Tää laihduttaminen on kauheaa kun on aina nälkä.
Tavoitteena muutama kilo mahdollisimman äkkiä pois ja pitää ne pois syksyyn saakka. Sitten voi taas antaa periksi mieliteoille.
Kommentit (48)
Mullakin oli nälkä johonkin tuonne puoleen päivään. En kuitenkaan syönyt mitään ja nyt ei enää ole nälkä. Syön sitten, kun viitsin. Joko tänään tai huomenna... Ja ei - en paastoa.
Ei se nälkä ole niin kauhea juttu. Kestää hetken ja menee sitten ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mee läpi. Yrittäisit edes :)
Olisikin trollaus. Mutta näin tää aina menee minulla. Talvella tulee muutama ylikilo ja keväällä tulee kiire karistaa ne. Eikö jojolaihdutus nyt ole maailman tavallisinta? Juujuu tiedän kyllä ettei ole terveellistä.
Ja nimenomaan tuollaisella kitukuurityylillä joudutkin jojoilemaan lopun ikääsi. Opettele syömään oikein (siten, mikä sattuukaan olemaan itsellesi sopiva tapa: oikeat annoskoot / vhh / pätkäpaasto jne), niin ei tarvi enää jojoilla.
Ei kuulosta kauhealta. Kyllä normaalilla ihmisellä pitää sen verran olla tahdonvoimaa ja itsehillintää, että sietää nälän tunnetta jos on päätöksen laihduttamisesta tehnyt. Kyllä on melkoinen kermaperse jos tällainen on kauheaa. Sitäpaitsi kyllä se nälän tunnekin siitä katoaa kun kroppa tottuu oikeaan annoskokoon ja sokerin syöminen on lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussiksi kerkiää vielä sen kolme kiloa poistaa. Ilman nälkääkin. Kaikki sokeri pois.
Sokerit on karsittu. Mä näen usein unia pizzan ja jäätelön syönnistä :D
Jätetään nekin pois 😄
Pitää vissiin jättää🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mee läpi. Yrittäisit edes :)
Olisikin trollaus. Mutta näin tää aina menee minulla. Talvella tulee muutama ylikilo ja keväällä tulee kiire karistaa ne. Eikö jojolaihdutus nyt ole maailman tavallisinta? Juujuu tiedän kyllä ettei ole terveellistä.
Ja nimenomaan tuollaisella kitukuurityylillä joudutkin jojoilemaan lopun ikääsi. Opettele syömään oikein (siten, mikä sattuukaan olemaan itsellesi sopiva tapa: oikeat annoskoot / vhh / pätkäpaasto jne), niin ei tarvi enää jojoilla.
Nooo sitten jojoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kauhealta. Kyllä normaalilla ihmisellä pitää sen verran olla tahdonvoimaa ja itsehillintää, että sietää nälän tunnetta jos on päätöksen laihduttamisesta tehnyt. Kyllä on melkoinen kermaperse jos tällainen on kauheaa. Sitäpaitsi kyllä se nälän tunnekin siitä katoaa kun kroppa tottuu oikeaan annoskokoon ja sokerin syöminen on lopetettu.
Jos se tekee minusta kermaperseen niin aivan sama.
mulla ei taas oo rahaa ruokaan.3.6. tulee. elän kekseillä ja teellä siihen asti
Vierailija kirjoitti:
mulla ei taas oo rahaa ruokaan.3.6. tulee. elän kekseillä ja teellä siihen asti
Ei kai rahaa ruokaan jääkään, jos käyttää rahat kekseihin.
Helppoa tämä laihduttaminen kun lähtee ulos tuonne kuumuuteen, katoaa nälän tunne uskomattoman nopeasti. Vettä vaan naamariin. Ei tällä säällä edes tee mieli syödä.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa tämä laihduttaminen kun lähtee ulos tuonne kuumuuteen, katoaa nälän tunne uskomattoman nopeasti. Vettä vaan naamariin. Ei tällä säällä edes tee mieli syödä.
Ei mulla valitettavasti lämpimät vaikuta noin. Mutta tykkään muuten kyllä, on taivaallisen ihanat ilmat olleet🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, jos sun tavoite on "mahdollisimman äkkiä" kiloja pois. Silloinhan täytyy olla rankka kalorivaje, ja siitä seuraa kova nälkä. Jos sen sijaan hyväksyisit hitaamman laihtumisen, et joutuisi sietämään koviä näläntunteita.
Joo, niin on. Mutta nyt ei ole kuukausikaupalla aikaa odotella, haluan kevyemmän olon ja ulkonäön kesäksi.
Rasva ei pala nopeasti.Nopein rasvanpoltto on lihastreeni ja sopiva proteiinipitoinen dieetti.Pelkällä kalorien laskemisella on heikko ennuste.
Lihastreeni on todella tehoton tapa polttaa rasvaa. Ruokavalio tekee selkeän valtaosan laihtumisesta.
Pätkäpaasto esimerkiksi on hyvin tehokasta, keho alkaa käyttää rasvaa polttoaineena aina tietyssä vaiheessa jos pitää taukoa syömisessä.
Jos ei olisi kiire, niin riittäisi kun tekisi vain fiksumpia valintoja sen suhteen että mitä laittaa suuhunsa. Paino putoaisi pikkuhiljaa.
Ei laihduttaessa todellakaan tarvitse nähdä nälkää. Mikä ihmeen harhaluulo se on. Kyllähän mm. salaattia, kaaleja ym. vihreitä vihanneksia, raejuustoa, rasvatonta jogurttia, marjoja, munia ym. saa sen verran paljon syödä että nälkä pysyy poissa. Eihän se aineenvaihduntakaan toimi jos ei mitään syö.
Nälkä lähtee aika äkkiä, jos syö vaikka sämpylän minkä välissä on rasvatonta kinkkua ja paljon ruukkusalaattia.
Söin nimittäin äsken sellaisen ja huomasin. Pitää syödä paljon, ja kevyttä, mutta ei ihan ilman rasvaakaan saa olla.
Mitä ihmettä oikein syöt jos on nälkä?
Mä olen syönyt tänään aamiaiseksi pienen leipäsiivun itsetehdyllä hillolla ja pikkujugurtin, pari siivua verkkomelonia ja persikan.
Lounaaksi tonnikalaperunasalaattia. Päivällinen 6 falafelia ja caponataa, lusikallinen jugurttia kastikkeeksi.
Jälkkäriksi jäätelöpuikko
Yhteensä 1150 kcal eikä tule nälkä
Laihduttaminen on varma tie lihomiseen. Rupeat jossain kohtaa ahmimaan nälkävelkaasi ihan varmasti. Kyse ei ole itsekurista vaan hormoneista ja meihin ohjelmoidusta selviämisstrategiasta.
Käytännössä sulla on kaksi vaihtoehtoa laihtumisen suhteen:
1. Joko teet sen terveellisesti, laihdut, saatat pysyä hoikempana.
2. Tai teet kuten nyt epäterveellisesti, kärsit nälkää, repsahdat, ahmit, lihot. Moni toistaa tätä kaavaa ja lihoo laihdutuskuuri laihdutuskuurilta vain lisää. Parhaimmassa tapauksessa hankit itsellesi syömishäiriön -> lihot vielä enemmän. Metabolia muuttuu pysyvästi ja kas, normaalikulutus on kierteen ansiosta 500 kCal pienempi ja lihot vaikka söisit terveellisesti ja kohtuullisesti.
Valinta on sinun.
Pätkäpaastoja aina hehkutetaan, mutta niissä on vaaransa. Mun lihominen alkoi pätkäpaastosta. Lihoin heti 10 kiloa ja kun olin pilannut aineenvaihduntani ja nälkäsignaalini, lihominen jatkui vuosikaudet. 35 kilon päästä aloitin laihdutuslääkkeet ja pääsin takaisin siihen pisteeseen, missä olin pätkäpaaston loppuessa. Ne viimeiset kymmenen kiloa on nähtävästi tulleet jäädäkseen.
Eli en todellakaan suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaastoja aina hehkutetaan, mutta niissä on vaaransa. Mun lihominen alkoi pätkäpaastosta. Lihoin heti 10 kiloa ja kun olin pilannut aineenvaihduntani ja nälkäsignaalini, lihominen jatkui vuosikaudet. 35 kilon päästä aloitin laihdutuslääkkeet ja pääsin takaisin siihen pisteeseen, missä olin pätkäpaaston loppuessa. Ne viimeiset kymmenen kiloa on nähtävästi tulleet jäädäkseen.
Eli en todellakaan suosittele.
Minä yhdistin pätkäpaaston ja keton, ja laihduin 7 kiloa nopeasti.
Sen jälkeen se riemu vasta alkoi, kun olin vältellyt sokeria pitkään, ja iski niin kova mielihalu, että paino nousi parissa vuodessa 15 kiloa. Nyt olen pätkäpaastolla, mutta se ei auta enää yhtään.
Kai pitää palata normaaliin ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen on varma tie lihomiseen. Rupeat jossain kohtaa ahmimaan nälkävelkaasi ihan varmasti. Kyse ei ole itsekurista vaan hormoneista ja meihin ohjelmoidusta selviämisstrategiasta.
Käytännössä sulla on kaksi vaihtoehtoa laihtumisen suhteen:
1. Joko teet sen terveellisesti, laihdut, saatat pysyä hoikempana.
2. Tai teet kuten nyt epäterveellisesti, kärsit nälkää, repsahdat, ahmit, lihot. Moni toistaa tätä kaavaa ja lihoo laihdutuskuuri laihdutuskuurilta vain lisää. Parhaimmassa tapauksessa hankit itsellesi syömishäiriön -> lihot vielä enemmän. Metabolia muuttuu pysyvästi ja kas, normaalikulutus on kierteen ansiosta 500 kCal pienempi ja lihot vaikka söisit terveellisesti ja kohtuullisesti.
Valinta on sinun.
Tää on mulla ollut tämä ihan sama homma jo nuoresta aikuisesta asti. Suunnilleen samoissa on pyörinyt paino aina. Pidän ylärajaa 68kg:ssa, sitten kun sinne asti nousee laihdutan sinne 60-63kiloon ja se on hyvä. sitten talven aikana paino hissukseen nousee ja taas keväällä onkin aika pudottaa talvikilot pois :)
Vierailija kirjoitti:
Nälkä lähtee aika äkkiä, jos syö vaikka sämpylän minkä välissä on rasvatonta kinkkua ja paljon ruukkusalaattia.
Söin nimittäin äsken sellaisen ja huomasin. Pitää syödä paljon, ja kevyttä, mutta ei ihan ilman rasvaakaan saa olla.
Vältän hiilareita, ei siis mitään sämpylöitä.
Jätetään nekin pois 😄