Miksi jotkut naiset ei koskaan käytä e-pillereitä?
Kommentit (85)
Mulla ei ole kohtua sen jälkeen kun olin 21v. Sitä ennen käytin ehkäisynä kondomeja.
Käytän, mutta en ehkäisyn takia vaan muusta syystä.
Toisekseen en ole silloinkaan, kun on ollut ehkäisyn tarve, tuudittautunut niiden varaan, koska kuten sanottua käytän niitä ensisijaisesti muista syistä enkä siitä syystä ota niitä niin kellon tarkasti kuin ehkäisyn näkökulmasta pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että tein tänne aloituksen n. kuukausi sitten että lääkäri määräsi käytämään e-pillereitä ja pelottaa käyttää, koska pelkään veritulppia. Moni nainen tuli naureskellen tänne kirjoittamaan, että niistä mitään veritulppia tai oireita tule ja mun pitäisi todellakin käyttää lääkkeitä.
ja nyt taas moni kirjoittaa että joo tulee tulppia, ja tukoksia, ja syöpää ja kamalia sivuoireita. Alan ihmetellä, että valehdellaanko tällä palstalla ihan päin naamaa.
Olen huomannut, että täällä ketjun vastauksista suurin osa on vastakkaista mieltä kuin aloitus. Eli jos haluat kuulla pillereiden sivuvaikutuksista, kysy naureskellen, miksi muut eivät tajua käyttää niitä.
Käytin puoli vuotta naimisiin mentyämme. Sitten totesimme, että lapsia saa nyt tulla. En enää pillereihin palannut. Nyt olen yli 60, eikä enää tarvetta.
Mä en muista ottaa pillereitä ajallaan. Käytin teininä vuoden verran pillereitä ja on ihme, etten tullut raskaaksi, kun varmaan joka viikko jäi joku pilleri välistä.
Mikä normaali olotila pitäisi olla se, että vedetään hormonikuuria koko ajan? Terve ihminen syömässä lääkkeitä?
vaihdevuodet, ei tarvitse ehkäistä muuta kuin sukupuolitauteja ja niihin ei e-pillerit auta.
En ole koko tähän astisen elämäni aikana käyttänyt hormonsalista ehkäisyä.
Minkäänlaista kierukkaa en myöskään suostu ottamaan vaikka aseella uhkailtaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että tein tänne aloituksen n. kuukausi sitten että lääkäri määräsi käytämään e-pillereitä ja pelottaa käyttää, koska pelkään veritulppia. Moni nainen tuli naureskellen tänne kirjoittamaan, että niistä mitään veritulppia tai oireita tule ja mun pitäisi todellakin käyttää lääkkeitä.
ja nyt taas moni kirjoittaa että joo tulee tulppia, ja tukoksia, ja syöpää ja kamalia sivuoireita. Alan ihmetellä, että valehdellaanko tällä palstalla ihan päin naamaa.
Olen huomannut, että täällä ketjun vastauksista suurin osa on vastakkaista mieltä kuin aloitus. Eli jos haluat kuulla pillereiden sivuvaikutuksista, kysy naureskellen, miksi muut eivät tajua käyttää niitä.
Taidat olla oikeassa:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaikutti mielialaan. Sotkee myös hormonitoiminnan ja muuttaa sitä, minkälaisista miehistä nainen kiinnostuu! Lisäksi minulla on migreeniä, joten en edes saa käyttää e-pillereitä, koska migreeniä sairastavalle voi tulla niistä veritulppa aivoihin.
Normaali migreeni ei haittaa jos on muuten perusterve, aurallinen migreeni on vaarallinen e-pillereiden kanssa.
Kyllä se haitta kun oksu lentää eikä voi olla töissä.
Parempi fiilis itsellä ja taipumus löytää ymmärtäväinen kumppani riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit aiheuttaa mielialamuutoksia sekä sotkee hormoni toimintaa, ja varmasti jotain muutakin haittaa.
Ilmeisesti tekee myös selluliittia kehoon. Kaikilla tutuilla, jotka syöneet pillereitä, on selluliittia. Itse en ole syönyt eikä ole selluliittiakaan vaikka ylimääräisiä kilojakin on kertynyt.
Itse en ole koskaan syönyt e-pillereitä, olen normaalipainoinen ja minulla on selluliittia ollut parikymppisenä saakka. En myöskään ole ainoa. Suurimmalla osalla naisista on selluliittia ja se on ihan normaalia, vaikka he liikkuisivat aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttäisin?
N40, neitsyt
Samoin. Miksi käyttäisin? Ei kiinnosta sexi. N35, neitsyt
Olet mies niin eipä sun tarvitse käyttää. Tuo kirjoittamasi seksi x: llä paljasti sut 😅
Ei ole ollut tarvetta. Irtopanojen kanssa käytetään kondomia tietenkin.
Itse kokeilin ehkäisyrengasta.
Tuloksena lääkehoidon vaatinut tulehdustila.
En aio kokeilla uudelleen.
Migreeni ja lähisuvussa suuri veritulppataipumus estävät hormonaalisen ehkäisyn. Kumilla mennään eikä ole vielä koskaan pettänyt.