Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan rippijuhliin tulee vain 3 vierasta. Onko muilla käynyt samoin?

Vierailija
28.05.2024 |

Kohta puoliin kerron tämän pojalle, harmittaa hänen puolesta. Tosi moni vieras ilmoitti olevansa reissussa, mille ei tietenkään voi mitään. Kukaan kummi ei pääse siunaamaankaan kirkossa koska eivät pääse paikalle. Kaverit ei kuulema tule käymään kun omat juhlat. Onko muilla kokemusta rippijuhlien järjestämisestä todella pienellä porukalla? Millaiset fiilikset jäi?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin rippipäivänä oli meillä kylässä vain mummu ja isotäti. 2 kaveria piipahti myöhemmin. Kummit ei tullu eikä toinen mummu, kun suvut oli riidoissa.

Vierailija
122/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa. Asiat voisi aina olla pahemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee vain kolme vierasta, niin etteköhän sitten mene johonkin hienoon ravintolaan syömään ja laita kadehdittavista ruoka-annoksista kuvat pitkin somea!

Miksi pitäisi kertoa tuollainen asia somessa, oletko 4-vuotias?

Vierailija
124/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole enää niin uskonnollisia. Heistä on jotenkin noloa juhlistaa tuota luulevaisuuden vahvistusjuhlaa kun eivät usko siihen järjettömyyteen. Ovat mieluummin mökillä.

Lisäksi tietävät hyvin, että juhlakalu suoritti rippikoulun vain lahjojen toivossa.

Samassa toivossako ne nimiäisiin ja protujuhliin kutsujat on 🤣🤣🤣🤣🤣 haloo! Nykyään juhlitaan jopa perymuskoulun päättäjäisiä ja koiran synttäreitä, kai jokanen saa päättää mitä juhlii 😅😅😅

Peruskoulun päättäjäisistä on tullut kyllä iso juhla! Olin ihan ihmeissäni, kun omalla lapsella oli peruskoulun päättäjäiset. Toki hänelle oli juhlamekko ostettu, mutta että miten hienoina kaikki tytöt oli, meikit ja hiukset laitettuna ja kaikilla pojilla puvut päällä! Omana kouluaikana tuohon tapaan tälläydyttiin vasta lakkiaisissa.

Kyllä mekin perheen kesken käytiin ysin juhlien jälkeen ravintolassa. Mutta ei sentäs sukulaisille järjestetty mitään juhlavastaanottoa.

Vierailija
125/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi halunnut rippijuhlia ollenkaan. En myöskään yo-juhlia, mutta minkäs teet, kun asut kotona ja mutsille juhlat olivat joku pakkomielle. Häät olivat vaimolle tärkeät, joten oli ok suostua ne järjestämään. Seuraavaksi olisi 50-vuotisjuhlat, olen kaikille ilmoittanut, että olen tuolloin töissä ja työpaikalle saa tulla juomaan kakkukahvit.  En aio itse tehdä juhlien eteen mitään valmisteluja.

Monissa TESseissä 50-vuotispäivä on kyllä palkallinen vapaapäivä. Toki usein se vapaapäivän voi sopia pidettäväksi jonain toisenakin päivänä. Tarkista nyt edes se TES ja pidä edes se palkallinen vapaa, jos olet siihen oikeutettu.

Vierailija
126/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulisi 23 niin valittaisit ei tarvii hirveesti tarjoilua ja maksaa omaisuuden ja paljon pitää tehdä, sitä ja tätä. 

Meitä on suurin piirtein tuon verran rippijuhlissa. Tarjottavia voi miettiä lompakon mukaan. Minä ajattelin keventää laskua tekemällä gluteenittomat kakut. 

Miten gluteenittomien kakkujen tekeminen tulee halvemmaksi kuin tavallisten? Ainut, mikä muuttuu on jauhot, eivätkä ne ole todellakaan kallein raaka-aine kakussa.

Kakut tilataan yleensä konditoriasta. Viimeksi en ollut 'ihastuksissani' ja ärsytti maksaa yli 70 siitä kakusta. Voin leipoa gluteenittoman kakun itsekin, tavallista en ala tekemään, tässä talossa ei ole ollut gluteenia vuosiin. 

Aika moni tekee kakut ihan itse kyllä varsinkin pienempiin juhliin. Mutta joo, siinä tapauksessa, jos vaihtoehdot on nuo, gluteeniton tulee edullisemmaksi.

127/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku kutsui minut jo marraskuussa lapsensa rippijuhliin jotka on elokuussa. 

Vierailija
128/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole enää niin uskonnollisia. Heistä on jotenkin noloa juhlistaa tuota luulevaisuuden vahvistusjuhlaa kun eivät usko siihen järjettömyyteen. Ovat mieluummin mökillä.

Lisäksi tietävät hyvin, että juhlakalu suoritti rippikoulun vain lahjojen toivossa.

Samassa toivossako ne nimiäisiin ja protujuhliin kutsujat on 🤣🤣🤣🤣🤣 haloo! Nykyään juhlitaan jopa perymuskoulun päättäjäisiä ja koiran synttäreitä, kai jokanen saa päättää mitä juhlii 😅😅😅

Peruskoulun päättäjäisistä on tullut kyllä iso juhla! Olin ihan ihmeissäni, kun omalla lapsella oli peruskoulun päättäjäiset. Toki hänelle oli juhlamekko ostettu, mutta että miten hienoina kaikki tytöt oli, meikit ja hiukset laitettuna ja kaikilla po

Meillä oli kyllä 25 vuotta sitten peruskoulunpäättäjäisjuhla, jossa jaettiin stipendit ym. Oli hieno iltajuhla koululla ja piti olla juhlapuku niin tytöillä kuin pojilla. Muistaakseni vanhemmatkin olivat sinne tervetulleita. Kotona asiaa ei mitenkään juhlittu, ei oikein edes huomioitu.

Vierailija
129/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee vain kolme vierasta, niin etteköhän sitten mene johonkin hienoon ravintolaan syömään ja laita kadehdittavista ruoka-annoksista kuvat pitkin somea!

Miksi pitäisi kertoa tuollainen asia somessa, oletko 4-vuotias?

Ihan vaan kiusaksi niille, jotka olivat (olevinaan) liian kiireisiä tulemaan!

Vierailija
130/130 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt noin, mun riparijuhlissa oli paljon sukulaisia.

Mutta minulle kelpaisi kutsu pieniin juhliin, jossa ollaan selvinpäin.

Mukavia ja leppoisia juhlia! Ja onnea pojallesi ripille pääsystä! 😊💐