Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlien tarjoilu - mitä mieltä

Vierailija
30.05.2024 |

- alkuun alkoholiton tervetulojuoma 

- kahvia, teetä, mehua, vishyä, sitruunavettä ja  limsaa

- kinkkuvoileipäkakku

- karjalanpiirakat ja munavoi

- ruisnapit poromoussella

- vadelmajuustokakku

- keksejä ( snicker doodles ja wilhelmiinat -molemmat itse tehty) 

- omar-raparperipiirakka

- mokkapalat ( kaiketon erikoisruokavaliota noudattavalle ) 

- kaiketon suolainen piirakka ( ei maitoa, munia tai gluteiinia )

- mansikoita ja vaahtokarkkeja

- vielä ennen lähtöä pitkänmatkalaisille hodaribuffa ettei tarvii ajella nälkäisenä paria tuntia kotiin 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä raparperipiirakasta Omar pois ja tilalle vaniljakastiketta.

Vierailija
42/84 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä jotkut hihhulien bileet? Missä skumppa, booli, snapsit?

Alaikäisen juhliin ei etiketin mukaan kuulu alkoholi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä että, eikö nykyvanhemmilla ole ollenkaan omaa päättelekykyä järjestää edes oman perheen juhlia, kun täällä pitää hyväksyttää kaikki? Ja varsinkaan perheen äidillä. Jotenkin oudoksi mennyt tämä maailma.

Vierailija
44/84 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahdi pappia, ettei kähvellä pöydän antimia.

Antimet häviävät kasukan kätköihin salamannopeasti.

Vierailija
45/84 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, rehellisesti sanottuna erittäin perustylsä. Henkilökohtaisesti en ymmärrä juhlissa näitä karjalanpiirakoita (ellei paljon pikkulapsia) ja mokkapaloja. Tokihan noita varmasti nälkäänsä syö. Ja siis itse lisäisin erilaisia salaatteja/esimerkiksi alkuruokakeiton ja hedelmiä. Ei ne huonoksi ehdi mennä. Ihan vaikka pastasalaatin voi tehdä etukäteen. Olen itse hiilarin puputtaja, mutta en oikein ymmärrä, että miksi kaiken pitää olla aina pelkkää hiilaria. Hyviä juhlia joka tapauksessa! Ei niitä tarjottavia kukaan jälkeen päin muista ellei lopu kesken tai ole poikkeuksellisen hyvät. 

Vierailija
46/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvää settiä on tarjolla. Jopa pienempikin mielestäni riittäisi hienoihin juhliin, asiahan se on tärkein. Tyyliin jotain suolaista (vaikkapa karjalanpiirakat, suolainen piirakka ja/tai voileipäkakku), kahvit, teet ja vaikkapa mehu sekä normaali kahvipöydän tarjonta (kakkua tai vastaavaa, ehkä jotain kuivakakkua ja vaikkapa kaupan keksiä). Tuossa olet huomaavaisesti myös ajatellut kotimatkalaisia erikseen. Mielestäni hieno juttu, mutta toki voisi suolaista piirakkaa ja karjalanpiirakoita riittävästi tarjoamalla jo tuokin hoitua.

Ja tosiaan itse ymmärtäisin hyvin senkin, jos on tukeudettu kaupan valmistuotteisiin tarjoiluissa. Ihmisten elämä on kiireistä.

Mutta tosiaan hyviltä kuulostavat tarjoilut. Mukavia juhlia. :)

Vierailija
47/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok tarjoilut. Aloittaja tietää hyvin sen itsekin ja pitää vaan juhlansa.

Vierailija
48/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee pitkämatkalaisia kirkkoon klo 10, eivät ole syöneet 3-4h mitään, ehkä eväitä,joten pizzapalat, coktailpiirakat superhyvä👍 mun kaveri oli ostanu kaupan pakastealtaasta normikokosia jarjalanpiirakoita, tehny raejuusto munavoin, ja sosekeiton. Tää oli ollu eka, ja sit klo 13- kahvit pöytään, oli kelvannut.

Missä ihmeessä te asutte, kun kirkkoon pääsee tuollainen lauma väkeä? Omien lasten rippijulhiin on yleensä päässyt 3-4 vierasta per lapsi, eli hyvä kun vanhemmat ja osa kummeista on saanut tulla kirkkoon. Edes siarukset eivät ole päässeet. Tämä siis Espoossa.

Vierailija
49/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ehkä raskas, mutta jees muutoin.

Vierailija
50/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvissyöjille kaipaisin jotain muuta suolaista kuin karjalanpiirakat

Vierailija
51/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippitarjoiluksi överirunsas. 

Vierailija
52/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvät tarjoilut, juuri sellaisen 15-vuotiaan juhlakalun näköiset. Ja vielä voileipäkakkuakin meille täti-ihmisille <3

Vierailija
53/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät , maukkaat tarjoilut, mukavia juhlia.

Vierailija
54/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä että, eikö nykyvanhemmilla ole ollenkaan omaa päättelekykyä järjestää edes oman perheen juhlia, kun täällä pitää hyväksyttää kaikki? Ja varsinkaan perheen äidillä. Jotenkin oudoksi mennyt tämä maailma.

Eikö meidän intelligentsialla ole muuta tekemistä, kuin roikkua vauvapalstalla ihmettelemässä, miksi kaikille ei ole suotu samanlaisia älynlahjoja kuin heille?

Vierailija
55/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään missä on kalaa. 😭

Miksi ei, kalaruuat ovat yleensä tosi suosittuja ja loppuvat ensimmäisenä..

Vierailija
56/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tarjottavaa. Jos jaksat itse vääntää tai ostaa tuon, niin en lähtisi tässä vaiheessa enää säätämään mitään. itse tuntenet vieraasi ja tiedät, onko tuossa jokaiselle jotakin. Minä ainakin olisin ihan tyytyväinen tarjoomuksiin.

Vierailija
57/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rippijuhla on perinteisesti kahvittelutilaisuus. Jotkut toki tarjoavat ruuankin, jos vieraat pitkänmatkalaisia.

Vierailija
58/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukon maanmainio omenakilju loistaa listalta poissaolollaan. WTF?

Piilopullon voi laittaa pojan huoneeseen. 

Vierailija
59/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö. Nuoren juhlat, ei kissan?

Vierailija
60/84 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee pitkämatkalaisia kirkkoon klo 10, eivät ole syöneet 3-4h mitään, ehkä eväitä,joten pizzapalat, coktailpiirakat superhyvä👍 mun kaveri oli ostanu kaupan pakastealtaasta normikokosia jarjalanpiirakoita, tehny raejuusto munavoin, ja sosekeiton. Tää oli ollu eka, ja sit klo 13- kahvit pöytään, oli kelvannut.

Missä ihmeessä te asutte, kun kirkkoon pääsee tuollainen lauma väkeä? Omien lasten rippijulhiin on yleensä päässyt 3-4 vierasta per lapsi, eli hyvä kun vanhemmat ja osa kummeista on saanut tulla kirkkoon. Edes siarukset eivät ole päässeet. Tämä siis Espoossa.

Se nyt vaihtelee, mutta esimerkiksi Turussa on oma konfirmaatiotilaisuus rippileiriläisille. Paikalla voi olla parikin rinnakkaisleiriä. On siitä jo jokunen vuosi aikaa, jolloin oli lapsen rippijuhlat. Konfirmaatiotilaisuus oli Mikaelin kirkossa, ei ollut mitään rajoituksia. Kirkon paikkamäärä on 1250 henkilöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi