Velka perheemme autosta on NOLLA euroa. Vetää suupielet hymyyn!
Mitenkäs teillä? Ai? No voi, voi. Eipä teillä sitten ole ulkomaille asiaa sillä autolla.
Kommentit (87)
Kyllä ulkomaille pääsee rahoitusyhtiön autollakin jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, meillä kaksi autoa, pari vuotta vanhat Ford ja Mersu.
Molemmat velattomia.
Mutta en silti taida ulkomaille autolla lähteä, lennän mieluummin.
Eipä sitten tiennytkään kolmea totuutta . Foordi ei ole auto, margariini ei ole voita ja piika ei ole ihminen.
Pikkusen vanhoja vitsejä kylvät jos on vielä piikojakin ja margariini on uusi keksintö
Vierailija kirjoitti:
Olen järjestänyt elämäni niin, että auto on arjessa tarpeeton. Se rahansäästö todellakin vetää suupielet hymyyn! Olen omistanut auton ja maksaa satasia edes vilkaista sitä autoa päin.
Kun matkaan jonnekin korpeen, niin silloin vuokra-autolla. Aika monta tällaista reissua saa tehdä ennen kuin alkaa maksaa saman verran kuin oman auton pito.
Tuo on kyllä ihan totta jos vaan se on mahdollista. Vaan kun ei täältä kaupungistakaan pääse töihin ilman omaa autoa. Eikä vanhuksiakaan auttelemaan. Kun on auto niis sitä sitten käytetään. Toinen auto jätettiin pois muutama vuosi sitten eikä puoliso voi ottaa sellaista työpaikkaa jonne ei bussilla pääse. Toinen saa siis olla kotona. Kyllähän siitä autosta kuluja on ja varsinkin jos on pitkä työmatka. Nyt ei onneksi ole ja ajellaan autolla muita asioita tai matkaillaan. Autoilu ja kaikenlaiset koneet on myös harrastus.
On kyllä tutuilla paljon kalliimpia ja uudempia autoja kuin meillä vaikka ajavat paljon vähemmän. Jos on varaa niin mikäs siinä. Kaikki maksaa, jokainen päättää mihin rahansa laittaa.
"Eihän niitä papereita käytänössä Euroopassa kysellä, mutta on se aika riski jos joutuu liikenneonnettomuuteen ja paljastuu ettei sinulla ole vakuutus voimassa olleenkaan!"
Miksi se ei olisi voimassa? Ihan se oma vakuutus on voimassa vakuutusehtojen mukaan myös ulkomailla.
"Tesla joka on kohta arvoton akun sekä pohjakolhujen takia."
En vain ole niitä ilmaisia Tesloja missään nähnyt vaikka kovasti olen yrittänyt etsiä. Ottaisin heti jos löytäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap:lla nyt vähän puurot ja vellit sekaisin? Kun on muutakin kuin täysin velattomia autoja ja leasing-autoja. Itsellä joku tonni vielä pankille velkaa tuosta omasta, mutta mä voin viedä sen auton vaikka Syyriaan jos niin haluan.
Yleensä aina auton omistus siirtyy sinulle vasta siinä vaiheessa kun koko autolaina on maksettu. Siihen saakka se on rahoitusyhtiön omaisuutta.
No ei ole. Pankkikin on rahoitusyhtiö ja ihan tosiaan itse tuon auton olemassaolosta vastaan. Jos sille autolle jotain käy, maksan velkaa pankille silti. Eli on muitakin rahoitusvaihtoehtoja kuin leasing.
Miten käy autolle jos et maksa pankille velkaasi takaisin? Sehän on sinun auto...?
Rahoitusyhtiö omistaa auton ihan virallisissa papereissa, ja itse on vain sen haltija. Pankin laina on kuitenkin eri asia, silloin omistan auton itse ja käytännössä voin viedä sen ulkomaille tai vaikka myydä. Velka on silti maksettava. Rahoitusyhtiön autoa ei saa myydäkkään ilman lupaa. Yleensä pankkien pikkulainat ei kohdistu mihinkään, joku voi mennä lomalle tai tehdä kattoremontin. Tuskin niitä kattopeltejäkään pankki tulee irti repimään, jos lainan jättää maksamatta. Perintä kulkee vähän toista tietä. Asuntolaina on eri juttu, kun se laina on nimenomaan sitä varten otettu, ja asunto on usein osittain sen vakuutena.
On velaton auto mutta en halua mennä autolla ulkomaille enkä ylipäätään ulkomaille.
No voi voi katsos AP kun mua ei matkailu voisi vähempää kiinnostaa niin mulla ei ole HALUA mennä ulkomaille omalla velattomalla autollani eikä ilman autoakaan.
Kaikkein fiksuimpia ovat he joilla ei autoa ole koska he häviävät vähiten rahaa.
Vierailija kirjoitti:
En vain ole niitä ilmaisia Tesloja missään nähnyt vaikka kovasti olen yrittänyt etsiä. Ottaisin heti jos löytäisin.
Itse en maksaisi euroakaan. Ilmaiseksi voisi ottaa kun sitten myisin sen mutta ei niitä kohta kukaan enään osta niin en ottaisi ilmaiseksikaan pihaan seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, meillä kaksi autoa, pari vuotta vanhat Ford ja Mersu.
Molemmat velattomia.
Mutta en silti taida ulkomaille autolla lähteä, lennän mieluummin.
Eipä sitten tiennytkään kolmea totuutta . Foordi ei ole auto, margariini ei ole voita ja piika ei ole ihminen.
No menepäs piika pois täältä.
Entäs asunnosta? Meidän velka 100:n neliön rivarikämpästä Länsi-Helsingissä on nolla euroa.
Autoista (2kpl) on muutama tonni velkaa.
Velaton auto meilläkin, vaikkakin vanha.
Miksi pitäisi ulkomaille mennä autolla? Mulla on kaksi autoa, eikä kummastakaan velkaa, toinen 2001 vuoden malli, ja toinen 2006. Varmasti kummalla vaan voisi mennä, jos haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Niin kukin tyylillään ja autotkin on täysin makuasioita joista voi toki kiistellä mutta se kiistely ei johda mihinkään eli ei muuta kenenkään mielipidettä
Itse testasin kaverin Teslaa mutta ei herättänyt minkäänlaisia ostohaluja. Jos olisi herättänyt ostohalut niin olisin sähköauton ostanut mutta se olisi ihan hyvin voinut olla joku muu kuin Tesla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo hymyilyttää jos perheellä on varaa vaan yhteen autoon.
Minusta taas on kiva, ettei tarvitse niin paljon kärsiä ja stressata niiden tulojen hankkimiseksi, kun on vähemmän kuluja niin voi nauttia enemmän itse elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ikinä ollut velkaa autosta, mitäs siihen sanot? Itsellä vetää ihan suupielet hymyyn! Et taida hallita omaa taloutta kun ihan lainan olet tarvinnut autoa varten.
Olen kohta kuuskymppinen jäbä. En ole koskaan omistanut autoa paitsi kerran viikon oli kiesi omistuksessa ennenkuin tajusin vakuutusmaksut. Äkkiä siirsin vaimon nimiin. Lapsilleni olen tolkuttanut ettei ikinä autoa ennenkuin on miljoonan osakesalkku. Käytetään samaa autoa 4 taloutta. Idioottimaista on omistaa auto pihan koristeena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ulkomaille mennä autolla? Mulla on kaksi autoa, eikä kummastakaan velkaa, toinen 2001 vuoden malli, ja toinen 2006. Varmasti kummalla vaan voisi mennä, jos haluaisi.
Mulla 1 auto vuosimallia 2008 mutta ei vikoja ja ruosteeton hyvä auto jolla varmasti voisi lähteä minne vain mihin autolla on mahdollista mennä
Ei minulla ole koskaan autolainaa ollut. Neljäs auto tällä hetkellä menossa.
Meillä on autossa velkaa ja käyn sillä ulkomailla ihan normaalisti. Vaati kokonaista yhden viestin apin kautta.