Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojani pilkattiin kadulla

Vierailija
30.05.2024 |

Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.

Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?

Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?

Kommentit (318)

Vierailija
181/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit näyttänyt niille tissit ja sen jälkeen käskenyt vetään käteen. Se isku munille annetaan heti! Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Näin juuri, palaute annetaan heti. Oppivat pitämään suunsa kiinni ainakin siten, että asianosainen ei kuule kommentteja. Minä olisin sanonut jotain tyyliin, enemmin riipputissit, kun ilman aivoja ja käytöstapoja.

On normaalia lamaantua kun joutuu yhtäkkiä tilanteeseen. Joskus menee hetki edes sisäistää asia. 

Ei ole oikein että hiljaisempia ja vähemmän sanavalmiita syyllistetään kun eivät heti laittaneet huutelijoita ruotuun. Lisäksi se on vaarallista. 

Kyllä asiasta saa jälkikäteen täällä puhua tai missä tahansa jos se jää vaivaamaan. 

Mikä siinä on että joillain on se asenne että asioista ei saisi jälkikäteen puhua? 

Vierailija
182/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä. Osa miehistä yrittää pitää naiset pelokkaina ja huonoitsetuntoisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ihan varmasti itse pysähtynyt, kääntynyt kannoillani ja kysynyt: "Anteeksi, mitä sanoit?" Tukkii turvat tehokkaasti jonnesta vaariin. Kokeilkaa.

Todellisuudessa olisit hämilläsi  naurahtanut puoliälyttömän hirnahduksen.

Vierailija
184/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh.. Sinähän itse täällä av palstalla itse avaudut ongelmastasi ja olet mielipiteitä vailla. Sitten suutut kun joku sanoo mielipiteensä. Sen lisäksi että sinulla on suuret rinnat, huono itsetunto olet myös ääliö. 

Vierailija
185/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestet käytös oli väärin. Mitä nyt sitten? Ap elää onnellisena elämänsä loppuun asti?

Niin, mitkä nyt ovat ne uhrina olemisen edut? Tulevaisuudesta ei tarvitse ottaa vastuuta? 

Niin, täällä nyt kovasti jankutetaan, että haluan olla uhri ja saan siitä etua. Eli mitenköhän voin ottaa siitä tulevaisuudesta vastuun kun en tällä hetkellä ilmeisesti ota. Lakkaamalla olemasta miesten mielestä ruma? Olen vastuuton kun en ole hyvännäköinen? Vai olenko vastuuton kun kuljen normaaleissa asiallisissa vaatteissa töihin? Pitäisi ymmärtää pysyä neljän seinän sisällä tai kuolla? Vai olisiko pitänyt mennä pyytämään anteeksi niiltä miehiltä, että en näytä hyvältä?

APLODEJA! Olisi...sinun tosiaan olisi pitänyt ottaa sitä vastuuta ja A-VA-TA SE SUU-SI! Pahimmaksi martyyriksi sitten jeesuksen heittäytyminen ei auta sinua yhtään. 

Vierailija
186/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vallankäyttöä. Osa miehistä yrittää pitää naiset pelokkaina ja huonoitsetuntoisina.

Ja hyvin näyttävät siinä onnistuvankin. 

Vierailija
187/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh.. Sinähän itse täällä av palstalla itse avaudut ongelmastasi ja olet mielipiteitä vailla. Sitten suutut kun joku sanoo mielipiteensä. Sen lisäksi että sinulla on suuret rinnat, huono itsetunto olet myös ääliö. 

Minua kyllä kiinnostaisi tietää, että MIKSI se solvaava mielipide, kadulla tai palstalla, pitää aina päästä sanomaan kun on kyse esimerkiksi ulkonäöstä. Kenenkään ulkonäkö ei vahingoita muita, joten miksi niin moni erityisesti miehistä katsoo, että siitä pitää päästä sanomaan jotain inhottavaa? On ok haukkua muiden ulkonäköä, mutta tästä loukkaantuminen on väärin ja tekee ihmisestä ääliön, miksi? Olisi kiinnostavaa tietää, miten tätä mieltä olevat moraalisesti perustelevat näkemyksensä.

Vierailija
188/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen. 

Nuori siis vielä! Minullakin isot rinnat mutta en välitä, mitä muut kenties ajattelevat. Tökeröä kommentoida, mut jätä omaan arvoonsa, aina riittää ikäviä ihmisiä. Oikeasti he eivät ole onnellisia, toisin kuin minä.

N55

Vierailija
189/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi ku mul on isot tissit ja spuget kiusaa. Naurettavaa uhrilammasmaisuutta.

outoa itsensä säälimistä kyllä tuolla aloittajalla.

Vierailija
190/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla ulkonäköä kommentoivat miehet eivät välitä naisen sanomisista yhtään mitään. Suun avaamalla saa päälleen vain entistä rumempia pilkkasanoja, niitä näillä on ehtymätön varasto.

Tiedät tämän itsekin, mutta haluat vain ilkkua.

Vierailija
191/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivoi ku mul on isot tissit ja spuget kiusaa. Naurettavaa uhrilammasmaisuutta.

outoa itsensä säälimistä kyllä tuolla aloittajalla.

En minä sääli itseäni ja tiedän olevani paljon paremmassa asemassa kuin moni muu, koska minun ei sentään tarvitse pelätä seksuaalista väkivaltaa kuten nuorten. Mutta kyllä se silti aiheuttaa ahdistusta, että tullaan tuosta vain pilkkaamaan ulkonäköä. Eikö siitä saa edes keskustella, keskustellaan täällä kaikesta muustakin?

Vierailija
192/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyl kulje tuolla paläten seksuaalista väkivaltaa... Onkohan tuolla kaikki lepakot tapulissa?

Vierailija
193/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*peläten

Vierailija
194/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sua nyt sitten sääliä?

Vierailija
195/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ OMAAN ARVOONSA NOI HUUTELIJAT.

Vierailija
196/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllä, koska me ei voida muita ihmisiä muuttaa yhtään muuksi mitä ne ovat muuta kuin itseään voi kasvattaa välittämättä niistä yhtään mitään. Eihän koulu ja työpaikkakiusaajillakaan ole mitään vastuuta mitä ne aiheuttavat uhrille mutta sitten kun tuleekin heille itselleen vastoinkäymisiä niin niillä ei olekkaan selviytymiskeinoja mitään.

Niin pitäisi olla mutta ei tämä elämä vaan mene niin että voi vaan toivoa että pitäisi olla kun ei ole. Ei me valitettavasti eletä sellaisessa unelmamaailmassa jossa jokaisella on vastuu omasta käytöksestä vaan eletään julmimmassa ulkonäkökeskeisimmässä maailmassa mitä voi vaan olla. "

Ei pidä paikkaansa. Yhteisöllä on aina olemassa sekä lainsäädäntö että sosiaalisia sääntöjä jotka riippuvat siitä mitä yhteisö on valmis hyväksymään. 

Yksilön käytös riippuu siitä, mitä seurauksia ei-toivotulla käytöksellä on, vai onko niitä lainkaan ja siitä, miten yhteisö suhtautuu käytökseen. 

Esim. Jos kaksi miestä istuu jossain ja toinen huutaa vieraalle naiselle kommentin tämän ulkonäöstä, seurassa oleva mies voi joko palkita tai rangaista käytöksestä. Palkitsevaa käytöstä on asian ignooraaminen, samaan käytökseen ryhtyminen, asialle naureskelu ja kohdetta syyllistävä kommentointi. 

Palkitsevaa käytöstä on ajan viettäminen samassa seurassa uudestaan ja rankaiseminen se, että välttelee seuraa joko epäsuorasti tai ilmoittamalla, että en halua olla,  jos nolaat mut huutelemalla vieraille ihmisille. 

Samaa palkitsemista tai rankaisua voi harjoittaa ulkopuoliset esim. Keskustelupalstoilla: 

Huutelijoita palkitsevaa:

Uhrin kokemuksen vähättely ja mitätöinti.

Syyn etsiminen uhrista ja korjausehdotukset hänelle asenteeseen, ulkonäköön tai asian kokemiseen liittyen. 

Sen ilmaiseminen että sellaista se nyt vain on ja pitää kestää. 

Sen ilmaiseminen että asiasta avautuminen on turhaa, ei - toivottua ja jopa tyhmää. 

Kaikenlainen huutelijoiden toiminnan selittely parhain päin, heille ymmärryksen haku esim. Miehet ovat varsinkin porukassa tuollaisia, ehkä mies ei tarkoittanut, mies oli hullu tai päihtynyt jne. Jne. 

Rankaisevaa taas olisi: 

Ilmoittaa ettei huutelu ole sopivaa käytöstä. 

Ilmoittaa että vain hullut ja päihtyneet huutelee mutta sitä ei silti pidä sietää ja on ymmärrettävää, että tilanne oli ahdistava. Esim. Keskustelu mitä yhteiskunta ja yhteisö voisi tehdä että ongelmaiset eivät olisi kaduilla huutelemassa. 

Kaikenlainen empatia ja tuki uhrille esim. Ei ole sun ulkonäöstä tai asenteesta kiinni, noin ei vain toisia kohtaan ole lupa kellään käyttäytyä ja piste. 

Sen ilmoittaminen että ei itse hyväksy itseltään tai kavereiltaan huutelua vaan hävettäisi, jos oma kaveri huutelisi kadulla. 

Sen ilmoittaminen että jos kuulisi sivullisena asian, puuttuisi siihen ja paheksuisi sitä. 

Nettikommentointiin voi myös samalla lailla vaikuttaa ja koulu-työpaikkakiusaamiseen. Ne kaikki rehottavat tasan niin kauan kuin enemmistö ne hyväksyy. 

Esim. Jos nainen menee rannalle yläosattomissa, joku soittaa poliisit koska sitä ei hyväksytä. Jos joku häiritsee toista kadulla, soittakaa poliisit niin kyllä se käytös lopulta vähenee kun on selkeästi tiedossa että sitä ei hyväksytä. 

T: Muutamankin kiusaajan töissä ja koulussa ruotuun laittanut 

Vierailija
197/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän surkea itsetunto sulla on.

Vierailija
198/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen ei tunne olevansa hyvä sellaisena kuin on silloin ihmiset pyrkivät löytämään oman itsensä ulkopuolisen syyn negatiivisille asioille, ja muita (miesten tekoa mitenkään puolustamatta) on helppo syyttää.

Tällaisten kommenttien takia asioita ei usein rohjeta ottaa puheeksi, minkä seuraus on se että huutelijat tietävät että heillä on teoilleen hiljainen hyväksyntä. 

Vierailija
199/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sua nyt sitten sääliä?

Ei pitäisi. En silti myöskään mielestäni ansaitse lisää pilkkaa. Se mitä olin täällä kysymässä, oli se, että ajattelevatko miehet, että nainen, jolla on isot ja roikkuvat rinnat, jotenkin tahallaan roikuttaa niitä esillä ja luulee miesten tykkäävän vaikka eivät tykkää. Mutta eipä tähän ole juuri kukaan vastannut.

Ja tosiaan vielä selvennykseksi, ei, en yritä esitellä rintojani, en luule, että miehet ihailevat niitä vaan tiedän kyllä, että tällaisia rintoja pidetään rumina. En ole itse niitä valinnut, enkä voi sille mitään, että peittävissäkin vaatteissa näkee, että ne ovat isot ja veltot.

Vierailija
200/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TARVITSE UHRIUTUA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi