Ei jumank...Joensuussa ja. 7 ihmistä kiekaisee peräkanaa bussista poistuessaan "Kiitos!", "Kiitos!" "Kiitos!" "Kiitos!", "Kiitos!..."..
Kuulostaa vähä-älyiseltä..
Se kuski tekee työtään ja eiköhän ihan vaan nyökkäys peiliin riittäs kiitokseksi. Ellei sitten jokin poikkeuspysähdystilanne
Kommentit (173)
Uskomatonta, että jotain kohteliaisuus häiritsee. Oot varmaan se joka huudattaa laitteitaan ulkona ja bussissa, kuljet umpimielisenä kadulla, törmäilet skuutilla ihmisiin jne.
Kohteliaisuus kunniaan! Jos se jotakuta häiritsee, psyykenlääkereseptin saa tk:sta ja korvatulpat mistä tahansa kaupasta.
Kiitos on huomaavaisuutta ja myönteinen kontakti. Kannatetaan!
kohtelaisuus on katoava luonnovara. Ei maksa mitääön kiekaista kuskille kiitokset ja kuski saa sitä ehkä jopa hyvän mielen.
meidän kaupungissa on yksi bussikuski, joka toivottaa matkustajan bussiin tullessa hyvää päivää, kiittää maksusta ja kun asiakkaat lähtee pois, kuski huutaa hyvät päivän jatkot. Oli tosi kiva tunne kun lähti. Itse aina moikkaan kuskia sisään mennessä ja huikkaan kiitokset, kun lähden. en olekaan asunut tympeiden ihmisten helsingissä, vaan pienemmissä kaupungeissa ja noissa tuntuu olevan ihan normaalia huikata kuskille kiitokset tai sisään tullessa sanoa heipat.
Ruuhka-aikana esim. Helsingissä tai Tampereella matkustajia on niin paljon, että jos jokainen huutaa kiitos mennessään, niin kyllä se alkaa ärsyttämään. Joka hemmetin pysäkillä sellanen kiitoskuoro siitä, että kuski tekee työnsä, tekee siis sen mistä hän saa ihan palkkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Se kalikka kalahtaa jne......
Mikä sanonta kuuluu noin? En ole ikinä jne.
Käytä omaa autoa, polkupyörää tai kävele jos noin kovasti ärsyynnyt ihmisten kohteliaisuudesta.
Mitenkäs se meni se vanha vitsi. Oliko se savolaisukko kun meni Helsingissä bussiin ja ensi töikseen tervehti ja yritti muutakin jutun juurta keksiä, niin eipä kukaan sanonut mitään, tuijottivat vaan eteensä (silloin ei ollut kännyköitä mitä tujottaa).
Ihmetteli vähän, kunnes tokaisi sitten kuskille, että kuules, mihinkäs sinä oikee näitä mykkiä kuletat.
Jotain häiritsee sivusta ihan yksi pieni sana, kiitos.
Samalla kun lehdenjakaja työntää lehteä luukusta aamuyöllä neljän aikaan, kiljaisen postiluukusta KIITOS!!!
Junasta poistuessani kipitän veturin kohdalle, heilutan kättä ja huudan KIITOS!
Lentokoneesta poistuessani kopautan ohjaamon oveen ja huudan KIITOS!
Aina kun opettaja lopettaa tunnin, sanon KIITOS!
Aina työpäivän päätteeksi huikkaan pomolle ovenraosta: KIITOS!
Aina kun poliisi on parkissa, koputan niitten sivuikkunaan ja kun ne avaa ikkunan, sanon: Hei, teijän ikkuna on auki! Ei kestä kiittää!
Landella on käytöstavat kunniassa vielä. Pk-seudulla jurotetaan omissa oloissa kännykkä kourassa julkisissa kulkuvälineissä yms.
Hahaa! Tästä tuli mieleen ne ajat kun muutin Helsingistä Lahteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdystä työstä voi kiittää
Huikkaatko postiluukusta käytävään kiitoksen postinjakajalle? Entäs roskakuskille?
Niin???
Aina kun posti tulee sanon kiitos, vaikka jakaja ei sitä kuule. Niinkuin virtuaali kiitos. Mutta olen nähnyt hänet kerrostalomme pihalla tekemässä töitään ja aina tervehdin.
Kiitos on nostaa kättä bussista poistuessa. Niin teen itse ja moni muu. Ei mitään ääneen kiittämistä.
Kyllä stadissakin jotkut matkustajat ja jotkut kuskit huikkaa. Yleisesti kuitenkin kuski tuijottaa monotonisena tai kulmat kurtussa tuimasti eteenpäin ja joskus saattaa älähtää ja tulistua kun joku savikenkä tai stadilainen tulee runkolinjan bussiin kyytiin keski-ovista.
Itse tervehdin ja kiitän kuskia vaikka mikä olisi. Repikää siitä elämäntapaloukkaantujat😁
Olen Savosta, muistan kyllä tuon kun nousin Helsingissä bussiin ja tervehdin niin kuski katsoi minua suurinpiirtein monttu auki. 😄 Bussista poistuessa lakkasin kiittämästä, huomasin ettei se jotenkin sovi kulttuuriin.
Jatkoin kyllä edelleen kiittelemistä muissa paikoissa. Helsingissä en enää asu, mutta Uudellamaalla kuitenkin. Tykkään olla kohtelias, se tuntuu itsestäkin mukavalta.
Sipoossa moikataan ja musta se on ihana tapa. Morjestelen myös Helsingissä, ei kiinnosta mitä mieltä muut on, maalaiset <3 Rakkautta kaikkien päivään!
No parempi tuo on kuin täällä Espoossa. Kuljen bussilla päivittäin, ja niin matkustajat kuin kuskit ovat naama norsunveellä, eikä kukaan sano mitään. Täällä voitaisiin ottaa Joensuusta mallia.
Vierailija kirjoitti:
Kun mää Tampereella meen bussiin niin tervehdin kuskia ja kun jään pois niin heilutan kättä. Hyvin toimii.
Tompereella bussikuski on myyrä.
Vaasassakin tehdään noin. Pieni kaupunki.