosin järjellistä selitystä voi olla.

Meille on tulossa vieras joka tulee liian aikaisin. Sanoi että lähtee ajelemaan klo 10 ja on perillä klo 11.30.  Juhlat alkavat klo 13.30.

Mitä tuollaisen kanssa voi tehdä? 

Vierailija
32/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mallia krooninen myöhästelijä mikä on varmasti vähintään yhtä ärsyttävää :D Tähtään kuitenkin siihen, että tulen noin 10min ilmoitetun ajankohdan jälkeen. Näin koska tiedän omasta kokemuksesta, että yleensä siinä viime minuuteilla on vielä laitettavaa eikä siihen kaipaa ylimääräisiä. Nykyään harvemmin tulee ketään kutsuttua kun pakolliset merkkipylväät on enimmäkseen jo saavutettu eikä synttäreitä enää kehtaa mainostaa XD mutta ennen muinoin liian aikaisin tulevat lähetin surutta autoonsa kykkiimään tai ajelemaan korttelirallia puoleksi tunniksi tms. Kun on annettu kellonaika sitä myös noudatetaan.  

Vierailija
33/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin 10-20 min myöhässä kuin liian aikaisin.

Vierailija
34/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla miksi joku tulee liian aikaisin?  Ei siihen tosin järjellistä selitystä voi olla.

Meille on tulossa vieras joka tulee liian aikaisin. Sanoi että lähtee ajelemaan klo 10 ja on perillä klo 11.30.  Juhlat alkavat klo 13.30.

Toivottaa tervetulleeksi ja käskeä vessaa siivoamaan.

Vierailija
35/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enempi ne potuttaa, jotka myöhästyvät reilusti ja aloitus ja koko juhla venahtaa sen takia, ettei alkumaljaa eikä mitään kehtaa ottaa ennen kuin kaikki on paikalla.

Juhlat alkavat ilmoitettuna aikana. Myöhästyjät pääsevät rääppiäisiin.

Vierailija
36/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Joku voisi kertoa miksi toimii noin? Etenkin jos tulee vieläpä omalla autolla niin mikä ihme aiheuttaa sen ettei voi noudattaa kutsussa kerrottua kellonaikaa? 

Vierailija
37/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden olisi varsin helppoa odotella jossain muualla hetken tai ajella vaikka ympäristössä, eikä paukahtaa paikalle reilusti etuajassa. Aika tampio täytyy olla jos ei keksi ratkaisua. 

Mä en oikein ymmärrä miten se että hyväksyy muiden erilaiset tavat on yhtään sen vaikeampaa. Ei mulla ole koskaan ole vaikeaa ollut se että joku joutuu odottamaan vaikka ulkona puutarhassa muutaman minuutin ennen kuin järjestelyt esim. siällä ovat valmiina. 

Vierailija
38/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli vastikään ketju grillaamisesta missä moni oli ärsyyntynyt siitä kun grillijuhlissa ruokaa joutuu odottamaan. Ketjussa sanottiin, että jos kutsussa juhlat alkaa vaikka kello 18 niin tarjoilujen kuuluu alkaa samaan aikaan eikä niin että joutuu odottamaan. 

Nyt täällä ollaan sitä mieltä että juhliin pitää tulla kuitenkin vähintään 15 minuuttia myöhässä ettei ole moukka. Vartissa alkuruuat ehtii jo kylmetä ja alkumaljat lämmetä.

Vierailija
39/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi kysyä siltä suoraan mikä on syynä että lähtee ajamaan kaksi tuntia liian aikaisin. Huomautat että kutsut alkaa klo sejase eikä vieraita oteeta vastaan aiemmin. Järjestäjällä on oma aikataulunsa jne. eikä siihen kaivata ylimääräisiä. Loukkaantuu jos loukkaantuu, who cares. Itse olen rönttävaatteissa tukka sotkussa ihan viime minuuteille koska tykkään käydä suihkussa juuri ennen h-hetkeä ja nauttia juhlista suihkunraikkaana. Lisäksi ärsyttäisi ylimääräiset niin paljon että en osaisi enää nauttia juhlista, stressi veisi ilon päivästä. En kyllä päästäisi sisälle mutta stressitasot nousisi kuitenkin.

Vierailija
40/66 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä epäkohteliasta kuin on myöhästyminen, on myös juhliin etuajassa tuleminen. Ilmoittaisin näille etuilijoille todellisuutta myöhäisemmän alkamisajankohdan. Jos silti tulevat paljonkin etuajassa, niin sitten laittaisin heidät vaan jonnekin keskenään istumaan ja sanoisin, että juhlien valmistelu on vielä kesken, aloitamme tarjoilut yms. sovittuun aikaan. 

Näissä tilanteissa pitäisi ottaa huomioon miten vieraat saapuvat paikalle. Jos he tulevat omalla autolla, he voivat odottaa vähän aikaa autossa. Talvella autossa on lämmin istua ja muulloin jos on sade, auto suojaa kastumiselta.  Julkisilla kulkeva ei voi itse vaikuttaa saapumisajankohtaan. On mahdotonta ajoittaa saapumista täsmällisesti. Matkalla voi tulla esteitä ja hidasteita, bussin ovi ei tahdo mennä kiinni tms. Olen itse ollut lähdössä vähän pitemmälle matkalle ja pelkäsin myöhästyväni, kun joku päihtynyt henkilö makasi raitiovaunukiskoilla eikä suostunut siirtymään syrjään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän