Kaverini kuoli, tyttöystävä yksin
Nuori aikuinen tuttavani kuoli tässä hiljattain ja itsestä tuntuu pahalta, vaikkei mitään tosiystäviä oltukkaan. Nyt hänen tyttöystävä, todella mukava henkilö, jäi yksin, enkä tiedä millaista tukea hän saa, vai saako ollenkaan. Itse olen mies ja haluaisin jotenkin auttaa, mutta miten teen sen niin ettei hän vahingossakaan luule että yritän käyttää hänen suruaan hyväksi.
Kuvittelen että nainen voi olla tälläsessä tilantessa todella haavoittuvainen ja yksi asia voisi johtaa toiseen, jos tarjoan tukeani. Tämä on myös minulle tosi surullinen hetki enkä tiedä miten reagoisin jos tapahtuisi jotain.. molemmat hakee lohtua jostain.
En todellakaan halua aiheuttaa toiselle enempää päänvaivaa, niin mitä kannattasi tehdä, vai olla tekemättä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kaikki kaverit panemassa.
Torvi!!
Vierailija kirjoitti:
Miehet on ihan sairaita! Naisen puoliso kuoli ja toinen mies on valmiina heti panemaan häntä...
Myös jotkut naiset ovat ihan pimeitä. Tiedän erään kaverin, joka oli ollut autoajelulla naisystävänsä kanssa. Autoa piti käydä tankkaamassa, niin siinä huoltsikan parkissa tuli sitten joku ohikulkenut jalkamies pummaamaan tupakkaa. Kaveri sanoi, etten tupakoi, niin tämä pummi siihen, että en usko ja puukotti selkään. Hermostui perkele, kun hänelle ei ollut tupakkaa tarjota. Kaveri joutui sairaalaan ja sillä välin tämä nainen jätti miesystävänsä ja alkoikin seurustella puukottajan kanssa. Sitten ei voinut todistaa puukkojunkkaria vastaan, niin oikeusjuttu kuivui kokoon. Todistajien puutteeseen ja ku on vaa sana sanaa vastaan. Muija kehuu vaan sitä puukottajaa, kuinka on niin symppis tyyppi. "Mahtava huumorintaju, just oikee asenne ja uskomattoman hyvä sängyssä." Kaikilla ei ole ihan kaikki kotona.
Tämäkin ketju on täynnä pikkupoikia viisastelemassa. Tunnen ihan myötähäpeää noista kommenteista, kun itse ette osaa hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on ihan sairaita! Naisen puoliso kuoli ja toinen mies on valmiina heti panemaan häntä...
Myös jotkut naiset ovat ihan pimeitä. Tiedän erään kaverin, joka oli ollut autoajelulla naisystävänsä kanssa. Autoa piti käydä tankkaamassa, niin siinä huoltsikan parkissa tuli sitten joku ohikulkenut jalkamies pummaamaan tupakkaa. Kaveri sanoi, etten tupakoi, niin tämä pummi siihen, että en usko ja puukotti selkään. Hermostui perkele, kun hänelle ei ollut tupakkaa tarjota. Kaveri joutui sairaalaan ja sillä välin tämä nainen jätti miesystävänsä ja alkoikin seurustella puukottajan kanssa. Sitten ei voinut todistaa puukkojunkkaria vastaan, niin oikeusjuttu kuivui kokoon. Todistajien puutteeseen ja ku on vaa sana sanaa vastaan. Muija kehuu vaan sitä puukottajaa, kuinka on niin symppis tyyppi. "Mahtava huumorintaju, just oikee asenne ja uskomattoman hyvä sängyssä." Kaikilla ei ole ihan
Joo, minäkin näin tuon saman elokuvan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kaikki kaverit panemassa.
Ihan samoin äitisi luona, jos isäsi kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Ihan sairas ajattelumaailma. Hyi.
Hyppää vaan sänkyyn ja hetken päästä jätät sen surkeasti tekstiviestillä. Niin naisetkin tekee.
29/32. Ja minkäs elokuvan näit? Oliko peräti VHS, vai DVD, blu-ray, vai suoratoistopalvelussa?
Voi herranpieksut, minkälaisia räkänokkia miehet on! En tarkoit ap:tä. Sitten ne vielä ihmettelee, miksi heitä inhotaan.
No, minä olin semmoinen kiltti kuuntelija ja tarjosin olkapäätä, kun erään naisystäväni mummo kuoli. Me ei siis seurusteltu, mutta minulla oli tunteita tätä naista kohtaan. Sitten oli myös eräs toinen mies, joka oli vaan kaveri tälle naiselle, eikä ystävä toisin kuin minä. No tämä toinen mies, osasi käyttää tilaisuuden hyväkseen ja sai naisen houkuteltua sänkyyn. Ja nyt he ovat yhdessä sekä heillä on 3 lasta. Minä taas olen edelleen sinkku. Olen seurustellut kyllä tässä pari kertaa muutaman naisen kanssa, mutta siitä ei ole syntynyt mitään vakavaa suhdetta. Harmittaa, että silloin en toiminut, kun minulla oli tilaisuus saada unelmien nainen. Joten ap, toimi sinä nyt, sillä kerran täällä vaan eletään.
Saadaankos kuulla sun ja sen naisen iät? :)
Oot jo myöhäs ap! Ei tyttöystävä oo yksin enää. Sil on jo lohduttaja eli mä.
Vierailija kirjoitti:
Totta hitossa menet lohduttamaan häntä. Kuolleitten perään on turha itkeä ja murehtia. Elämä, rakkaus ja läheisyys on se joka voittaa. Turha tuntea syyllisyyttä. Paras lohdutus on toisen elävän läheisyys. Ehkä kuulutte toisillenne, silloin on turha odottaa. Sen kenen onni on, se onnen kätkeköön.
Ai, eikö saa surra? Et ilmeisesti itse ole menettänyt ketään.
Vierailija kirjoitti:
No, minä olin semmoinen kiltti kuuntelija ja tarjosin olkapäätä, kun erään naisystäväni mummo kuoli. Me ei siis seurusteltu, mutta minulla oli tunteita tätä naista kohtaan. Sitten oli myös eräs toinen mies, joka oli vaan kaveri tälle naiselle, eikä ystävä toisin kuin minä. No tämä toinen mies, osasi käyttää tilaisuuden hyväkseen ja sai naisen houkuteltua sänkyyn. Ja nyt he ovat yhdessä sekä heillä on 3 lasta. Minä taas olen edelleen sinkku. Olen seurustellut kyllä tässä pari kertaa muutaman naisen kanssa, mutta siitä ei ole syntynyt mitään vakavaa suhdetta. Harmittaa, että silloin en toiminut, kun minulla oli tilaisuus saada unelmien nainen. Joten ap, toimi sinä nyt, sillä kerran täällä vaan eletään.
Mitäs et toiminut, kun oli aikaikkuna auki sulla...
Vierailija kirjoitti:
Viisasta antaa nyt olla rauhassa ja työstää suruaan. Jos on sinulle tarkoitettu, niin ei käsistä karkaa vaikka odotat ja se on mielestäni kunnioitus tätä miesvainajaakin kohtaan.
Surevat jätetään aivan liian helposti yksin, kun luullaan että he haluavat olla rauhassa. Siinä kuulut ilmeisesti niihin jotka hylkäävät - ja odottavat että sureva itse jaksaa ottaa yhteyttä. Väärin.
Ja ei kai tässä nyt ole tarkoitus että ap iskee kuolleen kaverinsa tyttöystävän?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju on täynnä pikkupoikia viisastelemassa. Tunnen ihan myötähäpeää noista kommenteista, kun itse ette osaa hävetä.
Pitääkö odottaa 6kk niin naisella on jo uusi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihetta on käsitelty mm. elokuvissa "Prästen kan komma" ja "Prästen kan komma 2".
Aah...
Vierailija kirjoitti:
No, jopas on ihme tyyppi tämä kaveri. Mutta ihan ymmärrettävää, että naisystäväsi oli menettänyt rakkaan mummonsa, niin hän oli silloin ihan rikki. Se että kaverisi käytti tätä hyväkseen, kertoo ainoastaan siitä, että kyseinen mies on täysi mulkku.
Kerropa ikäsi. Kuollut mies ja tämä nainen ovat nuoria aikuisia. Yritätkö sinä kenties keski-ikäisenä miehenä vokotella nuoren kepulikonstein?