Eikö lapsilla ole enää isovanhemåia turvana kun pohditaan miten 7 v pärjää lomalla yksin?
Eikö teillä isovanhemmat osallistu/osallistuneet?
Kommentit (242)
Meillä isovanhemmat olivat töissä, kun lapseni oli 7. Isäni on yhä nyt, kun lapsi on 25.
Ei isovanhempien kuulu lapsenlapsiaan koko ajan hoitaa.
Meillä isovanhemmat käyvät itsekin töissä.
Eikä missään nimessä ole isovanhempien tehtävä huolehtia lastensa lapsista. Heitähän voi olla vaikka 10!
Osa isovanhemmista voi olla heikossa kunnossa, toiset sen sijaan matkustelevat tai elävät elämäänsä muutoin aktiivisesti.
Meillä oli riita anopin kanssa, tämä kun ei suostunut siirtämään lomiaan. Väitti, että hoitaa heinäkuun omaa äitiään, jonka hoitolaitoksessa on kaksi osastoa suljettuna. Olisi ottanut kesäkuun palkatonta, mutta ei käy, on niin ahne, ettei halua eläkkeensä pienenevän.
Ovat töissä, osa vielä seuraavat 15 vuotta, jolloin meidän nuorinkin lapsi on jo täysi-ikäinen
Tunnista venäjän vaikuttaminen, osa 25827: rivien välissä haukutaan perheitä perheen perustamisesta.
Enää? Mä olin lapsi 80-luvulla eikä mua isovanhemmat hoitaneet koulujen loma-aikoina. Asuivat meinaan 350 km päässä, tai no pappa vielä kauempana.
Isovanhemmat voivat asua kaukana tai olla vielä työelämässä. Heillä voi olla sairauksia.
Minä olin lapsi 1970-luvulla. Yksin vedettiin lomat kun vanhemmat oli töissä. Ei puhettakaan että kukaan olisi tullut vahtimaan. Nykyajan rääpäleet ahdistuu kun joutuvat tunnin olemaan ilman palvelusväkeä.
Meillä isovanhemmat ovat reilusti +70 v, kun lapsemme menee kouluun. Emme oleta, että tuon ikäiset jaksaisivat lasta hoitaa. Voi olla sairautta ja muuta.
Isovanhemmat ovat kuusikymppisiä, eli kaikki vielä työelämässä. Tulee olemaan vielä 12 vuotta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei jää sinne lapsuudennurkille asumaan.
Pääseehän se koululainen kauemmaskin mummolaan, jos otetaan. Hänhän on lomalla.
Ja ei, me ei saatu yhdeltäkään sukulaiselta mihinkään ikinä apua. Arvostan isovanhempia ja tätejä ja setiä, jotka auttaa. Itse aion auttaa tyttärieni perheitä niin kauan kuin henki pihisee.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin lapsi 1970-luvulla. Yksin vedettiin lomat kun vanhemmat oli töissä. Ei puhettakaan että kukaan olisi tullut vahtimaan. Nykyajan rääpäleet ahdistuu kun joutuvat tunnin olemaan ilman palvelusväkeä.
Harva lapsi siitä ahdistuu, mutta nykyään lapsia suojellaan paremmin kuin 70-luvulla, jolloin lapset pistettiin jo alle kouluikäisinä avain kaulassa pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikain lapsi onkin mennyt sinne mummolaan pidemmäksikin aikaa, vaikka viikoksi. Miksi pitäisi asua vieressä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän se koululainen kauemmaskin mummolaan, jos otetaan. Hänhän on lomalla.
Ja ei, me ei saatu yhdeltäkään sukulaiselta mihinkään ikinä apua. Arvostan isovanhempia ja tätejä ja setiä, jotka auttaa. Itse aion auttaa tyttärieni perheitä niin kauan kuin henki pihisee.
Minä olin puolet kesästä maaseudulla mummin luona. Ei hän ehtinyt paljoa vahtia tai pitää seuraa mutta aina oli tekemistä kun temmelsi ulkona.
Isovanhemmista toinen eläkkeellä mutta ei halua hoitaa lapsenlapsia ikinä. Ja toinen työelämässä ja matkustaa ja juopottelee vapaa-aikansa. Ei ole ikinä hoitanut myöskään. Itsekkyys on tämän päivän juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva lapsi siitä ahdistuu, mutta nykyään lapsia suojellaan paremmin kuin 70-luvulla, jolloin lapset pistettiin jo alle kouluikäisinä avain kaulassa pihalle.
Toisaalta monelle lapselle annetaan ruutu käteen eikä valvota mitä sieltä katsoo tai tekee. Ei ole sen turvallisempaa.