Ei jumank...Joensuussa ja. 7 ihmistä kiekaisee peräkanaa bussista poistuessaan "Kiitos!", "Kiitos!" "Kiitos!" "Kiitos!", "Kiitos!..."..
Kuulostaa vähä-älyiseltä..
Se kuski tekee työtään ja eiköhän ihan vaan nyökkäys peiliin riittäs kiitokseksi. Ellei sitten jokin poikkeuspysähdystilanne
Kommentit (173)
Nii katos ku meillä on täällä maalla käytöstavat.
Tätäpä minäkin ihmettelen.
VARSINKIN JOS kuski itse on mykkä paska.
Ei tervehdi eikä sano itse kiitos.
Vielä tätä kiittelemään.
Tietysti kiitetään. Kiitän myös taksikuskia. Kaupassakin kiitän kassamyyjää ja ravintolassa tarjoilijaa. On normaalia kohteliaisuutta ja hyvä tapa kiittää asiakaspalvelijaa suorituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
PK-seudulla käsien heiluttaminen riittää. Eivät muut matkustajat häiriinny ja bussi pääsee ripeästi liikkeelle.
Ai bussi ei pääse ripeästi liikkeelle jos joku matkustajista huikkaa kiitoksen kun poistuu bussista?
Täällä Helsingin kaupunkibusseissa on kyllä ok tervehtiä ja jos poistuu etuovesta myös kiittää. Niin minäkin teen. Jotkut kiekaisee kiitokset kuskille jopa keskiovelta poistuessaan - minusta se on vähän turhaa.
Sanon kiitos myös parturinliikkeestä tai taksista poistuessa, ja supermarketin kassaakin kiitä. Ei ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PK-seudulla käsien heiluttaminen riittää. Eivät muut matkustajat häiriinny ja bussi pääsee ripeästi liikkeelle.
Ai bussi ei pääse ripeästi liikkeelle jos joku matkustajista huikkaa kiitoksen kun poistuu bussista?
Samaa mietin 😃 Ei kukaan odota niiausta/kumarrusta/kevätjuhlliikkeitä.
Minä tervehdin bussi- ja ratikkakuskia jos nousen etuovesta, ja sanon kiitos hei jos poistun etuovesta. Ei maksa mitään. Täällä Helsingissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vielä tätä kiittelemään.
Nuo pitäisi ulostaa palveluammatista! Naama norsunvitulla, ei tervehditä, ei katsota edes päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mää Tampereella meen bussiin niin tervehdin kuskia ja kun jään pois niin heilutan kättä. Hyvin toimii.
Helsingissä jos tuota teet niin katsovat kuin halpaa makkaraa.
Niinpä, siellä heikkolahjaiset helsinkiläisääliöt tollottaa kuin lehmä uutta navettaa. Kun me täällä maalla toteamme jonkun heikkolahjaiseksi, lähetämme hänet junalla Helsinkiin, sinne muiden tollukoitten seuraan, siitä tulee nimitys junantuoma ääliö.
Ap:n tyhjässä päässä kaikuu ja kaikki häiritsee. Kokeile amputoida se niin saat rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tervehdin bussi- ja ratikkakuskia jos nousen etuovesta, ja sanon kiitos hei jos poistun etuovesta. Ei maksa mitään. Täällä Helsingissäkään.
Helsingissä ei bussista saa poistua etuoven kautta. Ja jos huutaa bussin takaa kiitos niin se häiritsee muita matkustajia. Siksi kädenheilautus riittää kiitokseksi kuskille pk-seudulla, mutta sekään ei ole pakko jos on paljon kantamuksia tms.
Kyllä bussikuskille kuulua sanoa kiitos ja lisätä vielä perään, että oikein hyvää päivänjatkoa. Niin ne markettien kassatkin sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdystä työstä voi kiittää
Huikkaatko postiluukusta käytävään kiitoksen postinjakajalle? Entäs roskakuskille?
Niin???
Olen eri, mutta jos näen roskakuskin tai postinjakajan meidän pihalla, niin kyllä mä aina heilautan kättä tai tervehdin.
Vierailija kirjoitti:
Olen Helsinkiläinen ja siis sivistynyt kuten muutkin täällä emmekä me kiitostele työntekijöitä.
Tyypillinen helsinkiläinen juntti.
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä. Hyvät käytöstavat kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tätä kiittelemään.
Nuo pitäisi ulostaa palveluammatista! Naama norsunvitulla, ei tervehditä, ei katsota edes päin.
Samoin muista palveluammateista. Norsunvittunaamoille kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä Uudellamaallakin (poislukien pk-seutu) kiitetään bussista poistuessa ja emme me odota bussikuskilta vastausta, eli ei tarvitse jokaiselle vastata.
No ehkäpä minä asun pk-seudulla (se jolle kommentoit)
Vierailija kirjoitti:
Olen Helsinkiläinen ja siis sivistynyt kuten muutkin täällä emmekä me kiitostele työntekijöitä.
Höpö höpö, savolaispeikko.