Kesätyöntekijä kaupan kassalla, ei osannut sanoa päivää eikä osannut puhua mitään muutakaan, ei sanonut edes loppusummaa... :D
Oli täysin mykkä, no ehkä jännitti sitten..
Eipä tuo mua varsinaisesti haitannut, mutta kun ne vakikassat on varsin ystävällisiä, niin olihan tuo aika kummallista..
Kyllä yleensä kesätyöntekijätkin osaa jotakin puhua.
Kommentit (77)
Kyllä minäkin tekisin, jos otettaisiin.
T: N57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan sanoa kymmenellä kielellä kiitos, osaan hyvää uutta vuotta toivottaa. 🎆🎇
-alkoi jostain syystä soimaan mielessä.
Osaatko myös lypsää persereijällä terskaa sujuvasti?
M55
Olet jäänyt anaaliseen vaiheeseen?:
Anaalinen vaihe (1-3 vuotiaana) - ulostaminen tuottaa nautintoa, itsenäisyys lisääntyy ja suolen hallinta onnistuu
Ja itsehän teineinä ei kukaan teistä kommentoijista ollut ujo? Kyllä se kesätyöntekijä alkaa yleensä puhumaan, kun tottuu tehtäviinsä. Osas kuitenkin rahastaa ja sait ostokses. Siinä ei yksi opetellun "Mukavaa Päivänjatkoa tekohymy" fraasin unohtaminen haittaa.
Kuitenkin sait ostoksesi tehtyä? Missä siis ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin tekisin, jos otettaisiin.
T: N57
Nuorille pitää antaa ensteksi mahis.
On aika kova paikka mennä lähes kylmiltään kaupan kassalle, minä en ehkä pystyisi siihen ollenkaan. Luultavasti hän on vain jännittänyt, kunhan tottuu ja oppii hommat niin varmaan pystyy huomioimaan sinutkin paremmin jos et itse ole töykeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan sanoa kymmenellä kielellä kiitos, osaan hyvää uutta vuotta toivottaa. 🎆🎇
-alkoi jostain syystä soimaan mielessä.
Osaatko myös lypsää persereijällä terskaa sujuvasti?
M55
Ime munaa.
Juu, jotkut uudet joko vastaa kun asiakas puhuu tai ei sano oma aloitteisesti mitään. Kerran täytin itse lottokupongin enkä ostanut valmista, kassa sanoi ettei osaa aktivoida sitä. Kohta perässä tuli vakio kassa ja kysyi oliko joku ongelma loton kanssa, sanoin ettei hän osannut aktivoida kuponkia. Mentiin kassalle, sanoin uudelle että katso nyt miten tehdään kun vakiokassa hoiti asian, ei kunnolla edes päätään kääntänyt koneeseen päin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aloitti maanantaina tukku kesäsijaisia. Saman päivän päättyessä jonottivat jo työnjohtajan luokse anomaan vapaita koska "festarilippu jo ostettu, en millään voi olla työvuorossa silloin-tällöin-tuolloin, en vaan voi, oon jo sopinu kavereiden kanssa".
Esihenkilöt ovat jo jokusen vuoden olleet kusessa näiden nuorten kanssa jotka eivät ymmärrä, että työvuoro tehdään pääosin silloin kun se on. Samat festarivapaiden anojat ovat muuten työsopimuksen allekirjoittaessaan sitoutuneet 2- tai 3-vuorotyöhön.
Niitäkin on jotka sanovat että "en oikeesti tarkoittanut niin" tai jotka laittavat jommankumman vanhemmistaan soittamaan työnantajalle ja anomaan vapaata. Tätä voi olla vaikea uskoa mutta näin tosiaan tapahtuu.
Nää samat tyypit vetoaa aikanaan pikkulapsiarkena siihen, miten on pakko olla heinäkuu pois, kun päiväkoti on kiinni ja lähellä eläkeikää olevat taas ruikuttaa, että pakko olla lomalla heinäkuu, kun puoliso Penakin pitää lomansa silloin eikä olla kuin viimeiset 30 vuotta oltu aina juuri heinäkuussa lomalla. Muut voi pitää lomansa miten lystää, eihän niillä niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt rupea kiusaamaan nuorta!
Ei reippautta opi, ellei joku opeta.
No ei siitä kyllä kiusaamalla reipasta saa. Ei uskalla ees kohta yrittää ku pilkataan. Reippaus tulee hyvistä kokemuksista.
Kuka muka kiusasi, mistä tiedät? Pilkataan, kuka pilkkasi? Lumihiutaleen ei sitten kannata kesätöihin mennä jos ei osaa puhua sanaakaan ja asiakkaan puhuminen on kiusaamista ja pilkkaamista. Voi stana sentään.
Vierailija kirjoitti:
On aika kova paikka mennä lähes kylmiltään kaupan kassalle, minä en ehkä pystyisi siihen ollenkaan. Luultavasti hän on vain jännittänyt, kunhan tottuu ja oppii hommat niin varmaan pystyy huomioimaan sinutkin paremmin jos et itse ole töykeä.
Ei ole kova paikka. Turhaa höpinää. Helppo homma.
Minua jännittäisi kovasti olla kaupan kassalla vaikka olen jo viisikymppinen. Osaisinko käyttää kassakonetta ja olla asiakkaille aina ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt rupea kiusaamaan nuorta!
Ei reippautta opi, ellei joku opeta.
Mutta ei sitä oppia tarvitse antaa pilkkaamalla ja nauramalla. Voisi jutella itse ihan asiallisesti. En ymmärrä mikä hinku aikuisilla on aina ensin pilkata ja pilkkanauraa nuorille.
Pilkkanauraako jotkut ihan oikeasti kesätyöntekijöille? Itse en ole ikinä tällaista nähnyt.
Itse yleensä löydän itseni pyytelemästä anteeksi kesätyöntekijöille, ja jälkeenpäin aina mietin, miksi helvetissä taas pyytelin anteeksi. Viime vuonna joku kesätyöntekijä tiuski ja menetti malttinsa, kun pyysin lähettää Postnordin pakettini, ja hän ei osannut sitä pakettisysteemiä käyttää. Taas kerran pyytelin anteeksi, kun teini huokaili ja tuhisi ja lopulta apua joltain muulta kassalta saatuaan tyrkkäsi pakettikuitin minulle käteen sanomatta sanaakaan. Ihan kuin olisin henkilökohtaisesti hankaloittanut hänen elämäänsä :D
Eli ei ainakaan ihan kaikki naureskele nuorille työntekijöille vaan pikemminkin päinvastoin. Muttei sekään ilmeisesti auta.
Mitä väliä sanooko kassa loppusumman kun sen näkee siitä ruudulta itsekin. Vai ootko tyhmä?
Mistä sinä tiedät minun ikäni ja sukupuoleni? Minä kirjoitan anonyymille sivulle aivan mitä tahansa. Se voi olla ihania asioita koiranpennuista ja sateenkaarista, tai sitten ruumishuoneen kylmistä peräsuolista, joihin ei tarvitse tuhlata liukuvoidetta. Me ihmiset ollaan jo mennyttä kalua kun ylikansoitus jyrää infran ja se on sitten siinä.