Rippijuhlien tarjoilu - mitä mieltä
- alkuun alkoholiton tervetulojuoma
- kahvia, teetä, mehua, vishyä, sitruunavettä ja limsaa
- kinkkuvoileipäkakku
- karjalanpiirakat ja munavoi
- ruisnapit poromoussella
- vadelmajuustokakku
- keksejä ( snicker doodles ja wilhelmiinat -molemmat itse tehty)
- omar-raparperipiirakka
- mokkapalat ( kaiketon erikoisruokavaliota noudattavalle )
- kaiketon suolainen piirakka ( ei maitoa, munia tai gluteiinia )
- mansikoita ja vaahtokarkkeja
- vielä ennen lähtöä pitkänmatkalaisille hodaribuffa ettei tarvii ajella nälkäisenä paria tuntia kotiin
Kommentit (84)
Ryynimakkarat, maito ja kivennäisvesi (hiilihapotettu ja hiilihapoton) olisivat riittäneet.
Ei mitään salaatteja lähmääntymään kesäjuhliin. Ne on myös mahdoton syödä ilman istumapaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva, mutta itse jättäisin ne karjalanpiirakat ja munavoin pois sekä tekisin ihan tavallisen raparperipiirakan (jos välttämättä pitää olla). Itse en miellä karjalanpiirakoita juhlatarjottavaksi. Tilalle suolaisia piirakoita pari eri sorttia (kala/kasvis) ja salaatteja. Hedelmiä pilkottuna voi myös laittaa tarjolle mansikoiden kanssa. Vaahtokarkit jättäisin pois.
Hyviä juhlia teille.
Hmm... eihän karjalanpiirakat ole varsinaista juhlaruokaa, mutta mun mielestä ruokaisia ja anoppi ne tekee aina itse, joten "kuuluvat juhlapöytään". Hedelmiä voisin tosiaan pilkkoa lisää, esim. hunajamelonia ja muuta ei kovin sottaavaa ( vesimelonit on noh, vetisiä, omenat tummuu jne ) Vaahtokarkit on lähinnä lapsille ( juhlissa niitä on kuitenkin lähemmäs 10 ) ja mun mielestä sopii hyvin mansikoiden kanssa :)
kasvissyöjille voisi olla muutakin suolaista kuin karjalanpiirakat, se on nykyisin aika yleinen ruokavalio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva, mutta itse jättäisin ne karjalanpiirakat ja munavoin pois sekä tekisin ihan tavallisen raparperipiirakan (jos välttämättä pitää olla). Itse en miellä karjalanpiirakoita juhlatarjottavaksi. Tilalle suolaisia piirakoita pari eri sorttia (kala/kasvis) ja salaatteja. Hedelmiä pilkottuna voi myös laittaa tarjolle mansikoiden kanssa. Vaahtokarkit jättäisin pois.
Hyviä juhlia teille.
Hmm... eihän karjalanpiirakat ole varsinaista juhlaruokaa, mutta mun mielestä ruokaisia ja anoppi ne tekee aina itse, joten "kuuluvat juhlapöytään". Hedelmiä voisin tosiaan pilkkoa lisää, esim. hunajamelonia ja muuta ei kovin sottaavaa ( vesimelonit on noh, vetisiä, omenat tummuu jne ) Vaahtokarkit on lähinnä lapsille ( juhlissa niitä on kuitenkin lähemmäs 10 ) ja mun mielestä sopii hyvin mansikoiden kanssa :)
Tosi hyvät tarjoilut! Ja itsetehdyt karjalanpiirakat todellakin sopivat juhlapöytään, ovat ainakin meidän juhlissa melkeinpä suosituinta syötävää.
Mihin aikaan teillä on konfirmaatio, mietin, eikö teillä ja pitkästämatkasta ole nälkä jo heti, melkein tekisin niin, että alkumalja, hodaribuffa, + suolaiset, ja sitten kahvia ja nostaisin makeat mukaan.
Yleensä kirkko alkaa klo 10, jolloin juhlat alkaa kotona tai juhlapaikassa n.klo 12, tällöin tarjottu lounas.
Viime kesänä olin juhlissa jossa 2 voileipäkakkua, liha ja kala, sulhaspiirakat ja lidlin mimipuzxoja lähinnä tarkoitettu lapsille. Makeaksi 2 konditorian 15 hlö:n kakkua. Vieraita 24.
Laskennallisesti kakkuja oli 24 hlö:lle, mutta kun ihmuset tuli suoraan kirkosta klo 11.30, ni kukaan ei saanu ees tousta palaa suolasta, isot miehet haki lidlin minipizzoja, ja makeat loppu kesken. Ei näin..
Myös sillä teinillä on nälkä, haloo, joutuvat kirkkoon jo tuntia enben muita..ni ei kakulla ja parilla piirakalla pärjää..
Ja hommatkaa istumapaikkoja jos kutsutte ihmisiä juhliin...
No istumapaikkoja on kyllä varattu... ei meille tule vieraita kuin vähän yli 20.
Konfirmaatio on klo 10 ja vieraat tulevat klo 12. Eiköhän jokainen ole syönyt siinä aamupalan vaikka olisi tullut kaukaakin. Mietin että tekisinkö vielä pizzan suolaiseksi syötäväksi, mutta toisaalta on myös suolaista piirakkaa erikoisruokavalion omaavalle josta on kyllä muillekin.
Hodarit on jotenkin niin arkista että niillä en halua tarjoilua aloittaa. Muutenkin mietin että haluaisin kattaa pöydän jo siinä kun ollaan kirkossa (kaveri tulee jeesimään) - ei mahdollisella kesähelteellä niitä leivonnaisia viitsi pöydällä liian kauaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä makaronilaatikko?
Ai niin... 200 g per syöjä vai miten se oli?
Tuo on hääjuhlien annos. Rippijuhlissa riittää 125 g.
Minä lisäisin tuohon vielä vaikka ison kipollisen jotain miniluumutomaatteja tai kirsikkatomaatteja.
Karjalanpiirakat on yleensä ihan ehdoton vaihtoehto, jos on lapsia juhlissa. Moni heistä ei syö noita muita suolaisia vaihtoehtoja.
Meinasitko että jos pitkämatkalaiset on lähteneet kirkkoon kympiksi vaikka 200km päästä, niin klo 7 syöty aamupala jotenkin vaikuttaa klo 12 nälkään???
Suomi on vieraanvarainen maa ..
Meillä tarjotaan hippijuhlissa aina ruohoa, hyvää musaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Peace.
Jos tulee pitkämatkalaisia kirkkoon klo 10, eivät ole syöneet 3-4h mitään, ehkä eväitä,joten pizzapalat, coktailpiirakat superhyvä👍 mun kaveri oli ostanu kaupan pakastealtaasta normikokosia jarjalanpiirakoita, tehny raejuusto munavoin, ja sosekeiton. Tää oli ollu eka, ja sit klo 13- kahvit pöytään, oli kelvannut.
Miksi noin monta sorttia, onko kisa jonkun toisen mamman kanssa?
Joskus vähempi on parempi. Ainakin vähemmän työtä ja stressiä aikataulun ja säilytyksen suhteen.
Eri aikoihin on nykyään konfirmaatiot, kummilapsella alkaa klo 13, eli juhlissa ollaan klo 15- ,
Omalla lapsella alkaa konfirmaatio klo 12, mutta kaikkien oltava kirkolla klo 11, eli ei kerkeä syömään.
Meillä salaattipöytä, lihapullia, kanaa ja naudanpaistia. Siitten kakut.
Missä kalat???