Voiko naisen ja miehen ystävyys pysyä platonisena vuosia?
Itse en ole tähän (nainen) pystynyt. Minulla tämän selittää rankka traumatausta, mm. insestiä. Alkuun voin olla kaveri, mutta aina sek*i on tullut mukaan, pientä flirttiä on ollut alusta saakka, aina. Panin jopa sekasolussa asunutta mieskämppistä, toki hän oli aloitteellinen.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
En pane edes vaimoa.
Siitä huolimatta avio/avoliittoa ei katsota platoniseksi ystävyydeksi.
Olen itse alkanut vähän ihmettelemään että onko tämä normaalia, kun ollaan olevinamme platonisia ystäviä ja toinen on kuvaillut aika tarkasti kaiken mm. millaisia orgasmeja saa ja miltä hänen intiimipaikkansa näyttävät. Itse koen tällaiset jutut vaikeiksi ja vähän sama kuin sisaruksensa kanssa puhuisi näistä asioista, eikä tällainen oikein kuulu vastasukupuolten ystävyyteen. Miksi minun pitäisi toisesta tietää tällaisia asioita.
Mun puolesta kyllä voisi mutta toisesta osapuolesta ei.
Voi olla vaikka koko iän.
Seksi on viimeisenä mielessä, jos kaveri on kuin veli. Ei sitä voi panna!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on traumatausta ja mulla on vuosien varrella ollut myös useita platonisia ystävyyssuhteita miesten kanssa. Eli ei traumatisoituneetkaan pane kaikkien kanssa.
Ei, mutta miehet saattaa näin olettaa ja siksi menevät paikkoihin, joissa traumataustaisiin naisiin törmää. Ällöttäviä saalistajia.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Mulla oli mies parhaana kaverina 10 vuotta. Meni välit kun hän jätti mut pulaan kun olisin kipeästi tarvinnut apua. Samaa teki sitten muillekin ihmisille. En tiedä mikä hänen päässään napsahti.
Huomasi olevansa jatkuvasti hyväksikäytetty jonkun puolesta tai olis itse tarvinnut vaihteeksi apua. Ei kuulosta sun puolelta kovin pyyteettömältä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta hyvää miespuolista ystävää vuosienkin takaa, nainen siis olen. Mitään ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaankaan, ovat järjestään varattuja. Tietenkin olen jokaisesta ajatellut, minkähänlainen tuo olisi sängyssä, mutta siihen se jää.
Miten niin tietenkin? Mulla on vaikka kuinka monta naispuolista ystävää joista en ole ikinä ajatellut mitään seksiin liittyvää.
Mä voisin olla miesten kanssa ihan kaveri, mutta valitettavasti se ei riitä miehille. Jos sitten painostettuna suostun kerran seksiin, niin voi sitä hampaiden kiristelyä, kun en halua uudestaan. Kaveruus loppuu sitten viimeistään siihen. En enää edes yritä tutustua heteromiehiin. Aina sama juttu. Tympeää.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse alkanut vähän ihmettelemään että onko tämä normaalia, kun ollaan olevinamme platonisia ystäviä ja toinen on kuvaillut aika tarkasti kaiken mm. millaisia orgasmeja saa ja miltä hänen intiimipaikkansa näyttävät. Itse koen tällaiset jutut vaikeiksi ja vähän sama kuin sisaruksensa kanssa puhuisi näistä asioista, eikä tällainen oikein kuulu vastasukupuolten ystävyyteen. Miksi minun pitäisi toisesta tietää tällaisia asioita.
Taitaa kamu haluta kanssasi vähän hanky-pankyä
Eihän nyt kukaan heteromies halua olla naisten kanssa kaveri :D. Odottavat vain oikeaa hetkeä, naiset aivan oikeasti luulevat, että ketään kiinnostaa heidän juttunsa.
Ei kun naisilla on aina mielessä miehen hyväksikäyttö. Naiset vaativat ystävä mieheltä poikaystävän palveluita ilman että itse toteuttaa tyttöystävän velvollisuuksia
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikka koko iän.
Seksi on viimeisenä mielessä, jos kaveri on kuin veli. Ei sitä voi panna!
Kyllä kaveriakin vois, jos on tarpeeksi kännissä.
En ymmärrä miksi hitossa pitäisi olla miehiä kavereina, kun naisiakin on. Siis siten, että vietetään aikaa kahdestaan. Mielestäni se on ok nuorena sinkkuna, mutta ei enää perheellisenä.
Aika harvoin kun naiset ei ymmärrä sitä että ystävältä ei voi vaatia poikaystävän palveluita ja poikaystävän velvollisuuksia
Exä soitti paripäivää sitten. Seukattiin 30 vuotta sitten sen verran, että ainakin toinen meistä voi sitä seukkaamiseksi sanoa. Keskustelu oli aivan kuten ensikohtaamisesta.
Seurustelu kesti ehkä puoli vuotta, VS kolmekymmentä vuotta? No joo, melkein kymmenen vuotta tuhlasin toivomalla häntä takaisin. Enää en ottaisi takaisin, parempi ystävänä.
Kyllä voi. Mulla on ollut yli 10 vuotta ulkonäöllisesti vähän rumahko mies kaverina ja monesti hänen juttunsa ovat myös vähän tylsiä mutta sydän kultaa. Ei tulisi mieleenkään mennä hänen kanssaan sänkyyn, hyi!
Vierailija kirjoitti: Sitä jäin itse "taas" ajattelemaan, että miksi olen onnistunut luomaan ja ylläpitämään ystävyys ja javeruus suhteita ja olen kokenut, että minunkin kanssa on haluttu vastaaasti mutta miksi en onnistu, enkä oke onnisutunut etenenään koskaan kenenkäön kanssa niin, ettö voisin sanoa okevani ja tai olleeni parisuhteessa, vaan siihen osaa pääsee tai in päässyt aina jiku muu kuin minä.
Kadehdin sinua. Omat yritykseni ystävyyden saralla ovat lopulta aina karahtaneet siihen, että mies ilmaisee haluavansa enemmän tai alkaa kosketella. Yksi suuttui ja haukkui pataluhaksi, kun aloin tapailla miestä josta tuli kumppanini. Ei häntä exäni koskaan haitannut, joten kaipa luuli olleensa seuraavana jonossa. Tunnen itseni joksikin käveleväksi fleshlightiksi, joka ei ihmisenä ja ystävänä kiinnosta lainkaan.
Voi tietysti pysyä. En itse naisena ole kiinnostunut läheskään kaikista miehistä. Ehkä joku 1/10 on edes etäisesti itseä kiinnostava. Ja varmasti sama miehillä: ei kaikki vastaantulevat naiset kiinnosta. Ja itse en siis halua seksiä sellaisen kanssa, joka ei romanttisesti kiinnosta. Niinpä voi helposti olla sellaisen miehen kanssa ystävä, joka ei kiinnosta romanttisesti ja tietää, ettei mieskään ole itsestä kiinnostunut. Silloin se on vähän niinkuin veljen kanssa hengailisi.
Kyllä voi. Minun kaikki ystävyyssuhteeni miehiin ovat platonisia, paitsi tietysti nuorempana pari seurustelusuhdetta ja nyt pitkä avioliitto. pisin ystävyyssuhteeni erään miehen kanssa on kestänyt jo 38 vuotta, teini-iästä asti ja olemme hyviä ystäviä, aina olleet todella paljon tekemisissä ja puhuttu kaikkea maan ja taivaan väliltä, niin vakavia kuin huolettomiakin asioita.