Olisiko sittenkin ekologisempaa laittaa tavaraa roskiin kuin kiertoon?
Olen yrittänyt lahjoittaa ilmaiseksi kuohuviinilaseja. Tuloksetta.
Samoin vaatteita ja muutaman kirjan.
Kolme kertaa julkaistu "annetaan" mutta ketään ei kiinnosta. Aloin miettimään miksi veisin ne hyväntekeväisyyskirpparillekaan riesaksi kun ei tunnu mielenkiintoa olevan. Paras varmaan särkeä lasit lasinkeräykseen, repiä kirjat paperinkeräykseen ja silputa vaatteet kaatopaikkaroskikseen.
Näinkö on ?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasit ovat jotain bulkkikamaa -> roskiin (huom! ei lasinkeräykseen)
Jos lasit ovat arvotavaraa -> myynti onnistuu varmasti
Kirjat repisin paperin keräykseen ja kannet pahvinkeräykseen, koska kirjoilla ei ole kysyntää.
Vaatteet tekstiilikeräykseen.
Riippuu kirjasta onko kysyntää. Monia vanhoja tietokirjoja (ei tietoSANAkirjoja) saa myytyä jopa kympillä kun löytää asiasta kiinnostuneet. Mitkään Remes, Päätalo, Paasilinna eivät myy, eikä vastaavat ulkomaalaiset käännökset.
Itse asiassa jotkut ovat kiinnostuneita tietosanakirjoistakin, vaikka aina sanotaan etteivät ne kelpaa kenellekään.
Ketkä?
t. useampikin 70-luvun tietosanakirjasarja odottaa läheisten hyllyssä (ja on t
Miten niin ketkä? Pitäisikö luetella kaikkien nimet?
Tietenkään ne, jotka ovat niistä kiinnostuneita, eivät välttämättä halua mitä tahansa kirjasarjaa vaan jonkin tietyn josta pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasit ovat jotain bulkkikamaa -> roskiin (huom! ei lasinkeräykseen)
Jos lasit ovat arvotavaraa -> myynti onnistuu varmasti
Kirjat repisin paperin keräykseen ja kannet pahvinkeräykseen, koska kirjoilla ei ole kysyntää.
Vaatteet tekstiilikeräykseen.
Riippuu kirjasta onko kysyntää. Monia vanhoja tietokirjoja (ei tietoSANAkirjoja) saa myytyä jopa kympillä kun löytää asiasta kiinnostuneet. Mitkään Remes, Päätalo, Paasilinna eivät myy, eikä vastaavat ulkomaalaiset käännökset.
Itse asiassa jotkut ovat kiinnostuneita tietosanakirjoistakin, vaikka aina sanotaan etteivät ne kelpaa kenellekään.
Ketkä?
t. useampikin 70-luvun tieto
No jos nyt vaikka kerrot väylän, jonka kautta löytää näitä kiinnostuneita. Itse en ole missään kohdannut sellaista. Enkä kyllä keksi yhtään syytä, miksi kukaan haluaisi 50 vuotta sitten vanhentunut painettua tietoa kiloja painavassa muodossa. Sinä varmaan osaat kertoa syyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen niin että jos tavara ei mene pikkuhinnalla, niin sen paikka on roskissa, asianmukaisesti kierrätettynä. En halua enkä aio olla osana tapahtumia jossa ilmaiseksi pitäisi saada, jotta voidaan myydä eteenpäin hyvällä hinnalla. Tuttaville annan ilmaiseksi kyllä.
No jos sinä et saa tavaraa myytyä tai katsot ettei ole vaivan väärtti, miksi jonkun toisen tekemänä se on väärin ja haluat sen estää? Se tuttavakin todennäköisesti myy eteenpäin
Ei se mitään väärin ole, enkä näin väittänytkään, en vain itse osallistu tuohon jobbaukseen. Onneksi saan tehdä kuten parhaaksi näen 😉 Sun tuttavat ehkä on jobbareita(kuten itsekin kai olet kun noin hermostut kun et saa tavaraa ilmaiseksi) mutta muiden tuttavat ja läheiset eivät sellaisia ole.
Ihme, jos kukaan ei huoli kuohuviinilaseja nyt yo-juhlien aikaan ilmaiseksikaan.
Miten niin ketkä? Pitäisikö luetella kaikkien nimet?
Tietenkään ne, jotka ovat niistä kiinnostuneita, eivät välttämättä halua mitä tahansa kirjasarjaa vaan jonkin tietyn josta pitävät.
Vaikea kuvitella, että oikeasti olisi olemassa ihmisiä, jotka pitävät tietosanakirjoista, joiden sisällöstä suuri osa ei enää pidä paikkaansa. Varsinkaan kun meillä on google.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain tietämätön idiootti vie esim. vaatteita UFF:n laatikkoon. Sieltä ne vaatteet kulkeutuvat niäkärimaahan, jossa ne myydään paikallisille ja samalla tapetaan oma vaateteollisuus.
Itse heitän polttojätteeseen kaikki vanhat vaatteetMissä puskassa elät, kun et tiedä, että Suomessa on paljon UFF-myymälöitä, joissa laatikoihin vietyjä vaatteita myydään?
Ja se kaikki mikä ei kelpaa Suomessa myytäväksi, menee Afrikan köyhille katuojiin lojumaan.
Ja miksi sinulle on ongelma, että köyhät saavat vaatetta, jota rikkaammat eivät tarvitse?
No kun eivät saa, on suurin osa niin huonolaatuista
Sinulla näyttää olevan isoja vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. MINÄ en ole vienyt vaatteita uffille enkä vienyt niitä Afrikkaan jätteeksi. Iso osa ihmisistä kuitenkin näin tekee ja JÄRJESTÖT dumppaa Afrikkaan ne vaatteet jotka eivät länsimaissa kelpaa myytäväksi. Ei ole MINUN aikaansaama ongelma. Minä osaan kyllä kierrättää jätteeni.
Vähennän muovinkäyttöä rajusti. Olen miettinyt tuon muovin hävittämistä. Pitäisikö se siirtää poltettavaksi vai säästää maailmaan aiheuttamaan ongelmia jatkossakin? Pitäisikö muovi vaan polttaa pois, niin ainakaan minun käyttämistä muoveista ei tule ongelmaa muille?
Vierailija kirjoitti:
Ihme, jos kukaan ei huoli kuohuviinilaseja nyt yo-juhlien aikaan ilmaiseksikaan.
Miksi huolisi, jos omasta takaa on jo tarpeeksi ja/tai saa lainaksi sen mitä tarvitsee? Ei ole mitään järkeä lähteä hakemaan laseja esim. 50km päästä, jos niille on käyttöä tasan kerran. Ennemmin sitten ostaa vaikka kertakäyttölasit Prismasta tms.
Kaikkien noiden oikea sijoituspaikka on sekajäte! Juomalasit eivät kuulu lasinkeräykseen eikä nykyään kirjojakaan saa laittaa paperinkeräykseen.
Sinulla näyttää olevan isoja vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. MINÄ en ole vienyt vaatteita uffille enkä vienyt niitä Afrikkaan jätteeksi. Iso osa ihmisistä kuitenkin näin tekee ja JÄRJESTÖT dumppaa Afrikkaan ne vaatteet jotka eivät länsimaissa kelpaa myytäväksi. Ei ole MINUN aikaansaama ongelma. Minä osaan kyllä kierrättää jätteeni.
Googlaa sinä-passiivi ja opi. Ja lopeta riehuminen aiheen veirestä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lasit toimitti pitopalvelu samalla kun toi tarjottavatkin. Ei olisi tullut mieleenkään hommata omiin nurkkiin mitään laseja, joilla ei ole käyttöä juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen niin että jos tavara ei mene pikkuhinnalla, niin sen paikka on roskissa, asianmukaisesti kierrätettynä. En halua enkä aio olla osana tapahtumia jossa ilmaiseksi pitäisi saada, jotta voidaan myydä eteenpäin hyvällä hinnalla. Tuttaville annan ilmaiseksi kyllä.
No jos sinä et saa tavaraa myytyä tai katsot ettei ole vaivan väärtti, miksi jonkun toisen tekemänä se on väärin ja haluat sen estää? Se tuttavakin todennäköisesti myy eteenpäin
Ei se mitään väärin ole, enkä näin väittänytkään, en vain itse osallistu tuohon jobbaukseen. Onneksi saan tehdä kuten parhaaksi näen 😉 Sun tuttavat ehkä on jobbareita(kuten itsekin kai olet kun noin hermostut kun et saa tavaraa ilmaiseksi) mutta muiden tuttavat ja läheiset eivät sellaisia ole.
No onhan se sinun mielestäsi väärin kuten ensimmäisessä kommentissakin jo sanoit. Kaikki jobbaa, sinäkin jos kirppikseltä ostat, käytät ja myyt edelleen. Minä en ole kertaakaan hermostunut. Keskustelu ei ole hermostumista.
Vierailija kirjoitti:
Juomalasit eivät kuulu lasinkeräykseen. Vaatteita kerätään myös kuitujen takia, jos ovat hyvää materiaalia. Kirjat voit repiä paperinkeräykseen, jos ei kellekään kelpaa.
Kirjat lajitellaan sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisen kirpputorin eteisessä on laatikko, josta saa ottaa ilmaiseksi tavaroita. Usein vien siihen tavaraa kirpparille mennessäni, ja kun sitten tulen ulos niin osa siihen jättämistäni tavaroista on jo poissa. Kyllä ihmisille ilmainen tavara kelpaa, vaikka eivät malttaisikaan ostaa.
Kyllä, silloin kun se ilmainen tavara on muun matkan varrella. Näitä noutopisteitä pitäisi olla joka kylässä.
Ja kukahan niitä ylläpitäisi niin, etteivät muutuisi kaatopaikoiksi? Ihmisillä on tapana roudata tuollaisiin paikkoihin puhdasta roskaa.
Sepä se ongelma just onkin. Joku taho pitäisi olla ottamassa vastaan, järjestelemässä. Kaikki maksaa: tilat, palkat ym. Ehkä helpoin olisi kirppiksen tyyppinen tapahtuma johon kuka tahansa yksityinen
Dallapenpuistossa Sörnäisissä on iso maksuton kirppis joka kesäviikonloppu. Sinne vien omani, laatikon kylkeen "saa ottaa". Kyllä menee. Voi samalla istua hetken puistossa, ostaa kojusta kahvin ja katsella ihmisvilinää.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa joka riehuu, näytät olevan sinä 😄. Kaikki muut keskustelee. Sinulla menee tunteisiin kun et osaa ottaa asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien noiden oikea sijoituspaikka on sekajäte! Juomalasit eivät kuulu lasinkeräykseen eikä nykyään kirjojakaan saa laittaa paperinkeräykseen.
Ei meidän kunnassa. Meillä on ihan erillinen lasitavaran keräys jäteasemalla. Missään nimessä lasia ei täällä saa laittaa polttojätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa joka riehuu, näytät olevan sinä 😄. Kaikki muut keskustelee. Sinulla menee tunteisiin kun et osaa ottaa asioista selvää.
En minä raivonnut capslock päällä. Se olit sinä. Nyt saat jatkaa ohi aiheen vänkäämistä yksinäsi. Hauskaa päivää pikkurölli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kunnassa. Meillä on ihan erillinen lasitavaran keräys jäteasemalla. Missään nimessä lasia ei täällä saa laittaa polttojätteeseen.
Kyllä teidänkin kunnassa. Lasitavaran keräys ei ole juomalasien paikka. Lue ne ohjeet kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään väärin ole, enkä näin väittänytkään, en vain itse osallistu tuohon jobbaukseen. Onneksi saan tehdä kuten parhaaksi näen 😉 Sun tuttavat ehkä on jobbareita(kuten itsekin kai olet kun noin hermostut kun et saa tavaraa ilmaiseksi) mutta muiden tuttavat ja läheiset eivät sellaisia ol
Jatkan keskustelua kanssasi heti kun lainaat kirjoittamani kohdan jossa sanon että se on väärin 😉
Sepä se ongelma just onkin. Joku taho pitäisi olla ottamassa vastaan, järjestelemässä. Kaikki maksaa: tilat, palkat ym. Ehkä helpoin olisi kirppiksen tyyppinen tapahtuma johon kuka tahansa yksityinen voisi mennä lahjoittamaan ja veisi pois ne mitä ei kukaan huoli.