Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: "Seksuaalista ahdistelua yhdistää yksi huolestuttava piirre - suomalainen mies"

Vierailija
30.05.2024 |

Ahdistelu on surullisen tuttua eri-ikäisille lukijoille. Se ei katso pukeutumista: peittävä säkki päälläkin on saanut pelätä. Kyselyssä naiset nostivat esiin ahdistelun kaikki muodot. Vislailun, huutelun ja rintojen kommentoinnin. Yksityisviestit ja puhelut. Kouraisut haaroväliin, vyötäröön tarttumisen. Kadulla seuraamisen. Turvassa ei ole ollut mansikanmyyjänä eikä kirjastonhoitajana. Ei autokoulussakaan.

Valkeakosken teinisurmasta on kiistämättä poikkeuksellinen. Se osoittaa, että netin naisvihamielistä keskustelukulttuuria ei voi sivuuttaa. Kuitenkin se myös osa seksuaalisen väkivallan ketjua, kuin jäävuoren huippu. Vuorta päin on pakko katsoa, vaikka puistattaa.

Kommentit (461)

Vierailija
381/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on nyt syyllinen kaikkeen maailman pahuuteen, ollut sitä jo pitkään, Sota kyllä tulee palauttamaan miehen arvon naisten silmissä, ja sitten jos siinä leikissä huonosti käy, niin ahdistelu saattaa saada vielä hieman karumpia muotoja, tästä varmaan historiassa on kokemusta. 

Siinä meillä on luomakunnan kruunun mielipide.

Rautalangasta: arvostan suomalaisia miehiä.

En arvosta ahdistelijoita - miksi f pitäisi - enkä sinunkaltaisiasi, jotka eivät ymmärrä mistään mitään eivätkä osaa myötäelää aidosti vaan ainoastaan omia tarkoitusperiään palvellen.

Ketä kiinnostaa mitä sinä arvostat ja mitä et 😂 meinasitko että olet jotenkin erityistärkeä?

Siispä - katso itse peiliin ja valaistu.

Vierailija
382/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on nyt syyllinen kaikkeen maailman pahuuteen, ollut sitä jo pitkään, Sota kyllä tulee palauttamaan miehen arvon naisten silmissä, ja sitten jos siinä leikissä huonosti käy, niin ahdistelu saattaa saada vielä hieman karumpia muotoja, tästä varmaan historiassa on kokemusta. 

Siinä meillä on luomakunnan kruunun mielipide.

Rautalangasta: arvostan suomalaisia miehiä.

En arvosta ahdistelijoita - miksi f pitäisi - enkä sinunkaltaisiasi, jotka eivät ymmärrä mistään mitään eivätkä osaa myötäelää aidosti vaan ainoastaan omia tarkoitusperiään palvellen.

Ketä kiinnostaa mitä sinä arvostat ja mitä et 😂 meinasitko että olet jotenkin erityistärkeä?

Siispä

Ei minulla mitään ongelmaa olekaan. Sinä se täälä olit ulisemassa. Koitahan ratkoa ongelmasi ihan itse, ketään kiinnosta sinun arvostuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ahdistelu minustakaan kovin yleistä ole ollut. Muutaman kerran on perään vislattu ja jonku tyhmä kommentti heitetty.

Vaikka minäkin liikuin nuorena paljon Helsingin yöelämässä ja menin viimeisellä bussilla kotiin.

Ehkä se on lisääntynyt nyt kun niitä ulkkiksiakin on enemmän mutta mun kokemukseni mukaan suomalaismiehet on aika pidättyväisiä. Enkä ole ollut ruma enkä läski.

Ja sit taas itsellä täysin päinvaatainen kokemus. Nuoruus Helsingissä, ja suomalaiset, vain suomalaiset olivat asiattomia. Eivät kaikki tietenkään. Ei edes suurin osa. Mutta liikaa kuitenkin. En silti ala väittää sinun kokemustasi vääräksi. En voi sanoa muiden puolesta, mitä ovat kokeneet.

Vierailija
384/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan on niin, että jokainen saa pitää huolen vain itsestään ja omista asioistaan. Henkilökohtaisesti en ala puuttumaan jos jossain näen jonkun saavan turpaansa tai tulevan raiskatuksi. Hittojako se minua liikuttaa. Tämä syyllistäjä eukkolauma ei ole ansainnut minkäänlaista puolustelua saati auttavaa kättä ihan vain pelkästään jo sillä perusteella,että määrittelevät minut lähtökohtaisesti vaaralliseksi suomalaiseksi mieheksi. En todellakaan aio lisätä heidän pelkoaan sillä, että repisin raiskaajan heidän päältään vaan lähinnä käännän selkäni ja jatkan matkaani. Jos jälkeenpäin minulta jotain kysellään niin en ole kuullut saatikka nähnyt yhtään mitään. Tämä lisää huomattavasti naisten turvallisuuden tunnetta kun ainakin minun kohdaltani saavat olla rauhassa, niin h

Voitte myös pyytää anteeksi valehtelua.

Vierailija
385/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisten naisten kokemus on muuten ihan samanlainen. Redditissä oli puhetta, että eniten ahdistelua tullut juuri alaikäisenä 

Vierailija
386/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Se vähä mitä on ahdistelua tapahtunut, on hom0m1esten tekemää perseen puristelua.

No joo, yksi naispoliitikko lääppi myös. Poliitikoilla jotenkin verissä tämä? Paljon kuulee juttuja.

Vierailija
387/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisten naisten kokemus on muuten ihan samanlainen. Redditissä oli puhetta, että eniten ahdistelua tullut juuri alaikäisenä

Eli ongelma ei siis ole pelkästään Suomessa vaan maailmanlaajuinen eikä mikään uusi ilmiö. Ällöttävää

Vierailija
388/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, tuo ei ole yhdellekään naiselle mikään uutinen.

Jos löydät naisen, joka ei ole missään elämänsä vaiheessa kokenut huutelua tai muuta seksuaalista häirintää joko saman ikäisiltä pojilta tai vanhemmilta miehiltä, niin se vasta olisikin uutinen!

Olen tällaisen ihmeen tavannutkin, kolmekymppinen nainen ihan vakavalla naamalla vakuutteli,  ettei ole koskaan kokenut minkäänlaista häirintää nimenomaan suomalaisten miesten taholta.  Niin sitä voi itselleen ja muille kaikkea uskotella.  On kyllä vaikea uskoa, kun itsekin olin parinkymmeneen ikävuoteen mennessä kokenut kähmimistä, huutelua, rivoja puheita, ei läheisten puolelta, vaan kodin ulkopuolisilta ihmisiltä. N58

Olen 40v mies, ja minua on naiset elämäni aikana seksuaalisesti ahdistelleet ja heitelleet törkyvitsejä.&nbs

Tuntuiko se pahalta? Ihan sama, väärin sekin on. Se ei poista naisilta ongelmaa, että miehetkin kokevat epäasiallista kohtelua. Tämä ei ole nollapeliä. 

Vierailija
389/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääntelijämies keskustelussa. Mene terapiaan ja lääkäriin. Asioiden päivittäin vääntäminen päinvastaiseksi ja nauraminen vakaville asioille johtuvat sairaudesta, eikä ole normaalia.

Tiedät sanomattakin minkä diagnoosin saat.

Vaikea uskoa, että nautit elämästä tai olet onnellinen, jos pääsi sisältö on noin lattea ja ruma.

Vierailija
390/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarista ja tästä miesvihasta tehtävä rikosilmoituksia. Kiihottamista kansanryhmää eli miehiä kohtaan. Täyttää rikoksen tunnusmerkistön jos lehti ja palsta alkaa julkaisemaan artikkeleita, joissa väitetään jokaisen suomalaisen miehen olevan potentiaalinen ahdistelija. 

Itke vähän lisää. Yhyyy. Olette ahdistelevat vässykät niin säälittävä ja noloja. 🤣🤣🤣

Vierailija
391/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tässä selkeästi haetaan vastakkainasettelua sukupuolten välillä niin antaa mennä. Itse olen ainakin saanut tästä valheellisesta syyttämisestä tarpeekseni. 

Hellantuutelis. Jokaiselle normaalilla järjellä varustetulle kyllä pitäisi avautua, että jos muutaman kerran kohtaa asiatonta käytöstä, ei se pyyhkiydy mielestä todennäkösyysmatematiikkaa harjoittamalla, vaan on luonnollinen reaktio miettiä mikäköhän tuokin vastaantulija on. En minä loukkaannu kirjoittelusta, koska tiedän etten ole naisten tai edes miesten ahdistelija. Huolehdin omista asioistani.

No minä kyllä loukkaannun. Syyllistetään valheellisesti ahdistelijaksi kun en minä tai kukaan lähipiirissäni sellaista ikinä tehnyt. Näitä saa lukea joka päivä täältä samaan aikaan, kun joka päivä saa lukea aivan toisten maalaisten m

Olette siis ihan hirvittävän loukkaantuneita, kun ahdistelijoita kutsutaan ahdistelijoiksi, ja tilastojen valossa tiedetään, että tämä ongelma on enimmäkseen miesten aiheuttamaa. Ja tämän takia olette valmiita alkaa toimimaan...miten? Uhkailette siis yleisesti...kaikkia naisia? Miten valikoitte ne, jotka syyttä suotta syyttää kaikkia miehiä (tässä ketjussa ei ole sellaisia kirjoituksia näkynyt). Onko tämä nyt siis tarkoitushakuista uhriutumista joiltakin miehiltä, joilla etukäteen selittävät tulevan radikaalin käytöksen? Onko millään tasolla suhteessa siihen, että osa naisista ilmaisee pelkäävänsä vieraita miehiä? Suunnittelette siis jotain, jonka jälkeen miehiä pelätään entistä enemmän??

Vierailija
392/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010378719.html

Ullatuus 😙

Vierailija
393/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää miten naiset keksivät asioita 😂  90% heistä ei kukaan ole vilkaissutkaan saati koskenut vuosikausiin. Alapää kasvaa lähinnä sammalta 😂 no kiva se on että on seksuaalifantasioita heillä.

Täytyy olla sairas mieli, kun kääntää todellisen ongelman, siis ahdistelun (en puhu vain suomalaisista miehistä) noin halventavaksi naisvihhaksi.

Vierailija
394/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos otat, älä ota suomalaista miestä

Kiitos. Ja molemmat suomalaiset sukupuolet kiittää. Sen takia minäkin olen avioitunut ulkomaalaisen naisen kanssa. Eikä ole feminismiä, ei sovinismia, ja on todella tasa-arvoinen avioliitto jossa molemmat kunnioittaa ja arvostaa toisiaan.

Jos elätte tasa-arvoisessa liitossa, silloin liitossanne on feminismiä ;)

Feminismi ei ole tasa-arvoa sen enempää kuin sovinismi. 

Feminismi tähtää nimenomaan tasa-arvoon. Jos siihen liitetään jotain ihan muuta, se ei ole feminismiä.

Vierailija
395/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa sota ja upottais lopullisesti tän uppoavan laivan, saisi edes tarkoituksen. Ei tässä huvita odotella mitään hidasta sukupuuttoakaan ja katsoa vierestä miten kaikki hyvä väkisin pilataan. Tulispa sisällissota.

Vierailija
396/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos otat, älä ota suomalaista miestä

Kiitos. Ja molemmat suomalaiset sukupuolet kiittää. Sen takia minäkin olen avioitunut ulkomaalaisen naisen kanssa. Eikä ole feminismiä, ei sovinismia, ja on todella tasa-arvoinen avioliitto jossa molemmat kunnioittaa ja arvostaa toisiaan.

Jos elätte tasa-arvoisessa liitossa, silloin liitossanne on feminismiä ;)

Feminismi ei ole tasa-arvoa sen enempää kuin sovinismi. 

Feminismi ajaa tasa-arvoa. Oikeistomisogynistit, tai sitten ihan vaan tahalliset provoojat, yrittävät muuttaa feminismin päinvastaiseksi aatteeksi. Näissä postauksissa liittävät kaiken naiseuteen ja inhottavaan liittyvän feminismiksi. Yrittävät siis väkisin muuttaa ihmisten käsitystä tästä käsitteestä. Feminismistä ei puhuta, jos halutaan alistaa mikään ihmisryhmä. Tämä on tahallinen ja tarkoitushakuinen kampanja feminismiä ja tasa-arvoa vastaan.

Vastaavanlainen ilmiö oli viime vuosikymmenellä, kun mm. vihvassareita syytettiin suvaitsemattomiksi, kun eivät suvainneet perssujen suvaitsemattomia mielipiteitä. Pyritään tarkoituksella hämärtää käsitteitä,  ja syytetään "vastapuolta" omista "synneistä".

Tähänkin tulee tod. näk. vastineeksi jotain naisvih*mielistä, vaikka tässä en mitenkään hyökkää miehiä vastaan.

Vierailija
397/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teimme heistä suomalaisia antamalla passin? Kukaan ei kysy tätä vaan vain valkoihoista suomalaismiestä syyllistetään. Hesarin suomalaismies ei edes ole suomalaismies.

Vierailija
398/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUTISEN POINTTI OLI ALAIKÄISIIN KOHDISTUVA AHDISTELU!!!!! 

Vierailija
399/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kerran. 85-vuotias sydänvikainen appiukko oli helteessä tuupertunut vessan lattialle. Housuissa vähän pissaa, vetskari auki. Sain raahattua ukon sohvalle, soitin lanssin ja ohjeiden mukaan rauhoittelin pelkäävää vanhusta ja juotin mehua. Lanssi tuli, ensihoitaja nuori nätti nainen. Ja mitä tekee ukko, kun hoitaja nostaa housuja ylös: kuolemanpelko hellittää ja hän tarttuu nuorta ensihoitajaa perseestä ladellen samalla pikku rivouksia.

Lämpöhalvauksen saanut pökerryksistä herännyt vanhus käyttäytyy hämmentävästi. Ja sinä järkytyit.

Meinaat tuossa tilassa ihmisen olevan jotenkin rationaalinen ja valmis ratkomaan Rubikin kuutiota? Mikä ihme on tuossa pointtisi? 

Ei lämpöhalvauksen saanut mummo käy auttamaan tullutta komeaa ensihoitajamiestä perseestä kiinni, vaan on kiitollinen, et

Itseasiassa kyllä. Sekavassa mielen tilassa olevat mummut yrittää usein suudella tai halata miehiä hoitohenkilökunnassa. Se on ihan luonnollinen taantumisen ilmentymä, toimia impulssin seurauksena.

Vierailija
400/461 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarista ja tästä miesvihasta tehtävä rikosilmoituksia. Kiihottamista kansanryhmää eli miehiä kohtaan. Täyttää rikoksen tunnusmerkistön jos lehti ja palsta alkaa julkaisemaan artikkeleita, joissa väitetään jokaisen suomalaisen miehen olevan potentiaalinen ahdistelija. 

Tervetuloa tutustumaan naisten todellisuuteen. Mietipä vaikka tätä: minä nousen myöhään illalla bussista pois ja samaan aikaan bussista tulee lisäkseni vain yksi mies.  Ketään muita ei  muutenkaan näy mailla eikä  halmeilla. Mies on sama, joka on bussissa tullut viereen istumaan. Lähden kävelemään kotia koti, mies seuraa. Käännyn risteyksestä, miehen askeleet kuuluvat edelleen takanani. Mistä minä tiedän, onko mies menossa kotiinsa lukemaan iltasadun lapsilleen vai seuraa minua ihan muussa tarkoituksessa? Eli: niin kauan kuin en tiedä, hän on potentiaalinen ahdistelija ja uhka ihan va

Ei joka bussiin ja kadunkulmaan riitä poliiseja, kannattaa muuttaa maahan jossa naista arvostetaan ja jossa naisen on turvallista asua. Islanti maybe, ei mene täällä asiat ainakaan prempaan suuntaan.