Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojani pilkattiin kadulla

Vierailija
30.05.2024 |

Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.

Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?

Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?

Kommentit (318)

Vierailija
121/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, tajuatpa jatkossa jättää niiden esittelyn nuoremmille.

On se elämä varmaan autuasta noin tyhmällä ihmisellä.

Vierailija
122/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa piipitystä. Ventovieraat huonokäytöksiset ei kuulu mitenkään sun elämään. Unohda tommoset.

No selvähän se sitten. Sinä hyväksyt senkin että miehet solvaavat naisia missä vaan, menehän kertomaan se heille jotta voivat solvata sinua toisten sijasta.

Miten paljon tuollaista oikeasti tapahtuu missään?

Hullut jätetään omaan arvoonsa. Niiden kanssa on aivan hyödytöntä alkaa väittelemään saati ottaa paskapuheita korviinsa. Missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän kaikki nähdään nykyään seksuaalisena häirintänä, sitä enemmän naiset tarjoavat itseään näytille. Naisten mielestä se on voimaantumista, kun esitellään itseä puolialasti tai myydään kroppaa jossain OF.ssa. Ihan samaa miesten miellyttämistä se on kuin aina.

On totta, että naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ja sen tekevät naiset ihan itse, mutta ei se oikeuta ketään huonoon käytökseen. 

Tämä teema tuo mieleeni raiskausuutiset ja niin sanotun lutkamarssin. Ilmiö lähti liikkeelle kymmenisen vuotta sitten torontolaisen poliisin kommentoitua mediassa, että naisten tulisi välttää liian "huorahtavaa" pukeutumista. Lutkamarssi oli kohtuuttoman raju ja vihamielinen reaktio poliisin mitä ilmeisimmin hyväntahtoiseen ja naisille osoitettuun kehotukseen toimia harkitsevasti ja siten pyrkiä ennaltaehkäisemään heidän joutumistaan uhkaav

Eiköhän se ole ihan murto-osa naisista, jotka OF:ssa ovat. Valtaosa käy ihan normi töissä. Suurempi osa miehistä sen sijaan tuota sisältöä kuluttaa. Että ette ole kyllä yhtään parempia, vaikka aina naisia haukutte! Maksatte vielä tuollaisesta sisällöstä 🤮

Vierailija
124/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää"

Aloita meditointiharrastus. En oikeasti pysty suosittelemaan tarpeeksi, on kääntänyt oman suhtautumiseni elämään täysin ylösalaisin. Puhelimille on hyvä äppi nimeltä Headspace, jossa on ohjattuja meditointeja.

Tämä. Ja meditoinnin lisäksi aloita joku harrastus, missä kehityt ja mikä tuo itsetuntoa. Itse aloitin maastopyöräilyn. On superhauskaa, luonnossa, ja siinä kehittyy. "Viime kesänä en uskaltanut ajaa tuostakaan kivikko-juurakosta, nyt meni vauhdilla läpi."

Vaikka olisi miten hyvä itsetunto, hyökkäys julkisella paikalla on sanallisenakin väkivaltaa ja on normaali reaktio tuntea häpeää kun on joutunut pahoinpitelyn kokemaan. 

Ihminen joka yksityinen henkilökohtainen tila rikotaan joko henkisellä tai fyysisellä väkivallalla joutuu yllättävään tilanteeseen tilanteessa jossa kuvitteli olevansa turvassa elämässä omaa elämäänsä. Yhtäkkiä joku otti oikeudet itselleen koskien toista ihmistä jolla on lakisääteinen itsemääräämisoikeus ja oikeus kulkea rauhassa. 

AP:ta ei siis voi moittia huonosta itsetunnosta vaan reaktio on hyvin inhimillinen sillä väkivaltaa kokenut ihminen etsii syytä itsestään välttääkseen väkivallan jatkossa. Tiedän tämän omasta kokemuksesta koska mua on pahoinpidelty ja haukuttu paljon myös julkisilla paikoilla. Sen voi myös lukea jos googlettaa asian. 

Asian vähättely ja syyn vierittäminen AP:n vastuulle on myös väkivaltaa. 

AP sun tunteet ja reaktio on täysin ymmärrettäviä ja inhimillisiä. Ulkonäöllä ei ole asian kanssa tekemistä. Sun perusturvallisuudentunne koki kolauksen ja haluat nyt suojata itsesi. Syy ei ole sinun vaan pahoinpitelevän ja toisten ulkonäön kommentointi pyytämättä ja yhtäkkiä on henkistä väkivaltaa joka on väkivaltaa. 

Vierailija
125/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäät vatkaamaan yhtä tapahtumaa noin paljon? Eiks oo elämää muuta? Jotku spuget huutelee, mitä sitten? Keskity olennaiseen.

Vierailija
126/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joukko naisia täällä peesamassa ukkojen huuteluja. Jep jep.

Vierailija
127/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isommat rinnat, sitä enemmän rakastettavaa.

Vierailija
128/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piutpaut annan huutelijoille ja jatkan elämääni. Rinnoilla tai ilman.

Vierailija
129/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän kaikki nähdään nykyään seksuaalisena häirintänä, sitä enemmän naiset tarjoavat itseään näytille. Naisten mielestä se on voimaantumista, kun esitellään itseä puolialasti tai myydään kroppaa jossain OF.ssa. Ihan samaa miesten miellyttämistä se on kuin aina.

Aloittaja voisi muuttaa  heikkoutensa vahvuudeksi ja perustaa OF-tilin? Kun tekee tisseillään rahaa ja tykkäyksiä ei enää masenna.

Vierailija
130/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää varmaan APta lohduta mutta minä ja täällä nimimerkki 'Keijo-Petteri' kyllä tykätään riippuvista rinnoista.

Sehän on ihan luonnollista, että painovoima voittaa sen kamppailun.

Vierailija
131/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä takerru negatiivisiin  sanomisiin mitenkään. Ei ne oo sun frendejä.

Vierailija
132/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos haluaa velloa negatiivisissa jutuissa, nii mikäs siinä.

Vierailija
133/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pään sisäiset peikot eivät katoa mihinkään vaikka kuinka haukkuisin miehiä ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla.

Vierailija
134/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää"

Aloita meditointiharrastus. En oikeasti pysty suosittelemaan tarpeeksi, on kääntänyt oman suhtautumiseni elämään täysin ylösalaisin. Puhelimille on hyvä äppi nimeltä Headspace, jossa on ohjattuja meditointeja.

Tämä. Ja meditoinnin lisäksi aloita joku harrastus, missä kehityt ja mikä tuo itsetuntoa. Itse aloitin maastopyöräilyn. On superhauskaa, luonnossa, ja siinä kehittyy. "Viime kesänä en uskaltanut ajaa tuostakaan kivikko-juurakosta, nyt meni vauhdilla läpi."

Vaikka olisi miten hyvä itsetunto, hyökkäys julkisella paikalla on sanallisenakin väkivaltaa ja on normaali reaktio tuntea häpeää kun on joutunut pahoinpitelyn kokemaan. 

Ihminen joka yksityinen henkilökohtainen tila rikotaan joko henkisellä tai fyysisellä väk

Ei kai tuota kukaan kiistä. Epäasiallinen käytös on perseestä.Jotkut ihmiset ovat kusipäisiä häijyjä moukkia.

Mutta mitä sitten? En usko että maailma tuosta miksikään muuttuu. 

Vierailija
135/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen. 

Mitä?? Oletin, että 70.

Koko keskustelun ei edes pitäisi liittyä ulkonäköön tai rintoihin, vaan siihen ettei toisten ulkonäöstä sovi esittää kommentteja ja siihen että kadulla huutelu on henkistä väkivaltaa eikä siihen ole oikeutta vaikka toinen näyttäisi miltä. 

Kuitenkin ihan tiedoksi näin ohiksena, että myös nuorilla naisilla voi olla perinnöllinen rintarauhasen liikakasvu ja niin isot rinnat jo parikymppisenä,  että ne aiheuttavat haittaa, roikkuvat ja painavat aiheuttaen ryhtiongelmia jne. Rinnat kehittyvät pitkälle aikuisuuteen, noin 25-vuotiaaksi eli on hyvin mahdollista että jo 25-vuotiaalla on raskaat roikkuvat rinnat. 

Lapsen saaminen yleensä pahentaa tilannetta varsinkin jos imettää kauan ja rintojen iho pääsee venymään paljon. Niin kuin varmasti tiedät, alle 70v naiset ovat jo lapsensa tehneet. 

Se on siis myytti että vain mummoikäisten rinnat roikkuvat ja että nuorilla on aina pienet kiinteät rinnat. 

Vierailija
136/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan suhteuttamassa tapahtunutta.

Vierailija
137/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla plösö? Vaan lihavilla naisilla on sellaset vedellä täytetyt rantapallot tisseinä. Ne eivät ole kauniit. Kuten ei myöskään sellaset pitkät lättänät roikkuvat kärpäslätkätkään. 

Kiitos vaan tästäkin, mielestäsi minulla ilmeisesti ei ole vielä tarpeeksi suurta inhoa kehoani kohtaan. Varmasti olenkin plösö, sillä tavalla kuin iän myötä kudokset menettävät kiinteyttään. Sille ei voi mitään ja niin käy myös miehille. Ylipainoinen en ole, rinnat olivat isot silloinkin kun teininä laihdutin itseni sairaaksi. Ne eivät pienene laihduttamalla. Nykyään maan vetovoima on tehnyt tehtävänsä ja ne roikkuvat, ja ei, ei se ole kaunista, mutta onko todellakin niin, että jos joku ei ole kaunis niin on hyväksyttävää tulla pilkkaamaan hänen ulkonäköään? Millä oikeudella?

Vierailija
138/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukkojen huutelut oli täysin nolla-argumenttejä. 

Vierailija
139/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkääpä omaan arvoonsa tommoset huutelijat! Elämä on paljon mukavampaa.

Vierailija
140/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen. 

Mitä?? Oletin, että 70.

Koko keskustelun ei edes pitäisi liittyä ulkonäköön tai rintoihin, vaan siihen ettei toisten ulkonäöstä sovi esittää kommentteja ja siihen että kadulla huutelu on henkistä väkivaltaa eikä siihen ole oikeutta vaikka toinen näyttäisi miltä. 

Kuitenkin ihan tiedoksi näin ohiksena, että myös nuorilla naisilla voi olla perinnöllinen rintarauhasen liikakasvu ja niin isot rinnat jo parikymppisenä,  että ne aiheuttavat haittaa, roikkuvat ja painavat aiheuttaen ryhtiongelmia jne. Rinnat kehittyvät pitkälle aikuisuuteen, noin 25-vuotiaaksi eli on hyvin mahdollista että jo 25-vuotiaalla on raskaat roikkuvat rinnat. 

Lapsen saaminen yleensä pahentaa tilannetta varsinkin jos imettää kauan ja rintojen iho pääsee venymään paljon

Eiköhän tuossa viitattu siihen, miten ap korostaa olevansa jo vanha ja iäkäs.... Ja on vasta nelikymppinen...