Näkeekö tyhmyyden kasvoista, katseesta jne.?
Melkein aina intuitiolla olen nähnyt jos lapsi, aikuinen tai kuka tahansa henkilö on 'viisas' tai älykäs, tai empaattinen jen. näiden katseesta.
Vastaavasti olen liki 100% ajasta ollut oikeassa jos olen ajatellut ensivaikutelmana että joku näyttää käyvän hitaalla.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen kipinän ihmisen sisällä tosiaan usein näkee. Veikkaan kuitenkin, että välillä menee pieleenkin, esim. jos henkilö on vaikka ajatuksissaan tms.
Introvertit eivät yleensä hehku ulospäin mitään 'kipinöitä'.
Minusta tylsämielisen katseen ei pitäisi olla terävän introvertinkään ominaisuus. Toki introvertin pelokkaasti pälyilevä ja väistävä katse voi peittää sen maailmasta kiinnostuneen katseen alleen?
Miksi introvertti olisi pelokas? Introvertti voi olla hyvin itsevarma ja sosiaalisesti taitava. Itse asiassa introvertit ovat keskimäärin sosiaalisesti lahjakkaampia kuin ekstrovertit. Ja älykkäämpiäkin.
Ujous ja introverttiys evät ole sama asia alkuunsakaan. Ekstrovertti voi myös olla todella ujo ja e
Koen itse introverttinä olevani sosiaalisesti taitavahko, jos sille päälle vain satun. Mutta siinäpä usein "ongelma"; olen joskus niin tietoinen sosiaalisista dynamiikoista, että se ylikuormittaa aivojani enkä jaksa kohdata ihmisiä pitkiä aikoja putkeen. Tarvitsen paljon aikaa, jona palautua. Oma lukunsa on myös tunteiden ja empatiakyvyn ylikuormitus, jos on tekemissä toisen ihmisen kielteisten tunteiden kanssa. Tosin kieltämättä minulle se ylikuormitus on enemmän älyllistä sosiaalisten tilanteiden ylianalyysia kuin tunnekuohujen alle hautautumista. Introvertti olen myös sen takia, etten vain jaksa ihmisiä niin paljon ja usein mieluummin keskityn omiin taiteellisiin ja älyllisiin harrastuksiin. Mutta se ei tarkoita, etten osaisi olla sosiaalinen tai että itsevarmuuteni olisi pohjamudissa. Haluan vain tehdä omia juttujani ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stephen Hawking? Vai näkee sen heti ulkoisesti kuka on älykäs? Tämähän on varsinainen mensa-klubi 🤔
https://www.facebook.com/secretsofuniverse/photos/young-stephen-hawking…
Hawking on ollut ennen vammautumista melko hyvännäköinen ns. nörtiksi.
Kyllä, ilman sairauttaan Hawking olisi ollut todella komea.
Se johtuu valokuvaustavasta. Livenä et huomaisi mitään.
Kyllä huomaa kun katsoo,toisilla on se taito nähdä toisilla ei.On elävää esimerkkiä linnareissusta jonka aikoinaan tein,ei liity juttuuni väkivaltaa,mutta kyllä siellä aika nopeasti ne synkät kaverit huomasi,kuka oli väkivaltarikollinen...tappaja kuka rattijuoppo,vaikka ei tiennyt tyypeistä entuudestaan mitään.
Usein oikein älykkäällä on intensiivinen katse. Tarkka, mutta ei tuijottava.
Näkee, että on ns. kirkkaat kynttilät.
Opettajana voin sanoa, että pääsääntöisesti näkee. Kun seisoo luokan edessä, näkee paljon enemmän kuin oppilaat kuvittelevatkaan. Huomaan kyllä, kuinka jonkun silmiin syttyy valo oikeissa kohdissa, kuka on mukana ja kuka ei. Heikkolahjaisten tyhjä toljotus erottuu myös. Usein nimenomaan introverttien kasvot ja ilmeet kertovat paljon. Äly todellakin näkyy katseessa, ja lähes aina käsitykseni osaamisesta kyllä sitten kokeissa ja kirjallisissa tehtävissä todistuu viimeistään.
Sitten on niitä väärin tulkintoja. Aikoinaan oli julkisuudessa muuan Jammu -setä, papparainen joka syyllistyi kahteen lapseen kohdistuvaan rikokseen. Tuttavani, omasta mielestään varsinainen ihmis- ja ihmismielten tulkki katsoi lehtikuvaa, ja ihmetteli, kuinka noin herttaisen näköinen vanha pappa voi tehdä mitään sellaista. Herttaisen näköinen? Not. Oma mieli voi johtaa yllättävällä tavalla harhaan, kannattaa niitä omia tulkintojaankin välillä kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tyyppi joka näyttelee Peaky Blindersin pääroolia (Murphy joku). En ole koskaan nähnyt sellaista älykästä katsetta livenä. Siitä oikein paistaa läpi että henkilö on moniulotteinen ja laajasti ajatteleva.
Ei tule muita julkkiksia mieleen johon voisi verrata.
Those dead eyes. Se oli rävähtämätön pokerinaama.
Piilarit tekee sen ja kameran linssi. EI kaverilla normikuvissa ole selaista katsetta. Kyseessä tv-ohjelma.
En tiedä, mutta äpärän tunnistaa silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stephen Hawking? Vai näkee sen heti ulkoisesti kuka on älykäs? Tämähän on varsinainen mensa-klubi 🤔
https://www.facebook.com/secretsofuniverse/photos/young-stephen-hawking…
Hawking on ollut ennen vammautumista melko hyvännäköinen ns. nörtiksi.Kyllä, ilman sairauttaan Hawking olisi ollut todella komea.
Hawking oli jo ennen sairauttaan vähän oudon näköinen nörtti. Käyttäisin englanninkielistä sanaa "awkward" kuvatakseni hänen ulkonäköään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin näen kasvoista väkivalta tappaja tyypit,kun katsoo esim. heidän kuvia niin kyllä sieltä loistaa synkkyys,tyhmä tuijottaa,vielä tyhmempi osoittaa sormella.
Tämä. Ei tarvitse selata pariakaan minuuttia jotain Interpolin tai Europolin etsintäkuulutettujen listaa niin tajuaa että ne kaikki tyypit näyttävät siltä että vaihtaisin kadun toiselle puolelle heti tavatessa. Etenkin noilla väkivaltarikollisilla kaikilla sellainen ihan tyhjä sosiopaatin katse ja tietyt kasvonpiirteet.
Kyllä ja myös korvat on erikoiset
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä saisi sanoa, mutta Jani Mäkelästä (Ps) huomaa, ettei ole kovin älykäs, vaikka ei edes avaisi suutaan. Toinen vastaava on Junnila, persu hänkin.
Kyllä ne retardit istuskelee siellä vasemmassa laidassa. Ihme möllisköjä ja artikulaatiosta ei monilla tietoakaan, samoin pukeutuminen jotain ihan ihmeellistä joillakin eukoilla. Kyllä oikealla puolella on jämäkämpää, paremmin artikuloivampaa ja siistimmin pukeutuvaa väkeä.
Fiksuilla ihmisillä on yleensä itsekuria, ja elämänhallinta kunnossa. Lihavilla taas ei ole, ja sen näkee naamasta. Jos posket on pullaa ja leuan alla roikkuu toinen pelikaani pussileuka, niin senhän näkee naamasta. Kauheen älykäs ei voi olla, että siihen kuntoon antaa repsahtaa. Se ei tapahdu yhdessä eikä kahdessa yössä.
Vilja-Erikan vajakkimurhaajaisä esimerkki sellaisesta, joka näyttää jälkeenjääneeltä ja todistetusti onkin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, puheesta sen sijaan yleensä selviää.
Paitsi jos ihminen on psykoosissa tai muuten alentuneessa tilassa.
Aloittajalla ei ole kaikki lepakot tapulissa. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana voin sanoa, että pääsääntöisesti näkee. Kun seisoo luokan edessä, näkee paljon enemmän kuin oppilaat kuvittelevatkaan. Huomaan kyllä, kuinka jonkun silmiin syttyy valo oikeissa kohdissa, kuka on mukana ja kuka ei. Heikkolahjaisten tyhjä toljotus erottuu myös. Usein nimenomaan introverttien kasvot ja ilmeet kertovat paljon. Äly todellakin näkyy katseessa, ja lähes aina käsitykseni osaamisesta kyllä sitten kokeissa ja kirjallisissa tehtävissä todistuu viimeistään.
Riippuu paljon opettajasta osaako esittää asiansa niin, että oppilas ei ajaudu omiin ajatuksiinsa toljottamaan tyhjää.
Kyllä ilme kertoo paljon. Esim autistinen nainen pystyy maskaamaan, mutta lukiessaan hänellä jää suu auki. Toki hänellä voi olla kapealla saralla erinomainen tietämys, mutta laajempaa ymmärrystä ei löydy. Ei myöskään sitä maalaisjärkeä ja kädentaitoja.
Miespuoliset maskaa huonommin. Eli heidät tunnistaa jo kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin näen kasvoista väkivalta tappaja tyypit,kun katsoo esim. heidän kuvia niin kyllä sieltä loistaa synkkyys,tyhmä tuijottaa,vielä tyhmempi osoittaa sormella.
Tämä. Ei tarvitse selata pariakaan minuuttia jotain Interpolin tai Europolin etsintäkuulutettujen listaa niin tajuaa että ne kaikki tyypit näyttävät siltä että vaihtaisin kadun toiselle puolelle heti tavatessa. Etenkin noilla väkivaltarikollisilla kaikilla sellainen ihan tyhjä sosiopaatin katse ja tietyt kasvonpiirteet.
Olen huomannut saman. Markus Pönkä (se paloittelumurhaaja) on juuri tuollainen. Näkee silmistä ja kasvoista että tyyppi on valmis tappamaan vaikka oman äitinsä jos vaan laskelmoi saavansa riittävän suuren hyödyn siitä.
Hämmentävä yhdennäköisyys.
Benkku.
Alajärvi.
Onhan niitä