Voiko naisen ja miehen ystävyys pysyä platonisena vuosia?
Itse en ole tähän (nainen) pystynyt. Minulla tämän selittää rankka traumatausta, mm. insestiä. Alkuun voin olla kaveri, mutta aina sek*i on tullut mukaan, pientä flirttiä on ollut alusta saakka, aina. Panin jopa sekasolussa asunutta mieskämppistä, toki hän oli aloitteellinen.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Kun mitään kemiaa ei ole niin ei se mistään tule eikä synny vaikka panisikin välillä.
Ei minulla (miehellä) ole vaikeuskai sanoa, että osa kavereinanani ja ystävinäni olevaista naisisa on hyvinkin puoleensa vetäviä ja kiinnostavia. Itseasiassa, jopa tuntuu vapauttavammalta kuin teeskennellä ja väittää ja valehdella muuta, Mutta jotta voisin olla heidän kanssaan jatkossakin läheien minun (tai yhtä lailla heidän) tulee osata ns. käyttäytyä. Tunnsitaa ja tiedostaa rajansa ja arvostaa tosein rajoja ja hänen päätöksiään ja valintojaan silloinkin ne kaikki eivät ole itselle mieluisia. Tai ellei kykene niitä arvostamaan ja kunnioittamaan niin elää ainakin niiden kanssa ilman, että pyrkisi oma-aloittesesti muuttaamaan tosien suuntaa ja tapaa tai tapoja toimia.
Tiedän, että jotkut saattavat haluta erityisä seksisuhteita kaverinsa tai sytvänsä kanssa, jolloi koko kaveruus tai ystävyys saattaa rakentua jopa jaetun seksin varaan Itse en ole, enkä ole ollut halukas tai valmis tällaiseen säätöön, koska se vaikuttasi minusta liian konstikkaalta ja monimutkaiselta, jotta se voisi omalta osaltani toimia.
En myöskään halua kokea seksiä edes yhtä kertaa kaverini tai ystäväni kanssa, koska koen, että se saattaisi pilata ja tai päättää muutoin hyvän ja läheisen ystävyytemme. Tai en ainakaan ole kohdannut kertaakaan tilannetta, jolloin seksiin olsi ollut meistä minusta ja jostain läheisestäni (kaverista ystävästäni...) sellainen, johon oltaisiin edetty jonkun taian tai muun ihmeellisen voiman seurausksena; yai niinkuin joku varmaan sanoisi vähän niinkuin vahingossa.
Ainakin itsellä ovat pysyneet, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Sekin olisi pysynyt platonisena ilman toisen osapuolen vuosia kestänyttä painostusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta hyvää miespuolista ystävää vuosienkin takaa, nainen siis olen. Mitään ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaankaan, ovat järjestään varattuja. Tietenkin olen jokaisesta ajatellut, minkähänlainen tuo olisi sängyssä, mutta siihen se jää.
Tietenkin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi. Mutta taidat ihastua heti, kun joku mies on sinulle ystävällinen ja hyppäät hänen kanssaan sänkyyn?
Kaveri ei hyppäisi sänkyyn ap:n kanssa, eli ihan yhtä syyllinen on hänkin, eikä pysty olemaan vain kaveri.
Olin 20 vuotta erään miehen kaveri, mitta niinpä hänkin vain yritti sitten jotain ihan muuta kanssani. Oli mustis nykyisestä miehestäni, ja lopulta myös minua kohtaan jopa avoimen vihamielinen. Oltiin vuosia olematta tekemisissä. Nykyään näemme parin kk välein.
Tämä. Onko ap:n kanssa kavereina olleet miehet alunperinkään halunneet pelkkää kaveruutta. Ap:sta ihmeisesti huokuu joku näkymätön joka tähän johtaa?
Voi jos jompikumpi on homoseksuaali.
Omasta puolestani pysyisi helposti platonisena, mutta miehet on aina elätelleet toiveita muusta ja siihen se sitten aina loppuu.
Mitä sairaampi aloitusteksti, sitä enemmän ihmiset innostuu :) Ap on trolli hyvät ihmiset.
Kyllä mä tunsin mun parhaan ystävän yli 10 vuotta ennenkuin sänkyyn päädyttiin.
Meillä on muutenkin kummallakin ptsd eli traumatausta jne jne, mutta ei tuo varmaan itsessään selitä.
Yritätkö sä ostaa seksillä suhdetta ja rakkautta alitajuisesti? Jonkun pitämään sut turvassa?
Vierailija kirjoitti:
Omasta puolestani pysyisi helposti platonisena, mutta miehet on aina elätelleet toiveita muusta ja siihen se sitten aina loppuu.
Mulla on ollut ihan aitoja kaveri- ja ystävyyssuhteita miesten kanssa ja ei niihin ole liittynyt seksi tai sellaisen tavoittelu missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta hyvää miespuolista ystävää vuosienkin takaa, nainen siis olen. Mitään ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaankaan, ovat järjestään varattuja. Tietenkin olen jokaisesta ajatellut, minkähänlainen tuo olisi sängyssä, mutta siihen se jää.
Minä en kyllä miespuolisista kavereistani tuollaista ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan tyhmä kysymys,olen ollut samassa työpaikassa saman naisen kanssa 40 vuotta,käydään vaan kahvilla,ei köyritä,onko tarpeeksi platooooooooooooooniaaaaaaaaaaaaaa?
Aloituksessa puhuttiin ystävyydestä, ei työkaveruudesta kuten sun tapauksessa. Ettehän te ole edes kavereita, pelkkiä työkavereit. Oma vastauksesi oli saaaaaataaannan tyhmä.
Joo ei mennyt hänellä jakeluun yhtään mikään.
Taitaa muuten häntä vähän vtuttaa kun ei köyrintää ole sen työkaverin kanssa. 40 vuotta kuitenkin jo yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut ihan aitoja kaveri- ja ystävyyssuhteita miesten kanssa ja ei niihin ole liittynyt seksi tai sellaisen tavoittelu missään vaiheessa.
Onnea. Itselläni miespuoliset kaverit on kaikki homoseksuaaleja. Nykyään en edes yritä kaveerata heteromiesten kanssa, kun ei mene jakeluun, että ollaan vaan kavereita, vaikka olen naimisissakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muutenkin kummallakin ptsd eli traumatausta jne jne, mutta ei tuo varmaan itsessään selitä.
Yritätkö sä ostaa seksillä suhdetta ja rakkautta alitajuisesti? Jonkun pitämään sut turvassa?
Ehkä lähinnä haen turvaa, jota minulla ei lapsuudessa ollut. Pidempää suhdetta en halua, koska en sellaisessa pidemmän päälle osaa tai halua olla. Rakkautta? What is love??
Olen aseksuaalisuuden kirjolla ja kyllä, minulla on ollut paljon erittäin läheisiä ystävyyssuhteita miesten kanssa joissa ei ole ollut mitään platonisia rajoja ylittävää. Tuntuu erikoiselta että joku ei siihen pysty mutta en aina tajuakaan alloseksuaaleja 😅.
Mulla on ollut läheisiä ystävyyssuhteita miesten kanssa. Moni on kestänyt 10 vuotta tai ylikin eikä olla kertaakaan pantu, ei edes pussattu. Oon mm. yöpynyt näiden miesten luona (nukuttu eri sängyissä) ja viettänyt muutenkin paljon aikaa yhdessä.
Parin miehen kanssa olen ollut myös ystävinä monta vuotta kirjeenvaihdossa.
Ei voi, jos nainen on viehättävä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut läheisiä ystävyyssuhteita miesten kanssa. Moni on kestänyt 10 vuotta tai ylikin eikä olla kertaakaan pantu, ei edes pussattu. Oon mm. yöpynyt näiden miesten luona (nukuttu eri sängyissä) ja viettänyt muutenkin paljon aikaa yhdessä.
Parin miehen kanssa olen ollut myös ystävinä monta vuotta kirjeenvaihdossa.
Sama, olen majoittanut myös mieskavereita kotonani esim. kun ovat olleet kuukauden kämppien välissä. Mitään seksuaalista ei ole koskaan ollut eikä edes lähellä tapahtua. Ajatuksistaan en ole vastuussa eikä kukaan voi tietää ikinä mitä joku toinen ajattelee, mutta teot kertovat siitä että pitävät minua ystävänä, samoin kuin minä heitä. En ymmärrä ihmisiä joilla kaikki menee aina seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lähinnä haen turvaa, jota minulla ei lapsuudessa ollut. Pidempää suhdetta en halua, koska en sellaisessa pidemmän päälle osaa tai halua olla. Rakkautta? What is love??
Muotoilin tämän jotenkin huonosti kun uudelleen luin. Olisiko suojelu parempi sana. Sitäkään minulla ei lapsuudessa ollut, vaan omat vanhempani altistivat minut monelle pahalle.
Muutaman vuoden joo ja sitten alkaa tapahtua. Pidin yhtä miestä parhaana kaverina ja oltiin kuin paita ja peppu. Monta vuotta. Sitten ykskaks täysin puskista mies ilmoitti olevansa kiinnostunut muustakin. No pantiin, koska miksei, olihan meillä muutenkin kivaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden joo ja sitten alkaa tapahtua. Pidin yhtä miestä parhaana kaverina ja oltiin kuin paita ja peppu. Monta vuotta. Sitten ykskaks täysin puskista mies ilmoitti olevansa kiinnostunut muustakin. No pantiin, koska miksei, olihan meillä muutenkin kivaa yhdessä.
Miten ystävyys jatkui tuon tapahtuman jälkeen?
Sepä se, kun rikottu mieli ei tarvitse edes ihastusta tuohon hommaan.