Pojan rippijuhliin tulee vain 3 vierasta. Onko muilla käynyt samoin?
Kohta puoliin kerron tämän pojalle, harmittaa hänen puolesta. Tosi moni vieras ilmoitti olevansa reissussa, mille ei tietenkään voi mitään. Kukaan kummi ei pääse siunaamaankaan kirkossa koska eivät pääse paikalle. Kaverit ei kuulema tule käymään kun omat juhlat. Onko muilla kokemusta rippijuhlien järjestämisestä todella pienellä porukalla? Millaiset fiilikset jäi?
Kommentit (130)
Omissa oli 2 ihmistä. Olin onnellinen heistä. 80-luku ja hyvät muistot:)
.
Mikä älämölö siitä nousisi jos esimerkiksi islamin uskoon kuuluisi juhla, jossa juhlitaan 15-vuotiaan nuoren NAIMAlupaa. Ei moista absurdiutta voi täyspäinen käsittää, hihhuleilla kaikki pyörii pimpin ja pippelin ympärillä.
Taitaa olla nykyään jo ihmettä sekin et pääsee 9- luokalta, ja suorittaa peruskoulun...
Tänävuonna kysyttiin rippileirille osallistujilta, onko valmiudet pärjätä viikko toisten kanssa, selviytyä itsestä huolehtimisesta jne, ja tarjolla oli jos jonkinlaista pienryhmä-päivä-yksityisrippikoulua kun niin moni ei enää selviä porukassa viikkoa.
Että johan se on taito jota voi juhlia nyky-yhteiskunnassa, jos oma lapsi on niin kypsä tuossaiässä että selviää rippikoulusta
Pakkoko niitä hieraita edes olla? Itsekin valmistun tänään ja vietän korkeakoulusta valmistumisjuhlistusta vain oman perheen kesken
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että vauva-palstalla pyörii just ne, kellä ei ole itsellä ollu kummoisiakaan juhlia, ja ne joiden perhe ei ole edes tapauskoinen, ja ne joilla on kova tarve sanoittaa turhaksi toisten juhlailo.
Jos ei itse ole järkkäämässä rippijuhlua, miksi tänne pitää tulla huutelemaan kuinka tyhmää se on, ei sitä kukaan kysynyt.
En minäkään hauku kenenkään nimiäisiä- maistraattivihkiäisiä ja protujuhlia, vaan olen osallistunut ja hyvin on lahjat ja rahakuori kelvannut näidenkin juhlien sankareille.
Ei se ole haukkumista. Näillä viesteillä yritetään taustoittaa sitä miksi jonkun juhliin ei välttämättä ole tulossa montaakaan vierasta, vaikka olisi kutsuttukin. Minusta on ihan hyvä kaikkien rippijuhlafanaatikkojenkin tiedostaa, ettei kaikkien mielestä ne oman kullanmurun kekkerit ole maailman tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että vauva-palstalla pyörii just ne, kellä ei ole itsellä ollu kummoisiakaan juhlia, ja ne joiden perhe ei ole edes tapauskoinen, ja ne joilla on kova tarve sanoittaa turhaksi toisten juhlailo.
Jos ei itse ole järkkäämässä rippijuhlua, miksi tänne pitää tulla huutelemaan kuinka tyhmää se on, ei sitä kukaan kysynyt.
En minäkään hauku kenenkään nimiäisiä- maistraattivihkiäisiä ja protujuhlia, vaan olen osallistunut ja hyvin on lahjat ja rahakuori kelvannut näidenkin juhlien sankareille.
No, ei niissä ole mitään haukuttavaakaan, joten pidättyväisyytesi on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole enää niin uskonnollisia. Heistä on jotenkin noloa juhlistaa tuota luulevaisuuden vahvistusjuhlaa kun eivät usko siihen järjettömyyteen. Ovat mieluummin mökillä.
Lisäksi tietävät hyvin, että juhlakalu suoritti rippikoulun vain lahjojen toivossa.
Samassa toivossako ne nimiäisiin ja protujuhliin kutsujat on 🤣🤣🤣🤣🤣 haloo! Nykyään juhlitaan jopa perymuskoulun päättäjäisiä ja koiran synttäreitä, kai jokanen saa päättää mitä juhlii 😅😅😅
Aivan. Ja kutsutut saavat päättää, osallistuvatko.
Vieläkö nykyään pidetään jotain rippijuhlia, ei kai. Menneen maailman juttuja. Jos pakko on, niin eikö perhe voisi tehdä yhdessä jonkun pienen matkan, mielellään johonkin ripille pääsijän ehdottamaan kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset uskonnolliset jutut ole enää tätä päivää. Itse en missään tapauksessa lähtisi tuollaisiin turhanpäiväisiin juhliin. Itse kävin aikoinani ripillä kun se oli siihen aikaan tapana, sittemmin eronnut kirkosta ja ei uskonnot kiinnosta lainkaan.
No sitten voit miettiä vaikka yo-juhlia, nimiäisiä, häitä, satavuotisjuhlia tai muita kekkereitä, jotka eivät ole uskonnollisia mutta silti juhlijalle tärkeitä.
Nuohan on ihan eri tason juhlia kuin ripille pääsy, joka nyt on vain pieni muodollisuus. En näe yhtäkään syytä järjestää jotain rippijuhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset uskonnolliset jutut ole enää tätä päivää. Itse en missään tapauksessa lähtisi tuollaisiin turhanpäiväisiin juhliin. Itse kävin aikoinani ripillä kun se oli siihen aikaan tapana, sittemmin eronnut kirkosta ja ei uskonnot kiinnosta lainkaan.
No sitten voit miettiä vaikka yo-juhlia, nimiäisiä, häitä, satavuotisjuhlia tai muita kekkereitä, jotka eivät ole uskonnollisia mutta silti juhlijalle tärkeitä.
Vertaatko sinä yo- juhlia rippijuhliin??
Vierailija kirjoitti:
Mikä älämölö siitä nousisi jos esimerkiksi islamin uskoon kuuluisi juhla, jossa juhlitaan 15-vuotiaan nuoren NAIMAlupaa. Ei moista absurdiutta voi täyspäinen käsittää, hihhuleilla kaikki pyörii pimpin ja pippelin ympärillä.
Mellunmäen moskeija juhlisti joitakin kuukausia sitten 9 -vuotiaiden tyttöjen virallista ikää olla avioliittoon valmis islamin mukaan. Islamin jättäneet Suomen iranilaiset toivat tämän tiedon julkisuuteen mutta jostain syystä tähänkään ei uskalleta puuttua.
Näitä henkilöitä yleensä kutsutaan rippijuhliin ja yo-juhliin
* Äiti ja Isä
* Sisarukset (perheineen)
* Äidin ja Isän sisarukset (perheineen)
* Isovanhemmat
* Isovanhempien sisarukset
* Kummit, Ystävät jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaatko sinä yo- juhlia rippijuhliin??
Täysin verrattavissa oleva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole haukkumista. Näillä viesteillä yritetään taustoittaa sitä miksi jonkun juhliin ei välttämättä ole tulossa montaakaan vierasta, vaikka olisi kutsuttukin. Minusta on ihan hyvä kaikkien rippijuhlafanaatikkojenkin tiedostaa, ettei kaikkien mielestä ne oman kullanmurun kekkerit ole maailman tärkeimmät.
Voi hyvää päivää. Ap:n kohdalla on ilmiselvää, että läheisiäkin ihmisiä on jättänyt tulematta, tai siis eivät ole tulossa. Ja että asia on todennäköisesti pojan mielestä harmillinen. Kyllä nyt hetken voipi pysähtyä miettimään asioita muualtakin kuin omasta navasta käsin. En minäkään välitä juhlista, mutta ihan kaikessa ei ole kysymys siitä mistä minä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Monella lapsella on noin samanikäisinä serkkuja. Ja juhlat jokaisella samana viikonloppuna. Siinä saa vierailla lyhyellä aikataululla monilla kutsuilla jos meinaa kaikki käydä läpi ja sitten on vielä oman lapsen/lapsien juhlat.
Ratkaisu tietenkin olisi että pidettäisiin yhteisjuhlat. Kokemuksella sanoisin että hankala nekin on järjestää, jos vähänkin ns. Hankala suku.
Jep. Välillä noita ruuhkaisia juhlakesiä tulee, varsinkin jos on yhtään isompi suku ja tuttavapiiri. Olen muutaman kerran joutunut sompailemaan yksistä juhlista toisiin saman päivän aikana.
Itse en olisi halunnut rippijuhlia ollenkaan. En myöskään yo-juhlia, mutta minkäs teet, kun asut kotona ja mutsille juhlat olivat joku pakkomielle. Häät olivat vaimolle tärkeät, joten oli ok suostua ne järjestämään. Seuraavaksi olisi 50-vuotisjuhlat, olen kaikille ilmoittanut, että olen tuolloin töissä ja työpaikalle saa tulla juomaan kakkukahvit. En aio itse tehdä juhlien eteen mitään valmisteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella lapsella on noin samanikäisinä serkkuja. Ja juhlat jokaisella samana viikonloppuna. Siinä saa vierailla lyhyellä aikataululla monilla kutsuilla jos meinaa kaikki käydä läpi ja sitten on vielä oman lapsen/lapsien juhlat.
Ratkaisu tietenkin olisi että pidettäisiin yhteisjuhlat. Kokemuksella sanoisin että hankala nekin on järjestää, jos vähänkin ns. Hankala suku.Jep. Välillä noita ruuhkaisia juhlakesiä tulee, varsinkin jos on yhtään isompi suku ja tuttavapiiri. Olen muutaman kerran joutunut sompailemaan yksistä juhlista toisiin saman päivän aikana.
Pienessä maalaiskaupungissa rehtorilla oli tapana vierailla jokaisen ylioppilaan ylioppilasjuhlissa vaimonsa kanssa. Parhaimmillaan yli 60 juhlaa samanapäivänä... oli kiva, että kävi, koska vaimonsa oli meidän luokan luokanvalvoja. Muuten juhlissa oli kyllä aivan liikaa vieraita. En itse ymmärrä, että vanhempien ystävät, jotka hädintuskin tuntevat ylioppilaan, kutsutaan juhliin.
Ihan joutava juhla. Ei nykyään sellaisista kiinnostuta. Tuskin on sahtiakaan tarjolla.
Keskustelisin juhlakalun kanssa tuosta. Häntä voi harmittaa paljonkin se, ettei ketään tule. Muista korostaa, ettei asia johdu hänestä.
Mentäisiin tuossa tilanteessa varmaan ravintolaan syömään, jos osallistujia olisi vähän. Isossa tilassa juhlat voi olla ankeat, jos osallistujia ei ole.
Samassa toivossako ne nimiäisiin ja protujuhliin kutsujat on 🤣🤣🤣🤣🤣 haloo! Nykyään juhlitaan jopa perymuskoulun päättäjäisiä ja koiran synttäreitä, kai jokanen saa päättää mitä juhlii 😅😅😅