IS: Pulloihin kiinni niitatut korkit olivat ex-PM Jyrki Kataisen älynväläys!
Jos nyt kesällä haluat antaa kiitosta siitä, että suupielestäsi roikkuu juodessa muovikorkki, voit mielessäsi kiittää Jyrki Käteistä, Suomen entistä katastrofi pääministeriä. Kiitos Kokoomus, kiitos Käteinen, nyt maailma pelastuu.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
On kyl tosi hyvä systeemi et pysyy pullossa kiinni. On niin raivostuttavaa ottaa huikkaa ja korkki tippuu vahingossa likaseen maahan. Näin on paljon parempi.
Pullon suut ei ole tarkoitettu juomiseen. No jossakin remmissä kiertää tosin pullo suusta suuhun.
Noita toopeja me maailmalle laitamme.
Kohta ne on tuhoamassa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muovinen korkkiosa ei haittaa kartongiakeräystä; sen korkin saa laittaa sinne itse tölkin kanssa.
Mutta muuten samaa mieltä siitä, että oli typerä keksintö nämä muovokorkit kartonki tölkissä. Eikö muka perinteinen revittävä riitä? No onneksi osa maitotölkeistö on edelleen revittöviä
Suurta merkitystä sillä korkilla ei ole kierrätyksen kanssa kun siellä on muovia sisällä muutenkin. Se kartonki vettyisi jos siellä ei olisi muovikalvoa sisällä.
Kyllä, mutta on se kierrättäminen silti helpompaa ilman korkkia, koska kartonki tölkin "oikea oppinen" kierrättäminen on se, että ne yläpuoli avataan kokonaan jonka jälkeen se voidaanko taitella pieneen tiiviiseen pakettiin jota korkki hankaloittaa olemalla tiellä
Se on totta, ei sitä enää aivan yhtä tiiviiseen pakettiin saa halutessaan. Itse en jaksa noita säätää.
Itse olen ratkaissut tämän siten, että leikkaan veitsellä sen yläosan kokonaan pois; saa taiteltua jälleen kerran tiiviiseen pakettiin ja eikä tarvinnut muuta kuin ylimääräistä työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää. Jatkossa korkki lentää luontoon ennen kuin palautan pullon.
Ps. H A I S T A K A T A I N E N V I T T U !
Joku tekee virheen ja sinä alat käyttäytyä neekerimäisesti?
Kataisen mielestä se ei ollut virhe, koska nyt kiertää kaikkia maan medioita ottamassa kunnian tästä pullonkorkki ideastaan, IS, IL, TE kaikissa on Katainen kehumassa itseään ja näitä korkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katainen paljastaa jutussa niksin, miten korkin saa osittain irti. Wau!
Minä voin paljastaa, miten korkin saa kokonaan irti: Avaa korkki ja pyörittele sitä niin kauan, että napsahtaa poikki. Jos on sakset ulottuvilla, napsaise poikki niillä!
Minä teen myös noin,nuo korkit on tosi ärsyttäviä. Kun ne ottaa pois voi käyttää kuin ennenkin ja sitten ei haittaa yhtään. Toki kierrän sen korkin takasin,oli pullo täysi tai tyhjä. Ja tuo uudistus on maksanut...?
Paljon melua tyhjästä! Eilen törmäsin eka kerran tällaiseen korkkiin. Ei mitään ongelmaa. Jos ottaa huomioon että yksi yleisimmistä muoviroskista merissä on korkki, niin en ihmettele että korkki laitetaan pulloon kiinni. Toki moni heittää pullonkin menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää. Jatkossa korkki lentää luontoon ennen kuin palautan pullon.
Ps. H A I S T A K A T A I N E N V I T T U !
Joku tekee virheen ja sinä alat käyttäytyä neekerimäisesti?
Maailma muuttuu. Nyt tuollainen alkaa olla maan tapa.
Suomi leikkii pullonkorkeilla. Onneksi jossain tehdään jotain toimivaakin.
normipäivä 100 massa joka ei ole suomi
Sormet maidossa, kiva. Työpaikallakin leviää bakteerit korkin kautta. Paitsi että on alettu boikotoida korkillisia ainakin jotkut.
Mulle kävi niin hassun hauskasti, että avasin Vichypullon ja yllätys yllätys korkki ei ollutkaan kiinni lenksulla. Korkki vieri lattialle tietysti mahdollisimman hankalaan paikkaan. Jee jee
Miksi ihmiset kiihkoilee noista korkeista? Ei ainakaan itselle ole mikään ongelma juoda niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin hassun hauskasti, että avasin Vichypullon ja yllätys yllätys korkki ei ollutkaan kiinni lenksulla. Korkki vieri lattialle tietysti mahdollisimman hankalaan paikkaan. Jee jee
Ostit vanhaa vissyä
En ole vielä tavannut sellaista korkkia, jota en olisi ihan itkemättä saanut irti.
Varmaan nuo pakkaukset sitten kierrättyvät paremmin kuin esim. ne panttimuovipullot, jotka ovat Eu:n harmilistalla. Ne pullot menevät suoraan jonnekin ulkomaille tuhottavaksi, eikä niitä jatkokierrätetä tai käytetä meillä mihinkään.
Sitten kehutaan olevinaan, miten hyvin meillä muovin kierräty sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muovinen korkkiosa ei haittaa kartongiakeräystä; sen korkin saa laittaa sinne itse tölkin kanssa.
Mutta muuten samaa mieltä siitä, että oli typerä keksintö nämä muovokorkit kartonki tölkissä. Eikö muka perinteinen revittävä riitä? No onneksi osa maitotölkeistö on edelleen revittöviä
Suurta merkitystä sillä korkilla ei ole kierrätyksen kanssa kun siellä on muovia sisällä muutenkin. Se kartonki vettyisi jos siellä ei olisi muovikalvoa sisällä.
Kyllä, mutta on se kierrättäminen silti helpompaa ilman korkkia, koska kartonki tölkin "oikea oppinen" kierrättäminen on se, että ne yläpuoli avataan kokonaan jonka jälkeen se voidaanko taitella pieneen tiiviiseen paket
Kuinka pakkaat ne yläosat tiiviisti?
Se on totta, ei sitä enää aivan yhtä tiiviiseen pakettiin saa halutessaan. Itse en jaksa noita säätää.