Rintojani pilkattiin kadulla
Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.
Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?
Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?
Kommentit (318)
Pii-paa-pii-paa... Mielenterveysongelmia? Minä ja rintani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ei kannata olla niin herkkänahkainen.
Hiljaisen hyväksynnän antaminen huutelulle varmistaa, että huutelu jatkuu. Nuoremmat sukupolvet oppivat vanhemmilta että toisten täytyy vain kestää huutelu ja että huutelu kuuluu normi käytöstapoihin.
Voin kertoa että jos mulle huudellaan tai näen että toiselle huudellaan, soitan häkeen ja seuraan tilannetta. Ohjaan poliisit paikalle.
Kyllä itseäni ainakin hävettäisi niin etten enää ikinä huutelisi, kun poliisi tulis sanomaan että ohikulkijoita ei saa häiritä.
Mutta niin kauan kuin mitään ei sanota eikä tehdä, niin kauan huutelu jatkuu. Se on aivan varmaa.
Toki muutama prosentti ihmisistä ei kykene edes häpeää tuntemaan, eikä ihan kaikkea huutelua voi koskaan kitkeä pois mutta kyllä sitä voi aivan radikaalisti vähentää.
Joo, jos vaan jaksais nähdä ton vaivan. Id i ootteja huutelijoita ja kiusaajia on niin paljon, ettei jaksa.
Ei tartte piitata paskan vertaa tommosista ääliöistä.
Vierailija kirjoitti:
EI TARVITSE UHRIUTUA!
En tullut tänne uhriutumaan, vaan kysymään, että luulevatko miehet isorintaisten naisten esittelevän rintojaan vaikka nainen olisi peittävästi pukeutunut. Miksi tähän on niin vaikea vastata ja pääasiallinen viesti minulle on ölinä uhriutumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ei kannata olla niin herkkänahkainen.
Hiljaisen hyväksynnän antaminen huutelulle varmistaa, että huutelu jatkuu. Nuoremmat sukupolvet oppivat vanhemmilta että toisten täytyy vain kestää huutelu ja että huutelu kuuluu normi käytöstapoihin.
Voin kertoa että jos mulle huudellaan tai näen että toiselle huudellaan, soitan häkeen ja seuraan tilannetta. Ohjaan poliisit paikalle.
Kyllä itseäni ainakin hävettäisi niin etten enää ikinä huutelisi, kun poliisi tulis sanomaan että ohikulkijoita ei saa häiritä.
Mutta niin kauan kuin mitään ei sanota eikä tehdä, niin kauan huutelu jatkuu. Se on aivan varmaa.
Toki muutama prosentti ihmisistä ei kykene edes häpeää tuntemaan, eikä ihan kaikkea huutelua voi koskaan kitkeä pois mutta ky
Missä te bunkkaatte? Täälläpäin ei oo tollasta ilmiötä? Itiksessä? Kontulassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI TARVITSE UHRIUTUA!
En tullut tänne uhriutumaan, vaan kysymään, että luulevatko miehet isorintaisten naisten esittelevän rintojaan vaikka nainen olisi peittävästi pukeutunut. Miksi tähän on niin vaikea vastata ja pääasiallinen viesti minulle on ölinä uhriutumisesta?
Ei ne mitään luule, sinä luulet.
Vierailija kirjoitti:
Minun rintani olisivat minulle itselleni aivan samantekevät. Näköjään ne kuitenkaan eivät ole samantekeviä muille kun niitä pitää pilkata.
Reijo, se ei ole mikään häpeä. Monelle miehelle kasvaa C-D kuppi, kun 50 vuoden ikä on ohitettu. Se on gynekomastiaa ja johtuu siitä, että testosteronitaso tipahtaa. Kasvotkin voi pyöristyä vähän tätimäisiksi ja hiukset ja muu karvoitus pehmenee ja vähenee. Aiemmin niin tahdikas kävely muuttuu hieman vaappuvaksi, myötäliikkeet vähenevät toisinaan puuttuvat kokonaan, mikä saa epäilemään Parkinssonin tautia, suututaan aivan joutavanpäiväisistä pikku jutuista. Alapääkin reistailee, varsinkin öisin ja joskus monta kertaa. Mutta kuten tässäkin, kaikki vaivat loppuvat kuolemassa, mistä pääsemmekin seuraavaan aiheeseen, nimittäin miessukupuolta riivaavaan ateroskleroosiin ja sydänperäisiin äkkikuolemiin, jotka vaanivat juuri eläkeiän kynnyksellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeimmät kommentit olen kylläkin saanut toisilta naisilta. Miesten jutuille voi vain nauraa mutta naiset saattaa sivaltaa pahasti.
Minulla on päinvastainen kokemus. Jo teininä koettu.
Kaikin mokomin. Minullakin on jo teinistä asti kokemusta naisten ilkeydestä. Miesten heitot on niihin verrattuna ollut ihan kevyttä kamaa.
No se kertoo sitten siitä että kumpikin sukupuoli on yhtä ilkeä. Ei se silti poista sitä faktaa että pahimmat solvaukset olen saanut kokea miehiltä.
Se on aivan totta että myös naiset ovat hyvin ilkeitä. Kyse ei olekaan nyt siitä vaan siitä, onko sopivaa yhtään kenenkään huudella kommentteja toisten ulkonäöstä kadulla ja siitä, että sellainen kulttuuri on huomattavasti yleisempää miehillä kuin naisilla.
Näistä kommenteista voi myös päätellä että naiset kouluttavat itseään ja toisiaan sanomaan takaisin mahdollisimman ilkeästi jos joku mies huutelee kadulla.
Olen itse nainen ja joskus sanonut tarpeettoman ilkeästi jollekin miehelle nimenomaan siksi, että sitä on tottunut olemaan koko ajan puolustusvalmiudessa, ja se taas on naisvihakulttuurin tuotosta vaikka toki olen ottanut omista sanomisistani vastuun ja pyytänyt anteeksi tarvittaessa.
Näissäkin keskusteluissa pitäisi erottaa yksilön tilanne ja yksittäinen tilanne isosta kuvasta joka yleisellä tasolla johtaa näihin tilanteisiin.
Eli se johtaa tähän, että on yleisesti hyväksyttävää huudella ja ahdistella, jonka takia naisyksilöt ovat joutuneet kasvattamaan itselleen kovan ja jopa ilkeän kuoren.
Se sitten johtaa edelleen siihen että jotkut miehet vastaavasti kehittävät kovan ja ilkeän kuoren.
Sen takia pitäisi yhteisönä ottaa päät pois takapuolesta, lopettaa häirintä ja katsoa isoa kuvaa. Tulla toinen toista vastaan ymmärtäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun rintani olisivat minulle itselleni aivan samantekevät. Näköjään ne kuitenkaan eivät ole samantekeviä muille kun niitä pitää pilkata.
Heh, tulit kertomaan rinnoistas tänne... Saako nauraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI TARVITSE UHRIUTUA!
Ei ne mitään luule, sinä luulet.
No miksi ne sitten kommentoivat liivittömyyttä mikä ei edes ole totta, koska minulla on aina rintaliivit?
Miks piittaat muiden sanomisista?
Hei ap, jos olet sinkku, niin voin kyllä lähteä treffeille kanssasi. Kuulostat viehkeän kauniilta kedon kukkaselta! Ja hyvin suuret ja riippuvat rinnathan ovat kaunein ulkoinen ominaisuus naisessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, tulit kertomaan rinnoistas tänne... Saako nauraa?
Tulin kertomaan siitä, miten niitä kommentoitiin ja kysymään, että annanko tahtomattani sellaisen viestin, että pidän niitä esillä. Koska en tahtoisi antaa sellaista viestiä. Luuletko, että tulisin muuten vain kertoilemaan, että minulla on sellaiset ja tällaiset rinnat? En tietenkään, vaan nyt oli kyse siitä miten minun ulkonäköäni solvattiin kun kuljin kaikessa rauhassa kadulla häiritsemättä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäät vatkaamaan yhtä tapahtumaa noin paljon? Eiks oo elämää muuta? Jotku spuget huutelee, mitä sitten? Keskity olennaiseen.
Oliko ne jotain spugeja? Kuka niin on väittänyt?
Ikävä kyllä näitä kommentteja ja huuteluja saa kuulla ihan selvin päin olevilta jopa töissäkin välillä. Ja omalta puolisolta, treffeillä, sukulaisilta...
Milloin on liian lihava, milloin laiha, milloin on hyvä peppu, milloin huono, milloin rinnat on hyvät, milloin huonot. Joskus niitä kuulemma pitäis vähän vilauttaa, joskus peittää.
Uskokaa nyt jo ettei nuo kommentoinnit ole asiallisia.
Älkää ihmiset kommentoiko kenenkään ulkonäköä pyytämättä. Koskee kaikkia. Varsinkaan kaduilla ei ole todellakaan sopivaa huudella ja se että haluaa asiasta keskustella ei ole mitään vatvomista vaan ihan normaalia.
Miksi välität siitä, että miehet kommentoivat ulkonäköäsi?
45 v miehenä ei kyl tulis mieleenkään naureskella jonkun naisen rinnoille .niitä on eri kokoisia se on tullu huomattua tähän ikään ja kaikki hyviä. oletko muuten laiha että ne korostuu ?
Siinähän huutelee, ei oo multa pois.
Toki muutama prosentti ihmisistä ei kykene edes häpeää tuntemaan, eikä ihan kaikkea huutelua voi koskaan kitkeä pois mutta kyllä sitä voi aivan radikaalisti vähentää.