Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojani pilkattiin kadulla

Vierailija
30.05.2024 |

Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.

Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?

Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?

Kommentit (318)

Vierailija
161/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tänä kesänä naisen, jolla ei ollut ollenkaan rintsikoita, ja hän käveli niin, että rinnat hölskyivät ihan hirveästi!

Mä näin vanhan sedän joka käveli ilman paitaa. Kaljamaha löllyi hirveästi. Ei ole silti mun asia kommentoida vieraan ihmisen ulkonäköä kadulla ääneen. Puolison kanssa puhuttiin kyllä, että julkisilla paikoilla kun ei olla rannalla olisi suotavaa pitää paitaa päällä. Tänkin jutun huutelija olisi voinut odottaa että kohde on varmasti poissa kuuloetäisyydeltä ennen kuin keskustelee asiasta ystävänsä kanssa. 

Yleensä kato oma tyhmyys pyritään peittämään eikä kuuluteta koko maailmalle kovaan ääneen. 

Vierailija
162/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ VÄLITÄ, vai ootko joku masokisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa itsesääliä. Yyy-yy, puliukot kiusaa.

Panostaisin myös kunnon tukeviin tissiliiveihin. Ihan oman mukavuuteni takia.

75b roikkuu yhtä lailla ilman liivejä. Liiveillä saa povea ryhdistettyä koosta riippumatta.

Vierailija
164/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestet käytös oli väärin. Mitä nyt sitten? Ap elää onnellisena elämänsä loppuun asti?

Niin, mitkä nyt ovat ne uhrina olemisen edut? Tulevaisuudesta ei tarvitse ottaa vastuuta? 

Vierailija
165/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on suurten rintojen lisäksi myös huono itsetunto. Minulla on myös suuret rinnat, hyvät ja tarpeeksi tukevat liivit löytyvät liiviliikkeistä. Eivät hölsky eivätkä roiku. Oikeassahan nuo miehet olivat:Sinulla on epäsopivat ja huonosti rintoja tukevat rintaliivit. Toki mautonta sanoa tuollaista ääneen. Meneppä johinkin alusvaateliikkeeseen ja kysy sieltä neuvoa niin ei tarvi niihin trans bindereihin turvautua. Ei kai nekään terveellisiä ole käyttää, että rinnat litistetään olemattomiin. 

Vierailija
166/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen uhrilampaita te olette?

Vierailija
167/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotkut juopot on jotain huudelleet, tapahtui varsinkin ollessani nuorempi, vastasin aina jotain tyyliin "munasi taitaa olla yhtä pieni kuin aivosi", tai  "menkää nyt kusettamaan prinssinakkejanne muualle " tai mitä minimunat täällä istuu ihmisten  ilmaa pilaamassa " tai  "ehkä sinun kannattaa lopettaa kokonaan uloshengitys, haisee niin s..nan pahalle"  tms. Yleensä kannattaa harjoitella pari fraasia valmiiksi ja viittaus elimen kokoon tai löyhkäävään olemukseen hiljentää joskus hetkeksi. 

Tai sitten vaan pieraista ohittaessa, jos onnistuu.

Tämä ei tainnut koskea teitä homoja.

Vierailija
168/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ilkeää noilta miehiltä. Silti, ole tyytyväinen jos ongelmasi on tätä luokkaa. Tsemppiä.

Niin eli: " Oli ilkeää, mutta ei näin pienestä asiasta ole sopivaa avautua kun muilla on isompiakin ongelmia. "

Ilkeä kommentti verhottuna muka-empatiaan. Olisit vain jättänyt sanomatta. Et voi tietää mitään AP:n muista ongelmista muutenkaan eli mikä sä olet arvottamaan toisten ongelmia? 

Oletko joku mittari omine ongelminesi että mistä sopii avata suunsa? 

Vierailija
169/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi ku mul on isot tissit ja spuget kiusaa. Naurettavaa uhrilammasmaisuutta.

Vierailija
170/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, tajuatpa jatkossa jättää niiden esittelyn nuoremmille.

Tähänkin kaipaan konkreettisia neuvoja siitä, miten voin olla "esittelemättä" niitä. Niistä huomaa, että ne ovat isot oli minulla päälläni mitä vain. Kuten ehkä huomasit, kirjoitin, että en käytä avokaulaisia, tiukkoja tai läpikuultavia paitoja vaan pukeudun peittävästi. En myöskään koskaan kulje ilman rintaliivejä. Eli miten voin vielä olla esittelemättä niitä jos tavallisiin peittäviin vaatteisiin pukeutuminenkin on esittelyä?

Vai sinäkö minulle niiden pienennysleikkauksen maksat, minulla ei siihen ole rahaa? Vai pitäisikö lakata liikkumasta ulkona? Olin menossa töihin, pitäisikö jäädä kotiin ja yhteiskunnan elätettäväksi? Vai ihan vaan vaikka t*ppaa itseni?

Yksi elämän kivuliaimmista oivalluksista on se, että kukaan ei voi pelastaa sinua itseltäsi. Omasta tulevaisuudesta vastuun ottaminen edellyttää meitä paikallaan pitävien ajatusten, sanojen ja tekojen taakse jättämistä. Se edellyttää muuttumista, ja muutos on pelottavaa. On pelottavaa pitää omaa elämää omissa käsissään.

Vierailija
171/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että nuo miehet sanoin sinulle pahasti. 

Vierailija
172/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on suurten rintojen lisäksi myös huono itsetunto. Minulla on myös suuret rinnat, hyvät ja tarpeeksi tukevat liivit löytyvät liiviliikkeistä. Eivät hölsky eivätkä roiku. Oikeassahan nuo miehet olivat:Sinulla on epäsopivat ja huonosti rintoja tukevat rintaliivit. Toki mautonta sanoa tuollaista ääneen. Meneppä johinkin alusvaateliikkeeseen ja kysy sieltä neuvoa niin ei tarvi niihin trans bindereihin turvautua. Ei kai nekään terveellisiä ole käyttää, että rinnat litistetään olemattomiin. 

Rintaliiviliikkeiden isojen rintojen kunnon rintaliivit maksaa satasen tai ylikin. Ei ole itselläni ainakaan varaa. Meetkö myös ohikulkijoita neuvomaan pukeutumisessa koska muuten joku saattaa ihan oikeutetusti, vaikkakin vähän mauttomasti, tulla kommentoimaan ulkonäköä keskellä katua? 

Sairas asenne. 

Vierailija
173/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestet käytös oli väärin. Mitä nyt sitten? Ap elää onnellisena elämänsä loppuun asti?

Niin, mitkä nyt ovat ne uhrina olemisen edut? Tulevaisuudesta ei tarvitse ottaa vastuuta? 

Niin, täällä nyt kovasti jankutetaan, että haluan olla uhri ja saan siitä etua. Eli mitenköhän voin ottaa siitä tulevaisuudesta vastuun kun en tällä hetkellä ilmeisesti ota. Lakkaamalla olemasta miesten mielestä ruma? Olen vastuuton kun en ole hyvännäköinen? Vai olenko vastuuton kun kuljen normaaleissa asiallisissa vaatteissa töihin? Pitäisi ymmärtää pysyä neljän seinän sisällä tai kuolla? Vai olisiko pitänyt mennä pyytämään anteeksi niiltä miehiltä, että en näytä hyvältä?

Vierailija
174/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kuvottavin ketju aikoihin. Mieget ja naisetkin solvaamassa ap:ta.

Vierailija
175/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ VÄLITÄ, vai ootko joku masokisti?

Mä hoin itselleni aina kun kiusattiin että älä välitä ja muutkin sitä hoki. Lopulta sitten napsahti päässä oikein kunnolla ja siitä kärsi muutkin. 

Liika kiltteys ja liika sietäminen saattaa kostautua ennemmin tai myöhemmin. 

Milloin sanotaan että lakatkaa kiusaamasta muita?

Vierailija
176/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintaliiviliikkeiden isojen rintojen kunnon rintaliivit maksaa satasen tai ylikin. Ei ole itselläni ainakaan varaa. Meetkö myös ohikulkijoita neuvomaan pukeutumisessa koska muuten joku saattaa ihan oikeutetusti, vaikkakin vähän mauttomasti, tulla kommentoimaan ulkonäköä keskellä katua? 

Sairas asenne. 

Olen ap ja minulla taas jo on ihan hyvät liivit, mutta tälläisille rinnoille on vaikea löytää oikeasti tukevia. Usein ne isojenkaan kokojen liivit eivät tuo tarpeeksi, ne on suunniteltu isoille kiinteille rinnoille, ei ikääntymisen veltostuttamille.

Vierailija
177/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kuvittelevat, että naiset ovat olemassa heitä varten ei itsenäisiä ihmisiä. Saa arvostella suuntaan ja toiseen. Odotetaan palveluja keittiöstä makuuhuoneeseen. Ja liian vahvatahtoiset ja itsenäiset naiset ovat sitten lesoja tai vasureita. Ja kaikki tämä kun on mies ja etuoikeutettu, tai nii  he kuvittelevat. Naisviha Suomessa on valtava ja sitä yrititetään peittää puheilla tasa-arvosta.

Viivi Jyväskylän maalaiskunnasta huomasi 12-vuotiaana, ettei koko maailama rakastakaan häntä.  Teininä tulee syömishäiriö ja kiltin tytön syndrooma, parikymppisenä erityisherkkyys, kolmekymppisenä syrjitään äitiyden takia, nelikymppisenä tyhmä aviomies ei arvosta kristallikurssilla löytynyttä sisäistä jumalatarta, viisikymppisenä ei päästetä pörssiyhtiön hallitukseen ja kuusikymppisenä miehet syrjivät, kun eivät tarjoa leffarooleja. Seitsemänkymppisenä naista vas

Taidat olla niitä poikia, jotka haukkuvat teinityttöjen kehoja oman pahan olonsa vuoksi? Et tule löytämään itsellesi koskaan hyvää parisuhdetta, kun olet noin pahansuopa. Ja sitten haukut siitäkin naisia. Ehkä joskus kehityt, kun saat omat traumasi purettua, ja sitten kadut. Ehkä et. Rumaa. Mieti, mitkä ovat SINUN ongelmasi.

Vierailija
178/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas asenne. 

Kyllä löytää halvalla isoja kokoja kun vain ottaa silmän käteen ja etsii.

Itsetehty ongelma.

Vierailija
179/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tänä kesänä naisen, jolla ei ollut ollenkaan rintsikoita, ja hän käveli niin, että rinnat hölskyivät ihan hirveästi!

Mä näin vanhan sedän joka käveli ilman paitaa. Kaljamaha löllyi hirveästi. Ei ole silti mun asia kommentoida vieraan ihmisen ulkonäköä kadulla ääneen. Puolison kanssa puhuttiin kyllä, että julkisilla paikoilla kun ei olla rannalla olisi suotavaa pitää paitaa päällä. Tänkin jutun huutelija olisi voinut odottaa että kohde on varmasti poissa kuuloetäisyydeltä ennen kuin keskustelee asiasta ystävänsä kanssa. 

Yleensä kato oma tyhmyys pyritään peittämään eikä kuuluteta koko maailmalle kovaan ääneen. 

Rakastan eniten sitä, että muiden pukeutuminen ei kuulu minulle pätkääkään. Julkinen tila kuuluu kaikille.

Pahinta on kuitenkin se, että hyvä ihminen kokee tekevänsä aina hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Tyhmä sentään saatta ehkä jossain vaiheessa muuttua, koska hän tietää tekevänsä väärin.

Vierailija
180/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi uikuttaa maailman tappiin surkeaa kohtaloaan vauvapalstalla? Saahan sen aikansa niinkin tapettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän